Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης emalex@elke.uoa.gr
Γενικά Δομή Ύλης (Πετράκης, 2007) Α’ Μέρος - Βασικές έννοιες Β’ Μέρος - Επιχειρηματίας και Περιβάλλον Γ’ Μέρος – Επιχειρηματική βιωσιμότητα και Ανάπτυξη Ειδικά θέματα: χρηματοδότηση επενδύσεων, καινοτομία, εταιρικοί τύποι Δικτυκός τόπος του Τμήματος Οικονομικών www.econ.uoa.gr Βοηθήματα για συνεργασία με Ομάδα στην Κατάρτιση του Επιχειρηματικού Σχεδίου Εργασία - Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου
Γενικά ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Παρασκευή 12:30 – 13:30 Σταδίου 5, Γραφείο 407 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Γραπτή Εξέταση (60 %) Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου (40 %)
Ύλη που συνοδεύει τις διαλέξεις Πετράκης, 2007 Δ’ Μέρος – Η Διοίκηση της Επιχείρησης 3η Ενότητα – Προώθηση Πωλήσεων και Τιμολόγηση (σελ. 318-330)
Χρησιμότητα Marketing ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ: Μετατροπή ιδέας σε Προϊόν ή Υπηρεσία ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ : Προσέλκυση καταναλωτών Σχέδιο Marketing Μείγμα Marketing
Χρησιμότητα Marketing AMERICAN MARKETING ASSOCIATION: Marketing είναι η διαδικασία Σύλληψης Τιμολόγησης Προώθησης Διαμομής Ιδεών, αγαθών και υηρεσιών που ικανοποιούν ατομικούς και συλλογικούς σκοπούς
Χρησιμότητα Marketing Τρεις προσεγγίσεις σε σχέση με τη συμπεριφορά των καταναλωτών: Με βάση την εμπειρία του παρελθόντος Με βάση την προσωπικότητα τουκαταναλωτή Με βάση την ανάλυση της διαθέσιμης πληροφορίας
Χρησιμότητα Marketing Απόφαση αγοράς ενός προϊόντος – στάδια: Δημιουργία της νέας ανάγκης στον καταναλωτή Αναζήτηση πληροφόρησης σχετικά με την ανάγκη και την ικανοποίηση της Αποτίμηση εναλλακτικών επιλογών Απόφαση αγοράς – κατανάλωσης Αίσθημα που νιώθει μετά την αγορά Τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις εμπλέκουν με διαφορετικό τρόπο τα διαφορετικά στάδια της απόφασης
Τμηματοποίηση Αγοράς ΑΓΟΡΑ: Μέρος ή διαδικασία όπου οι παραγωγοί συναντιούνται για να πραγματοποιήσουν συναλλαγές
Τμηματοποίηση Αγοράς Μικρότερα υποσύνολα αγοράς, καθένα από τα οποία αποτελείται από καταναλωτές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Τμηματοποίηση Αγοράς Επικέντρωση σε ένα συγκεκριμένο υποσύνολο της αγοράς, δηλαδή στην Αγορά Στόχο (target market) Ίδιο προϊόν μπορεί να προωθηθεί σε πολλαπλές αγορές στόχους.
Σχέδιο Marketing Σκοπό (mission) της επιχείρησης Στόχο (objective) της επιχείρησης Στρατηγική (strategy) της επιχείρησης
Μείγμα Marketing Στρατηγική Marketing - 4 P: Προϊόν (Product) Τόπος (Place) Τιμή (Price) Προώθηση (Promotion)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ MARKETING Τιμολογιακή πολιτική Προώθηση προϊόντος Διαμόρφωση Marketing Plan
Τιμολογιακή πολιτική ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ Ελαστικότητα Ζήτησης (πώς μια αλλαγή στην τιμή αλλάζει την ποσότητα ζήτησης Συγκριτικό πλεονέκτημα τιμής προϊόντος ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ Συνολικό κόστος = κόστος προϊόντος + δαπάνες πώλησης + σταθερές δαπάνες Μεταβλητό κόστος Σταθερό κόστος
Τιμολογιακή πολιτική Επιλογή Στρατηγικής Τιμολόγησης Τιμολόγηση διείσδυσης Τιμολόγηση γοήτρου Τιμολόγηση με βάση τον ανταγωνισμό Μεταβλητή Τιμολόγηση Ελαστική Τιμολόγηση
Προώθηση προϊόντος Επικοινωνία marketing που στοχεύει στην ενημέρωση και πειθώ των καταναλωτών Μείγμα στρατηγικής προώθησης: ένα μείγμα προσωπικών και μη-προσωπικών τεχνικών επικοινωνίας που στοχεύουν στην κατάκτηση της αγοράς που έχει επιλεγεί
Προώθηση προϊόντος Τεχνικές πώλησης για μικρές επιχειρήσεις: Σημασία της γνώσης του προϊόντος Παρουσίαση πώλησης Τεχνικές διαδικασίας ανεύρεσης νέας πελατείας Πρακτική εξάσκηση Προσαρμογή της παρουσίασης του προϊόντος Έλεγχος κόστους Καλλιέργεια εταιρικής φήμης – σχέσεις Κίνητρα πωλητών
Διαμόρφωση Marketing Plan Πίνακας Περιεχομένων – Συνοπτική Παρουσίαση Υφιστάμενη Κατάσταση Αγοράς Ανάλυση Ευκαιριών (SWOT) Στόχοι Στρατηγική Marketing Καθορισμός Ενεργειών Εκτιμώμενες Χρηματορροές – κέρδη – ζημίες Παρακολούθηση – έλεγχος του Σχεδίου Marketing
Διαμόρφωση Marketing Plan Κύκλος ζωής προϊόντος Περιορισμένη ζωή προϊόντος Στάδια πωλήσεων – προσαρμογή προσέγγισης Μεταβολές κερδοφορίας κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής Διαφορετικές προσεγγίσεις σε κάθε στάδιο της ζωής ενός προϊόντος - αναπροσαρμογές
Συζήτηση