Εισαγωγή στους Υ/Η Αναστάσιος Κούτλας Πέμπτη 16/10/2012.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Εισαγωγή στους Υ/Η Αναστάσιος Κούτλας Πέμπτη 25/10/2012.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Γραφείο Επιτρόπου Ρύθμισης Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Υπηρεσίες Διαδικτύου Βαμβακάς Δημήτριος Καθηγητής Πληροφορικής ΓΕΛ Σάμου.
Wikipedia Η Βικιπαίδεια ή Wikipedia είναι ένα εγχείρημα: • Συλλογικό, • Εγκυκλοπαιδικό παγκόσμιο, • Πολύγλωσσο, Στόχος • Να παρέχει ελεύθερα επαναχρησιμοποιήσιμο.
Διαδίκτυο.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Πληροφορίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πολιτική Οικονομία»
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Online Essentials Κίκα Χρυσοστόμου. Για να βρούμε κάτι που μας ενδιαφέρει στον Παγκόσμιο Ιστό μπορούμε να χρησιμοποιούμε Μηχανισμούς Αναζήτησης (Search.
Αναστάσιος Κούτλας Πέμπτη 1/11/2012
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Χρήσιμες ηλεκτρονικές διευθύνσεις
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Εφαρμογές Πληροφορικής
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
1 Ενότητα 5.3.2: Ανάλυση δεδομένων επισκεψιμότητας ιστοτόπων Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
Επιλογή έργου για την ατομική εργασία
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Δομές Δεδομένων (Data Structures) 3o Εξάμηνο Σπουδών Διδάσκων: Απόστολος Παπαδόπουλος και
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
1 ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – Άξονας 4, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1, Κατηγορία Πράξης α ΕΡΓΟ: «ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης για το πρόγραμμα Teachers 4 Europe
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Συνεδρίαση διευθυντών
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
Γενικές οδηγίες:  Η Εξέταση αποτελείται από 5 (πέντε) μέρη και πρέπει να απαντήστε σε όλες τις ερωτήσεις.  Το Α΄ Μέρος που αποτελείται από 18 (δεκαοχτώ)
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
Γενικά Άνοιξη 2012 Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 12:00 – 13:30, ΧΩΔ-02.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
Που και πως ψάχνουμε.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στους Υ/Η Αναστάσιος Κούτλας Πέμπτη 16/10/2012

Περιεχόμενα •Γενικά για το εργαστήριο ▫Τι θα κάνουμε ▫Βαθμοί και εξετάσεις •Σήμερα ▫Μέρος Ι – Ο υπολογιστής  Αρχιτεκτονική  Βασικές λειτουργίες περιβάλλοντος  Συστήματα αρχείων  Εφαρμογές ▫Μέρος ΙΙ - Διαδίκτυο  Αξιολόγηση πληροφορίας  Αναγνώριση πληροφορίας  Αναζήτηση πληροφορίας  Χρήση πληροφορίας

Τι θα κάνουμε •Εισαγωγή στους Υ/Η ▫Πέμπτες  –  – •Μάθημα/Εργαστήριο ▫Πρακτική εφαρμογή των γνώσεων της θεωρίας ▫Εμβάθυνση σε συγκεκριμένα αντικείμενα ενδιαφέροντος ▫Κάθε εργαστήριο θα έχει μία μικρή άσκηση στο τέλος •Πληροφορίες για το μάθημα ▫Σελίδα μαθήματος ▫ μαθήματος –

Βαθμοί και εξετάσεις •Μικρές ασκήσεις ▫Στο τέλος κάθε μαθήματος ▫Θα πραγματοποιούνται στο μάθημα ▫15% στην τελική βαθμολογία •Ενδιάμεσες ασκήσεις ▫Στο τέλος κάθε ενότητας (~ ανά 2 εβδομάδες) ▫Θα έχετε μία εβδομάδα να τις κάνετε και θα τις στέλνετε με ▫35% στην τελική βαθμολογία •Τελική εξέταση ▫Στην εξεταστατική ▫50% στην τελική βαθμολογία

