Δρ Φώτης Λιαροκάπης F.Liarokapis@coventry.ac.uk Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ στη διαμόρφωση δράσεων υπέρ της προστασίας των Καταναλωτών ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Με τα μάτια ενός Ρομπότ... Η εφαρμογή της ρομποτικής τεχνολογίας ως νέος τρόπος πρόσβασης σε πολιτιστικούς χώρους Γιώργος Καμαρινός, Αδαμαντία Κολιού.
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Εικονικά Περιβάλλοντα Μάθησης και Βιβλιοθήκες Εργασία στο πλαίσιο του μαθήματος Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Χαρά Ζαρβαλά Κέρκυρα, Ιανουάριος 2005.
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Σύγχρονες Μέθοδοι Αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου - Υπολογιστή και Εικονική Πραγματικότητα ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η Ανάδυση Νέων Κλάδων/Δραστηριοτήτων στον Τομέα Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Ελλάδα ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Αιμ. Πρωτόγερου, Γ. Καλογήρου Σχολή.
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΕΛ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η επιστήμη του Web.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Βιντεοπαιχνίδια: Βιομηχανία και Ανάπτυξη Εισαγωγή-Παρουσίαση Κώστας Αναγνώστου Τμήμα Πληροφορικής Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Μουσεία και Εικονική Πραγματικότητα
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Τα πολυμέσα είναι: τεχνολογία λογισμικού και υλικού που συνδυάζει Κείμενο Ήχο Φωτογραφία Κινούμενο σχέδιο Σχέδιο Κινούμενη εικόνα Πολυμέσα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ E-LEARNING ΠΕΤΣΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
1η Φάση Εργασίας o Ευαγγέλη Ντάρλα: Υπεύθυνος συλλογής πληροφοριών, Σχεδιαστής παρουσίασης, Υπεύθυνος παρουσίασης o Ζάρρου Γεωργία: Υπεύθυνος συλλογής.
Εικονική Πραγματικότητα και Μουσεία
Λογισμικό Εκπαίδευσης M- Pedia Ελευθέριος Μιχαηλίδης Διευθύνων Σύμβουλος, M-Data
Έργο «Εικονικά Μουσεία»
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
 Σκοπός της εργασίας: Ενημέρωση για τον σκοπό των διαδραστικών παιχνιδιών (interactive games) και πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ Φώτης Λιαροκάπης F.Liarokapis@coventry.ac.uk Εικονική και επαυξημένης πραγματικότητας τεχνολογία για παροχή βοήθειας στην Εκπαίδευση ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ- Γ.Γ. ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Αθήνα, Ελλάδα 15 Μαρτίου 2013 Δρ Φώτης Λιαροκάπης F.Liarokapis@coventry.ac.uk

Interactive Words Applied Research Group (iWARG) Ιδρύθηκε τον Ιανουάριο 2009 10 μέλη προσωπικό 15 υποψήφιους διδάκτορές φοιτητές Τομείς έρευνας: Γραφικά Υπολογιστών Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα Τεχνητή Νοημοσύνη Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής http://iwarg.blogspot.gr/

Ερευνητικά Θέματα Μερικά κοινά ερευνητικά θέματα περιλαμβάνουν: Μερικά κοινά ερευνητικά θέματα περιλαμβάνουν: Ποιο είναι το καλύτερο περιβάλλον; Εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα; Ποιο είναι το επίπεδο του ρεαλισμού και αλληλεπίδρασης που απαιτείται; Πώς να σχεδιαστούν καλύτερα οι δραστηριότητες των χρηστών; 3

Εικονική Πραγματικότητα 4

Μηχανές Παιχνιδιών Έχουν τη λειτουργικότητα των σύγχρονων ηλεκτρονικών παιχνιδιών Διαφορετικές προσεγγίσεις Υψηλός προϋπολογισμός Torque, Quest3D Ανοιχτό λογισμικό Quake 3, Ogre, ODE Παιχνίδια "Mods" Civilization III, Unreal Engine 2 Unreal Engine (Epic) Virtual Egyptian Temple (Unreal “Mod” - Jacobson & Holden)

