Design-projects
Ωρολόϊ χειρός (Τρίτο εξάμηνο 1985. Παράδειγμα εργασίας μέτριας ποιότητας) Ωρολόϊ χειρός Σχεδιασμός ανδρικού ωρολογιού τυπού σπορ με χαρακτήρα υψηλής ποιότητας. Θέματα: 1. Πληρoφόρηση 2. Ιστορία 3. Μηχανισμοί Κουρδιστό Αυτοματό Ηλεκτρονικό Κουάρζ 8. Μεγέθη μηχανισμών 9. Λειτουργιές << 10.Το ωρολόϊ σήμερα 11. Concept 12. Σχεδιασμός 13. Δομή κατασκεύης 14. Δομή μορφής 15. Σχέδιο design 16. Τεχνικό σχέδιο.
Concept. Στόχος της εργασίας είναι ο σχεδιασμός ρολογιού χειρός με αθλητικό χαρακτήρα όπως και υψηλής αξίας. Η αθλητικότητα θα ενισχυθεί με προσθήκη λειτουργιών δηλαδή χρονογράφο. Θα έχει ένδειξη ημερομηνίας, και επίσης λειτουργία Start and Stop. Η υπερβολική συχνά σχεδίαση χρονογράφων πρέπει να αποφεχθεί ( πολλά κουμπιά, πολλές ενδείξεις). Οι διακόπτες του χρονογράφου θα είναι μέρος της μορφής και η πλάκα με τα ψηφία δεν θα διαμελιστεί σε πολλές επιφάνειες, αλλά θα παραμείνει μία.
Θα εξεταστεί επίσης αν χρειάζεται πραγματικά η τέλεια ακρίβεια του κλασικού χρονογράφου, ή αν αρκεί ένας μετρητής μέχρι 60 δεπτερόλεπτα χωρίς δέκατα. Αυτό είναι αρκετό σε χρήστες πολλών επαγγελμάτων. Θα εξεταστεί επίσης αν χρειάζεται το κουρντηστίρι σε ένα μηχανισμό quarz, και θα βρεθεί μία άλλη λύση για το μπρασελλέ. Θα φοριέται στο πιο στενό σημείο του καρπού, ακριβώς πάνω από την κλείδωση, για να μη γλιστράει προς πάνω ή κάτω. Σ` αυτό το σημείο όμως σκεπάζονται συνήθως οι ενδείξεις από τα μανίκια. Θα εξεταστεί λοιπόν αν μπορεί να τοποθετηθεί ο μηχανισμός ασυμμετρικά προς το μπρασελλέ, για να μπορούμε να διαβάζουμε την ώρα σε όλες τις περιπτώσεις. Για μεγαλύτερη άνεση το ωρολόϊ θα είναι όσο το δυνατόν χαμηλό(επίπεδο) και ελαφρύ. Πιθανό μέγεθος διαμετρήματος (Kaliber) 10 1\2```, 11 1\2```.
Σχεδιασμός τοποθέτισης και δομής μηχανισμού.
Σχεδιασμός design
(Τρίτο εξάμηνο 1985. Παράδειγμα εργασίας χαμηλής ποιότητας.) ΘΕΜΑ Σχεδιασμός διακόπτης εδάφους. Ενσωματωμένος στο καλώδιο, χρήση μέσω ποδιού. Θα χρησιμοποιηθούν και εξαρτήματα του εμπορίου. Λειτουργία. Στα φωτιστικά υπάρχει η ανάγκη να μπορούμε να τα ανάβουμε και να τα σβήνουμε. Γιά αυτόν τον λόγο τοποθετούμε ενα διακόπτη μέσα στο φωτιστικό ή στο καλώδιο μετά απο κάποιο μάκρος από την πρίζα και συνήθως ένα μέτρο κοντά στην βάση του φωτιστικού. Ο διακόπτης ανοίγει και κλείνει το κύκλωμα.
Ταξινόμηση διακοπτών (έρευνα αγοράς). Υπάρχουν οι εξείς κατηγορίες: Διακόπτης μέσα στον τοίχο. Διακόπτης επάνω στον τοίχο.
Διακόπτης καλωδίου με χρήση χεριού Διακόπτης καλωδίου με χρήση ποδιού. Διακόπτης εξοπλισμού συσκεύων. Διακόπτης με τηλεκοντρόλ.
Χρήση (Τι διακόπτες χρησημοποιούντε συνήθως;) Διακόπτες πίεσης (Χωρίς ενδειξη κατάστασης λειτουργίας.) Διακόπτες μοχλού (ένδειξη κατάστασης λειτουργίας με την βοήθεια τυπογραφίας πχ. Ι ή Ο.)
