«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική.
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Στόχοι επίτευξης στη φυσική αγωγή και τη φυσική δραστηριότητα
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Η δύναμη της εικόνας Σήμερα γιορτάζουμε την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου με θέμα «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο»
Η φιλία στην αρχή της εφηβείας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Εκφοβισμός στα σχολεία
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΘΕΜΑ: ΟΙ ΓΕΝΕΣΙΟΥΡΓOI ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ

12 η Συνάντηση (1/12) Εκτός από τη σελίδα μας : εγκαινιάσαμε πρόσφατα και το εργαλείο scribblar με την μεσολάβηση του οποίου θα γράψουμε – συνθέσουμε το τραγούδι μας. Ένα τραγούδι που θα μας εκφράζει και θα το μοιραστούμε μαζί με τους συμμαθητές μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Η δ/νση? Στο εξής ορίζουμε κοινές on line συναντήσεις και …let the song begins (‘’,) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (2/12) Στην προηγούμενη συνάντηση, το θέμα μας ήταν οι παρέες, οι σχέσεις που αναπτύσσουν οι έφηβοι μεταξύ τους, οι λόγοι που ανησυχούν οι γονείς. Απόψε / σήμερα … κλείνουμε τα μάτια μας… και περιγράφουμε ένα πρόσωπο με μεγάλα μάτια και τεράστια δόντια.. Με επίσης μεγάλα τεράστια άκρα, ένα τέρας που μας κυνηγά και … ουφ…. Σωστά μαντέψατε… θα προσπαθήσουμε να προβληματιστούμε για τις πιθανές αιτίες του άγχους. Αλλά θα στοχαστούμε πάνω στους τρόπους πρόληψης….. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (3/12) Δραστηριότητα 1 Πείτε την πρώτη λέξη ή φράση που σας έρχεται στον νου, όταν ακούτε τη λέξη «άγχος». Κάνουμε καταγραφή σε πίνακα ή σε φύλλο χαρτί.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (4/12) Δραστηριότητα 2 Σε μικρές ομάδες σκεφτείτε και συζητήστε κάποιες καταστάσεις που προκαλούν άγχος σε αγόρια και κορίτσια της ηλικίας σας. Παρουσιάζουμε στην ομάδα το αποτέλεσμα των συζητήσεων. Στην επόμενη διαφάνεια υπάρχουν συγκεντρωμένες κάποιες τέτοιες καταστάσεις.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (5/12) Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση • Πίεση και άγχος μαθημάτων (άγχος αποτυχίας) • Οικογενειακά προβλήματα: Καβγάδες, τσακωμοί (με αδέλφια), αδιαφορία ή απουσία γονέων (αίσθημα ανασφάλειας). • Σχολικά προβλήματα: Δυσκολίες με κάποιον καθηγητή, κακές σχέσεις με συμμαθητές, επιδόσεις κάτω του μετρίου (αίσθημα αποτυχίας – μειονεξίας). • Απουσία φίλων – παρέας (αίσθημα μοναξιάς). • Δυσκολίες στις σχέσεις: ερωτική απαγοήτευση, ζήλεια, χωρισμός, προδοσία (θλίψη, συναισθηματικό αδιέξοδο). • Χαμηλή αυτοεκτίμηση, απαισιοδοξία, παθητικότητα, άγχος για κάθε καινούρια προσπάθεια, φόβος ότι κάτι κακό θα συμβεί. • Ιδιαίτερα προσωπικά ή οικογενειακά προβλήματα: διαζύγιο γονέων, ασθένεια ή θάνατος στην οικογένεια, οικονομικά ή άλλα κοινωνικά προβλήματα. • Έλλειψη ελεύθερου χρόνου: Φροντιστήρια, ξένες γλώσσες, computer, μουσική, αθλητισμός

