Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στην Πολυπολιτισμικότητα;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Δικαιώματα των Εργαζομένων: απασχόληση, διακρίσεις, και Καταφατική δράση.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
H ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Το θάυμα της Νότιας Κορέας
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Οι νέες πολιτικές έννοιες
Προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ - ΠΜΣ
Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών στην Πολυπολιτισμικότητα; Αριστείδης Ν. Χατζής Επίκουρος Καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου & Θεωρίας Θεσμών Υπάρχουν Όρια στην Πολυπολιτισμικότητα; Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών 12 Μαΐου 2007

Francis Fukuyama Το τέλος της συζήτησης το «τέλος της ανθρώπινης ιδεολογικής εξέλιξης» (liberal democracy may constitute the “end point of mankind’s ideological evolution”) η τελική μορφή της ανθρώπινης διακυβέρνησης (the “final form of human government”)

Φιλελευθερισμός Έμφαση στην προτεραιότητα της φιλελεύθερης αρχής έναντι της δημοκρατικής, δηλαδή η αρχή της πλειοψηφίας υποχωρεί απέναντι στα δικαιώματα και στον σκληρό πυρήνα του κράτους δικαίου. Αποδοχή της ελεύθερης αγοράς ως του πλέον συμβατού με την φιλελεύθερη πολιτική θεωρία τρόπου οικονομικής οργάνωσης της κοινωνίας.

Samuel Huntington όχι μόνο δεν τελείωσε η ιστορία, αλλά πρόκειται να συνεχιστεί μέσα στον 21ο αιώνα ως πόλεμος πολιτισμών σ’ αυτόν τον πόλεμο οι αντίπαλες μερίδες δεν είναι μόνο κράτη ή έθνη αλλά και εθνικές και θρησκευτικές μειονότητες

Μέχρι ποιο βαθμό μπορούμε να ανεχθούμε στα πλαίσια ενός κράτος δικαίου συμπεριφορές και αντιλήψεις που έρχονται σε αντίθεση με τις φιλελεύθερες και δημοκρατικές αρχές;

Η περίπτωση Khalid Adem Ο Αιθίοπας Khalid Adem εγκαταστάθηκε στις Η.Π.Α. το 1992, σε ηλικία 16 ετών. Γνώρισε τη μελλοντική σύζυγό του Fortunate στο κολέγιο και την παντρεύτηκε το 1997 στην Αντίς Αμπέμπα. Εκεί γεννήθηκε και η κόρη τους το 1999. Η οικογένεια επιστρέφει στις Η.Π.Α. και το 2001 ο Khalid ενεργεί με τη βοήθεια ενός φίλου του κλειτοριδεκτομή στη δίχρονη κόρη του χρησιμοποιώντας ψαλίδι. Μετά το διαζύγιο με τη Fortunate και κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαμάχης για την επιμέλεια του παιδιού, η πρώην σύζυγός του τον καταγγέλλει για την κλειτοριδεκτομή. Συλλαμβάνεται και το Νοέμβριο του 2006 καταδικάζεται σε δεκαετή κάθειρξη. Σύμφωνα με την κατάθεση της πρώην συζύγου του: «Είπε ότι ήθελε να προστατεύσει την παρθενία της, πως αυτό είναι το θέλημα του Θεού».

Κλειτοριδεκτομή O Adem καταδικάστηκε για βαριά σωματική βλάβη και κακοποίηση ανηλίκου Αμέσως μετά τη δίκη η κλειτοριδεκτομή έγινε ιδιώνυμο έγκλημα στην πολιτεία της Georgia Στην Αιθιοπία η κλειτοριδεκτομή δεν απαγορεύεται Την υφίστανται από το 46% ως το 95% των γυναικών (ανάλογα με την περιοχή) Ακόμα και ορισμένοι Κόπτες χριστιανοί δεν βαπτίζουν κορίτσια που δεν έχουν υποστεί αυτή τη διαδικασία

Κλειτοριδεκτομή Περίπου 130 εκ. γυναίκες έχουν υποστεί τη διαδικασία (100 εκ. σε 28 αφρικανικές χώρες). Κάθε χρόνο = 3 εκ. Στις Η.Π.Α. είναι παράνομη σε 16 πολιτείες και από το 1997 απαγορεύεται με ομοσπονδιακό νόμο για τα άτομα κάτω των 18. Παρόλαυτά την έχουν υποστεί 168.000 γυναίκες, οι 50.000 εκ των οποίων είναι ανήλικες (Centers for Disease Control & Prevention) Στο Ηνωμένο Βασίλειο απαγορεύεται από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, όμως 74.000 (7.000 κάτω των 16) έχουν υποστεί τη διαδικασία.

