Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμέλεια: Πέννυ Δ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Οδυσσέας Ελύτης 1o Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης τμήμα Δ2
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ερευνητική Εργασία Θέμα: Όδός Ονείρων στη Μαγεμένη Πόλη
Εκπαιδευτικο προγραμμα Συμφωνικησ Ορχηστρασ Κυπρου 20 Νοεμβριου, 2014
Λευτέρης Δάλπης Ε΄2 1ο πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΔΗΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΚΙΘΑΡΑ Η κιθάρα ανήκει στην κατηγορία των έγχορδων μουσικών οργάνων. Αποτελείται συνήθως από έξι χορδές. Κατασκευάζεται από ξύλο σε διάφορους χρωματισμούς,
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
Άλκη Ζέη.
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Θέμα: ΤΟ ΛΑΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
ΣαββόπουλοςΞαρχάκοςΛοΐζος Επιμέλεια: Επιμέλεια: Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Καλο-Καράγιαννης Άγγελος.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Μουσική Ε'2 Ελευθερία-Φαίδρα Ποπ Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Τα κύρια.
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
Περίπου την ίδια περίοδο με την προσαρμογή του ήχου, ξεκίνησαν συστηματικές προσπάθειες για την προσθήκη χρώματος. Έγχρωμες ταινίες είχαν ήδη εμφανιστεί.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Άλκη Ζέη 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού Στ ’2.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΠρΟσφυγεΣ και ρεμπΕτικο τραγοΥδι:
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θέατρο Σκιών Τάσου Ανδριώτη Τηλ: Website: Facebook:
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΜΟΥΣΙΚΗ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ επιμέλεια: Πέννυ Δ.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΝΤΑΔΑ (Επτάνησα) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ (ηπειρωτική Ελλάδα) ΜΑΝΤΙΝΑΔΑ (Κρήτη) ΝΗΣΙΩΤΙΚΑ (Αιγαίο)

ΚΑΝΤΑΔΑ: μελωδικό, ευχάριστο τραγούδι επηρεασμένο από την ιταλική μουσική. Τραγουδιέται με τη συνοδεία κιθάρας. Υμνεί τη ζωή και τον έρωτα. Η έκφραση «θα σου κάνω καντάδα» προέρχεται από τη συνήθεια των νέων εκείνης της εποχής να τραγουδούν κάτω από το μπαλκόνι της αγαπημένης τους. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Ξεκινάει από τα χρόνια του Βυζαντίου. Οι συνθέτες και οι στιχουργοί αυτών των τραγουδιών είναι πολλοί, αλλά άγνωστοι. Τραγούδια ποικίλου περιεχομένου που εμπνέονται από την ελληνική εξοχή. Κύριοι χοροί, ο Τσάμικος και ο Καλαματιανός.

Νησιώτικα: Δημοτικά τραγούδια του Αιγαίου Νησιώτικα: Δημοτικά τραγούδια του Αιγαίου. Είναι όμως πιο γρήγορα, πιο μελωδικά, πιο ευχάριστα, και πιο σύντομα από αυτά που τραγουδιούνται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Βασικοί χοροί: o Mπάλλος και η Σούστα (Δωδεκάνησα)

Δίστιχο ποίημα (ποίημα με δύο στίχους), όπως η παρακάτω: ΜΑΝΤΙΝΑΔΑ Δίστιχο ποίημα (ποίημα με δύο στίχους), όπως η παρακάτω: Αγάπη δίχως πείσματα, δίχως καημό και πόνο Είναι αγάπη ψεύτικη, ψευθιάς αγάπη μόνο Οι κρητικοί χοροί (Το Πεντοζάλι και ο Μαλεβιζιώτης είναι γρήγοροι και πολύ δυναμικοί.

ΚΑΦΕ-ΣΑΝΤΑΝ Ή ΚΑΦΕ-ΑΜΑΝ; Στην Αθήνα του 19ου αιώνα, ο κόσμος είναι διχασμένος ανάμεσα στη δυτική και την ανατολίτικη μουσική. Όσοι προτιμούν την πρώτη πηγαίνουν στα καφέ-σαντάν για να ακούσουν τραγούδια που μιμούνταν τα ευρωπαϊκά και ιδιαίτερα τα ιταλικά.

