Aναπαραστάσεις ασθένειας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

Ανοικτό Πανεπιστήμιου Δήμου Παπάγου-Χολαργού
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Ο ρόλος του Ψυχολόγου Υγείας στο σύστημα υγείας
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
25 σεπτεμβρίου ΓΥΝΑΙΚΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ελευθερία αραβανή ψυχολόγος.
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Συναίνεση και Άρνηση στη θεραπεία Τραγ έα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια Μ Sc (Pain Management) CKVPP 2010.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
HIV / AIDS. Το χρονικό διάστημα από τη στιγμή της μόλυνσης (HIV) ως τη διάγνωση του AIDS εκτείνεται συνήθως μεταξύ 8 και 10 ετών. Όμως, το 40% των ασθενών.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Αποδόσεις αιτίων.
Χρόνια Ασθένεια.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Συμπεριφορές Υγείας.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
H ψυχολογία του αρρώστου απέναντι στην εγχείρηση Μαγιόγλου Παναγιώτα ΑΣΠΑΙΤΕ 2010.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ - ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
4.4 Τρόπος ζωής και ασθένειες
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Ψυχολογικές θεραπείες
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Oι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής στο γραφείο του Διαιτολόγου.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Τα 2 επίπεδα του μηνύματος
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εθισμός στην Τεχνολογία
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
ΕΘΙΣΜΟΙ.
Εκφοβισμός στα σχολεία
ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ Χρήστος Ν. Χριστόπουλος, MD
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μαζικές καταστροφές.
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Aναπαραστάσεις ασθένειας Εύχαρις Παναγοπούλου, Ψυχολόγος Υγείας, Λέκτορας Υγιεινής Α.Π.Θ.

Οι συμμετέχοντες Ο Ασθενής Ο Επ. Υγείας Σωματικό πρόβλημα Γνωστική σύγχυση Άγνοια προβλήματος Αδυναμία κατανόησης προβλήματος Υποθέσεις για το πρόβλημα Αντιλήψεις σύστημα υγείας Συναισθηματική αναταραχή Απώλεια ελέγχου Προσδοκίες Ατομικά χαρακτηριστικά Ο Επ. Υγείας Σωματική κατάσταση Γνωστική λειτουργικότητα Ειδικές γνώσεις Προσπάθεια κατανόησης προβλήματος Διάγνωση για το πρόβλημα Αντιλήψεις σύστημα υγείας Συναισθηματική κατάσταση Aπαιτήσεις-Στόχοι Ατομικά χαρακτηριστικά

Ο Ασθενής Να αντιμετωπιστεί το σωματικό πρόβλημα Να μάθει και να καταλάβει τι έχει Να ηρεμήσει συναισθηματικά Να αποκτήσει τον ελεγχο ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ! Ο Επ. Υγείας Να διαγνώσει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα Να αποσαφηνίσει και να εξηγήσει το πρόβλημα Να καθησυχασει συναισθηματικα Με το ελάχιστο κόστος (Χρονικό, ενεργειακό), ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ

Μπορει ένας επαγγελματίας υγείας να ανταποκριθεί σε όλες αυτές τις προσδοκίες; Ακόμη κι αν όχι, οι ασθενείς εξακολουθούν να τις έχουν. (1). Ακόμη περισσότερο επειδή είναι σε κατάσταση φόβου και αβεβαιότητας (2) Αναγνώριση ευθύνης. Τελικά ποιανού πρόβλημα είναι; (3) Communication breakdowns

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Tαυτότητα Σωματικά συμπτώματα που σχετίζονται με μία ασθένεια Αιτία: Παράγοντες που σχετίζονται με την προκληση και εξέλιξη Χρόνος: Προσδοκίες σε σχέση με τη διάρκεια (συμπτωμάτων, θεραπείας, ασθένειας) Συνέπειες: Άμεσες και μακροπροθεσμες συνεπειες ασθένειας και θεραπείας Θεραπευσιμότητα/ελεγξιμότητα: Υπάρχει θεραπεία; Μπορεί να ελεγχθεί η εξέλιξη;

Παράγοντας Θετική Αρνητική 1)Ταυτότητα Πόνος στο στήθος… «ίσως παθαίνω έμφραγμα» «Μάλλον παρακουράστηκα» 2) Αιτία Κάπνισμα διατροφή Κληρονομικότητα 3) Χρόνος Χρόνιο Πρόβλημα Αμεσο πρόβλημα που τελείωσε 4)Συνέπειες Αλλαγή κάποιων συνηθειών Αλλαγή ολόκληρης ζωής 5)Θεραπευσιμότητα Ναι, μπορω να αλλάξω τη συμπεριφορά μου Όχι, ότι και να κάνω