Υπέρ της πρακτικής Για τους υπερασπιστές της πρακτικής η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική (θρησκευτικά και πολιτιστικά) για την παράδοσή τους. Αποτελεί ένα είδος τελετής μύησης και ενηλικίωσης. Robert Hinde (Cambridge): απαγορεύοντας την πρακτική, φερόμαστε σαν αποικιοκράτες και ιεραπόστολοι, προσπαθώντας να εξαφανίσουμε έναν πολιτισμό που τον θεωρούμε κατώτερο Asha Samad (CUNY): «Πρόκειται για διαφορά απόψεων. Οι οικογένειες που το κάνουν αγαπούν τα παιδιά τους τουλάχιστον το ίδιο όσο και μια μέση Αμερικάνικη οικογένεια»

Οι δηλώσεις Jack Straw Ο Jack Straw είναι βουλευτής του Blackburn όπου το 25-30% των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι. Τον Οκτ. 2006 δημιούργησε σάλο στη Βρετανία όταν ζήτησε από όσες γυναίκες τoν επισκέπτονται στο γραφείο του να αφαιρέσουν το μαντήλι που σκέπαζε το πρόσωπό τους. Σε δηλώσεις του τόνισε πως σε μία δυτική κοινωνία όπου οι εκφράσεις του προσώπου έχουν μεγάλη σημασία για την ανθρώπινη επικοινωνία, η ισλαμική μαντίλα δημιουργεί διαχωρισμό και «παράλληλες κοινότητες». Οι ενδυμασίες αυτές απαγορεύονται σε δημόσια κτίρια και εκδηλώσεις στην Γαλλία, την Τουρκία, σε ορισμένες περιοχές της Γερμανίας και αλλού. «Είναι το ίδιο αγενές το να κρύβεις το πρόσωπό σου στη Δύση, όσο να μπει μια γυναίκα με μίνι και ψηλές μπότες σε ένα τζαμί» (Anne Applebaum)

Αντιδράσεις Η διαφοροποίηση γίνεται από τον Straw, οι δηλώσεις του οποίου αποδεικνύουν βαθιά έλλειψη κατανόησης (βρετανικές ισλαμικές οργανώσεις) Oliver Letwin: θα αποτελούσε ένα επικίνδυνο δόγμα να λες στους ανθρώπους πώς θα ντυθούν Paul Cruickshank (NYU): Το niqab επιλέγουν να το φορούν νέες γυναίκες που ανήκουν σε μετριοπαθείς μουσουλμανικές οικογένειες από τη Νότιο Ασία, οι οποίες δεν τους το επιβάλλουν και πολλές φορές αντιτίθενται. Οι νέες κοπέλες με τον τρόπο αυτό αντιδρούν στην συμφιλίωση των γονιών τους με τις βρετανικές αξίες. Στην Τουρκία τα κορίτσια που θέλουν να φορέσουν μαντίλα τη θεωρούν σύμβολο ελευθερίας και γυναικείας απελευθέρωσης απέναντι σε ένα αυταρχικό κοσμικό κράτος (αισθάνονται μεταξύ των άλλων ελεύθερες από τη μόδα, τα καλλυντικά και τα επιθετικά βλέμματα των ανδρών).

Όχι και τόσο μουσουλμανική… Ann Hollander (Slate): πολλές από αυτές τις ενδυμασίες είναι ακριβώς ίδιες με εκείνες που φορούσαν οι γυναίκες για χιλιάδες χρόνια στην Ευρώπη (μέχρι τον 16ο αιώνα) και φοράνε ακόμα στις αγροτικές περιοχές της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης

Zoe Piliafas

Omar Bakri Muhammad Μετά την βομβιστική ενέργεια στο μετρό του Λονδίνου ο μουσουλμάνος ιερέας και αυτοδιορισμένος δικαστής Omar Bakri Muhammad του «Δικαστηρίου της Σαρία» στο Λονδίνο εξύμνησε τις ενέργειες των βομβιστών. Η βρετανική κυβέρνηση τον απέλασε.

Corpus Christi Έξι χρόνια νωρίτερα το θεατρικό έργο του Terrence McNally “Corpus Christi” παρουσίαζε τον Ιησού ως ομοφυλόφιλο. Χριστιανικές οργανώσεις οργάνωσαν πικετοφορία κατά την πρεμιέρα του έργου στο Εδιμβούργο. Ο Muhammad εξέδωσε φετφά ζητώντας τη θανάτωση του McNally για την προσβολή ενός προφήτη

Mahmoud Shalash Ιμάμης στο Lexington, KY των Η.Π.Α. Τα τρία βήματα για τον σωφρονισμό μιας γυναίκας από το σύζυγο (4.34 Κορανίου): να της θυμίσει τη σημασία του να ακολουθείς τις εντολές του συζύγου στο Ισλάμ να την εγκαταλείψει μόνη της στο κρεβάτι να την δείρει ελαφρά: χωρίς να της προκαλέσει σοβαρή σωματική βλάβη, να της σπάσει κόκαλο, να της αφήσει μπλε η μαύρα σημάδια και σε καμία περίπτωση να μην τη χτυπήσει στο πρόσωπο

Rawls # Okin John Rawls: επάλληλη συναίνεση (overlapping consensus): ένα σύνολο αξιών που μπορούν να δεχτούν άνθρωποι με διαφορετικές αντιλήψεις για το αγαθό, ένα modus vivendi κοινωνικής συνύπαρξης διαφορετικών ανθρώπων Susan Moller Okin: Δεν σέβονται όλοι οι πολιτισμοί τα άτομα όσο οι φιλελεύθερες κοινωνίες. Η πολυπολιτισμικότητα είναι σχεδόν πάντα αντίθετη με το φιλελεύθερο φεμινισμό. Μια κουλτούρα που δεν σέβεται τα δικαιώματα των γυναικών δεν αξίζει να τη σεβόμαστε, ούτε να αναγνωρίζουμε συλλογικά δικαιώματα στα μέλη της

Η αρχή της βλάβης Ο μοναδικός σκοπός χάριν του οποίου νομιμοποιείται το κράτος να περιορίσει την ελευθερία του ατόμου παρά τη θέληση του τελευταίου είναι για να αποτρέψει τη βλάβη σε άλλα άτομα. Δεν νομιμοποιείται όμως το κράτος να περιορίσει την ελευθερία του ατόμου για το «δικό του καλό» (σωματικό ή ηθικό). Δεν δικαιούται να το υποχρεώσει να κάνει ή να μην κάνει κάτι διότι υποτίθεται πως έτσι θα είναι καλύτερα γι’ αυτό ή διότι θα το κάνει ευτυχέστερο ή γιατί σύμφωνα με κάποιους έτσι είναι «πιο σωστό» ή «πιο σοφό». Το άτομο είναι κυρίαρχο πάνω στον εαυτό του, πάνω στο σώμα του και στο μυαλό του. John Stuart Mill (On Liberty, 1859) Ο Mill, με την αρχή της βλάβης, «περιχαρακώνει την ηθική αυτονομία». ΠΡΟΣΟΧΗ δεν αρνούμαι την αξία της ηθικής, της ηθικότητας και των social norms ως cost saving devices.

John Stuart Mill (1859) “Πολλοί θεωρούν ότι βλάπτονται από οποιαδήποτε συμπεριφορά δεν τους αρέσει και δυσανασχετούν καθώς προσβάλλει τα αισθήματά τους […] Δεν υπάρχει όμως σύγκριση μεταξύ αυτών που αισθάνεται κάποιος για την άποψή του με την προσβολή που η άποψή του προκαλεί σε κάποιον άλλον. Όπως δεν συγκρίνεται η επιθυμία ενός κλέφτη να κλέψει μια τσάντα με την επιθυμία του ιδιοκτήτη της τσάντας να την κρατήσει.” (Mill 1859: 6.12)

Το δικαίωμα στην ιδιοκτησία του εαυτού Το άτομο έχει απόλυτο έλεγχο του σώματός του. Κανείς δεν δικαιούται να του απαγορεύσει να ελέγχει και να ορίζει το σώμα του. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να το εμποδίσει να επιλέγει τον τρόπο ζωής του. Ακόμα κι αν οι επιλογές του προσβάλλουν την κοινωνική ηθική.

Θεωρία της Ορθολογικής Επιλογής οι άνθρωποι δρουν καταρχήν ορθολογικά, δηλαδή επιχειρούν να επιτύχουν με περιορισμένα μέσα την καλύτερη δυνατή ικανοποίηση των επιθυμιών τους δεν εξετάζεται η ποιότητα ή το έλλογο των ανθρώπινων επιθυμιών (οι προτιμήσεις είναι δεδομένες) δεδομένων των επιθυμιών τους, τα άτομα θα κάνουν ό,τι χρειάζεται για να επιτύχουν τους στόχους τους με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο, όπως τα ίδια τον αντιλαμβάνονται καθώς τα άτομα γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον το συμφέρον τους, ακόμα και όταν δεν φέρονται απόλυτα ορθολογικά, ακόμα και τότε μόνο τα ίδια τα άτομα έχουν την απαραίτητη πληροφόρηση για να κάνουν τις σωστές επιλογές και να πραγματώσουν τους στόχους τους.

Το δικαίωμα στο μη-φιλελεύθερο τρόπο ζωής Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με την ελευθερία της έκφρασης ή τις επιλογές που βλάπτουν τον ίδιο σου τον εαυτό (μαντίλα, χρήση ναρκωτικών ουσιών) Δεν ισχύει όταν βλάπτεται ένα τρίτο πρόσωπο Ισχύει σε κάθε περίπτωση έκφρασης άποψης (Omar Bakri Muhammad, Mahmoud Shalash)

Η επιβολή από δημόσιους φορείς Ο Δικαστής Michael Regan στο St. Louis απαγόρευε τα τουρμπάνια στην αίθουσα που δικάζει Στο Πανεπιστήμιο του York απολύθηκε μια βοηθός καθηγητή όταν αρνήθηκε να αφαιρέσει το niqab κατά τη διάρκεια της συνεργασίας της με τον καθηγητή

Η επιβολή από ιδιώτες Η Federal Express απαγόρευσε στους υπαλλήλους της να φορούν θρησκευτικά σύμβολα / ένα εστιατόριο απέλυσε έναν Σιχ υπάλληλό του που αρνούνταν να ξυριστεί Ορισμένοι Σομαλοί ταξιτζήδες στο αεροδρόμιο της Minneapolis αρνούνται να μεταφέρουν πελάτες που έχουν μαζί τους αλκοόλ σύμφωνα με φετφά της Muslim American Society Τελευταίο περιστατικό στην καφετέρια VERO στην Κομοτηνή. Πριν 4 μέρες, την Κυριακή το μεσημέρι, μια παρέα τεσσάρων νέων της μειονότητας εκ των οποίων η μία μαντιλοφορούσα μπήκαν στην σχεδόν άδεια καφετέρια. Σε δευτερόλεπτα κατέφθασε ο σερβιτόρος και τους απαγόρευσε να καθίσουν. Η δικαιολογία: «Δεν επιτρέπουμε σε μαντιλοφορούσες την είσοδο στο μαγαζί. Λυπούμαστε». Οι νέοι έσκυψαν τα κεφάλια και βγήκαν από την καφετέρια. Βγαίνοντας ακούσαμε να μουρμουρίζουν στα τουρκικά «Bunlara Al Kaide lazım» (Abdulhalim Dede, «Το απαρτχάϊντ της Κομοτηνής», Trakya’nin Sesi 9/3/2006).

Συμπεράσματα η σύγκρουση των πολιτισμών δεν αποτελεί πρόβλημα παρά μόνο εάν εμείς το αντιμετωπίσουμε ως τέτοιο (αυτoεκπληρούμενη προφητεία) το μοντέλο της φιλελεύθερης δημοκρατίας είναι όχι μόνο το ανώτατο στάδιο της ανθρώπινης θεσμικής εξέλιξης, αλλά κατά πάσα πιθανότητα και το τελικό σύμφωνα με τη θεωρία της ορθολογικής επιλογής τα άτομα θα καταλήξουν αργά ή γρήγορα στο μοντέλο αυτό, καθώς κατοχυρώνει ταυτόχρονα την ελευθερία και την ευημερία τους όμως όπως η εξέλιξη αυτή δεν μπορεί να επιταχυνθεί με τη βία που απαιτεί η εισβολή σε ένα κράτος, έτσι είναι λάθος να επιβάλλεται ακόμα και στους πολίτες ενός φιλελεύθερου κράτους με τη βία που διαθέτει το κράτος αυτό

Skokie

Irgendwann fällt jede Mauer Στο τέλος κάθε τείχος θα πέσει Σας ευχαριστώ! ahatzis@phs.uoa.gr http://www.phs.uoa.gr/ahatzis