2013 -2014 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Αποτελεσματικές Τεχνικές Επικοινωνίας
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Προσωπικές δεξιότητες
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Διαπολιτισμική Επικοινωνία (Επικοινωνία σε Διεθνή Περιβάλλοντα)
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Συναίνεση και Άρνηση στη θεραπεία Τραγ έα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια Μ Sc (Pain Management) CKVPP 2010.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ικανότητες και δεξιότητες.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
1.4 Η κοινωνικότητα των νέων
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Προώθηση / Επικοινωνία
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισηγητές: Βαλεντίνα Τουμάνιου Ζαχαρίας Ιωάννου Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 11: Ενσυναίσθηση, συναισθηματική νοημοσύνη και ο ρόλος της στην νοσηλευτική φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής,
Φροντιστηριακό μάθημα Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας Μιχαλίτση Λίνα
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Διαδικασία επικοινωνίας
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 Αρχές της επικοινωνίας  Δεξιότητες επικοινωνίας απαραίτητες στην επικοινωνία με τους ασθενείς / χρήστες υπηρεσιών  παράγοντες που προάγουν ή εμποδίζουν την επικοινωνία  Ικανότητα να εφαρμόζονται οι αρχές της επικοινωνίας στην ενδοεπαγγελματική εκπαίδευση

 Η ανταλλαγή πληροφοριών για κοινωνικούς, προσωπικούς και επαγγελματικούς λόγους  ΄΄Η διαδικασία μέσω της οποίας στέλνει κάποιος ένα μήνυμα, το οποίο έχει επίδραση σε κάποιον άλλο΄΄( O”Sullivan, 1994).

 Καταγράψτε ποια είναι η πρώτη δεκάδα με δεξιότητες / προσόντα που κάνει ένα πρόσωπο αποτελεσματικό στην επικοινωνία.  Στη συνέχεια, γράψτε γιατί νομίζετε ότι η δεξιότητες / προσόντα είναι στην πρώτη δεκάδα;  Σχόλια για τους συμμαθητές / καθηγητές σας.

Είδη επικοινωνίας

 γραπτός  προφορικός λόγος  Τόνος της φωνής  Ταχύτητα ομιλίας

 Σωματική επαφή και άγγιγμα  Βλεμματική επαφή  Εκφράσεις του προσώπου  Γλώσσα του σώματος / στάση του σώματος  Προσεκτική ακρόαση  Σύμβολα και εικόνες  Μυρωδιά  Όρια  Χειρονομίες

 Στις ομάδες σας  Κάθε ομάδα ΘΑ πάρει 20 καλαμάκια  Ορίσατε 1 αρχηγό, 1 παρατηρητή και οι υπόλοιποι εργάτες  Τι σημαίνει για εσάς επικοινωνία ?  Επιστροφή για συζήτηση

 Θόρυβοι  Θερμοκρασία  Φωτισμός  Συνεχείς διακοπές  Χρονικοί περιορισμοί

 Ιατρική ορολογία  Έντονα συναισθήματα (φόβος, πόνος)  Γλώσσα, πολιτιστικές διαφορές  Προκαταλήψεις  Όγκος πληροφοριών  Μειωμένη αντίληψη λόγω ασθένειας  Προσωπικότητα  Ο ασθενής μπορεί να έχει αισθητικό έλλειμμα (Ακοή, όραση, έλλειψη κίνησης, αίσθησης και ομιλίας).

 Σύγχυση  Παραλείψεις στην πιστή τήρηση της θεραπείας  Δυσαρέσκεια από την πλευρά του ασθενού ς

 Παροχή, λήψη και ανταλλαγή πληροφοριών  Επιρροή ή πειθώ  Δημιουργία και διατήρηση σχέσεων  Λήψη αποφάσεων και επίλυση προβλημάτων  Αντίληψη της έννοιας των λέξεων και των εμπειριών  Ικανότητα έκφρασης  Δημιουργία σωματικού, συναισθηματικού και πνευματικού ερεθίσματος  Αποφυγή λαθών / παράπονα  Ενίσχυση της βελτίωσης παροχής υπηρεσιών σε ασθενείς

Η δομή αυτής της επικοινωνίας σε κάθε κλινική συνέντευξη μπορεί να περιγραφεί με την πεντάβαθμη τεχνική ΄΄CLASS΄΄.  C  Context : περιλαμβάνει το φυσικό πλαίσιο (setting) μέσα στο οποίο γίνεται η συνέντευξη (π.χ. γραφείο, θάλαμος ασθενούς, διάταξη του χώρου, διάταξη των ατόμων που παραβρίσκονται κ.ά. )  L  Listening skills : αναφέρεται σε δεξιότητες καλής ακρόασης (π.χ. τήρηση σιωπής, όταν μιλάει ο ασθενής, επανάληψη της τελευταίας λέξης του ασθενούς κ.ά.)  Α  Acknowledgement : πρόκειται για την αναγνώριση των συναισθημάτων του ασθενούς και την περαιτέρω μελέτη τους  S  Strategy : περιλαμβάνει τις πληροφορίες που δίνουμε στον ασθενή  S  Summary: σύντομη αναφορά των βασικότερων θεμάτων της συζήτησης που προηγήθηκε.