αρχιτεκτονική, βασικές λειτουργίες περιβάλλοντος, συστήματα αρχείων, εφαρμογές

Αρχιτεκτονική υπολογιστών [1/2]

Αρχιτεκτονική υπολογιστών [2/2] •Ποια υποσυστήματα είναι απαραίτητα για την λειτουργία του υπολογιστή; ▫Που αποθηκεύονται τα δεδομένα; •Ποια η διαφορά αποθηκευτικού χώρου και μνήμης; •Γιατί μπορώ και μπαίνω στο διαδίκτυο από διαφορετικούς υπολογιστές; •Τι είναι ο προσωπικός υπολογιστής;

Βασικές λειτουργίες περιβάλλοντος •Ένας άδειος υπολογιστής δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα •Θα πρέπει να έχει ▫Λειτουργικό σύστημα (ποιο είναι;) ▫Δεδομένα (τι είναι;) •Γενική χρήση περιβάλλοντος ▫Γραφικό περιβάλλον ▫Σύστημα αρχείων ▫Εφαρμογές

Σύστημα αρχείων •Τι είναι τα συστήματα αρχείων •Διάρθρωση πληροφορίας ▫Κατάλογοι, αρχεία & συντομεύσεις •Παράδειγμα ▫Δημιουργήστε έναν κατάλογο «Πελάτες» και έναν κατάλογο «Πωλήσεις» ▫Που θα τον δημιουργήσετε; ▫Πως θα τον δημιουργήσετε; •Συντομεύσεις ▫Δημιουργήστε μία συντόμευση από τον έναν κατάλογο στον άλλο ▫Τι μας βοηθά;

Εφαρμογές •Γιατί οι εφαρμογές είναι διαφορετικές από τα δεδομένα; •Ποιο σκοπό επιτέλλουν οι εφαρμογές και ποιο σκοπό τα δεδομένα •Αναφέρατε κάποια παραδείγματα εφαρμογών •Διαχωρίστε τα δεδομένα κάθε εφαρμογής •Στο εργαστήριο θα δούμε κάποιες ειδικές εφαρμογές ▫Εφαρμογές γραφείου (κειμενογράφους, λογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις) ▫Φυλλομετρητές

Αναζήτηση πληροφορίας, αξιολόγηση πληροφορίας, μηχανές αναζήτησης

Διαδίκτυο •Χρήση ▫Έρευνα πληροφορίας ▫Αξιολόγηση πληροφορίας ▫Χρήση πληροφορίας για αποφάσεις •Δυσκολίες ▫Αξιολόγηση – ελλιπείς πληροφορίες ή να μην πιστεύουμε ότι διαβάζουμε ▫Εξακρίβωση – αδυναμία να ξεχωρίσουμε μεταξύ διαφορετικών τύπων πληροφοριών ▫Αναζήτηση – ικανότητα να ψάχνουμε και να βρίσκουμε τις πληροφορίες που μας ενδιαφέρουν ▫Αντιγραφή – κατανόηση της χρήσης της πληροφορίας σε δικά μας κείμενα, αναφορές και εργασίες

Αξιολόγηση πληροφορίας [1/3] •Ότι διαβάζετε δεν είναι απαραίτητα αληθές •Σημαντικό να καταλάβουμε είναι ▫Ποιος είναι ο συγγραφέας του κειμένου ▫Ποια είναι η διεύθυνση της σελίδας (url) και τι μπορεί να μας αποκαλύψει ▫Ποιος είναι ο σκοπός της σελίδας •Επιβεβαίωση πληροφορίας από τρίτες πηγές •Ακρίβεια της πληροφορίας •Χρονική αξία της πληροφορίας