Διακόπτες συρώμενοι Διακόπτες περιστροφής Διακόπτες έλξης.
Αποτέλεσμα έρευνας. Χρήση. Διακόπτης έλξης είναι η σωστή λύση γιά διακόπτη χειρός.Για πόδι είναι παράλογος. Διακόπτες συρόμενοι ή περιστροφής όπως και μοχλού είναι εν μέρη κατάλληλοι γιά το πόδι. --Γιά να ανάψει κανείς το φωτιστικό πρέπει να το κάνει χρησημοποιόντας το ένα πόδι ενώ συγχρόνως με το άλλο προσπαθεί να κρατήσει ισορροπία.Καθόλου εύκολο. --Χρειάζεται μιά εξερετικά ελεγχόμενη κίνηση του ποδιού γιά να βρούμε την επιθυμιτή θέση λειτουργίας του διακόπτη. --Λόγω του μικρού βάρούς του ο διακόπτης σπρώχνοντας θα μας γλυστρήσει. Ενα μεγάλο πλεονέκτημα μας δίνουν οι διακόπτες πίεσης διότι το πόδι χρειάζεται να σηκωθεί μόνο μπροστά επάνω στην φτέρνα. Η δύναμη πίεσης που θα ασκηθεί αυξάνεται ευνοϊκά με το βάρος του σώματος.
Διακόπτες ποδιού στην αγορά.
Δομή κατασκεύης.
Concept --Ένας διακόπτης φωτιστικού είναι αντικείμενο γενικού χαρακτήρα, δηλαδή χρησιμοποιείται για πολλά και διάφορα φωτιστικά. Δεν κατασκευάζεται για ένα συγκεκριμένο είδος και για αυτό έχει πολύ μεγάλο απευθυνόμενο κοινό. --Μπορούμε να πούμε ότι οι διακόπτες που κυκλοφορούν στην αγορά, δεν έχουν σχεδιαστεί με κάποιο στόχο, και μοιάζουν σαν αναπόφευκτη ακολουθία του φωτιστικού.Δεν υπάρχει αρμονική σχέση μεταξύ τους. --Η επιφάνεια πίεσης του ποδιού θυμίζει περισσότερο επιφάνεια χρήσης χεριού. Η είσοδος του καλωδίου και η έξοδος θυμίζουν ποντικότρυπες, είναι αυθαίρετες.
Τοποθέτηση. Η μορφή του διακόπτη ποδιού δεν θα σχεδιαστεί μόνο λειτουργική. Με την εφαρμογή εκφραστικών στοιχείων (οπτικών ή απτικών) θα καλυτερεύσουμε την αισθησιακή χρήση. Η απτική αίσθηση χάνεται λόγω χρήσης παπουτσιών και η οπτική απόσταση είναι σχετικά μεγάλη μέχρι το πάτωμα. Είναι λοιπόν σκόπιμο να εξεταστεί η επιφάνεια πίεσης το σχήμα και το μέγεθος της, γιά να αυξηθεί η ευστοχία χρήσης. Η σημασία του διακόπτη σαν λειτουργία κάποιας συσκεύης, η κατεύθηνση του καλωδίου και η αναγνώριση της χρήσης, θα υπολογιστούν σαν το κυριότερο μέρος του σχεδιασμού.
Δομές κατασκεύης.
Σχεδιασμός.
Δομή μορφής. Η βοηθητική λειτουργία του διακόπτη προς την συσκεύη του εκφράζεται με τον εξής τρόπο: Ο διακόπτης δεν διακόπτει οπτικά το καλώδιο αλλά το αφήνει να περάσει δίπλα του και να συνεχίσει. Περικλείωντας το καλώδιο και προβάλωντας το στην βάση του διακόπτη, συμβολίζουμε αντίστροφα την δυνατότητα επέμβασης στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Το μέγεθος και η διαμόρφωση του ποδόπληκτρου ενισχύουν την απτική ποιότητα.
Δομή κατασκεύης. Το κάτω μέρος του περιλήματος βγαίνει πρεσαριστό από καλούπι σε πλαστική ύλη. Το στοιχείο οδήγησης του καλωδίου είναι χωρισμένο σε δύο καπάκια οριζόντια ενωμένα. Το πάνω μέρος περιστρέφεται και βιδώνεται με δύο βίδες ασκόντας πίεση γιά την συγκράτηση του καλωδίου. Το πάνω μέρος επίσης πλαστικό, εφαρμόζεται με λίγη πίεση μέσα στο κάτω και κρατιέται.
