ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Ενδυμασία - Μόδα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
«Ενδυμασία και πολιτισμός: πορεία μέσα στο χρόνο»...
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ 80’s Πολλές μορφές από τα τέλη του 1970 παραμένουν μόδα στις αρχές του Στη δεκαετία του 1970, η σιλουέτα της μόδας τείνει.
Ράλλειο Λύκειο Πειραιά
H Κοινωνιολογία τησ μόδασ
Η ΜΟΔΑ ΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ.
Φορέματα σε Α γραμμή (1950).
Η ΜΟΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
DESIGNED BY MALAMOU V. KOKONI A.KOUTSIKOU M.
Κατερίνα Σαντοριναίου
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΤΡΟΥ ΑΝΝΙΤΑ ΚΕΡΑΤΣΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Ράλλειο Λύκειο Πειραιά
Τα δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση. 3 ο Γενικό Λύκειο Υμηττού Ομάδα εργασίας: Τα σαΐνια της εκπαίδευσης  Γεωργία Γ.  Παναγιώτα Μ.  Αλέξης Φ.
ΜΟΔΑ ΚΑΙ 60’s.
ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ Βασίλης Βασιλειάδης Θοδωρής Βασιλειάδης Γιάννης Βορδάκης Γιώργος Γούλας.
Τατουαζ και body-piercings
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΔΥΣΗ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΡΟΥΧΩΝ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΤΟ ROCK ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΟΜΑΔΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΘΗΝΑ ΓΚΟΤΣΕ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΕΡΕΤΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΣΙΚΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΠΗ ΘΕΟΔΩΡΑ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Το μακιγιάζ από την αρχαία εποχή έως και σήμερα…
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Από την υπερβολή στην απλότητα 1990 Μετά την υπερβολή έρχεται η απλότητα. Η σιλουέτα ελευθερώνεται και δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο.
Νίκος Παναγιωτόπουλος
«Η σημασία και η συμβολική γλώσσα της ενδυμασίας»
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
ΘΕΜΑ : "Γεωμετρικές Δημιουργίες" Γεωμετρία και Μόδα
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Τμήμα Project 1 ΕΠΑΛ Αξιούπολης Σχ. Έτος
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
“Η μόδα στη ζωή μας” Η μόδα είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο που καθρεπτίζει τις εξελίξεις μιας κοινωνίας σε μια ιστορική περίοδο. Ο ρόλος της είναι να.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Η ΜΟΔΑ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ- Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ROCK ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
PROJECT : ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Θέμα: Ενδυμασία και μόδα. Ανάγκη ή πολιτισμός; Ερευνητική εργασία 1 ο Γενικό Λύκειο Βόλου Α΄ Τάξη Λυκείου.
Διερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Ενδυμασία-Ταξίδι στο χρόνο κομμάτι: -μοντέρνο κοστούμι -ρούχα της δουλειάς.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 2000 μέχρι ΣΗΜΕΡΑ
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
 Πρόλογος  Κλασσικό ψηλό χτένισμα  Μοντέρνο ψηλό χτένισμα  Χτενίσματα με κότσους  Εικόνες: 1.Χτενίσματα με κότσους 2.Νυφικά χτενίσματα με κότσους.
Μόδα στον Ινδουισμό Μια εργασία για το μάθημα του Project από τους μαθητές: Νικολόπουλο Αχιλλέα, Παπία Θανάση, Πλάτανο Φώτη και Πούλιο Ηλία Π.Π.ΓΕΛ ΠΑ.ΜΑΚ.
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΝΤΥΣΙΜΟ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
FASHION.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ 4ο ΓΕΛ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ…ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Τι είναι η ενδυμασία; Είναι οτιδήποτε φοράμε για να καλύψουμε το σώμα μας Είναι τρόπος έκφρασης ιδεολογιών Είναι ένα στοιχείο αναγκαίο για την επιβίωση του ανθρώπου Είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της αισθητικής αντίληψης του ανθρώπου

