Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου
Ο υπολογιστής μου Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου

2 Τα μέρη του υπολογιστή

3 Υλικό (Hardware) Οι μονάδες που είδαμε προηγουμένως ότι αποτελούν τα βασικά μέρη ενός υπολογιστή είναι το Υλικό (οθόνη, κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο κλπ). Το υλικό όμως δεν είναι αρκετό για να δουλέψουμε με τον υπολογιστή. Χρειαζόμαστε…

4 Λογισμικό Είναι τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε στους υπολογιστές.
Είναι τα προγράμματα που χρησιμοποιούμε στους υπολογιστές. Παραδείγματα: Ζωγραφική Κειμενογράφος Φυλλομετρητής (Ιντερνετ) Λειτουργικό σύστημα

5 Συμπέρασμα = ΥΛΙΚΟ + ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή χρειαζόμαστε: Το υλικό (συσκευές, μονάδες, κυκλώματα…) Το λογισμικό (προγράμματα) = ΥΛΙΚΟ + ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ

6 Υλικό υπολογιστή Παρουσίαση επιμορφωτή
Παρουσίαση προγράμματος επιμόρφωσης. 6

7 H δομή ενός υπολογιστή ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΕΙΣΟΔΟΥ C.P.U.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΜΝΗΜΗ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ C.P.U. ΕΞΟΔΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ Υλικό υπολογιστή

8 Το υλικό μέρος Η οθόνη Το ποντίκι Το πληκτρολόγιο Η κεντρική μονάδα
Ο εκτυπωτής Άλλες συσκευές Υλικό υπολογιστή 8

9 Κεντρική μονάδα συστήματος
Μητρική κάρτα (Motherboard) Συσκευές δίσκων (Drives) Θύρες & κάρτες επικοινωνίας Τροφοδοτικό Υλικό υπολογιστή 9

10 Εσωτερικό Κεντρικής Μονάδας
Υλικό υπολογιστή

11 Ο επεξεργαστής (C.P.U) ΠΩΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Αρχιτεκτονική - Γενιά
Πλήθος δυαδικών στοιχείων (bits) που μπορεί να επεξεργάζεται ταυτόχρονα Ταχύτητα (σε GHz) ΠΩΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Φέρνει την επόμενη εντολή από την κύρια μνήμη Η εντολή αποκωδικοποιείται Η εντολή εκτελείται Υλικό υπολογιστή 11

12 Η μνήμη Το μέρος που αποθηκεύονται οι πληροφορίες. Χωρίζεται σε :
Κύρια μνήμη (Κεντρική) Περιφερειακή (Βοηθητική) Χαρακτηριστικά: Χωρητικότητα Μονιμότητα αποθήκευσης πληροφοριών Ταχύτητα ανάγνωσης και εγγραφής Υλικό υπολογιστή 12

13 Περιφερειακή Μνήμη Υλικό που φυλάσσονται μόνιμα οι πληροφορίες:
Υλικό που φυλάσσονται μόνιμα οι πληροφορίες: Μαγνητικοί δίσκοι Οπτικοί δίσκοι Μαγνητικές ταινίες Χαρτί Μικροφίλμ Υλικό υπολογιστή 13

14 Περιφερειακές Μονάδες
Υλικό υπολογιστή

15 Μονάδες Εισόδου(Α) Εισαγωγή χαρακτήρων-εικόνας Πληκτρολόγιο
Μονάδες Εισόδου: Χρησιμοποιούνται για να δίνουμε εντολές στον Η/Υ ή να εισάγουμε δεδομένα. Εισαγωγή χαρακτήρων-εικόνας Πληκτρολόγιο Οπτικός αναγνώστης Αναγνώστης γραμμωτού κώδικα Εισαγωγή ήχου - video Μικρόφωνο Κασετόφωνο, πικάπ, CD-player DVD, Video, Video Κάμερα Υλικό υπολογιστή 15

16 Μονάδες Εισόδου (B) Εισαγωγή σημείου θέσης Ποντίκι (mouse)
Χειριστήριο (joystic) Φωτογραφίδα (light pen) Χειριστήριο με μπάλα (trackball) Πινακίδα ψηφιοποίησης (image digitizer) Υλικό υπολογιστή 16

17 Μονάδες Εξόδου Οθόνη Εκτυπωτής Σχεδιογράφος Ηχεία Video
Μονάδες Εξόδου: Μετά την επεξεργασία των στοιχείων από τον Η/Υ, οι μονάδες εξόδου, με το δικό τους τρόπο, μας παρουσιάζουν τα αποτελέσματα αυτής της επεξεργασίας Οθόνη Εκτυπωτής Σχεδιογράφος Ηχεία Video 17

18 Μονάδες εισόδου/εξόδου
Μονάδες Εισόδου/Εξόδου: Χρησιμοποιούνται και ως μονάδες εισόδου και ως εξόδου. Συσκευή για δισκέτες Συσκευή μαγνητικού δίσκου Συσκευή οπτικού δίσκου Fax Modem Οθόνη (touch screen) 18

19 Το ποντίκι Το ποντίκι είναι συσκευή (κατάδειξης σημείου), με την οποία μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τον Η/Υ. Μπορούμε να φανταστούμε ότι η συσκευή αυτή είναι η προέκταση του χεριού μας μέσα στον ηλεκτρονικό κόσμο του υπολογιστή. Όταν το μετακινούμε ο δείκτης στην οθόνη ακολουθεί την πορεία του χεριού μας. Υλικό υπολογιστή

20 Βασικές ενέργειες με το ποντίκι
Για να δείξουμε (επιλέξουμε) ένα αντικείμενο Για να ανοίξουμε ένα αντικείμενο (εκκινήσουμε ένα πρόγραμμα) Για να μετακινήσουμε ένα αντικείμενο Για πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες και εντολές Αριστερό Κλικ Διπλό Κλικ Σύρσιμο Δεξί κλικ

21 Το πληκτρολόγιο

22 Αλλαγή γλώσσας Ο συνδυασμός των αριστερών πλήκτρων <Alt> + <Shift> εναλλάσσει τον τρόπο γραφής του πληκτρολογίου (ελληνικά - αγγλικά, αγγλικά - ελληνικά) ή άλλες γλώσσες Από το εικονίδιο γλώσσας που υπάρχει πάνω στη γραμμή εργασιών του Η/Υ.

23 Χαρακτήρες, τόνοι & διαλυτικά
; στο Q, : στο Shift + Q Στα Ελληνικά ς στο W, δ στο D, φ στο F, γ στο G, ξ στο J, λ στο L, ρ στο R, υ στο Υ, θ στο U, π στο P, ψ στο C, ω στο V. ; + φωνήεν ά, ί, ό, ύ, ώ <Shift> + ; + φωνήεν ϊ, ϋ Δεξί <Alt> + ; ΐ, ΰ

24 Ώρα για μια άσκηση Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω μονάδες ως Εισόδου ή Εξόδου Κατηγορία Ονομασία Εικόνες Εκτυπωτής Σαρωτής Πληκτρολόγιο Ψηφιακή κάμερα Μικρόφωνο Ποντίκι

25 Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω μονάδες ως Εισόδου ή Εξόδου
Κατηγορία Ονομασία Εικόνες Πινακίδα ψηφιοποίησης Χειριστήριο παιχνιδιών Ηχεία Οθόνη Οθόνη αφής Χειριστήριο με μπάλα (trackball)


Κατέβασμα ppt "Υλικό – Λογισμικό – Μονάδες εισόδου/εξόδου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google