Διδάσκοντας Μαθηματικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Κούρτη-Καζούλλη Βασιλεία Eπίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιου Αιγαίου Επιστημονικά υπεύθυνη για τη Δράση 7 στο Νότιο Αιγαίο.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Συνέντευξη με νήπια.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
2o γυμνασιο Ελευσινας Κουρβας Επαμεινωνδας, μαθητης γ΄γυμνασιου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκοντας Μαθηματικά σε μαθητές με χαμηλή επίδοση Εισήγηση στο πλαίσιο της ΠΔΣ Εισηγητής:Δρ.Απόστολος Χατζηγεωργίου

Περίληψη της εισήγησης... ... με λίγα λόγια, περισσότερο χιούμορ και πολλά σκίτσα.

(με σκίτσα δανεισμένα από το Clipart) Οι ‘Αδύνατοι’ μαθητές μας στα μαθηματικά Μια παλιά, γνωστή αλλά πάντα επίκαιρη ιστορία (με σκίτσα δανεισμένα από το Clipart)

Οι αδύνατοι μαθητές μας.... ...συνήθως δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής μας, όλοι μας όμως κάποτε τους έχουμε συναντήσει και μας έχουν απασχολήσει.

Συνήθως δεν τα καταφέρνουν στα μαθηματικά και το ξέρουν και οι ίδιοι.... 2ημχσυνψ (χ+ψ)3

αλλά δεν δείχνουν πρόθυμοι να εργαστούν ή δεν το αντέχουν

Ο χρόνος δεν τους φτάνει για να τελειώσουν τη δουλειά τους...

... και όταν αποφασίσουν να εργαστούν κάνουν πολλά λάθη!!!

Αισθάνονται σαν φυλακισμένοι στην τάξη μας...

... και οι τάσεις φυγής τους (πνευματικής ή σωματικής) είναι φανερές

Αισθάνονται μειονεκτικά απέναντι στους άλλους αν και πολλές φορές δεν το δείχνουν (ή προσπαθούν να δείξουν το αντίθετο!!)

Αισθάνονται ότι απειλούνται από το ‘εκπαιδευτικό σύστημα’, δηλαδή και από εμάς!

Αδιαφορία για τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δείχνουν αδιαφορία για το μάθημα

Προτιμούν να μένουν ‘αόρατοι’ στην τάξη...

...άλλοι όμως κάνουν πολύ αισθητή την παρουσία τους.

Ορισμένοι δείχνουν ότι ‘υποτάσσονται και μας υπακούουν’ (κάνουν το ‘κοινωνικά αποδεκτό’, δηλαδή ‘μας δουλεύουν’).

Πάντως είναι βέβαιο ότι κλείνουν τα αυτιά τους στις παρατηρήσεις μας.

Ό,τι και να εξωτερικεύουν, μέσα τους αισθάνονται απογοήτευση.

Το αυτοσυναίσθημά τους είναι πολύ χαμηλό.

Όμως όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητές τους έχουν τα ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Πρέπει να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να έχουν επιτυχίες στο χώρο των μαθηματικών και στο σχολείο γενικότερα. Αυτή άλλωστε είναι η δουλειά μας.

Δεν υπάρχουν έτοιμες απαντήσεις για το ποια μέθοδος είναι η καλύτερη. Θα χρειαστεί να ψάξουμε με προσοχή για να βρούμε την πλέον κατάλληλη.

Υπάρχουν βέβαια μερικές βασικές αρχές: Μην τους αντιμετωπίζετε σαν ‘ανώνυμο πλήθος’, σα να είναι όλοι ίδιοι, κάτω από την ‘ταμπέλα’ «Αδύνατοι στα Μαθηματικά»... [Αδύνατοι στα Μαθηματικά]

... αλλά ‘αφουγκραστείτε’ με προσοχή τα προβλήματα του καθενός, μελετείστε τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους πριν σχεδιάσετε το μάθημά σας για εξατομικευμένη διδασκαλία.

Να θυμάστε ... ότι τα μαθήματά σας δεν πρέπει να έχουν ως στόχο την αποστήθιση «μαγικών συνταγών», που δίνουν αμέσως κάποια ‘ικανοποιητικά αποτελέσματα’, που όμως γρήγορα ξεχνιούνται....

με μικρά και σταθερά βήματα.... ....αλλά τη μεθοδική άσκησή τους στη ‘μαθηματική σκέψη’, με μικρά και σταθερά βήματα....

... μέσα από παραδείγματα και εφαρμογές που θα βρίσκονται στο χώρο των ενδιαφερόντων τους. Έτσι θα σας προσέχουν και θα έχουν και άμεσο ενδιαφέρον για την πορεία και το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.

Επίσης ... Ποτέ και για κανένα λόγο δεν πρέπει να τους ‘συνθλίβουμε’, ως προσωπικότητες.

Να μην τους φορτώνουμε με πολλή δουλειά.

Προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε να αντιληφθούν το λόγο της ‘αδυναμίας’ τους ...

...να βάλουν σε μια σειρά τις σκέψεις τους και τη δουλειά τους....

Να πιστέψουν ότι μπορούν να προσπαθούν και να τα καταφέρνουν μόνοι τους...

... αλλά και ότι η επιτυχημένη συνεργασία είναι ένας καλός τρόπος για να έχουν αποτέλεσμα στο έργο τους

Θα πρέπει να τους βοηθήσουμε να συμφιλιωθούν με το σχολικό περιβάλλον αλλά και με τους εαυτούς τους

Ίσως έτσι μπορέσουν να αγαπήσουν τα Μαθηματικά,

και να πιστέψουν ότι μπορούν να βάζουν υψηλούς στόχους και να αγωνίζονται ....

.... για να τους κατακτήσουν!!!

Να πιστέψουν ότι αυτοί κρατούν το κλειδί της επιτυχίας τους.

Ότι μπορούν και στο χώρο των Μαθηματικών να έχουν επιτυχίες!

Ας τους προσφέρουμε Κίνητρα για να εργαστούν (όχι κατ΄ανάγκη υλικά)

Ιδέες, πάνω στις οποίες θα εργαστούν (καθώς και τη βοήθειά μας!)

Ευχάριστο περιβάλλον εργασίας καθώς και περιθώρια για αυτενέργεια

Αναγνώριση των επιτυχιών τους (χωρίς όμως να χάνουμε την αίσθηση του μέτρου)

Έτσι θα έχουμε μεγαλύτερη πιθανότητα να επιτύχουμε τους στόχους μας ... (...και οι μαθητές μας τους δικούς τους)

Σας Εύχομαι Καλή Επιτυχία στο έργο σας