Αξιολόγηση πληροφορίας [2/3] •Ποιες από αυτές τις σελίδες περιέχουν σωστές πληροφορίες που μπορείτε να αξιοποιήσετε; ▫ tmlhttp:// tml ▫ ▫ ▫ ▫ ▫ ▫ ▫ ▫

Αξιολόγηση πληροφορίας [3/3] •

Αναγνώριση πληροφορίας •Ιστολόγια, διαφημιστικές καταχωρίσεις, αρθρογραφία, απόψεις •Πως μπορούμε να ξεχωρίζουμε τι είναι πληροφορία και τι είναι άποψη; ▫Ποιος είναι υπεύθυνος για την πληροφορία ▫Η διεύθυνση ή κάποια άλλη παράμετρος μας δίνει παραπάνω πληροφορίες ▫Μπορούμε να καταλάβουμε κάτι από το συγγραφέα σχετικά με την πληροφορία; •Google search: «Υγραέριο καύσιμο»Υγραέριο καύσιμο ▫Ποιες διαφορετικούς τύπους πληροφορίας μπορείτε να αναγνωρίσετε

Άσκηση 1 • ?formkey=dFN2alNIbnBBQ0pxWnU2VkFxOXU 0RGc6MQhttps://docs.google.com/spreadsheet/viewform ?formkey=dFN2alNIbnBBQ0pxWnU2VkFxOXU 0RGc6MQ

Αναζήτηση πληροφορίας [1/3] •Στο διαδίκτυο μπορούμε με 4 τρόπους να βρούμε πληροφορίες ▫Να ξέρουμε που να κοιτάξουμε (ΤΚ – σελίδα ταχυδρομείου) ▫Σε καταλόγους (directories – dmoz.org, dir.yahoo.com) ▫Σε εξειδικευμένες ιστοσελίδες-καταλόγους (βιβλιοθήκες για αναζήτηση βιβλίων) ▫Σε μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo)

Αναζήτηση πληροφορίας [2/3] •Πως μπορώ να βρω την τιμή της μετοχής του facebook; ▫Ίσως στο facebook; ▫Σε ιστοσελίδες εξειδικευμένες για ανάλυση μετοχών; ▫Στο Google; •Που μπορώ να βρω πληροφορίες για τα «Εκατό χρόνια μοναξιάς» ▫Τι τύπους πληροφορίας βρίσκω; •Που μπορώ να βρω πληροφορίες για την καινούργια ταινία του James Bond;

Αναζήτηση πληροφορίας [3/3] •Οι μηχανές αναζήτησης είναι ένας εξελιγμένος τρόπος αναζήτησης πληροφορίας ▫Γίνονται όλο και εξυπνότερες ▫Δεν είναι αλάνθαστες ▫Εξαρτώνται από το να ρωτάτε τα σωστά πράγματα •Αν δεν ξέρετε τίποτα για ταινίες βρείτε 2-3 καλές ιστοσελίδες στις οποίες μπορείτε να ενημερώνεστε

Χρήση πληροφορίας [1/2] •Η χρήση της πληροφορίας που βρίσκουμε από άλλους δεν απαγορεύεται αλλά θα πρέπει να γίνεται σωστά •Έχετε μία εργασία για αύριο στην «Εναλλακτική Ιατρική» ▫Δεν την έχετε αρχίσει ακόμα ▫Τι κάνετε/Τι δεν κάνετε •Πως αναφέρουμε μία πηγή στα δικά μας γραπτά; ▫Υπάρχουν πολλά συστήματα στην διεθνή βιβλιογραφία ▫«Εναλλακτική Ιατρική», Βικιπαίδεια, [προσπ. 17/11/2012]

Χρήση πληροφορίας [2/2] •Εάν είχατε αντιγράψει το κείμενο; ▫ •Γράψτε ο καθένας σωστά τις αναφορές για τα παρακάτω άρθρα ▫ sociology/article/?aid=479791http:// sociology/article/?aid= ▫