Η ασθένεια και το συμβολικό σύμπαν (Rime et al, 2004) «Ο κόσμος είναι ένα ασφαλές μέρος» «Ο κόσμος είναι δίκαιος» «Ο κόσμος είναι προβλέψιμός» Διαταραχή συμβολικού σύμπαντος Απώλεια ελέγχου

Τραυματικό γεγονός; 1.Διαγνωστικές διαδικασίες 2.Θεραπευτικές διαδικασίες 3.Σωματικός πόνος 4.Αδυναμία επικοινωνίας του πόνου Ξαφνική ασθένεια # χρόνια ασθένεια Κατακλυσμιαία Συσσώρευση γεγονότων έναρξη

Ατομικά χαρακτηριστικά -Επαγγελματίας Υγείας- Εμπειρίες υγείας και ασθένειας Αντιλήψεις & στερεότυπα Ασθενείς που θεωρείται ότι έχουν προσωπική συμμετοχή για την ασθένειά τους αντιμετωπίζονται λιγότερο ευνοϊκά από το προσωπικό (Maes et al, 1998) Δυσκολία αναγνώρισης ασθενών που φοβούνται ή είναι περισσότερο αγχωμένοι. Αυτοί που διαμαρτύρονται περισσότερο=έχουν και περισσότερο ανάγκη=δέχονται περισσότερη προσοχή (Kuik, 1990)

Το πλαίσιο Αυστηρά καθορισμένοι ρόλοι-κανόνες Συγκεκριμένοι και περιορισμένοι τρόποι δράσης Ανισορροπία Εξοικείωσης Καθορισμού ταυτότητας

Η αίθουσα αναμονής 1. Σε κανονικές συνθήκες αναμονής (π.χ. oυρά στήν τράπεζα) οι άνθρωποι νιώθουν έντονο το αίσθημα της ατομικότητας Σε συνθήκες αναμονής πόνου, ή φόβου οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη να νιώθουν μερος μιας ομάδας. Νιώθουν λιγότερο άγχος όταν περιμένουν: Με άλλους που έχουν ίδιο ή παρόμοιο πρόβλημα (στήριξη, σύγκριση και αξιολόγηση αντιδράσεων) Μόνοι τους και αποσπάται η προσοχή τους Αλλους με διαφορετικά προβλήματα 2. Σε συνθήκες αναμονής οι άνθρωποι έχουν έντονη ανάγκη πληροφόρησης και της αίσθησης ότι η κατάσταση εξελίσσεται 3. Mη-λεκτική μετάδοση συναισθήματος

Ατομικά χαρακτηριστικά -Ασθενής- 1. Απόδοση αιτίας (Rotter 1956) Eσωτερική εξωτερική Βασικό λάθος απόδοσης 2. Αυτοεπίτευξη # Mαθημένη απελπισία (self-efficacy#learned helplessness Bandura, 1980) 3. Mη ρεαλιστική-αισιοδοξία (Unrealistic optimism, Taylor 1997) 4. Κοινωνική σύγκριση

Γιατί δεν πηγαίνουμε στο γιατρό; Σε μια περίοδο 2 εβδομάδων 75% του πληθυσμού θα έχει ένα ή περισσότερα συμπτώματα 1/3 δεν θα κάνει τίποτα 1/3 self medication alternative therapies 1/3 θα επισκεφτεί το γιατρό (Porter, 1999) To ποσοστό των ανθρώπων με σοβαρά συμπτώματα που δεν επισκέπτονται το γιατρό είναι μεγαλύτερο (26%) από το ποσοστό των ανθρωπων που επισκέπτονται το γιατρό με ήσσονος σημασίας συμπτώματα (11%) Hannah, 1991

Κριτήρια επισκεψης στο γιατρό Υποκειμενική σοβαρότητα Ενταση (+) Εξοικείωση (-) Επίδραση (+) Χρονική διάρκεια (-) 2. Διαφορική αξιολόγηση 3. Εκτίμηση του τι θα κάνει ο γιατρός 4. Consultation trigers π.χ. μετακόμιση, απώλεια δουλειάς, Porter, 1999

Γνωστικά λάθη Martin & Leventhal, 2004 Σπανιότερες απειλές = πιο επικίνδυνες Συμπτώματα + σημαντικά γεγονότα = στρες Ομαλή σταδιακή έναρξη =λιγότερο σημαντικά από ξαφνική έναρξη