«Η μαμά μαθαίνει ελληνικά» Δήμος Αθηναίων 2008. Η Αθήνα αποτελεί σήμερα την πόλη όπου ζουν και εργάζονται μετανάστες από όλα τα μέρη της γης. Εκτιμάται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Παραγωγα δικαιωματα – κυπριακη πρακτικη υπο το φως των ευρωπαϊκων και διεθνων υποχρεωςεων Νικολέττα Χαραλαμπίδου – ΚΙΣΑ – Κίνηση για Ισότητα, Στήριξη,
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Το Υπουργείο Εργασίας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς ), προκήρυξε πρόγραμμα με στόχο την ένταξη των νέων στην αγορά.
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2011 – 2012 ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2011 (2/1 – 28/12/2012) - Πραγματοποίησε 38 συνεδριάσεις εκ.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
«Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ» Κεντρική Δομή: Κ. Ποιητού 18 –Καβάλα Τηλ.&Φαξ: & Παράρτημα.
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/0308(ΒΙΕ)/07.
Σχολές Γονέων. Φορέα Υλοποίησης • Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ»
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
European Commission 1 Μετανάστευση: Αποτελεσματική Πολιτική και Ανοιχτή Κοινωνία ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥΛΛΑΣ ΚΑΜΙΝΑΡΑ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ
Βιωματική μάθηση της ελληνικής γλώσσας για υπαλλήλους προξενείων.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Μετανάστες μαθητές: υποστηρικτικά μοντέλα και ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Το παράδειγμα του 2oυ Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
Υπεύθυνοι Προγράμματος: Προδρόμου Χρυσούλα (ΠΕ. 05) Γαβριηλίδου Ευθυμία (ΠΕ. 02) Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Τμήμα: Γ2 Επιμέλεια:
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Κοινωφελής Απασχόληση
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (K.E.A)
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Ο κλασικός Αθλητισμός στο Δημοτικό Σχολείο
Οριζόντιες και Εστιασμένες Δράσεις για Ευπαθείς Ομάδες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η μαμά μαθαίνει ελληνικά» Δήμος Αθηναίων 2008

Η Αθήνα αποτελεί σήμερα την πόλη όπου ζουν και εργάζονται μετανάστες από όλα τα μέρη της γης. Εκτιμάται ότι στο Δήμο Αθηναίων κατοικούν μετανάστες Δηλαδή το 44% του συνόλου των μεταναστών της Αττικής

* Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Αλλοδαπών ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ* ΕΤΟΣΑΝΔΡΑΣΓΥΝΑΙΚΑΣΥΝΟΛΟ

Χαρακτηριστικά των μεταναστών που μένουν στο Δήμο Αθηναίων

ΧΩΡΑΑΝΔΡΕΣΓΥΝΑΙΚΕΣΣΥΝΟΛΟ % ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑ ,5 ΡΟΥΜΑΝΙΑ ,6 ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ,2 ΟΥΚΡΑΝΙΑ ,6 ΦΙΛΙΠΠΙΝΕΣ ,2 ΜΟΛΔΑΒΙΑ ,8 ΑΙΓΥΠΤΟΣ ,8 ΜΠΑΝΓΚΛΑΝΤΕΣ ,8 ΓΕΩΡΓΙΑ ,5 ΣΥΡΙΑ ,1 ΠΑΚΙΣΤΑΝ ,7 ΝΙΓΙΡΙΑ ,2 ΚΙΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ,6 ΛΟΙΠΕΣ ΧΩΡΕΣ ,4 ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

μεγάλος αριθμός μεταναστών μεγάλος αριθμός αλλοδαπών παιδιών

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ (%) 1 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,9 2 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,0 3 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,7 4 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,5 5 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,0 6 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,3 7 Ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ,9 ΣΥΝΟΛΑ ,2 Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Αθηναίων

αδυναμία των γονέων να παρέχουν την οποιαδήποτε δυνατή σχολική βοήθεια να επικοινωνούν αποτελεσματικά με υπηρεσίες, φορείς και αρχές.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω: Η Διεύθυνση Αλλοδαπών του Δήμου Αθηναίων σχεδίασε και υλοποιεί, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής (Ι.ΜΕ.ΠΟ) και με την υποστήριξη του Βρεφοκομείου το πρόγραμμα «Η μαμά μαθαίνει ελληνικά» το οποίο απευθύνεται στις μητέρες των παιδιών που είναι εγγεγραμμένα στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου.

