Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Advertisements

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εισαγωγή στην Τεχνολογία Επικοινωνιών
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η κατανόηση των συστηµάτων επικοινωνιών.
Τίτλος: Προστασία υπολογιστικού συστήματος,Εργονομία
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
ΡΟΗ Υ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Λογισμικό εφαρμογών Τυποποιημένο λογισμικό εφαρμογών
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Σύγχρονες Μέθοδοι Αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου - Υπολογιστή και Εικονική Πραγματικότητα ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ MULTI-MEDIA ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ. Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
“MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΕΛ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η επιστήμη του Web.
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Μεταπτυχιακές Σπουδές
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Ιστορική αναδρομή Οι υπολογιστές στη ζωή μας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Βασικές έννοιες της Πληροφορικής Κώδικες αναπαράστασης.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Προηγμένη Εφαρμογή Ιστού Διαχείρισης Δεδομένων Βιοεπιστημών Διπλωματική Εργασία του Γεωργίου Πρέκα ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
Πολυμέσα Οι “multi-διαστάσεις’’ των multimedia. Περιγραφή Ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
τεε αυτοματισμοι ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ (Διδασκαλία & Εργαστήριο)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μαθηματικών “Θεωρητική Πληροφορική & Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου” Ανάπτυξη διαδραστικού περιβάλλοντος (GUI)
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
M. Πατρινόπουλος.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 2: Εφαρμογές πολυμέσων
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σαράντος Καπιδάκης sarantos@ionio.gr Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Επικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή Σαράντος Καπιδάκης sarantos@ionio.gr

Επικοινωνία Ανθρώπου - Μηχανής Μηχανής (ΕΑΜ) ή Υπολογιστή (ΕΑΥ) Ο τομέας Επικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή ασχολείται με τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση διαδραστικών υπολογιστικών συστημάτων προορισμένων για ανθρώπινη χρήση και την μελέτη σημαντικών φαινομένων γύρω από αυτά.

Συστατικά Ο άνθρωπος Ο υπολογιστής Η κοινωνική διάσταση Η ανάπτυξη μεθόδων και εργαλείων Οι τεχνικές αξιολόγησης

Σχετικές Επιστημονικές Περιοχές Πληροφορική, Τεχνιτή νοημοσύνη Τεχνολογία, Εμπειρικός έλεγχος Εργονομία , Τέχνες Φιλοσοφία, Γλωσσολογία Κοινωνιολογία, Ανθρωπολογία Γνωσιακή, κοινωνική και οργανωσιακή Ψυχολογία Σχεδιασμός, Διοίκηση … κλπ

Περιλαμβανόμενοι τομείς Ανθρώπινη επεξεργασία πληροφοριών Προσαρμογή Ανθρώπου – Μηχανής Διεπαφή Χρήστη Ο τομέας Διεπαφή Χρήστη ασχολείται με τις γλώσσες και όργανα εισόδου των χρηστών, τις γλώσσες και όργανα ειξόδου των μηχανών, και τα πρωτόκολλα της διάδρασης μεταξύ τους. ...

Εργονομία Ασχολείται με το σχεδιασμό συσκευών και εργαλείων για ανθρώπινη χρήση Μελετά συσκευές εισόδου εξόδου Θέτει προϋποθέσεις ευχρηστίας λογισμικού

Στόχος της ΕΑΜ αυξημένη Χρηστικότητα: μικρό χρόνο εκμάθησης του συστήματος μικρό απαιτούμενο χρόνο χρήσης λίγα λάθη χρήστη μακρά συγκράτηση χαρακτηριστικών διεπαφής Υποκειμενική ικανοποίηση του χρήστη

Ερωτήματα Γιατί χρειαζόμαστε την ΕΑΥ; Σε ποιούς απευθύνεται η ΕΑΥ; Καλύτερο σχεδιασμό συστημάτων Συστήματα για περισσότερους χρήστες Σε ποιούς απευθύνεται η ΕΑΥ; Σχεδιαστές / αξιολογητές συστημάτων Γνώστες του πεδίου εφαρμογής Η ΕΑΥ και η αναζήτηση πληροφορίας Είναι στενά συνδεδεμένα