12 η Συνάντηση (6/12) Η ανθρώπινη ζωή είναι ένα σύνολο από στιγμές χαράς και λύπης, επιτυχίας και αποτυχίας, ευχάριστων και δυσάρεστων γεγονότων και καταστάσεων. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος με τον οποίο κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται και περιγράφει αυτό που του συμβαίνει. Κάποιοι προτιμούν να θυμούνται μόνο τα αρνητικά και τα δυσάρεστα γεγονότα και μιλούν μόνο γι’ αυτά, εμφανίζονται πάντα με ένα παράπονο προκαλώντας τη λύπη ή τη φροντίδα των άλλων. Άλλοι προτιμούν να μιλούν μόνο για τα ευχάριστα, παρουσιάζοντας την ζωή τους σαν ωραίο παραμύθι. Κάποιοι άλλοι είναι πιο ρεαλιστές, παραδέχονται ότι έτσι είναι η ζωή, άλλοτε ευχάριστη και άλλοτε δυσάρεστη, προχωρούν προσπαθώντας να προσαρμοστούν στις αλλαγές με διάθεση αυτοκριτικής και αυτογνωσίας.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (7/12) Τι μπορούμε να κάνουμε για να μετριάσουμε την ένταση με την οποία οι καταστάσεις άγχους επιδρούν στο σώμα, την διάθεση και τη συμπεριφορά μας; Οι τρόποι ποικίλουν. Κάποιοι καταφεύγουν στον Θεό, άλλοι στη φύση, στα βιβλία και στη γνώση, στη μουσική, τον κινηματογράφο, άλλοι σε φίλους και ανθρώπους που εμπιστεύονται. Τότε η λύπη μετριάζεται, διαπιστώνουμε ότι δεν είμαστε μόνοι, επίσης μέσω των εμπειριών των άλλων ανακαλύπτουμε έναν νέο τρόπο να κατανοήσουμε αυτό που μας συμβαίνει.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (8/12) Σκεφτείτε λοιπόν τι είναι εκείνο που σας ξεκουράζει, σας χαλαρώνει, σας ικανοποιεί.. Όταν αισθάνεστε κουρασμένοι, στενοχωρημένοι, εκνευρισμένοι, προβληματισμένοι…. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (9/12) «Τα παιδιά είναι ταξιδιώτες που φτάνουν σε μια ξένη χώρα για την οποία δεν γνωρίζουν τίποτε» John Locke To άγχος των μαθητών συνήθως κορυφώνεται στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Όταν η επιτυχία στην ανώτατη ή ανώτερη εκπαίδευση εμφανίζεται ως μόνος στόχος ζωής, είναι αναπόφευκτη, η φόρτιση, η δυσφορία, το άγχος […]. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (10/12) […] Το να πετύχει ένας έφηβος στις εξετάσεις του είναι οπωσδήποτε ικανοποιητικό γεγονός, στο βαθμό που ακολουθεί τις επιλογές του. Θα ήταν όμως υπερβολικός ο ισχυρισμός ότι αποτελεί και βασική προϋπόθεση μιας ευτυχισμένης ενήλικης ζωής. Η σχολική αποτυχία δεν συνεπάγεται απαραίτητα και αποτυχία στη ζωή. Ένας αριθμός «κακών» μαθητών κερδίζει αξιοπρεπώς τα προς το ζην, παντρεύονται, αποκτούν παιδιά, βρίσκουν την ευτυχία. Αντίθετα ορισμένοι «καλοί» μαθητές καταλήγουν να έχουν δυστυχισμένη ζωή.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (11/12) Η προηγούμενη διαπίστωση ας μην ερμηνευθεί ως υποτίμηση της σχολικής επιτυχία, αλλά ως προσπάθεια αποδραματοποίησης της σχολικής αποτυχίας […] Σε αρκετές περιπτώσεις, παρά τη σχολική επιτυχία, συναισθηματικού ή κοινωνικού τύπου δυσκολίες εμποδίζουν ορισμένους να χρησιμοποιήσουν τα διπλώματα ή τις γνώσεις τους.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση

12 η Συνάντηση (12/12) Η συναισθηματική κατάσταση του άγχους μπροστά σε μια νέα εμπειρία ή αλλαγή είναι απαραίτητη για την συναισθηματική ή διανοητική μας ανάπτυξη. Το υπερβολικό άγχος μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη ανικανότητα να ανταπεξέλθουμε στη νέα κατάσταση και στην υιοθέτηση αμυντικών μέτρων που εμποδίζουν την αξιοποίηση του δυναμικού μας. Η ικανότητά μας να αντιμετωπίζουμε μία στρεσογόνο κατάσταση είναι συνάρτηση της εσωτερικής αίσθησης ασφάλειας που έχουμε, αξιοποιώντας κάθε φορά τα υποστηρικτικά μέσα που διαθέτουμε σε σχέση με τον εαυτό μας, τους σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή μας και το περιβάλλον μας.. Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας - Αυτοέκφραση