Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Πρόληψη Ατυχημάτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Πρωτόκολλο ελέγχου σχολικών μονάδων
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ασφαλείς Μετακινήσεις: ο ακρογωνιαίος λίθος των απόψεων της Διεθνούς Οδικής Ομοσπονδίας (IRF) για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Δρ Χάρης Ευδωρίδης,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
11 Διδάσκοντες Ι.Πασπαλιάρης, Καθηγητής Τομέας Μεταλλουργίας Ι.Πασπαλιάρης, Καθηγητής Τομέας Μεταλλουργίας Δ.Δαμίγος, Επίκουρος Καθηγητής, Τομέας Μεταλλευτικής.
Επιμέλεια: Γιάννης Θεμελής
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
H ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbullying) είναι η επιθετική συμπεριφορά από πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορές μπορεί.
Εκπαιδευτικός και Παιδί με Διαβήτη
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ.
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑΣ ΤΑΞΗ: Α΄ - Project 3 «Κίνδυνοι ελλοχεύουν παντού … στο σχολικό περιβάλλον πόσοι;» Υπεύθυνη καθηγήτρια: ΡΟΥΣΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ09 ΣΧΟΛ.
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΕΥΒΟΙΑΣ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ ΜΑΡΙΑ Α ΔΗΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΒΑΜΕ: Σχέδια Αντιμετώπισης και Περιορισμός Επιπτώσεων μέσω Χωροταξικού Σχεδιασμού Αθηνά Πρόγιου Φυσικός D.E.A. Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Κανόνες πυρκαγιάς και ασφάλειας.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Το περιβάλλον και οι γύρω μου: Ενδιαφέρομαι-Ενεργώ-Ευαισθητοποιώ
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη των ατυχημάτων

Είναι αναγκαία η πρόληψη ατυχημάτων στα σχολεία;

Η συστηματική πρόληψη μπορεί να μειώσει τον αριθμό και τη σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων μέχρι 50%

Πολλά από τα ατυχήματα είναι σοβαρά και καταλήγουν σε μόνιμες αναπηρίες

Το κράτος και οι ενήλικες ευθύνονται για τη δημιουργία σωστής υποδομής, ώστε το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνουν τα παιδιά να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ασφαλές

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΧΙ ΥΠΕΡΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!

Γιατί να συμπεριληφθεί η Πρόληψη Ατυχημάτων στη σχολική ύλη;

Παιδαγωγική Σημασία της Πρόληψης και της Φροντίδας για Ασφάλεια στους μαθητές Δίνουν σημασία στην ανθρώπινη ζωή Αισθάνονται γενικότερη ασφάλεια, πράγμα ουσιώδες Λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους και άλλα θέματα που τους αναφέρουν οι δάσκαλοι και οι γονείς τους Θα μεταδώσουν τη νοοτροπία πρόληψης και στους γονείς τους (η σημασία της παράδοσης)

Σημασία της Πρόληψης για το Διδακτικό Προσωπικό Λιγότερη ανησυχία για τους μαθητές Καλύτερο περιβάλλον εργασίας Περισσότερη Αυτοεκτίμηση

Η πρόληψη δεν είναι «μάθημα» Η πρόληψη είναι θέμα γνωστό στα παιδιά. Τα «πρέπει» και τα «μη». Ο συνομήλικος υποδεικνύει και επηρεάζει περισσότερο.

Η αποτελεσματικότητα Συνεχής ενημέρωση. Προσαρμογή στην ηλικία των παιδιών. Όχι μόνο θεωρητική προσέγγιση. Ειλικρινές και ρεαλιστικές απαντήσεις. Αποφυγή στη δημιουργία φόβου. Στα μεγάλα παιδιά η προσέγγιση πρέπει να είναι διαφορετική. Η άρνηση δεν είναι ντροπή. Υποστήριξη του σχολείου, Συλλόγου Γονέων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Εισαγωγή στο θέμα των σχολικών ατυχημάτων Παρουσίαση περιστατικών από ηλεκτρονικό ή έντυπο υλικό ατυχημάτων που έχουν συμβεί κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα Μπορούν στην αναζήτηση να συμμετέχουν και οι μαθητές με συλλογή εντύπων ή αναζήτηση στο διαδίκτυο

Ένα σύντομο προφίλ των ατυχημάτων στην Ελλάδα

Ένα σύντομο προφίλ των ατυχημάτων στην Ελλάδα

Η φιλοσοφία της Εφαρμοσμένης Πρόληψης Αιτίες που οδηγούν στα ατυχήματα Ο ρόλος της ανθρώπινης συμπεριφοράς στην πρόκληση ατυχημάτων Ανάλυση της αρχής του «Παρ΄ολίγον ατυχήματος» Η Πρόληψη σχετίζεται με την Εφαρμογή.

Στόχος μας η δημιουργία νοοτροπίας πρόληψης Δεν αποζητούμε την ανατροφή των παιδιών μέσα σε γυάλινο δοχείο Δε στοχεύουμε να μεταφέρουμε στα παιδιά τρομοκρατία, φοβίες για τη ζωή και διαρκή ανησυχία Δε μιλάμε στην ουσία πάντοτε για αποφυγή αλλά συνήθως για αντιμετώπιση του κινδύνου (με την εφαρμογή μέτρων πρόληψης)

Το παρ΄ολίγον ατύχημα Στο χώρο του σχολείου θα πρέπει τα παρ΄ολίγον ατυχήματα να μελετούνται επισταμένα, με συγκεκριμένα εφαρμόσιμα συμπεράσματα και δεν πρέπει να ξεχνιούνται διότι «ευτυχώς δε συνέβη τίποτε». Την επόμενη φορά μπορεί να συμβεί.