Ποια είναι η σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας; Η εξωτερική εμφάνιση είναι η πρώτη εντύπωση που δίνει κάθε άνθρωπος. Από τον τρόπο που ντύνεται κάποιος μπορεί κανείς να μαντέψει το επάγγελμα, την οικονομική κατάσταση, την κοινωνική θέση, την παιδεία του, αλλά και πολλές πτυχές του χαρακτήρα του. Τα ρούχα προδιαθέτουν ευνοϊκά ή δυσμενώς τους άλλους ανθρώπους. Τα ρούχα βοηθούν να κερδίσουμε ευκαιρίες για εργασία και να σημειώσουμε επιτυχίες, αλλά και μπορεί να επηρεάσουν άλλους, ώστε να χάσουμε ευκαιρίες και θέσεις. Η ενδυμασία είναι κάτι σαν την ταυτότητα μας, υποδηλώνει την ηλικία, το φύλο, ακόμα και τις θρησκευτικές αντιλήψεις, την εθνικότητα ή τον τόπο καταγωγής ορισμένων ανθρώπων, όπως για παράδειγμα το τσαντόρ, τα στιβάνια (κρητικό υπόδημα). Το ένδυμα προσφέρει αυτοπεποίθηση, σιγουριά, ασφάλεια και άνετη συμπεριφορά. Φτιάχνει καλή διάθεση στον άνθρωπο. Προσελκύει το ενδιαφέρον του άλλου φύλου.

Στην ενδυμασία κατατάσσονται όχι μόνο τα ρούχα και τα αξεσουάρ αλλά και τα εσώρουχα, τα μαγιό, το μακιγιάζ, τα τατουάζ, το χτένισμα στα μαλλιά κτλ. Επίσης η ενδυμασία προβάλλεται μέσω κάποιον επιδείξεων όπως τα καλλιστεία ή οι επιδείξεις μόδας καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο στενά συνδεδεμένη είναι η ενδυμασία με τη μόδα.

Βλέπουμε μια φωτογραφία από τη μορφή που είχαν τα καλλιστεία του 2000

Ενώ εδώ μπορούμε να δούμε φωτογραφία από καλλιστεία του 2011

Η μόδα ως στοιχείο της ενδυμασίας Βασικό χαρακτηριστικό της μόδας είναι να επιβάλλει ως νέο κανόνα ό,τι μέχρι εχθές ήταν η εξαίρεση και να το εγκαταλείπει πάλι όταν γίνει κοινός τόπος, κτήμα των πολλών. Η μόδα ακολουθεί τις εξελίξεις της εκβιομηχάνισης και του καταναλωτισμού και μπορεί να θεωρηθεί ένα φαινόμενο με παγκόσμιες διαστάσεις. Η μόδα αλλάζει ανά δεκαετίες και επομένως είναι σύμφωνη με τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές μεταβολές.

