Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μουσικές Δημιουργίες “ Ήδη, από τις αρχές του 2010, προχωρήσαμε και διευρύναμε το ρεπερτόριό μας με νέες μουσικές δημιουργίες που χαρακτηρίζουν το γνήσιο.
Advertisements

συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Πάντα χαμογελαστός και καλοσυνάτος, ο ασπρομάλλης φύλακας …
Η λειτουργία των εθίμων στις τοπικές κοινωνίες: Ήπειρος
Η εθνική αντίσταση μέσα από την τέχνη της χαρακτικής
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμέλεια: Πέννυ Δ.
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΟΜΑΔΑ playmobile.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
2ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ :
Μάρκος Βαμβακάρης Μία φούντωση, μια φλόγα έχω μέσα στην καρδιά
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Η ενδυμασία στην Αρχαία Ρώμη
Τζαζ μουσικη project 1. Τζαζ μουσικη project 1.
Κυριακή 20 Μαΐου 2007 στις 7:30 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου Κυριακή 20 Μαΐου 2007 στις 7:30 μ.μ. στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου.
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
28η Οκτωβρίου 1940.
Γ) Μετά από το Μουσείο Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
28 Οκτωβρίου 1940: Μια ιστορική εθνική επέτειος που, κάθε χρόνο, γιορτάζεται με κάθε επισημότητα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Νεράιδες και Δράκοντες
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Θέμα: ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Ο Άξονας (Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία)
Ρεμπέτικο Τραγούδι.
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
«Μες του κάστρου τη σιγή, ιστορία ν΄ακουστεί…» τάξη: Ε΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (ΚΑΣΤΡΟ ΛΕΜΕΣΟΥ) ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΠρΟσφυγεΣ και ρεμπΕτικο τραγοΥδι:
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
/ Π Ε Ι Ρ Α Μ Α Τ Ι Κ Ο Γ Ε Ν Ι Κ Ο Λ Υ Κ Ε Ι Ο Μ Υ Τ Ι Λ Η Ν Η Σ Τ Ο Υ Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Ο Υ.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
28η Οκτωβρίου 1940 ΕΙΚΟΝΕΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Θέατρο Σκιών Τάσου Ανδριώτη Τηλ: Website: Facebook:
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Λέανδρος Αγιοργιωτάκης
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
ΜΟΥΣΙΚΗ.
ΓΡΙΖΑΝΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΣΤΡΟ από τα μεγαλύτερα κάστρα της ηπειρωτικής Ελλάδας παρά το μέγεθός του, το κάστρο δεν υπήρξε ποτέ κάποια αξιόλογη πόλη.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού Ελένη Κουλούμπαρδου Βίκυ Παπακωνσταντίνου Θάνος Στραβοσκούφης Βερόνικα Τιλιγαδά

Περιεχόμενα Προϊστορία 1834-19001900-1922 (πρώτη περίοδος)1922-1934 (δεύτερη περίοδος)1934- 1940 (τρίτη περίοδος)1941-1946 (η εποχή της κατοχής)1946-1955 (μετακατοχική περίοδος)1974- 1987 (μεταπολιτευτική περίοδος)Το ρεμπέτικο τραγούδι στην Αμερική

Προϊστορία 1834-1900 Μουρμούρικα: τα πρώτα ρεμπέτικα ακούσματα που σημειώνονται στις φυλακές του Μεντρεσέ(1834). Γιαλάδικα: τα πρωτορεμπέτικα(1900), πήραν το όνομα τους από την επαναλαμβανόμενη λέξη γιαλελέλι

1900-1922 (πρώτη περίοδος) Το ρεμπέτικο επηρεάζεται από τα τραγούδια της Κων/πολης και της Σμύρνης.Εμφανίζονται τα Καφέ Αμάν στα οποία και αναπτύσσεται το ρεμπέτικο τραγούδi.Θέμα των τραγουδιών είναι η αγάπη, ο έρωτας αλλά και τα ναρκωτκά και οι φυλακές.Κυριαρχεί ο αυτοσχεδιασμός, τα ταξίμια ανατολικής προέλευσης και τα ντουζένια (είδος κουρδίσματος). Οι ζεϊμπέκικοι και οι χασάπικοι χοροί έχουν την κυριαρχία.

1922-1934 (δεύτερη περίοδος) Έρχονται στην Ελλάδα μικρασιατικοί πληθυσμοί και μεταφέρουν τις δικές τους μουσικές παραδόσεις.Το ρεμπέτικο περνά από τις μάγκικες παρέες στα καφενεία της προσφυγιάς. Εξάπλωση του ρεμπέτικου τραγουδιού σε όλα τα κοινωνικά στρώματα ακόμα και στα αριστοκρατικά.

1934-1940 (τρίτη περίοδος) Κυριαρχία των πειραιώτικων ρεμπέτικων τραγουδιών.Εμφάνιση του Μάρκου Βαμβακάρη,Μιχαήλ Γενίτσαρη.Πρωτοεμφανίζεται η ρεμπέτικη ορχήστα με το όνομα «Τετράς η ξακουστή του Πειραιώς».Το 1937 επί Μεταξά δέχεται ένα κανόνα λογοκρισίας με αφορμή το τραγούδι του Παναγιώτη Τούντα «Η Βαρβάρα».

1941-1946 (η εποχή της κατοχής) Γράφονται πολλά ρεμπέτικα με αφορμή τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και τη Κατοχή. Τονώνουν τον ηρωισμό των στρατιωτών και χαρακτηρίζονται από έντονο εθνικιστικό πνεύμα.Το θέμα τους είναι η πείνα, ο μόχθος και ο ηρωισμός του λαού. Κυρίαρχος της εποχής ο Μιχάλης Γενίτσαρης. Γνωστά τραγούδια τα: ‘θα σαλτάρω’, ο ‘Μαυραγορίτης’ του Γενίτσαρη, ‘Χαιδάρι’, του Βαμβακάρη, ‘Ο μπλόκος της Κοκκινιάς’, του Τούντα, ‘Του Κυριάκου το γαιδούρι’, του Μπαγιαντέρα κ.ά

1946-1955 (μετακατοχική περίοδος) Κυριαρχούν ο Βασίλης Τσιτσάνης, ο Γιάννης Παπαϊωάννου, Μανώλης Χιώτης.Εισαγωγή της γυναικείας φωνής στην ορχήστρα και αύξηση των μπουζουκιών. Η φιλοσοφική σχολή της Αθήνας βγάζει, το 1954, ψήφιση εναντίων του ρεμπέτικου τραγουδιού, στο οποίο συμφωνούσαν και η Ακαδημία Αθηνών και η Λαογραφική Εταιρεία.

1974-1987(μεταπολιτευτική περίοδος) Στο προσκήνιο εμφανίζονται ο Αγάθωνας Ιακωβίδης, ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο Μπάμπης Γκολές.Την ίδια εποχή σκηνοθετείται η ταινία του Κώστα Φέρρη με θέμα την ζωή της ερμηνεύτριας Μαρίκας Νίνου. Τον Φεβρουάριο του 1983 προβλήθηκε «Το Μινόρε της Αυγής» ένα σήριαλ στο οποίο φαίνεται η ζωή των ρεμπετών την εποχή του Μεσοπολέμου.

Το ρεμπέτικο τραγούδι στην Αμερική Μεταφορά ελληνικών παραδόσεων σε Αμερική εξαιτίας της μετανάστευσης, ηχογράφιση ρεμπέτικων λαϊκών τραγουδιών(παραδοσιακά, ρεμπέτικα, αμανέδες και σμυρνέικα)Κιθάρα: κυρίως μουσικό όργανο