Δομή μαθήματος Θεωρητική θεμελίωση Συσκευές αλληλεπίδρασης Τεχνολογία αλληλεπίδρασης Σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων Οδηγίες σχεδιασμού Ανάπτυξη διαδραστικών συστημάτων Αξιολόγηση διαδραστικών συστημάτων

Ιστορία της ΕΑΥ Ξεκινά με τη Γραφική υπολογιστών Οθόνες CRT, ποντίκια, PCs, ΛΣ, GUI, πολυμέσα Ανθρώπινοι παράγοντες (στο Β´ ΠΠ) Εργονομία (στο χώρο εργασίας) Βιομηχανική τεχνολογία (αύξηση παραγωγής) Γνωσιακή ψυχολογία (μελέτη αισθήσεων)

Η ΕΑΥ στη σύγχρονη εποχή Τα τελευταία 20 χρόνια Αυξήθηκε η υπολογιστική δύναμη, PCs Και συναντώνται σε πολλά μέρη Αυξήθηκαν οι χρήστες υπολογιστών Και έχουν μεγαλύτερη ανομοιογένεια Άρα: μεγαλύτερη ανάγκη για φιλικότητα Έμφαση στην ΕΑΥ

Παράδειγμα: Three Mile Island Αιτίες του πυρηνικού ατυχήματος Εσφαλμένη ένδειξη λυχνίας Για την κατάσταση μιας βαλβίδας Απόκρυψη σημαντικής ένδειξης από πινακίδα Κρεμασμένη σε διπλανό χειριστήριο! Περίπλοκο σύστημα 1500 συναγερμών Χωρίς χωριστό έλεγχο για καθένα.

Παραδείγματα ευχρηστίας Σε διεπαφές εφαρμογών λογισμικού Λάθος τοποθέτηση του DELETE δίπλα στο SAVE To βίντεο είναι απλούστερη συσκευή από το αυτοκίνητο, αλλά Μόνο 10% των χρηστών του βίντεο ξέρουν να το προγραμματίζουν και να κάνουν ρυθμίσεις Επειδή το αυτοκίνητο έχει άμεσα ανάδραση!

Εξέλιξη Διεπαφών Υπολογιστών Εισόδου διακόπτες, κάρτες, ταινίες, πληκτρολόγια εντολές, ποντίκι + GUI, φωνή, βίντεο Εξόδου χαρτί, γραμμή οθόνης, πλήρης οθόνη GUI Οι υπολογιστές γίνονται «μηχανές για όλους».

Μελλοντικές Διεπαφές Είσοδος (Τεχνολογικά ) Έξοδος … Φωνή: χροιά … εκπαίδευση, θόρυβο Βίντεο: αναγνώριση αλλαγών Έξοδος … Η μεθοδολογία βελτίωσης είναι πάνντα η ίδια, αλλά με άλλα μέσα.

Εξέλιξη Υπολογιστών Παράλληλη εξέλιξη σε Υλικό, συσκευές και περιφεριακά, ταχύτητα Λειτουργικά Συστήματα (πολλοί σύγχρονοι χρήστες, προστασία μεταξύ τους) Εφαρμογές (με οδηγούς συσκευών) Γραφικές Διεπαφές (GUI), πολυμέσα Εξειδικευμένα (dedicated) συστήματα

Εξέλιξη Επικοινωνίας - Πρότυπα Βαδίζουμε προς ένα ομοιογενή χώρο Σε υλικό π.χ. Δίκτυα εξαίρεση οι πατέντες Σε βιβλιοθήκες λογισμικού π.χ. widgets Σε διεπαφές λογισμικού Κοινές πρακτικές

Απλούστατο; Πόσο απλή μπορέι να γίνει τελικά η επικοινωνία; Η περιπλοκότητα της λειτουργικότητας δεν θα εξαλειφθεί Π.χ. Η περιπλοκότητα της περιγραφής των κριτηρίων μιας αναζήτησης Αλλά η περιπλοκότητα του χειρισμού της μπορεί να ελαττωθει - πολύ. Με έξυπνες και φιλικές διεπαφές