Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΤΣΙΩΛΗ ΣΤ2 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ/ΚΗΣ
Advertisements

Έτος 1830 Πρωτόκολλο της ανεξαρτησίας
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
H EΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Εν. 3 Κεφ. 17 Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Μαλλιαρίδη Αγγελική Φιλόλογος
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μαρία Γεωργίου Βασίλισσα Μότσιου Χαρίδημος Σωφρονίου Στυλιανός Αλέξη Ειρινέλ Ιζίνα 23 Μαρτίου 2010 Στ΄2.
Η βασιλεία του Όθωνα.
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
Ο Μεχμετ αλη.
Αθηνά Γ. Ιωάννης Καποδίστριας.
ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ.
Ο πρώτος κυβερνήτης του νεοσύστατου ελληνικού κράτους
ΟΘΩΝΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ( )
ΣΥΝΟΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Ιωάννης Α. Καποδίστριας
Εργασία για την 25η Μαρτίου
Τα πολιτικά γεγονότα της επανάστασης Η στάση των ευρωπαϊκών κρατών.
και η περίοδος της Αντιβασιλείας ( )
Οι πολεµικές επιχειρήσεις:
Η επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων
Τα σύνορα της Ελλάδας από το 1830 μέχρι σήμερα
Κυβερνήτης του Ελληνικού κράτους ( )
Αντώνης Μιχαήλ, Στέφανη Χαραλάμπους, Μαρλέν Κέτνερ, Άλεξ Λοχίας
Ο Ιωάννης Καποδίστριας γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 10/01/1776 και πέθανε στο Ναύπλιο στις 09/10/1831. Ήταν Έλληνας δηπλωμάτης και πολιτικός.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΦΟΙΒΟΣ. ΓΙΑΤΙ ΠΕΘΑΝΕ Ο ΑΘ. ΔΙΑΚΟΣ; Πέθανε αφότου τον φυλάκισαν αφού ειδοποίησε για την εγκατάλειψη της θέσης του.
ΟΘΩΝΑΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ( )
Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ
1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005.
Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία
Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (1828 – 1831)
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
Η εκπαίδευση κατά την καποδιστριακή περίοδο ( )
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Κεφ.8 Την επανάσταση κλονίζουν εμφύλιες διαμάχες και συγκρούσεις.
ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ
Οι εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα
Ήρωες και ηρωίδες του 1821 Γιώργος Παναγιώτης Στ2 Επιμέλεια εργασίας:
ΕΝΟΤΗΤΑ 17 Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας ( ) Η ολοκλήρωση της ελληνικής επανάστασης (1829)
Τα Συντάγματα της επαναστατικής περιόδου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
8η συνάντηση 23/11/2016 Καποδίστριας – Όθωνας -
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Ο Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ(1828 – 1831) Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ(1829) Ιωάννης Καποδίστριας: Πότε εκλέχτηκε ως Κυβερνήτης.
Ανδρέας Μιαούλης..
Οι Μεγάλες Δυνάμεις και το Ανατολικό ζήτημα
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
Πρώτες προσπάθειες των επαναστατημένων Ελλήνων για συγκρότηση κράτους
ΚΠΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Χαλούλος Παναγιώτης, Απρ. 2005
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Οι Εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα
1. Τα ελληνικά σύνορα από την Επανάσταση μέχρι το 1947
Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία
3. ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΤΩΝ ΤΣΙΑΜΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗ ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Η ΜΑΡΙΑ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ

ΠΡΩΙΜΑ ΧΡΟΝΙΑ Γέννηση: 10 Φεβρουαρίου 1776 στην Κέρκυρα Γονείς: Αντώνης-Μαρία Καποδίστρια, δικηγόρος στο επάγγελμα και Διαμαντίνα Γονέμη, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας Καταγωγή: αμφιλεγόμενη: Ίστρια της Αδριατικής/Βενετία

ΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Εθνοσυνέλευση Τροιζήνας ( άνοιξη 1827): ανακήρυξε τον Καποδίστρια κυβερνήτη της Ελλάδας για εφτά χρόνια 1828: Άφιξη Καποδίστρια στο Ναύπλιο Κατάσταση χώρας: Ο λαός εξαθλιωμένος Ληστές και πειρατές έλεγχαν μεγάλες περιοχές Αιγυπτιακός στρατός παρέμενε στην Πελοπόννησο Τούρκικος στρατός στη στερεά Ελλάδα

ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ Ο Καποδίστριας ανέστειλε τις αποφάσεις της Εθνοσυνέλευσης και συγκέντρωσε στα χέρια του όλες τις εξουσίες, καθώς έκρινε ότι αυτό ήταν απαραίτητο για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της χώρας. Η Δ’ Εθνοσυνέλευση επικύρωσε τις αποφάσεις αυτές Η επιμονή του Καποδίστρια να διέλθει η χώρα από αυστηρά ελεγχόμενα στάδια εξέλιξης στένεψε τα περιθώρια διαλόγου με όσους είχαν να προτείνουν άλλες επιλογές

Προσπάθησε να οργανώσει σε σύγχρονες βάσεις το κράτος Προχώρησε στη διοικητική διαίρεση της χώρας Διόρισε επιτρόπους (διοικητές) στα τμήματα (νομούς) Αναγνώρισε σημαντικό ρόλο στις παραδοσιακές δημογεροντίες

ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ Συγκρότηση τακτικών ενόπλων δυνάμεων (εκκαθάριση της Στερεάς από τούρκικο στρατό και αντιμετώπιση εσωτερικών προβλημάτων π.χ. ληστείες) Αξιοποίηση ορισμένων αγωνιστών Ίδρυση Λόχου των Ευελπίδων Έγιναν τα πρώτα βήματα για την οργάνωση τακτικού πολεμικού ναυτικού Καταπολεμήθηκε η πειρατεία (Ανδρέας Μιαούλης)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Σχηματισμός πρώτου κρατικού ταμείου με συνεισφορές Ελλήνων του εξωτερικού και φιλελλήνων Ίδρυση τράπεζας με τη βοήθεια του τραπεζίτη Εϋνάρδου Κοπή νομίσματος, του φοίνικα Επιβολή αυστηρής λιτότητας στις δημόσιες δαπάνες Εκσυγχρονισμός γεωργίας: νέες καλλιέργειες (πατάτα) νέες καλλιεργητικές μεθόδους (χρήση σιδερένιου άροτρου)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ίδρυσε το Ορφανοτροφείο της Αίγινας στο οποίο ενσωματώθηκαν: Tρία αλληλοδιδακτικά σχολεία (σαν τα σημερινά δημοτικά, αλλά τετραετούς φοίτηση) Tρία ελληνικά (σαν τα σημερινά γυμνάσια) Xειροτεχνία (επαγγελματικές σχολές) Πρότυπον Σχολείον (σπούδαζαν όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι στα αλληλοδιδακτικά) Κεντρικόν Σχολείον (φοιτούσαν όσοι προορίζονταν για σπουδές στο εξωτερικό) Πρότυπον Αγροκήπιον (γεωργική σχολή) στην Τίρυνθα

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Ο Καποδίστριας δεν προχώρησε στην ίδρυση πανεπιστημίου Θεωρούσε ότι η εκπαίδευση σε εκείνη τη χρονική περίοδο έπρεπε να παρέχει βασικές γνώσεις και επαγγελματική κατάρτιση

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ 1829 Ο βαθμός ανεξαρτησίας του κράτους και ο καθορισμός των συνόρων του εκκρεμούσαν και ο πολεμικές επιχειρήσεις δεν είχαν σταματήσει 12/9/1829: δόθηκε η τελευταία μάχη στην Πέτρα της Βοιωτίας (οι Έλληνες επικράτησαν των Τούρκων με αρχηγό τον Δημήτριο Υψηλάντη) Πρωτόκολλο της Ανεξαρτησίας (1830): η Ελλάδα ανακηρύσσεται ανεξάρτητο κράτος Συνθήκη της Κων/πολης (1832): η Ελλάδα διευρύνει τα σύνορά της ως το σημείο του Αμβρακικού- Παγασητικού κόλπου

ΣΥΝΟΡΑ

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ Αίτια: α) Μη ίδρυση πανεπιστημίου β) Συγκεντρωτισμός που έθιγε τα συμφέροντα όσων ως τότε είχαν την εξουσία γ) Αυταρχική διακυβέρνηση που άσκησε και η αρχική του άρνηση εξαιτίας των συνθηκών να παραχωρήσει συνταγματικές ελευθερίες δ) Υποκινούμενη αντίδραση από την Αγγλία και τη Γαλλία, οι οποίες πίστευαν ότι ο Καποδίστριας ήταν όργανο της Ρωσίας και κυβερνούσε την Ελλάδα με γνώμονα τα συμφέροντά της

ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ Πρόκριτοι με τοπική εξουσία (Π.Μαυρομιχάλης) Πλούσιοι πλοιοκτήτες (Γ.Κουντουριώτης) Έμπειροι φαναριώτες (Α.Μαυροκορδάτος) Φιλελεύθεροι διανοούμενοι (Αδ.Κοραής) Αγγλία Γαλλία

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 1830: Σημειώθηκαν εξεργέσεις Ο Μιαούλης ανατίναξε τα δύο μεγαλύτερα πολεμικά πλοία στον Πόρο Στην Ύδρα η εφημερίδα Απόλλων προπαγανδίζει τη δολοφονία του Καποδίστρια Η ένταση κορυφώνεται με τη φυλάκιση του Π.Μαυρομιχάλη 27/9/1831: Ο κυβερνήτης δολοφονείται από τους Κων/νο και Γεώργιο Μαυρομιχάλη στο Ναύπλιο έξω από το ναό του Αγίου Σπυρίδωνα

«ΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ ΕΦΑΓΕ ΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ» Ο Ιωάννης Καποδίστριας παρόλο που είδε τους επίδοξους δολοφόνους του (Κων/νο και Γεώργιο Μαυρομιχάλη) να περιμένουν για να τον σκοτώσουν, θεώρησε τη φυγή ανανδρεία και έμεινε στη θέση του. Ο λαός πρόσεξε ιδιαίτερα αυτό το σημείο της υπερβολικής ευαισθησίας του και σχημάτισε ένα λαϊκό γνωμικό που κυκλοφορεί κυρίως στην Πελοπόννησο: «Το φιλότιμο έφαγε τον κυβερνήτη»

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ Δ.ΤΣΟΧΟΥ Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ… Η έξοχη διπλωματική ικανότητα του Καποδίστρια, η παντελής έλλειψη προσωπικού συμφέροντος, η πολιτική του διορατικότητα και οι οργανωτικές του αρετές τον καθιέρωσαν ως μία από τις μεγαλύτερες μορφές της σύγχρονης ελληνικής πολιτικής ιστορίας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΣΚΑΪ «ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ» ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Γ.ΜΑΡΚΕΤΟΣ ΕΠ., ΜΑΡΕΑΣ Κ., ΡΟΤΖΩΚΟΣ Ν. ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΕΑΠ. 1999 ΠΑΤΡΑ «ΕΛΛΑΣ»: Η ιστορία και ο πολιτισμός του ελληνικού έθνους από τις απαρχές μέχρι σήμερα. ΕΚΔ. ΠΑΠΥΡΟΣ 1998 ΑΘΗΝΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