Στόχοι προγράμματος

Στόχοι του προγράμματος είναι: •Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται ώστε οι εκπαιδευόμενες μητέρες να ανταποκρίνονται στις επικοινωνιακές απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. •Η εξοικείωση με τις κοινωνικές συνήθειες, την καθημερινή ζωή και τις συνθήκες διαβίωσης.

Στόχοι του προγράμματος είναι: • Η απόκτηση γνώσεων ούτως ώστε οι μητέρες να είναι σε θέση να βοηθούν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια της μαθητικής τους πορείας και, κατά συνέπεια, ο περιορισμός και η μείωση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής. •Η αποτελεσματική επικοινωνία με εκπαιδευτικούς και φορείς

Στόχοι του προγράμματος είναι : Στόχοι του προγράμματος είναι : •Η ενίσχυση της κοινωνικής και επαγγελματικής θέσης των γυναικών •Η διάδοση της ελληνικής γλώσσας απαραίτητη προϋπόθεση για την αλληλοκατανόηση μεταξύ γηγενών και αλλοδαπών πολιτών • Η προώθηση του διαπολιτισμικού διαλόγου.

Καινοτομία: • Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε παιδικό σταθμό του Δήμου. • Οι καταρτιζόμενες μητέρες παρακολουθούν τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, ενώ τα παιδιά τους απασχολούνται δημιουργικά σε διπλανή αίθουσα

Το πρόγραμμα ξεκίνησε: στις 12 Μαΐου του 2008 στον 4ο παιδικό σταθμό του Δήμου στο Μεταξουργείο... και θα ολοκληρωθεί στις 18 Ιουλίου 2008

Κριτήρια επιλογής του συγκεκριμένου παιδικού σταθμού: δημοτικό διαμέρισμα με το μεγαλύτερο αριθμό αλλοδαπών παιδιών χώρος για παράλληλη απασχόληση μητέρων και παιδιών

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ 133 ερωτηματολόγια – αίτηση 5 γλώσσες 5 παιδικοί σταθμοί 1 ο δημοτικό διαμέρισμα 12 ος Π.Σ. 11 ος Π.Σ. 3 ος Π.Σ. 1 ος Π.Σ 4 ος Π.Σ. ελληνικά αλβανικά αγγλικά ρωσικά βουλγαρικά

Κριτήρια επιλογής των εκπαιδευομένων: Επίπεδο γνώσης της ελληνικής γλώσσας Διαθεσιμότητα ως προς τις ημέρες και ώρες

• 2 τμήματα : ένα τμήμα των 16 ατόμων και ένα τμήμα των 18 ατόμων • 34 εκπαιδευόμενοι παρακολουθούν τα μαθήματα διάρκειας 10 εβδομάδων • 45 παιδιά ηλικίας από 10 μηνών έως 6 ετών απασχολούνται δημιουργικά Το πρόγραμμα με αριθμούς:

Χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων Αλβανική17 Αιγυπτιακή9 Ιρανική1 Πολωνική3 Κινεζική1 Ουκρανική3 ΣΥΝΟΛΟ έτη4 4-6 έτη7 > 6 έτη19 δε διευκρινίζεται4 ΣΥΝΟΛΟ34 2) Διάρκεια Διαμονής στη Ελλάδα 1)Εθνικότητα

•το 2008: 200 οικογένειες •το 2009: 480 οικογένειες Από το Πρόγραμμα «Η μαμά μαθαίνει ελληνικά» εκτιμάται ότι θα επωφεληθούν