ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης
ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Διάβρωση θεσμών: οικογένεια, εκκλησία, δημόσιος βίος Υλιστικός προσανατολισμός – Άκρατος καταναλωτισμός Επικράτηση με κάθε μέσο Αποθέωση του «Εγώ» - Εγκατάλειψη του «εμείς»
Ευθύνες Μ.Μ.Ε. : Ο σκοτεινός ρόλος της τηλεόρασης. Εκκλησία: Η αρνητική εικόνα που εξέπεμψε. Αθλητικά Σωματεία: Επικράτηση με κάθε τρόπο. Σχολείο: χρησιμοθηρικός προσανατολισμός – εγκατάλειψη της ανθρωπιστικής παιδείας. Οικογένεια: Χαλάρωση των δεσμών των μελών της. Έλλειψη επικοινωνίας.
Η Παιδεία … Παιδεία που απευθύνεται σε γενικό σύνολο παιδιών Αναλυτικό Πρόγραμμα ξεπερασμένο Απουσία προγραμμάτων αξιοποίησης πολλαπλής νοημοσύνης των παιδιών Ανάγκη μεγαλύτερης σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία Αρχιτεκτονική σχολικών κτιρίων Σχολική Αποτυχία
Οικογένεια: Ένας θεσμός υπό κατηγορία … Τύποι Οικογένειας: 1. Αυταρχική Οικογένεια Όταν το παιδί ζει μέσα στη βία, μαθαίνει να είναι επιθετικό Όταν το παιδί ζει μέσα στο φόβο, μαθαίνει να φοβάται Τι δείχνουν οι έρευνες;
Οικογένεια: Ένας θεσμός υπό κατηγορία 2. Υπερπροστατευτική Οικογένεια Έλλειψη πρωτοβουλίας από τα παιδιά Περιορισμός υπευθυνότητας και ανάπτυξης ικανοτήτων Χαμηλή Αυτοεικόνα – Αυτοεκτίμηση Εκδήλωση ακραίας συμπεριφοράς
Η Οικογένεια: Ένας θεσμός υπό κατηγορία 3. Αδιάφορη Οικογένεια: Ενδιαφέρον μόνο για τις βιολογικές ανάγκες του παιδιού – Προσφορά υλικών αγαθών Έλλειψη επικοινωνίας με το παιδί Ξοδεύω χρόνο και δυνάμεις για το παιδί μου, αλλά και περνώ χρόνο με το παιδί μου.
Γονείς και Σχολείο Έλλειψη επικοινωνίας με τους δασκάλους Έκφραση αρνητικών χαρακτηρισμών για το δάσκαλο του παιδιού μας Σπάνιες επισκέψεις στο σχολείο Αδιαφορία για εκδηλώσεις του σχολείου Αδιαφορία για τα προβλήματα του σχολείου
Γονείς και Τηλεόραση … Ο διαβρωτικός ρόλος της τηλεόρασης Κριτικοί τηλεθεατές Αντίδραση οργανωμένων συνόλων στην τηλεπενία και τηλεξαθλίωση των καναλιών
Τα πρότυπα στη ζωή μας Σημασία των προτύπων Αρνητικά πρότυπα Θετικά πρότυπα
Ενεργοί Πολίτες … Ενδιαφέρον για τα κοινά: Εμπλοκή σε Συνδέσμους, Σωματεία, Εθελοντισμός… Κτίζω μια καλύτερη κοινωνία για το παιδί μου …
Τι να θυμάμαι ως γονιός … 1. Το παιδί μου έχει ανάγκη από επικοινωνία 2. Χρειάζεται ενθάρρυνση, έπαινο, διακριτικό έλεγχο … 3. Έχει ανάγκη το σωστό παράδειγμα 4. Χρειάζεται θετικά πρότυπα 5. Να ψηλαφεί το ενδιαφέρον μου, ως γονιός, για το σχολείο του
Τι να θυμάμαι ως γονιός … 6. Να του αναθέτω υπευθυνότητες 7. Να του εξασφαλίζω ένα περιβάλλον αγάπης, κατανόησης, αλληλοσεβασμού 8. Να μάθω να το ακούω και να το εμπιστεύομαι 9. Να βγω από το εγώ μου και να αφήσω τον ωχαδελφισμό