Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Εκπαίδευση Από Απόσταση
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Μάρκετινγκ και Προώθηση Θεματικό εργαστήριο Πρεσβευτές Μάθησης της Κοινότητας Grant agreement no /
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αναστάσιος Μιχαηλίδης Λέκτορας Α.Π.Θ. Γεωργικές Εφαρμογές.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
10. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Σχέσεις με την Κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκθέσεις Συνδυασμός:  επιστημονικής αρτιότητας  κατανοητής παρουσίασης  ψυχαγωγίας  εξυπηρέτησης ενός ευρέος κοινού  μικρή δαπάνη

Επικοινωνία με όλους Ι. Διαφορετικές προσεγγίσεις Προγράμματα:  Προσέγγισης (outreach)  Για μειονότητες  Για ανθρώπους με διανοητικές και φυσικές αναπηρίες  Παρακαλώ αγγίξετε (Please touch)  Ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές  Εκθέσεις σε πολυκαταστήματα (Αττικό Μετρό)  Σε επιχειρηματίες (The Art Institute of Chicago)

ΙΙ. Ερμηνεία μέσα στο μουσείο ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Πώς ανακαλύφθηκαν τα αντικείμενα; Πώς κατασκευάστηκαν; Πού και πότε; Πώς λειτουργούσαν; Ποιος τα χρησιμοποιούσε; Τι μπορούμε να μάθουμε από αυτά; Τι πιστεύουν οι ειδικοί γι’ αυτά; Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για την ερμηνεία τους;

ΙΙΙ. Επίτευξη στόχου Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος δεν χρειάζονται πολυδάπανες λύσεις: • Κείμενα απλά που εξηγούν τους ειδικούς όρους • Χρήση χαρτών, εικόνων κ.τ.λ. • Χρήση μοντέλων αναπαράστασης και ερμηνείας της αρχικής χρήσης των αντικειμένων • Φροντίδα για τη φυσική διάσταση της επίσκεψης

IV. Επικοινωνία στο μουσείο  κτήριο  φυλλάδια  δραστηριότητες  διοικητική δομή  κάθετος άξονας  οριζόντιος άξονας  δημόσια συμπεριφορά του προσωπικού  όλες γενικά οι εκφάνσεις της λειτουργίας του μουσείου

V. Επικοινωνιακή πολιτική  το τι του μουσείου  το πώς του μουσείου  το πώς του επισκέπτη Η επικοινωνιακή πολιτική περιλαμβάνει:  τι θέλουν να πουν τα μουσεία;  σε ποιον θέλουν να το πουν;  πώς θέλουν να το πουν;

Η επικοινωνία λαμβάνει υπόψη:  την υποδοχή των επισκεπτών  την ικανοποίηση των αναγκών τους  τη δημιουργία ευκαιριών για συμμετοχή και εμπλοκή (να πιάσουν, να εξερευνήσουν, να κατασκευάσουν, να αναρωτηθούν, να διασκεδάσουν)

ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ι. Cameron, 1968 Πομπός  μέσο  δέκτης Πομπός επιμελητής  μέσο αντικείμενο  δέκτης επισκέ πτης

Hooper-Greenhill

Επίσκεψη στο μουσείο Falk και Dierking  Προσωπικό περιβάλλον  Κοινωνικό περιβάλλον  Φυσικό περιβάλλον

Φυσικό περιβάλλον  Το κτήριο (εξωτερική εμφάνιση και εσωτερικές ανέσεις, το πρόβλημα με τα παλιά κτήρια)  Ο προσανατολισμός του επισκέπτη  Η υποδοχή  Η ροή που καλείται να ακολουθήσει ο επισκέπτης (πυραμίδα του Pei)

Σύγχρονο Μουσείο  συνδέει το παλιό που γνωρίζει ο επισκέπτης με το καινούργιο που προτείνει το μουσείο  σχεδιάζει εκθέσεις που απευθύνονται σε όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις  προσφέρει πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους  γωνιές με πληροφοριακό και εκπαιδευτικό υλικό  ηλεκτρονικά προγράμματα  επισκέψεις στις αποθήκες  στους χώρους συντήρησης  συνεργάζεται με άλλους οργανισμούς  προτείνει τεχνικές δραματοποίησης  αυτόματες ξεναγήσεις  ενθαρρύνει τον επισκέπτη να δει την έκθεση με το δικό του τρόπο  σέβεται το χρόνο του  μέλημά του είναι η ποιοτική εμπειρία του επισκέπτη

Σύγχρονο Μουσείο  Η αλήθεια δεν είναι μια και μοναδική.  Το μουσείο κατασκευάζει ερμηνείες (αναγνώριση και παραδοχή).  Η σημασία της μελέτης των επισκεπτών και του συχνά απροσδόκητου τρόπου με τον οποίο μεταφράζουν και οικειοποιούνται τα μηνύματα του μουσείου.

Το σύγχρονο μουσείο και η επικοινωνιακή του πολιτική Oλιστική προσέγγιση επικοινωνίας  Nα προσελκύσει όλους τους επισκέπτες  Να καλύψει τις ανάγκες τους Πρώτα να τις κατανοήσει Αξιολόγηση  Προκαταρκτική  Διαμορφωτική  Συνολική

Η επικοινωνία είναι: • Διαπροσωπική (κατ’ ενώπιον επικοινωνία) Παρέχει έλεγχο του αποτελέσματος με τις:  Λέξεις  Μορφασμούς  Ερωτήσεις Επικοινωνία άμεση, αμφίδρομη, ισότιμη. • Εξ αποστάσεως (επικοινωνία των μαζών) Απουσιάζει το ένα από τα δύο μέρη.  Τηλεόραση  Ραδιόφωνο Δεν είναι άμεση, δεν είναι αμφίδρομη, δεν είναι ισότιμη. Τρόπος για να ελεγχθεί η επιτυχία της είναι η έρευνα.