Ο αρμός (φούγκα), το οπτικό κενό ανάμεσα στο πάνω και στό κάτω μέρος, αντιστοιχεί ακριβώς στήν οπιθοδρόμιση του διακόπτη και την οριοθετεί. Πιέζοντας την επιφάνεια με τις ραβδώσεις χαμηλώνει το μπουλόνι(;) και βάζει την συσκεύη σε λειτουργία. Τραβώντας το πόδι πίσω επανέρχεται στην αρχική του θέση. Στο κάτω μέρος υπάρχουν τρία μικρά λαστιχάκια που εμποδίζουν το γλίστρημα του διακόπτη στο πάτωμα.
Θέμα (Πέμπτο εξάμηνο 1985. Παράδειγμα εργασίας υψηλής ποιότητας.) Ανάπτυξη και σχεδιασμός μηχανής τσαγιού με τα εξείς κριτήρια: α) Η μηχανή ελέγχει αυτόματα τον χρόνο παρασκεύης του τσαγιού. β) Περιορισμένες κινήσεις του χρήστη σε: /Γέμισμα με νερό -Γέμισμα με τσάϊ -Άναμα της μηχανής γ) Περιορισμός σε όσο γίνεται πιό λίγα εξαρτήματα γιά ανταγωνίσημη κατασκεύη και τιμή. Δ) Μικρός χώρος εγκατάστασης και υψηλή απόδοση μέσω ευνοϊκής τοποθέτισης των στοιχείων λειτουργίας. Ε) Χωριτηκότητα 6-8 φλυτζανιών. Status quo. -Υπάρχουν μηχανές τσαγιού που θυμίζουν μηχανές για καφέ. -Υπάρχουν μηχανές με κακή ποιότητα παρασκευής τσαγιού.
Τελετουργία Η αυτόματη μηχανή τσαγιού είναι σχετικά πρόσφατη και η παρασκεύη του πιο πολύπλοκη από αυτήν του καφέ. Το τσάι πρέπει να περιχυλιστεί από κοχλάζον καυτό νερό για να ρουφήξει και να διογκωθεί. Χρειάζεται ακριβής μέτρηση χρόνου για να ξεχωρίσουμε αν θα πάρει τονωτικό ή καθησυχαστικό χαρακτήρα. Ανάλογα με την χρήση 3-5 λεπτά. Αυτό σημαίνει λίγη ή πολύ τεϊνη. 1 2 3 4 5 λεπτά Τονωτικό καθησυχαστικό Μετά το πέρασμα από τα φύλλα κρατάμε το τσαϊ ζεστό.
Λύση. - Δομή σαν καταράκτης (το νερό πέφτει). - Η σφαιρική μορφή αποκαλύπτει συγγένεια με την παραδοσιακή κανάτα τσαγιού. - Αποφυγή της ανάγκης πλυσίματος με αποριπαντικά (χαλάει την γεύση του τσαγιού) μέσω χρήσης κεραμικού υλικού. - Μείωση της φόρμας. - Ενσωμάτωση καλωδίου και πρίζας στο περίβλημα. - Διακόπτης περιστροφής γιά τον χρόνο του τραβήγματος.
Χρήστης / Χρήση. Ποιός πίνει τσάϊ; Γνωστό σαν απολαυστικό πιοτό από χιλιάδες χρόνια στην Κίνα.Έγινε γνωστό στην Ευρώπη από τον 17. αιώνα μέσω Ιαπωνίας. Σε πρώτη φάση στην Μ. Βρεταννία και Ρωσία, όπου αναδείχτηκαι σε εθνικό ποτό. Ποιος θα πίνει τσάϊ; Πρώτα από όλα αυτοί πού δεν θέλουν να πίνουν καφέ. Μετά αυτοί που θα ξέρουν να κάνουν τσάϊ. Η αυτόματη μηχανή θα τους βοηθάει με απλό τρόπο να κάνουν ακριβώς το τσάϊ που θέλουν. Είδη τσαγιού Υπάρχουν πέντε βασικά είδη με είκοσι παραλλαγές το καθένα και πάνω από δύο χιλιάδες μίξεις. Τα βασικά είδη: Darjeeling, Assam, Ceylon, Nilgriri, Java.
Νερό. Το νερό επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την γεύση. Ανάλογα με τον βαθμό σκληρότητας, ασβέστιο ή χλώριο, μπορεί το τσάι να εχει πολύ διαφορετική γεύση. Τα χάρτινα φίλτρα είναι σαν του καφέ με πιό αρεά δομή. Υπαρχουν και διχτάκια από βαμβάκι, σουρωτήρια από ανοξύδοτο ατσάλι κλπ.