Κυκλοφοριακή διασφάλιση σχολικών συγκροτημάτων Θα πρέπει να συζητηθεί το θέμα της ύπαρξης των αναγκαίων πινακίδων γύρω από το σχολικό συγκρότημα Ο ρόλος του σχολικού τροχονόμου Η μετακίνηση το σούρουπο κατά την απογευματινή αποχώρηση Τι κάνουν οι μαθητές που πιθανόν χρησιμοποιούν ποδήλατα για τις μετακινήσεις τους Σημεία προσοχής για πεζούς μαθητές και μαθήτριες

Βασικοί τομείς πυρασφάλειας Η πρόληψη δημιουργίας πυρκαγιάς Η λήψη μέτρων για την έγκαιρη και ασφαλή απομάκρυνση μαθητών και δασκάλων Η άμεση έναρξη της κατάσβεσης από τα άτομα που είναι παρόντα στο χώρο που εκδηλώθηκε η φωτιά Η έγκαιρη ειδοποίηση της πυροσβεστικής υπηρεσίας όταν κριθεί αναγκαίο

Βασικά μέτρα πυρασφάλειας Ύπαρξη ικανού αριθμού πυροσβεστήρων Καθορισμός και σήμανση ασφαλούς οδού διαφυγής Σε εμφανές σημείο το τηλέφωνο της πυροσβεστικής υπηρεσίας Αποφυγή εύφλεκτων υλικών Διασφάλιση της δυνατότητας εισόδου αυτοκινήτου της πυροσβεστικής Τρόπος ανοίγματος των θυρών διαφυγής Σχέδιο εκκένωσης σε περίπτωση σεισμού

Το ηλεκτρικό σύστημα Καλύμματα ασφαλείας σε πρίζες Αντιηλεκτροπληξιακοί διακόπτες Συνεχής συντήρηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου Κλειδωμένος ηλεκτρικός πίνακας Απαγορεύονται οι κολλητικές ταινίες πάνω σε ασφάλειες του πίνακα Δεν επιτρέπονται τα εκτεθειμένα καλώδια

Τζάμια ασφαλείας σε σχολεία Σε πρακτικό επίπεδο τζάμια ασφαλείας συνιστώνται οπουδήποτε είναι δυνατή η άμεση επαφή μαθητή – τζαμιού Τζάμια με ενσωματωμένο σύρμα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σε χώρους όπου απαιτείται αυξημένη ασφάλεια Ραγισμένα τζάμια αντικαθίστανται αμέσως Συνιστώνται πτυσσόμενα παραθυρόφυλλα που καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο όταν είναι ανοιχτά

Ασφάλεια στη σχολική άθληση «Κατάλληλη κατασκευή σχολικών γυμναστηρίων, γηπέδων και χώρων γυμναστικής» είναι θέμα ιδιαίτερα προβληματικό στην Ελλάδα Το ότι δεν υπάρχουν πολλά ατυχήματα στη γυμναστική στην Ελλάδα οφείλεται στο ότι η γυμναστική δε γίνεται στα σχολεία μας όπως σε άλλες χώρες

Χώροι διαλείμματος Κατάλληλο έδαφος Δεν πρέπει να υπάρχουν εμπόδια στην ελεύθερη κίνηση των παιδιών Πόρτα κλειδωμένη Ανάγκη να υπάρχει διαθέσιμος χώρος αυλής. Ο υπερπληθυσμός οδηγεί σε στρες και επιθετικότητα Το κυλικείο δεν πρέπει να βρίσκεται σε χώρους που δημιουργούν κινδύνους Στο χώρο του σχολείου δεν πρέπει να υπάρχουν κρύπτες Αιχμηρά κάγκελα πρέπει να ομαλοποιούνται

Το σύνθημα δεν είναι μόνο «καλή επιτήρηση» Το σύνθημα δεν είναι μόνο «καλή επιτήρηση»! Ο δάσκαλος δεν μπορεί να προσέχει διαρκώς. Πρέπει να αδρανοποιηθούν οι παράγοντες κινδύνου!

Το σχολικό λεωφορείο

Άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) στο σχολείο Σπάνια διαπιστώνουμε παιδιά με σοβαρές κινητικές δυσκολίες να φοιτούν σε κανονικά σχολεία Είναι σήμερα διεθνής τακτική, τουλάχιστον σε χώρες με ορισμένες δυνατότητες να ενσωματώνονται ανάπηρα παιδιά στην κανονική εκπαιδευτική διαδικασία

Ιδανικός στόχος των κατασκευών είναι Να μπορεί το ΑΜΕΑ να εισέλθει με τις δικές του δυνάμεις στους κύριους χώρους διδασκαλίας, εκδηλώσεων, γυμναστικής και αθλημάτων Να υπάρχει κατάλληλα διαρρυθμισμένος χώρος υγιεινής με ασφαλή πρόσβαση Να υπάρχει σημαντικά καλή δυνατότητα απομάκρυνσης του ΑΜΕΑ σε περίπτωση κινδύνου

Η έννοια της πρόληψης είναι στη χώρα μας αναιμική Η έννοια της πρόληψης είναι στη χώρα μας αναιμική. Η πρόληψη απαιτεί φαντασία αλλά και γνώση θεμάτων που σχετίζονται με την αποφυγή επικινδυνοτήτων. Αυτά όμως δεν ωφελούν αν δε συνοδευτούν και από την εφαρμογή μέτρων πρόληψης. Και πάνω απ΄όλα μεράκι αν και πολλοί πιστεύουν ότι το διαθέτουμε ως λαός.