Διαδικτυακή Εικονική Πραγματικότητα Διαδικτυακή Εικονική Πραγματικότητα Νέοι τρόποι εξερεύνησης σε διαδικτυακές εφαρμογές Εξέλιξη των τεχνολογιών τηλεπικοινωνιών και διαδικτυακές υπηρεσίες Υψηλός ρεαλισμός Πειραματικά πρωτότυπα Διαδικτυακές μηχανές παιχνιδιών Μεγάλη ποικιλία Περισσότερα από 100 είδη Second Life, Active Worlds, OLIVE platform, OpenSim, κ.α. 6

Πλεονεκτήματα Το κύριο πλεονέκτημα είναι η εξ αποστάσεως συμμετοχή των μαθητών όλων των ηλικιών απ’ όλο τον κόσμο, παρέχοντας: Ευκολότερη πρόσβαση στην εκπαίδευση Ένα κέντρο γνώσεως Βάση δεδομένων

Πειραματική Εφαρμογή στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι Το λογισμικό αναπτύχθηκε σε OpenSimulator Ένα προπτυχιακό μάθημα (2ου έτους) προσαρμόστηκε στο εικονικό περιβάλλον μάθησης Ονομάζεται Προγραμματισμός σε Τρισδιάστατα Συστήματα (3D Graphics Programming) και είναι εισαγωγή στα γραφικά Υ/Π

Τοποθεσία

Μοντελοποίηση Χώρου

Χρήση του Συστήματος

Αίθουσα Διδασκαλίας

Χώρος Διασκέδασης

Αξιολόγηση Virtual Learning Experience Audio-Visual Effectiveness Other Virtual Activities Distance Learning Experience

Επαυξημένη Πραγματικότητα 15

Επαυξημένη Πραγματικότητα Η έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας είναι το αντίθετο του κλειστού κόσμου των εικονικών χώρων Βασική θεωρητική αρχή είναι η υπέρθεση ψηφιακών πληροφοριών πάνω στην αισθητηριακή αντίληψη ενός χρήστη αντί να τον αντικαθιστά με ένα πλήρως συνθετικό περιβάλλον όπως κάνουν τα εικονικά συστήματα. 16

Σημαντικά Θέματα Εντοπισμός (Tracking) Γραφικά Αλληλεπίδραση Διασύνδεση (Interfaces) http://www.trusim.com/?page=CaseStudy 17

Εντοπισμός (Tracking) Εντοπισμός είναι η λειτουργία της μέτρησης της θέσης των πραγματικών αντικείμενων (ή των ανθρώπων) που βρίσκονται σε καθορισμένο χώρο Προϋπόθεση ο υπολογισμός έξι βαθμών ελευθερίας (DOF) Θέση (3 DOF) Προσανατολισμός (3 DOF) Optical Mechanical Electromagnetic Inertia Acoustic GPS 18

Ειδικά Γυαλιά Video See Through Optical See Through 19

Βασικές Οθόνες 20

Πρώτο Πρωτότυπο: MARIE Πειραματική διερεύνηση των δυνατοτήτων της επαυξημένης πραγματικότητας στη διδασκαλία

Δεύτερο Πρωτότυπο: Wed3D & AR Web3D visualisation of a camshaft Pilot user experiencing an AR learning scenario, University of Sussex Augmentation of a camshaft

Το Πρόγραμμα ARCO (EU) http://www.arco-web.org/

Αναπαραστάσεις Επαυξημένης Πραγματικότητας Η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελείται από: Πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο Τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας AR Artefact Visualisation, Victoria & Albert Museum

Συμπεράσματα Δυο τεχνολογίες παρουσιάστηκαν με διαφορετικά χαρακτηριστικά: Η επαυξημένη πραγματικότητα προσφέρει πιο «φυσική» αλληλεπίδραση με το περιβάλλον αλλά είναι πιο «δύσκολη». Η διαδικτυακή εικονική πραγματικότητα προσφέρει συνθετικό περιβάλλον και είναι πιο ακριβή.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Interactive Worlds Applied Research Group http://iwarg.blogspot.com/ IJIW http://www.ibimapublishing.com/journals/IJIW/ijiw.html Serious Games Institute http://www.seriousgamesinstitute.co.uk/