Ερώτηση: Ποιο είναι το είδος της επικοινωνιακής διαδικασίας στο μουσείο;  Το ένα μέλος, ο επισκέπτης είναι παρόν.  Το άλλο (η ομάδα σχεδιασμού της έκθεσης) είναι απόν. Τα εκθέματα είναι μέσα μεταβίβασης του μηνύματος αλλά το μήνυμα καθορίζεται από τον επιμελητή της έκθεσης.

Το μουσείο πρέπει για τη σωστή επικοινωνία: Ι. Να επιστρατεύσει το υποστηρικτικό του υλικό:  επεξηγηματικές πινακίδες  χάρτες  φωτογραφίες  έντυπα (οδηγοί, φυλλάδια, αφίσες)  απτική επαφή με τα αντικείμενα  ηχογραφημένες ξεναγήσεις  ερωτηματολόγια  προβολές ταινιών  βίντεο  εκπαιδευτικές και ενημερωτικές εκπομπές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης  πωλητέα είδη  ιστοσελίδες  οθόνες αφής

ΙΙ. Να επιστρατεύει τις μεθόδους κατ’ ενώπιον επικοινωνίας:  ξεναγήσεις  εκπαιδευτικά προγράμματα  ομιλίες ειδικών  συζητήσεις ομάδων κ.λ.π.

Το σχήμα αυτό για να λειτουργήσει χρειάζονται και άλλες προϋποθέσεις: •Ο δέκτης να έχει ενδιαφέρον να επικοινωνήσει. •Ο δέκτης να έχει το ίδιο επίπεδο κατάρτισης με τον πομπό. •Να έχουν γίνει από κοινού (πομπός-δέκτης) αποδεκτοί οι κώδικες επικοινωνίας. •Να φθάσει στον πομπό η αντίδραση του δέκτη.

ΑΡΧΕΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΜΟΥΣΕΙΑΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Κερατόκαμπος, Θέση Τράπεζα, Χρυσά ενώτια, σε σχήμα βουκράνου,

Χρυσά σκουλαρίκια, σε σχήμα βουκράνου (κεφαλής βοδιού). Χρονολογούνται στον 14ο αιώνα π.Χ. Βρέθηκαν στον Κερατόκαμπο Κρήτης, στη θέση Τράπεζα. Χρυσά σκουλαρίκια (ενώτια)

Βοιωτικός μελανόμορφος καβειρικός σκύφος π.Χ.

Έρευνα: Γιατί οι άνθρωποι δεν επισκέπτονται τα μουσεία;  Δεν έχουν χρόνο.  Τα μουσεία είναι για μορφωμένους, για ανθρώπους με ειδικά ενδιαφέροντα, με έφεση για μάθηση.  Είχαν κακές εμπειρίες στο παρελθόν.  Τα μουσεία είναι αυστηρά, απαγορευτικά, σκονισμένα, άδεια, θυμίζουν ναούς, είναι απόμακρα.  Φοβούνται να μην φανούν αμαθείς, γελοίοι, οπισθοδρομικοί.  Με το να πάνε στο μουσείο παραμελούν κάτι πιο σημαντικό. Ερώτηση: Η έρευνα επισκεψιμότητας είναι σημαντική για την πολιτισμική διαχείριση; Γιατί;

Ερώτηση: Με ποιους τρόπους το μουσείο ως επικοινωνιακό κύτταρο της κοινότητας μπορεί να επικοινωνεί με το κοινό; •Μέσα στο μουσείο; •Έξω από το μουσείο;

Ομάδες επικέντρωσης  Οικογένειες  Εκπαιδευτικές ομάδες  Άτομα με ειδικές ανάγκες  Άτομα της τρίτης ηλικίας  Μετανάστες  Μειονότητες  Τουρίστες  Ειδικές επαγγελματικές ομάδες

Οι Πρότυποι Κανόνες του ΟΗΕ για την Εξίσωση Ευκαιριών για τα Άτομα με Ειδικές Ανάγκες

Από τον τρόπο με τον οποίο απευθύνεται το μουσείο στο κοινό δεν θα πρέπει να λείπει ο προβληματισμός που θέτουν οι έννοιες:  Πολυπολιτισμικότητα  Διαπολιτισμικότητα  Δια βίου εκπαίδευση  Ψυχαγωγία

ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Αντικείμενα - Φορείς εννοιών Προσφέρουν πολλαπλές ευκαιρίες πληροφόρησης ως προς τη φύση της αισθητικής εμπειρίας:  Κατασκευαστικές (υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα, τεχνικές επεξεργασίας, προέλευση, εμπορία, υφή).  Συγκινησιακές (συναισθήματα που προκαλούν και η έκφρασή τους).  Πνευματικές (γνώσεις που σχετίζονται με την εποχή, την ιδεολογία, αξίες, σύγκριση με το παρόν, προβολή προεκτάσεων στο μέλλον).  Επικοινωνιακές (δυνατότητες επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, αλλά και ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το παιδί).