«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προφίλ του θύματος Διαφορετικότητα (ανεπτυγμένη μαθητική κουλτούρα, διαφορετική θρησκεία/εθνικότητα ή αναπηρία) Άγχος, ανασφάλεια Ευαίσθητα, εσωστρεφή,
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δείγμα: μαθητές του σχολείου μας
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
Δεν είναι μαγκιά. Δεν είναι αστείο. Σταματήστε το!
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΑΓΧΟΣ, ΜΟΝΑΞΙΑ, ΠΕΡΙΘΕΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Ενδοσχολική βία στο ελληνικό σχολείο
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ναρκωτικά Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νέους στην εξάρτηση Ομάδα: Τα ΚαρΝτάσιαΝς.
Με τον όρο βία στο σχολείο αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός school bullying, που αναφέρεται στην χρήση βίας, σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη, που ασκείται.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Τα προβλήματα των εφήβων
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Θέμα: Λόγοι που οδηγούν τους νεους στα ναρκωτικά ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Υφαντής Μιχάλης Υφαντής Μιχάλης Παναγιώτης Κουτσοπανάγος.
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
3o ΛΥΚΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ-Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΘΕΜΑ:Η ΒΙΑ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ:ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΩΣΗΦ.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΦΗΒΩΝ
Βία και μορφές βίας Χρυσάνθη Χ..
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΕΘΙΣΜΟΙ.
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Συνέπειες από τον εθισμό στο διαδίκτυο Εργασία: πελεκασησ κ
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓOI ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;» Εξάρτηση από τις αγορές ΚΡΙΚΩΝΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Ποιες είναι οι μορφές εξάρτησης Εξάρτηση είναι η επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά ενός ατόμου η οποία καταλήγει να γίνει εθισμός και το άτομο συνεχίζει τη συγκεκριμένη ουσία ή συμπεριφορά ενώ αναγνωρίζει τις αρνητικές επιπτώσεις που παρουσιάζονται χωρίς όμως να τις ελέγχει. Κάποιες μορφές εξάρτησης είναι οι ουσίες, το αλκοόλ, οι αγορές το φαγητό, το διαδίκτυο, ο τζόγος, η άσκηση κ.α.

Οι αιτίες εξάρτησης Οι αιτίες εξάρτησης ενός ατόμου δημιουργούν έναν κύκλο ο οποίος αποτελείται από την προσωπικότητα του, το περιβάλλον του καθώς και την κληρονομικότητα. Συγκεκριμένα, κάποιοι από τους παράγοντες που ευνοούν τη δημιουργία εξάρτησης είναι ο κοινωνικός αποκλεισμός, η αποξένωση, η έλλειψη υποστηρικτικών κοινωνικών δομών, η πίεση και το άγχος, η έλλειψη επαγγελματικής απασχόλησης-ανεργία, η έλλειψη συναισθηματικών δεσμών στην οικογένεια, η βία και η κακοποίηση, η αυταρχικοί ή υπερανεκτικοί γονείς, ο ψυχικός πόνος, η μοναξιά, η χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, η έλλειψη ορίων, στόχων και επικοινωνίας, η σχολική αποτυχία σε σταθερή βάση κ.α. Επιπλέον, ο εθισμός στο αλκοόλ έχει αναγνωρισθεί και ως κληρονομικός εθισμός.

Ποιοι είναι πιο επιρρεπείς στις εξαρτήσεις και γιατί; Όλοι οι άνθρωποι μπορεί να γίνουν θύματα των εξαρτήσεων. Ωστόσο, αυτοί που είναι πιο επιρρεπείς στις εξαρτήσεις είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν συναισθηματικά κενά, αυτοί που έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση ενώ σημαντικός παράγοντας είναι και το άγχος καθώς και η έλλειψη στόχων και προτεραιοτήτων. Τα άτομα που ζουν περιθωριοποιημένα και αντιμετωπίζουν οικονομικά, κοινωνικά ή οικογενειακά προβλήματα καθώς και αυτά που αντιμετωπίζουν αποτυχίες είναι πιο επιρρεπείς στις εξαρτήσεις.

Εξάρτηση από τις αγορές Η εξάρτηση από τις αγορές είναι η υπερβολική και ανεξέλεγκτη καταναλωτική επιθυμία σε χρόνια βάση. Η εξάρτηση αυτή αναπτύσσεται όταν το άτομο έπειτα από τις αγορές νιώθει ευφορία. Το άτομο μέσα από τις αγορές προσπαθεί να αποφύγει την μελαγχολία, τη μοναξιά, το άγχος, το θυμό, τη θλίψη, την κατωτερότητα. Μέσα από τις αγορές το άτομο προσπαθεί να βρει την ευτυχία, την αγάπη, το θαυμασμό που του λείπει από τη ζωή του. Η απεξάρτηση είναι πάντοτε εφικτή, ωστόσο, δύσκολη. Για να καταφέρει το άτομο να απεξαρτηθεί θα πρέπει να καταλάβει το πρόβλημά του και να απευθυνθεί σε έναν ειδικό. Μέσα από την απεξάρτηση αυτή το άτομο θα βρει την ευτυχία και την πραγματική χαρά της ζωής.