Όσοι πάλι προτιμούσαν τα ανατολίτικα (σμυρναίικα , αμανέδες κ. λπ Όσοι πάλι προτιμούσαν τα ανατολίτικα (σμυρναίικα , αμανέδες κ.λπ.) πήγαιναν στα καφέ-αμάν “Στα 1880 η Αθήνα είχε χωριστεί στα δύο. Από τη μια μεριά βρίσκονταν οι "εραστές της ασιάτιδος μούσης" και από την άλλη όσοι πίστευαν πως οι αμανέδες δεν είχαν τίποτε το ελληνικό”.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ http://www.youtube.com/watch?v=vpB9BuzV0I0

Πρόγονοι των ρεμπέτικων είναι τα «τραγούδια των φυλακών» Πρόγονοι των ρεμπέτικων είναι τα «τραγούδια των φυλακών». Ο πρώτος που κάνει λόγο για αυτά είναι ο Γάλλος Benjamin Appert. Τραγουδιούνται σε κλειστούς κύκλους κυρίως σε τεκέδες (καπνιστήρια χασισιού). Με τον ερχομό των προσφύγων όμως, όλα θα αλλάξουν

Οι πρόσφυγες φέρνουν στην Ελλάδα τα τραγούδια τους. Φτιάχνουν κι άλλα με τα οποία θρηνούν για το «χαμό της Σμύρνης». Σιγά-σιγά όμως, θρηνούν και για τη δυστυχισμένη τους ζωή στην Ελλάδα. Δεν είναι οι μόνοι. Οι φωνές τους ενώνονται με εκείνες των ντόπιων «Αθλίων». Κι έτσι γεννιέται το ρεμπέτικο όπως το γνωρίζουμε στις μέρες μας.

«Μητροπόλεις του ρεμπέτικου»: ο Πειραιάς, η Σύρος και η Θεσσαλονίκη. Μέρη όπου παίζεται: ταβέρνες, καφενεία, τεκέδες (η χρήση χασισιού εξαπλώνεται με τον ερχομό των προσφύγων). Προβλήματα με την αστυνομία. Οι ρεμπέτες κρύβουν τους μπαγλαμάδες τους κάτω από τα σακάκια τους όταν περπατούν στο δρόμο

Μέγας διώκτης τους, ο Ιωάννης Μεταξάς που οραματιζόταν να εγκαθιδρύσει στην Ελλάδα τον «3ο ελληνικό πολιτισμό». Σ’αυτόν τον πολιτισμό, οτιδήποτε θύμιζε την Ανατολή ήταν απαγορευμένο

Το ρεμπέτικο εξελίσσεται Το ρεμπέτικο εξελίσσεται. Τη «Σχολή της Σμύρνης» διαδέχεται η «Σχολή του Πειραιά», με τον Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη. Σπουδαία και τραγική μορφή του ρεμπέτικου είναι η τραγουδίστρια Σωτηρία Μπέλλου που στο τέλος της ζωής της, χάνει τη φωνή της.

Οι ρεμπέτικοι χοροί ΧΑΣΑΠΙΚΟ (ο χορός του Χασάπη/ Κωνσταντινούπολη) Προέρχεται από τον χορό των «Μακελάρηδων» (χασάπηδων του Βυζαντίου). Απαιτεί τέλειο συγχρονισμό, για αυτό και θεωρείται ο «χορός των φίλων». Οι Σέρβοι τον υιοθέτησαν, δημιουργώντας μια πιο γρήγορη παραλλαγή του (το χασαποσέρβικο) ΖΕÏΜΠΕΚΙΚΟ (ο χορός του Δία / Σμύρνη) Μοναχικός και αντρικός. Χορός με τον οποίον, ο άντρας εκφράζει τον πόνο του με αξιοπρέπεια. Δεν έχει συγκεκριμένα βήματα. Χορεύεται περισσότερο με τη ψυχή παρά με τα πόδια. Για αυτό και αποφεύγονται οι πολλές φιγούρες

Από το ρεμπέτικο στο λαϊκό http://www.youtube.com/watch?v=L5QiYoNIG30

Πριν από τη δεκαετία του ’50, τα μπουζούκια ήταν τόποι διασκέδασης του «λαουτζίκου» Από τα μέσα όμως αυτής της δεκαετίας, τα μπουζούκια θα προσελκύσουν και τις κοινωνικά ανώτερες τάξεις. Οι τεκέδες παραχωρούν τις θέσεις τους σε μεγάλα κέντρα διασκέδασης.

