Προοπτικές Επανένταξης μέσα στην Ετεροτοπία της Φυλακής: Η Ψυχολογική Εκπαίδευση και Συμβουλευτική στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού. Σοφία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μάθημα 7ο.
Advertisements

Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Η συνταγή της νεότητας!.
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
 Ρατσισμός είναι η αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος
project: οψεις της ψυχολογιας
Βασικές πεποιθήσεις.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Φιλοσοφική / Ερμηνευτική Παιδαγωγική
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
BONSAI Η ΑΡΜΟΝΙΑ Η καλη συμπεριφορα συνισταται στο να εισαι ειλικρινης σε ολα και να ενωσεις την ψυχη σου με την θεληση του συμπαντος δηλαδη να κανουμε.
Λιμναίου Ναυσικά Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Γραφείου Διασύνδεσης O ρόλος του γραφείου διασύνδεσης : Πώς μπορεί να με βοηθήσει ;
Συντονίστρια Συμποσίου: Ι. Παπαβασιλείου- Αλεξίου.
ΕΤΕΡΟΤΟΠΙΑ ΟΜΑΔΑ 1.
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Η συνταγή της νεότητας!.
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μικρά και σοφά!.
Εικονομηνύματα Παιχνίδι & Γνώση.
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
«Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ»
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Καβάλας Τμήμα :Δ1
Μικρά και σοφά!.
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Ενημέρωση Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018, θα ολοκληρωθούν οι εθελοντικές δράσεις του Πανεπιστημίου των Ορέων για φέτος, με την επίσκεψη των ομάδων των Καθηγητών–ιατρών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προοπτικές Επανένταξης μέσα στην Ετεροτοπία της Φυλακής: Η Ψυχολογική Εκπαίδευση και Συμβουλευτική στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Κορυδαλλού. Σοφία Τριανταφυλλίδου Δρ. Ψυχολογίας, Επιστ. Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας, Συμβουλος – Ψυχολόγος ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού

«Eτεροτοπία»: «Άλλος τόπος». «Ετεροτοπία της απόκλισης»: Περιχαρακωμένος χώρος όπου αποβάλλονται τα άτομα των οποίων η συμπεριφορά θεωρείται αποκλίνουσα («τόπος των κακών») (Foucault, 1986). Εκπαιδευτικές δομές: Άμεσα συνδεδεμένες με τον κοινωνικό ιστό και ποτέ στο περιθώριο.

Φυλάκιση (αποδιοπομπή στο ετεροτοπικό περιβάλλον) Προγενέστερες εμπειρίες «αποτυχίας» Φυλάκιση (αποδιοπομπή στο ετεροτοπικό περιβάλλον) Σχήμα: Ο εαυτός ως αποτυχημένος - το περιβάλλον ως κάτι εχθρικό Τάση για ερμηνεία των νέων εμπειριών με βάση το κυρίαρχο σχήμα ενεργοποίηση ενίσχυση Νέες εμπειρίες μέσα στη φυλακή Φυλάκιση και Ενεργοποίηση Σχημάτων για τον Εαυτό

«Μπορείτε να δημιουργήσετε στους κρατούμενους μια αίσθηση ότι η ζωή τους ελέγχεται πλήρως από εμάς… θα αφαιρέσουμε την ατομικότητά τους με διάφορους τρόπους. Γενικώς, αυτό οδηγεί σε μια αίσθηση αδυναμίας. Δηλαδή, σ’ αυτήν την κατάσταση εμείς έχουμε όλη τη δύναμη, ενώ αυτοί δεν έχουν καθόλου» (Zimbardo, 1971)

«Αυτοί, οι σωφρονιστικοί» -οι εκπρόσωποι του θεσμού «Εμείς, οι φυλακισμένοι» «Αυτοί, ο έξω κόσμος» «Αυτοί, οι σωφρονιστικοί» -οι εκπρόσωποι του θεσμού απαξίωση, απόρριψη συμμαχία ή εναντίωση Αναζήτηση Ταυτότητας στο Ετεροτοπικό Περιβάλλον

Η Ένταξη στο Σχολείο ως Εναλλακτική Ταυτότητα επανασύνδεση «Εμείς, το Σχολείο» «Εμείς, οι φυλακισμένοι» «Αυτοί, ο έξω κόσμος» «Αυτοί, οι σωφρονιστικοί» -οι εκπρόσωποι του θεσμού απαξίωση, απόρριψη συμμαχία ή εναντίωση Η Ένταξη στο Σχολείο ως Εναλλακτική Ταυτότητα

Ψυχολογική Εκπαίδευση Διαλεύκανση και εμπλουτισμός: των βιωματικών θεωριών των εκπαιδευόμενων για τον ανθρώπινο ψυχισμό των σχημάτων τους για τον εαυτό και τον κόσμο.

«Γεννιέσαι και δεν καταλαβαίνεις, αλλά βλέπεις ότι όλοι γύρω σου σε αγαπάνε. Μεγαλώνεις με αυτήν την έννοια μέχρι που ξεκινάς να καταλαβαίνεις. Τότε βλέπεις τα πράγματα με άλλο μάτι, με το μάτι της λογικής … και εντοπίζεις ότι έχεις έρθει σε έναν κόσμο όπου βασιλεύει η αδικία και οι καλές στιγμές στη ζωή είναι ελάχιστες … Ευτυχώς που υπάρχουν και λίγες καλές στιγμές που λειτουργούν σαν αμορτισέρ για την ψυχολογία. Αυτό το πράγμα βιώνεις μια ζωή μέχρι να πεθάνεις.»

Ψυχολογική Συμβουλευτική Υποστήριξη στην ανεύρεση νέας ταυτότητας Επεξεργασία των σχημάτων ερμηνείας (των παρελθόντων βιωμάτων) Καλλιέργεια νέου σχήματος του εαυτού (ο εαυτός «με δυνατότητες διαφυγής»)

«Ο άνθρωπος εν μέρει ελέγχεται και εν μέρει ελέγχει το πεπρωμένο του … Δεν είναι θύμα των γεγονότων, αλλά είναι ικανός να αντιλαμβάνεται, να ερμηνεύει, ακόμη και να δημιουργεί τα γεγονότα» (Snygg & Combs, 1949, σ. 312).