Ποιο είναι το προφίλ των ανθρώπων με αγορομανία; Οι άνθρωποι που παρουσιάζουν εξάρτηση από τις αγορές έχουν ένα συγκεκριμένο προφίλ. Έχουν, λοιπόν, χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, παρουσιάζουν συμπτώματα κατάθλιψης και απογοήτευσης ή αυτοαπογοήτευσης και μοναξιάς ενώ μέσα από τις αγορές προσπαθούν να βρουν απάντηση στα προβλήματά τους.

Σημάδια ψυχολογικής υπερκατανάλωσης Τα άτομα που αντιμετωπίζουν εξάρτηση από τις αγορές παρουσιάζουν κάποια σημάδια. Ένα σημάδι ψυχολογικού υπερκαταναλωτισμού είναι τα έξοδα εκτός προϋπολογισμού, η εμμονή με τις αγορές, το χρόνιο πρόβλημα καθώς και το κρύψιμο του προβλήματος. Επιπλέον, παρουσιάζονται προβλήματα στις σχέσεις με το οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον ενώ παρουσιάζεται ο φαύλος κύκλος «αγοράς-επιστροφής-αγοράς»

Συνέπειες Οι συνέπειες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με εθισμό είναι τα αισθήματα ενοχής και ντροπής από τα ψέματα, η ανευθυνότητα, η απομόνωση καθώς και η χαμηλή αυτοεκτίμηση. Επιπλέον, πολλές φορές ο εθισμός προκαλεί εμμονές σε σχέση με τα χρήματα, τις ουσίες και τις συμπεριφορές. Επίσης, η κοινωνία περιθωριοποιεί εξαρτημένα άτομα.

Ενδείξεις στη συμπεριφορά Όταν το άτομο νιώθει θλίψη, θυμό, άγχος ή μοναξιά καταφεύγει στις αγορές. Οι πιστωτικές κάρτες έχουν κυρίαρχο ρόλο στη ζωή του καθώς χωρίς αυτές νιώθει «χαμένος» ενώ οι αγορές του γίνονται κυρίως με πίστωση. Κατά τη διάρκεια των αγορών νιώθει τεράστια ευχαρίστηση και ευτυχία ενώ έπειτα από ένα επεισόδιο υπερκατανάλωσης τον κυριεύουν αισθήματα ντροπής και ενοχής. Επιπλέον, παρουσιάζονται προβλήματα με την οικογένεια καθώς λέει ψέματα για τις αγορές που έκανε ή τα χρήματα που ξόδεψε. Τέλος, παρουσιάζει εμμονές σχετικά με τα χρήματα.

Γιατί ο εθισμός είναι καταστροφικός για ένα άτομο; Τις περισσότερες φορές ο εθισμός δημιουργεί ψυχολογικά αλλά και σωματικά προβλήματα. Επιπρόσθετα, πολλές φορές δημιουργεί οικογενειακά προβλήματα καθώς το άτομο για να καλύψει τον εθισμό του τσακώνεται με την οικογένειά του και διαλύει τους συναισθηματικούς δεσμούς της οικογένειας. Επίσης, το άτομο συνήθως αντιμετωπίζει και οικονομικά προβλήματα ενώ περιθωριοποιείται από την κοινωνία.

Ποιο είναι το ισχυρότερο μας όπλο έναντι των εθισμών; Καταρχάς το ίδιο το άτομο θα πρέπει να ξέρει να προφυλαχτεί και θα πρέπει να εκλογικεύει τις αποτυχίες και τα προβλήματά του ώστε αυτά να μην τον ωθήσουν σε εξαρτησιογόνες ουσίες ή συμπεριφορές. Επιπρόσθετα, το ίδιο το άτομο θα πρέπει να φροντίζει τον εαυτό του είτε στη διατροφή και την φυσική του άσκηση, είτε στην επαφή με φίλους είτε στην ελεύθερη έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων του. Επιπλέον, το σχολείο θα πρέπει μέσω ενημερώσεων και μαθημάτων να πληροφορεί τα παιδιά καθώς πολλά είναι αυτά τα οποία γίνονται εξαρτώμενα άτομα κατά την προεφηβική και εφηβική περίοδο. Επίσης, θα πρέπει να επιλέγουμε σωστά τους φίλους μας ενώ το κοινωνικό περιβάλλον και η κοινότητα θα πρέπει να υποστηρίζει τα παιδιά και να τα ενημερώνει. Η οικογένεια έχει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου. Οι γονείς θα πρέπει να δείχνουν ενδιαφέρον για τα παιδιά τους ενώ θα πρέπει να τα ελέγχουν. Επίσης, θα πρέπει να δημιουργούνται θετικοί δεσμοί μεταξύ των μελών της οικογένειας ενώ η συναισθηματική στήριξη από τα μέλη της οικογένειας είναι απαραίτητη Οι υψηλές προσδοκίες των γονέων καθώς και οι ξεκάθαροι κανόνες αποτελούν οικογενειακούς προστατευτικούς παράγοντες. Τέλος, η οικογενειακή επάρκεια, δηλαδή, η ικανότητα επίλυσης συγκρούσεων η λήψη αποφάσεων καθώς και η αντιμετώπιση προβλημάτων είναι κι αυτοί σημαντικοί προστατευτικοί παράγοντες.