Η ενδυμασία ανά δεκαετίες 1950: Οι γραμμές ακολουθούν το κορμί τονίζοντας τα πιο ωραία σημεία του σώματος, το μάκρος ξεκινάει από το γόνατο και επικρατούν παστέλ χρώματα όπως το ασπρόμαυρο, το πουά και το εμπριμέ με λουλούδια. Οι νέοι επιλέγουν ήταν τα δερμάτινα, τα τζίν, οι κλός φούστες, τα πλεκτά, τα φορέματα σε Α γραμμή, τα κοτλέ και τα παπούτσια μπαλαρίνες για τα κορίτσια. 1960: Η ροκ μουσική, τα ναρκωτικά και η σεξουαλική απελευθέρωση κάνουν τη μόδα εκκεντρική. Το μίνι είναι γεγονός της δεκαετίας όπως και η καθιέρωση του παντελονιού για τις γυναίκες. Επίσης γίνεται και η εμφάνιση των hippies των οποίων η μόδα επιβάλλει επιβάλει τζιν παντελόνια και καμπάνα, κεντήματα με τρουκς στα ρούχα, κρόσσια, ξεβάμματα, ψυχεδελικά σχέδια και έντονα χρώματα. 1970: Μια δεκαετία επηρεασμένη από τη μουσική και τα κινήματα της νεολαίας που αφήνει χώρο στη μόδα να υιοθετήσει πολλές και διαφορετικές επιλογές. Ο διαλογισμός γίνεται μόδα από τους χίπις που διαδηλώνουν για αγάπη και ειρήνη. Το 1977 το κίνημα του πανκ από τη Μεγάλη Βρετανία φέρνει δερματίνες, καρφιά, παραμάνες και ρούχα από βινύλ. Για πρώτη φορά καθιερώνεται ο ρόλος του στυλίστα και του make-up artist. 1980: Οι θηλυκές γραμμές που επικράτησαν, που αντιπροσωπευόταν από pencil φούστες με ψηλή μέση ήρθαν σε αντίθεση με το rock στυλ που χαρακτηρίζεται από δερμάτινα, ολόσωμες φούστες, τρουκς και αλυσίδες. Σε γενικές γραμμές τάσεις από προηγούμενες δεκαετίες επανήλθαν και δημιούργησαν μια πολυσχιδή μόδα. 1990: Μετά την υπερβολή έρχεται η απλότητα. Η σιλουέτα ελευθερώνεται και δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο στυλ. Επειδή η μόδα έχει πολλά πρόσωπα και πολλές επιλογές , η μοναδικότητα και η προσωπικότητα είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το στυλ του καθενός.

Εικόνες από τις δεκαετίες ’60-’70

Η ενδυμασία στα σχολεία Στα σχολεία η ενδυμασία έχει αλλάξει σε σχέση με το πώς ντύνονταν οι μαθητές παλιά και πως ντύνονται σήμερα. Εξάλλου είναι γνωστό ότι οι ποδιές στα σχολεία καταργήθηκαν το 1982 και μέχρι σήμερα οι μαθητές στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν οι ίδιοι τι θα φορέσουν στο σχολείο.Διότι η ενδυμασία είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της αισθητικής αντίληψης του κάθε ανθρώπου.

Εικόνες μαθητών σήμερα και σε προηγούμενες δεκαετίες

Παραδοσιακές στολές Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι η ενδυμασία αφορά και τον πολιτισμό και την παράδοση μας και μάλιστα είναι στενά συνδεδεμένη μαζί τους. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι ακόμα και σήμερα πολλές είναι οι περιοχές που κρατούν τις παραδόσεις τους διοργανώνοντας εκδηλώσεις και φυσικά φορώντας τις παραδοσιακές στολές τους.

Παραδοσιακές στολές Θράκης Παραδοσιακές στολές Κρήτης Παραδοσιακές στολές Ηπείρου

Μακιγιάζ, τατουάζ και χτένισμα των μαλλιών Το τατουάζ το οποίο ήρθε στη χώρα μας τη δεκαετία του ’70 και σήμερα αποτελεί μέρος της δυτικής κουλτούρας και κοινωνίας για πολλούς και διαφορετικούς λόγους όπως η μόδα, η αισθητική, ο καλλωπισμός, η ομαδοποίηση, η περιθωριοποίηση κ.α. Όσον αφορά το μακιγιάζ είναι ένα χαρακτηριστικό της μόδας και συνοδεύει κατάλληλα τα ρούχα συμπληρώνοντας την εμφάνιση της κάθε γυναίκας. Επίσης διαφοροποιείται ανάλογα με την εποχή, τις ανάγκες της κάθε γυναίκας αλλά και με τη μόδα που επικρατεί. Το χτένισμα των μαλλιών όπως και το μακιγιάζ είναι συμπληρωματικό στοιχείο και αλλάζει σύμφωνα με την εποχή, τις τάσεις της μόδας αλλά και με το προσωπικό γούστο κάθε γυναίκας.

ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΑΝ ΠΑΠΑΧΑΡΙΣΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΡΕΤΙΤΑΓΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