Μηχανές παρασκεύης ζεστών ποτών. Coffeemaker : Βράση και ανάβαση του νερού, ψύξη και πτώση μαζί με τον καφέ προς τα κάτω. Ο χρόνος ανάμιξης δεν μπορεί να ρυθμιστεί.
Κανάτα εσπρέσο. Σύστημα υπερπίεσης. Ο χρόνος δεν ρυθμίζεται. Τα φύλλα τσαγιού δεν μπορούν να κολυμπήσουν ελεύθερα στο φίλτρο.
Σαμοβάρι: Ρεζερβουάρ ζεστού νερού. Στο πάνω μέρος κανάτα με συμπυκνωμένο τσαι που αραιώνεται με το ζεστό νερό.Κάνει μόνο γιά καθησυχαστικό τσάι πάνω από 3 λεπτά.
Αυτόματη μηχανή γιά καφέ: Το νερό έρχεται πολύ σιγά (στο τσάϊ χύνουμε ολη την ποσότητα νερού σε μιά φορά). Ο χρόνος δεν ρυθμίζεται.
Σύστημα πτώσης (καταράκτης): Ιδανική λειτουργία. Πολύπλοκη κατασκεύη λόγω τριών δοχείων.
Μηχανη για τσαϊ και γιά καφέ. Πολυπλοκη στην χρήση.Η μορφή θυμίζει εργαστήριο χημείας.
Κατάσταση αγοράς. Η αγγλική απάντηση γιά πολυλειτουργικές μηχανές. Πάντρεμα από ξυπνητήρι, ράδιο, πορτατίφ, και μηχανή τσαγιού. Προτείνω και επέκταση με πλυντήριο πιάτων......
Το σύστημα του καταράκτη εφαρμόστηκαι και είναι η σωστή γιά τσάϊ. Η μορφή θυμίζει μηχανή γιά καφέ.
Σαν φόρμα μας θυμίζει κανάτα τσαγιού, εί ναι ομως μηχανή γιά καφέ.
Concept Πρώτη απαίτηση είναι η αυτόματη μηχανή να παρασκευάζει ισάξια ποιότητα τσαγιού, όπως αυτήν με το χέρι. Οι λειτουργίες βράσιμο, τράβηγμα και κράτημα θερμοκρασίας, θα γίνονται μετά από το γέμισμα και το άναμα της μηχανής από τον χρήστη, αυτόματα. Το νερό μετά το βράσιμο θα πέφτει όλο μαζί στο τσάι. Τα φύλλα να έχουν χώρο στο τράβηγμα για να διογκωθούν και να αναπτύξουν το άρωμα τους. Το τσάι θα κρατηθεί ζεστό στους 75-80 βαθμούς Κελσίου. Πλεονεκτικό είναι το σύστημα πτώσης νερού χρησιμοποιώντας ρυθμιζόμενες σε χρόνο βαλβίδες.
Η κουλτούρα του τσαγιού είναι πολύ διαφορετική απ` αυτήν του καφέ Η κουλτούρα του τσαγιού είναι πολύ διαφορετική απ` αυτήν του καφέ. Η μηχανή τσαγιού θα είναι αυτόνομο προϊόν και δεν θα θυμίζει τροποποιημένη μηχανή καφέ. Οι καλες ιδιότητες του τσαγιού που είναι συγκέντρωση, χαλάρωση και ξεκούραση θα μεταφραστούν και σε φόρμα Θα πρέπει να είναι μειωμένη, δηλαδή ήρεμη.
Στοιχείο κράτησης θερμοκρασίας Δομές κατασκεύης. Δοχειο βράσης Δοχειίο τραβήγματος Κανάτα σερβιρίσματος Βαλβίδα Φίλτρο Στοιχείο κράτησης θερμοκρασίας Στοιχείο βράσης
Εξέλιξη προϊόντος μέσω σχεδιασμού
Μοντελοποίηση τρισδιάστατη.
Δομή μορφής Η ροή παρασκεύης με το σύστημα του καταράκτη περνάνε στήν φόρμα. Συμβολική φόρμα και λειτουργία εκφράζοντε ταυτόχρονα με τα ίδια φορμαλιστικά στοιχεία. Το στενό και αρκετά επίπεδο σασί και οι ογκώδεις σφαίρες τονίζουν την καλά ισοροποιμένη αντίθεση.
Δομή κατασκεύης
Δομή λειτουργίας
Τεχνικό σχέδιο