 Προσεκτική ακρόαση του ασθενούς  Ακρίβεια πληροφοριών  Η σημασία της μη λεκτικής επικοινωνίας  Ενθάρρυνση για υποβολή ερωτήσεων  Κατανόηση των πληροφοριών  Ενσυναίσθηση  Μη άσκηση κριτικής

 Διατύπωση ανοιχτών ερωτήσεων, που μπορούν να απαντηθούν με οποιονδήποτε τρόπο και όχι μονολεκτικά (π.χ. ΄΄Πώς είστε; ΄΄ ΄΄Πώς σας έκανε να αισθανθείτε;΄΄)  Διευκόλυνση της συζήτησης : α. τήρηση σιωπής, όταν μιλάει ο ασθενής και κυρίως όταν εκφράζεται συναισθηματικά, β. νεύματα, χαμόγελο ή αναφορά φράσεων που δείχνουν στον ασθενή ότι τον παρακολουθούμε (π.χ. ΄΄καταλαβαίνω΄΄, γ. επανάληψη μιας λέξης – κλειδί, της τελευταίας πρότασης του ασθενούς, δ. ενίσχυση της συζήτησης με προτροπές (π.χ. ΄΄Θα θέλατε να μου πείτε περισσότερα γύρω από το θέμα

 Τήρηση ουδετερότητας: καλό είναι να αποφεύγονται σχόλια που κατευθύνουν και προκαταλαμβάνουν τη συζήτηση  Διευκρινίσεις καλό είναι να κάνουμε σαφές καθετί από τα λεγόμενα του ασθενούς που δεν μας είναι ξεκάθαρο (π.χ. ΄΄ Λοιπόν, αν κατάλαβα καλά, αυτό που λέτε είναι….΄΄, ΄΄Εννοείτε ότι….΄΄).  Αποφυγή παρεμβάσεων ή διακοπών (π.χ. τηλέφωνο)

 ‘ Είναι μια διαδικασία που περιλαμβάνει την έκφραση ευαισθησίας στα συναισθήματα του άλλου ατόμου τα οποία υπόκεινται σε αλλαγή και τη συναισθηματική ΄΄σύνδεση ΄΄ με το άλλο άτομο’, (Rogers, 1951, 1957).  Zω στη ζωή του άλλου, για λίγο χρονικό διάστημα  Κατανόηση  Αποφυγή κριτικής  Ασφάλεια  Άνεση  Όχι συμπάθεια, οίκτο, λύπη

Βελτίωση  Αξιολόγησης  Διαδικασία αποκατάστασης  Ακολουθούν τις θεραπευτικές οδηγίες

 Συζήτηση  Κατανόηση / ορολογία  Ελευθερία λόγου / έκφρασης  Ιση μεταχείριση στην ακρόαση  Άνετα, χαλαροί  Όχι κατάχρηση εξουσίας

 Πόσο καλά συνεργαζόμαστε?  Συμβάλλουν όλοι?  Πόσο αποτελεσματικά καθοδηγείται η ομάδα?  Πόσο καλοί είμαστε στην ανάλυση των προβλημάτων?  Πόσο αποφασιστικοί είμαστε?  Πόσο καλοί είμαστε στην ανάληψη δράσης?  Επικεντρωνόμαστε σε θέματα προτεραιότητας?

 Ανησυχία / διαφορά  Ένταση  Διαμάχη  Σύγκρουση  Κατώφλι βίας  Πόλεμος

 Άκουσε τον κριτή (μην ετοιμάζεις αντεπίθεση)  Μη γίνεσαι αμυντικός  Μην αντεπιτίθεσαι επικρίνοντας τον κριτή  Καθυστέρησε την αντίδραση σου, μέτρα ως το 10, πάρε βαθιά ανάσα  Εξήγησε στον άλλο τα κίνητρα σου  Παραδέξου τα λάθη σου  Διασκεδάστε με τις αποτυχίες

 Χαλάρωσε  Ξεκαθάρισε τις προσδοκίες σου  Κάνε ερωτήσεις / άκουσε απαντήσεις  Σεβασμός  Δες τη θετική πλευρά

 Berry,D. ( 2007). Health communication: theory and practice Maidenhead: Open University Press  DiMatteo, R. M. Martin, R. L. (2006). Εισαγωγή στην ψυχολογία της υγείας, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα  Maguire, P. & Pitceathly, C. (2002). Key Communication Skills and how to acquire them. BMJ, 325,   Link to Communication Skills Test