Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Γυμναστική,Αθλητισμός
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
"Η αλληλεπίδραση του αθλητισμού με τη κοινωνική πραγματικότητα”
Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ (1)
ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ (2)
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού «ΤΕΦΑΑ»
Διάλεξη 11η Αποκλίσεις Σπονδυλικής Στήλης
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Διάλεξη 4η Νοητική Υστέρηση
ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ Ή ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
Αποδόσεις αιτίων.
Διάλεξη 6η Διαταραχές Συμπεριφοράς
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
Ο ρόλος των γονέων στον παιδικό αθλητισμό Γούδας Μάριος ΕΠΕΑΕΚ : ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 7η: Η Προπόνηση Δύναμης στο Βόλεϊ
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Αρχαιοελληνικές αντιλήψεις για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων. Περιγραφή επαγγέλματος Ο ειδικός Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων είναι εκπαιδευμένος να : Παρακολουθεί υπεύθυνα τα παιδιά σε όλες τους.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ. ΤΜΗΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ TΕΙ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
ΑΓΩΝ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ, SPORT
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
Προσχολική Παιδαγωγική
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΗΘΙΚΗ ΝΤΟΠΙΝΓΚ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής Βαγής Σαμαθρακής 1.
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΔΡ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΑΛΤΑΣ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ Γιώργος Κώστα Καθηγητής
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Η αλήθεια των αντικειμένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ, ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΑΓΩΝΑΣ Σακελλαρίου Κίμων Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα

ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Οι θεωρίες της παιδιάς Χαρακτηριστικά παιδιάς Χαρακτηριστικά αγώνα Διαφορές παιδιάς-αγώνα

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (1) Θεωρία της δαψιλούς – αφθονίας ενεργητικότητας (Schiller & Spencer) Το παιχνίδι είναι αποτέλεσμα της συσσώρευσης, περίσσειας ενεργητικότητας.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (2) 2. Θεωρία της αναπλήρωσης (Lange) Το άτομο αναπληρώνει με το παιχνίδι τη σοβαρή ζωή στην ικανοποίηση των αχρησιμοποίητων τάσεων.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (3) 3. Θεωρία του αταβισμού (Hall) Η ανάπτυξη του ατόμου είναι βραχεία επανάληψη της εξέλιξης του ατόμου (το άτομο όταν παίζει διέρχεται από τους σταθμούς της ιστορικής εξέλιξής του, γι’ αυτό το παιχνίδι διαφέρει από ηλικία σε ηλικία)

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (4) 4. Θεωρία της ανακούφισης (Schaller & Lazarus) Το παιχνίδι είναι μέσον ανακούφισης του κουρασμένου οργανισμού.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (5) 5. Θεωρία της προπαρασκευής (Groos) Το παιχνίδι προπαρασκευάζει το παιδί για τη ζωή του ώριμου άνδρα, θέτει τις βάσεις για τα εμπόδια και τα προβλήματα που θα ακολουθήσουν.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ (6) 6. Θεωρία της κάθαρσης (Garr) Το παιχνίδι είναι μια κολυμβήθρα, που ανασκευάζει το άτομο όχι μόνο ψυχοπνευματικά αλλά και σωματικά.

Η ΠΑΙΔΙΑ Είναι η εσωτερική παρόρμηση του ατόμου και εκδηλώνεται από λόγους κυρίως βιολογικούς, χωρίς το άτομο να αποβλέπει σε εξωτερικό σκοπό, αλλά άγεται προς αυτοψυχαγωγία, «παίζω για κέφι, για πλάκα».

ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑ (1) Το άτομο αποφεύγει την αναμέτρηση, τη δοκιμασία, δεν εντείνει την προσπάθειά του. Δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει θεατής, διαιτητής, αντίπαλος. Δεν επιδιώκεται η επίδοση, το ρεκόρ.

ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑ (2) Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Λαμβάνουν μέρος όλα τα ελεύθερα κυρίως άτομα, γιατί είναι ελεύθερη δράση, ανεξάρτητα της ηλικίας, του φύλου, των πεποιθήσεων. Τα άτομα παίζουν, διασκεδάζουν, ψυχαγωγούνται.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΣ Η ελεύθερη δράση Η έλλειψη εξωτερικού ή εσωτερικού αναγκασμού (αγγαρεία) Η έλλειψη της πρόνοιας, του υπολογισμού Δεν πρέπει να παρουσιάζεται βία, πίεση ή καταναγκασμός (γιατί τότε είναι τιμωρία)

«υπέρ του μη ηττηθήναι» Ο ΑΓΩΝΑΣ, Η ΑΓΩΝΙΑ Είναι ο έλεγχος για την υπεροχή. «υπέρ του μη ηττηθήναι»

ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Το άτομο αγωνιά, «αγωνία με κατέχει για τη νίκη». Ο αγώνας βρίσκει έδαφος στους επίλεκτους. Η τύχη είναι ο θεός, ο αγώνας είναι ο άνθρωπος. Ο αγώνας είναι «η ευγενής έρις, η άμιλλα», δεν είναι πόλεμος.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ Ο αγώνας απαιτεί συνεχή άσκηση, δοκιμασία, υγεία, απόλυτη πειθαρχία, ειδική ψυχική διάθεση, πίεση, καταναγκασμό, στέρηση της ελευθερίας.

ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Θεατής Κριτής Αντίπαλος Επίδοση ή ρεκόρ Νικητής ή ηττημένος

ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ Υπάρχουν εξωτερικοί σκοποί, αλλά και θύματα. Το άτομο ονομάζεται αθλητής, όχι παίκτης και είναι ο γεμάτος από αγώνες και ταλαιπωρίες.

Ο ΑΓΩΝΑΣ Προϋποθέτει άτομα καλλιεργημένα, αποφασισμένα να διαδραματίσουν κοινωνικό ρόλο, να ανεβάσουν το «είδος». Παρουσιάζεται μέχρι μιας ηλικίας, από κει και πέρα έχει επιβραδυνόμενη πορεία.

ΠΑΙΔΙΑ - ΑΓΩΝΑΣ Η παιδιά-παιχνίδι εύκολα μεταβάλλεται σε αγώνα, αρκεί να ενταθεί η προσπάθεια και να επιδιωχθεί με πείσμα η νίκη.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Μουρατίδης, Ι. (1998). Ιστορία Φυσικής Αγωγής (με στοιχεία φιλοσοφίας). Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Γιαννάκης, Θ. (1990). Ιστορία φυσικής αγωγής. Αθήνα. Γιάτσης, Σ. (1989). Εισαγωγή στην ιστορία της φυσικής αγωγής στον ελληνικό κόσμο. Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ.