To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
Ανοικτή εξ απόστασεως μάθηση και Διαδίκτυο
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media).
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
Ηλεκτρονικός Κατάλογος Βιβλιοθήκης (OPAC). ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ. Βιβλιοθήκη Από την αρχική σελίδα της βιβλιοθήκης (
Μεθοδολογία αναζήτησης. Χαρακτηριστικά των ερευνητών του διαδικτύου.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Σύνδεση online Επίπεδο γνώσεων:
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ. Π. Ε
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Εύρεση και είσοδος σε κανάλι συνομιλίας Χρησιμοποιήστε την αναζήτηση του Lync για την εύρεση καναλιών στα οποία έχετε πρόσβαση. 1.Στο κύριο παράθυρο του.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Μάνος Κόλλιας SwetsWise Searcher. Παρουσίαση - Σημερινή πραγματικότητα στον τρόπο αναζήτησης - Federated αναζήτηση με το SwetsWise Searcher - Βασικά Χαρακτηριστικά.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης μιας φόρμας σε μια ιστοσελίδα. Μπορούμε να συμπληρώσουμε κάποια στοιχεία και να τα υποβάλουμε.
3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ / ΦΕΒΡ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Τρόπος προσαρμογής του Microsoft SharePoint Τοποθεσία Web με σύνδεση
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Αναζήτηση στο Διαδίκτυο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3

Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ► Οι µαθητές καθίστανται «ερευνητές πληροφοριών» λόγω της εύκολης πρόσβασης σε δεδοµένα. ► Οι µηχανές αναζήτησης είναι γρήγορες, αποτελεσµατικές κι εύκολες στη χρήση τους.

Πλεονεκτήματα σε επίπεδο κοινωνίας ► ∆υνατότητα άµεσης σύνδεσης µε µέρη και ανθρώπους. ► Παγκόσµια διάχυση της πληροφορίας. ► Κίνητρο να µοιραστούν οι µαθητές online τη δουλειά τους µε άλλους οπουδήποτε.

Πλεονεκτήματα ► Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών με τη χρήση εικονιστικών αναπαραστάσεων. ► Περισσότερος έλεγχος µάθησης από µέρους των µαθητών (εποικοδοµητισµός) αφού από µόνοι τους ανακαλύπτουν, παρά βλέπουν και αποµνηµονεύουν.

Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις σε επίπεδο πηγών ► Υπερφόρτωση πληροφορίας. ► Επιτακτική η ανάγκη ποιοτικού ελέγχου. ► Αποτελέσματα αναζήτησης με βάση εμπορικά και οικονομικά κριτήρια. ► Ανεπαρκής έλεγχος εκπαίδευσης για αποτελεσματική χρήση μηχανών. ► Προβλήματα χρήσης πηγών λόγω προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων. ► Πρέπει οι μαθητές να ασκηθούν στην εκμετάλλευση, την κριτική σύνθεση και όχι στην απλή παράθεσή τους. ► Ευαισθητοποίηση στους κανόνες του νέου τρόπου επικοινωνίας «netiquette».

Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις σε επίπεδο κοινωνίας ► Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας. ► Κίνδυνος χάσματος μεταξύ αυτώ που έχουν και αυτών που δεν έχουν πρόσβαση στην πληροφορία. ► Θέματα πνευματικών δικαιωμάτων

Επιφυλάξεις – Επισημάνσεις ► Είναι πολύ εύκολο να θεωρηθεί ότι έχοντας μια επιφανεική γνώση αυτό συνεπάγεται πραγματική κατανόηση. ► Είναι πολύ εύκολο να παρερμηνευθούν δεδομένα που βρίσκονται σε μορφή γραφικών. ► Δημιουργείται μια τάση προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά σκέψου πρώτα.

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση αρχειοκαταλόγων

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μηχανών αναζήτησης

Τεχνικές αναζήτησης Χρήση μεταμηχανών αναζήτησης

Παράμετροι αποτελεσματικής αναζήτησης ► Για τον προσδιορισμό βοηθά να θέσουμε ερωτήματα: α) Ποιος είναι αυτός που αναζητών, β) πού βρίσκεται, γ) πότε συνέβη, δ) πώς συνέβη, ε) γιατί. ► Οι κεντρικές λέξεις κλειδιά πρέπει να είναι ουσιαστικές. ► Οι λέξεις κλειδιά πρέπει να εκφράζουν με σαφήνεια την αναζητούμενη πληροφορία. ► Πολλές φορές η χρήση συνωνύμων καλύπτει τις απαιτήσεις μιας αναζήτησης. ► Χρήση φράσεων όπου απαιτείται (πχ. «εν τούτω νίκα»). ► Αναζήτηση με βάση τελεστές (AND, OR, NOT) ► Προσοχή στην ορθογραφία. ► Χρήση περιορισμένων λέξεων – κλειδιά (6 έως 8 το πολύ). ► Χρήση φίλτρων όταν περιορίζεται η έρευνα σε πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση (απόληξη του URL: com, gov, net, edu…)

Δραστηριότητα Χρησιμοποιείστε μια μηχανή αναζήτησης για να αντλήσετε πληροφορίες για το μύθο της αρχαίας Ατλαντίδας χρησιμοποιώντας ως λέξη κλειδί: ► α) τη λέξη «Ατλαντίδα» ► β) τις λέξεις «Ήπειρος Ατλαντίδας» ► γ) τη λέξη «Ατλαντίδα» χωρίς τις λέξεις «αποστολή», «ταινία», «φιλμ»

Δραστηριότητα Διαλέξτε έναν όρο και κάνετε μια σχετική αναζήτηση χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μηχανές αναζήτησης. ► α) Συγκρίνετε τα αποτελέσματα ► β) Δώστε πιθανές ερμηνείες για το διαφορετικό αριθμό αποτελεσμάτων και για τη διαφορετική σειρά με την οποία εμφανίζονται.