Ο Στέλιος Καζαντζίδης τραγουδά την ξενιτιά Ο Στέλιος Καζαντζίδης τραγουδά την ξενιτιά. Ο Μανώλης Χιώτης συνδυάζει το μπουζούκι με τη λάτιν μουσική. Ο Γιώργος Ζαμπέτας γράφει τραγούδια γεμάτα λυρισμό αλλά και χιούμορ

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ http://www.youtube.com/watch?v=eLT8NSGCNQU

ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ (1925-1994) Γεννιέται στη Ξάνθη, αλλά σε ηλικία 7 χρονών έρχεται στην Αθήνα. Ανήσυχο πνεύμα, διαβάζει ποίηση, και σπουδάζει μουσική και φιλοσοφία. Έγραψε μουσική τόσο για το θέατρο όσο και για τον κινηματογράφο. Πάντα, όμως υποτιμούσε τα τραγούδια που έγραφε για το σινεμά. Το 1960, κερδίζει το Όσκαρ για «Τα παιδιά του Πειραιά», τη μουσική της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή». Όλη του τη ζωή υπηρέτησε μια ιδέα: την πνευματική ανύψωση των Ελλήνων μέσω μιας ποιοτικής μουσικής.

Σταύρος Ξαρχάκος (1939 -…) http://www.youtube.com/watch?v=BJG4_qnjnXM Γεννιέται στην Αθήνα, και σπουδάζει σε Ελλάδα, Γαλλία και Αμερική. Γράφει μουσική τόσο για το θέατρο όσο και για τον κινηματογράφο. Το άστρο του θα λάμψει το 1963 με τη μουσική που έγραψε για την ταινία «Τα κόκκινα φανάρια». Ανακαλύπτει τη σπουδαία φωνή της Βίκυς Μοσχολιού. Οι διασκευές που έκανε για την ταινία «Ρεμπέτικο», έκαναν το είδος αυτό πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα. Ο ίδιος ασχολήθηκε τόσο με το λαϊκό τραγούδι όσο και με την κλασσική μουσική.

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ (1925-…) http://www.youtube.com/watch?v=wZtc-sqIVhI Από πολύ νέος γνωρίζει τη φυλακή και τις διώξεις. Λόγω των αριστερών του ιδεών, θα εξοριστεί στη Μακρόνησο και την Ικαρία. Αρχικά ασχολείται με την κλασική μουσική και αργότερα με τη λαϊκή. Θα μελοποιήσει ποιήματα του Ρίτσου και του Ελύτη. Νέες διώξεις την περίοδο της Δικτατορίας. Τα τραγούδια του τα στέλνει στο εξωτερικό και από εκεί χτυπάει τη «Χούντα». Έντονη πολιτική δράση με διεθνείς πρωτοβουλίες.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ (1939 - …) http://www. youtube. com/watch ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ (1939 - …) http://www.youtube.com/watch?v=w5tunTxtjbQ Τα τραγούδια του συνδέθηκαν με τους Αγώνες της Αριστεράς. Χρησιμοποιεί συχνά παραδοσιακά όργανα στις συνθέσεις του. Βασική του αρχή είναι «η επιστροφή στις ρίζες». Έχει μελοποιήσει τόσο ποιήματα του Οδυσσέα Ελύτη όσο και Ορφικούς ύμνους. Έκανε διεθνή επιτυχία με το «Ποιος πληρώνει το Βαρκάρη».

ΜΑΝΟΣ ΛΟÏΖΟΣ (1937 – 1982) http://www.youtube.com/watch?v=35HjCNFLTC4 Είναι κυπριακής καταγωγής. Όταν έρχεται να σπουδάσει στην Αθήνα, θα ασπαστεί τη μαρξιστική ιδεολογία. Υπερασπίζεται τη μουσική του Θεοδωράκη. Κυνηγιέται από τη Δικτατορία. Πολλά τραγούδια του λογοκρίνονται. Αλλά θα κυκλοφορήσουν κανονικά μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας. Πέρα από το λαϊκό τραγούδι, ενδιαφέρθηκε επίσης και για τον σύγχρονο ηλεκτρονικό ήχο.