Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί να είναι καταλυτική.
2 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
3 Με τον όρο «web 2.0» εννοούνται μια σειρά από εφαρμογές και περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο, που χαρακτηρίζονται από το γεγονός ότι είναι ανοιχτά στην πρόσβαση και ευνοούν την ουσιαστική συμμετοχή των χρηστών: οι χρήστες δεν επισκέπτονται μόνο ιστοσελίδες, αλλά σχολιάζουν, δημιουργούν τις δικές τους ιστοσελίδες και δημιουργούν νέο περιεχόμενο. Ταυτόχρονα, αξιολογούν συλλογικά το ψηφιακό περιεχόμενο του Διαδικτύου μοιράζονται τους ψηφιακούς πόρους, δημιουργούν και συντηρούν online κοινότητες.
4 Το στοιχείο που φαίνεται εξαιρετικά σημαντικό, είναι ότι το web 2.0 φαίνεται να επιδρά βαθειά στις πρακτικές επικοινωνίας και έκφρασης.
5 Το web 2.0, είναι πολύ σημαντικό. Σημαντικό είναι όμως και το γεγονός ότι το web 2.0 δημιουργήθηκε εντελώς απρόσμενα, αναπτύχθηκε ταχύτατα και επηρέασε σε σημαντικό βαθμό την εξέλιξη του Διαδικτύου, αλλά και των κοινωνικών πρακτικών των χρηστών του Διαδικτύου.
6 Τo πιο σημαντικό στοιχείο του web 2.0 φαίνεται ωστόσο να είναι ακόμη «αθέατο» και «απρόβλεπτο»: η ιστορική εμπειρία δείχνει ότι συχνά οι σημαντικές τεχνολογικές εφευρέσεις (όπως ο ηλεκτρισμός, το αυτοκίνητο ή η τυπογραφία) δεν εκτιμώνται σωστά από την αρχή. Είναι λοιπόν ενδεχόμενο ότι δε μπορούμε ακόμη να εκτιμήσουμε τις συνέπειες του Διαδικτύου και του web 2.0 σε όλο το βάθος τους.
7 Εργαλεία Web 2.0 Στο Διαδίκτυο μπορεί εύκολα να βρεθούν σχετικά ενημερωμένους καταλόγους με τα σπουδαιότερα περιβάλλοντα και υπηρεσίες web 2.0.με τα σπουδαιότερα περιβάλλοντα και υπηρεσίες Υπάρχουν επίσης διαφόρων τύποι κατάλογοι, όπως για παράδειγμα περιβαλλόντων που δεν απαιτούν registration.που δεν απαιτούν registration
8 Εργαλεία Web 2.0 Στις επόμενες διαφάνειες παρουσιάζονται συνοπτικά μερικές από τις πιο σημαντικές εφαρμογές και περιβάλλοντα web 2.0
9 Blogs
10 Blogs II Τρείς «τυπικές» χρήσεις ιστολογίων (blogs) στη γλωσσική εκπαίδευση και στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού μπορούν να είναι blogs στα οποία: 1. συγκεντρώνονται στοιχεία για το γλωσσικό μάθημα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία,συγκεντρώνονται στοιχεία για το γλωσσικό μάθημα 2.Blogs προσανατολισμένα στις δραστηριότητες σχολείωνBlogs προσανατολισμένα στις δραστηριότητες σχολείων 3. blogs με μια γενικότερη θεώρηση των σημαντικών εκπαιδευτικών και μη-εκπαιδευτικών γεγονότων. εκπαιδευτικών και μη-εκπαιδευτικών γεγονότων
11 Blogs III Tα blogs λειτουργούν επίσης ως περιβάλλοντα για δημιουργία-διάδοση πληροφοριών (e-δημοσιογραφία)e-δημοσιογραφία Σε ορισμένες περιπτώσεις, και αυτό είναι σημαντικό, σε αυτό το είδος δημοσιογραφίας, σημαντικότερες δεν είναι οι ειδήσεις που θεωρούνται από τους συντάκτες των e-εντύπων, αλλά από τους ίδιους τους αναγνώστες, ώστε αυτές να αποτελούν το ΄΄πρωτοσέλιδο΄΄.τους ίδιους τους αναγνώστες
12 wikis Τα wikis αποτελούν ιστοσελίδες και ιστοχώρους που δημιουργούνται και συντηρούνται συλλογικά.που δημιουργούνται και συντηρούνται συλλογικά Τα πιο γνωστό wiki είναι βέβαια αύτό που σχετίζεται με τη wikipedia και το wikimedia.wikipedia wikimedia
13 podcasts Πρόκειται για ένα σύνολο μεθόδων και εφαρμογών για δημοσιοποίηση αρχείων (κυρίως ήχου – αλλά και άλλου είδους) στο Διαδίκτυο, ώστε οι χρήστες να έχουν πρόσβαση σε αυτά και (αν επιθυμούν) αυτόματη ενημέρωση για την επικαιροποίησή τους.για δημοσιοποίηση αρχείων
14 Virtual Worlds Οι πιο γνωστοί είναι o «κόσμος» Second Life και ο OpenSim.Second Life OpenSim Οι εκπαιδευτικές χρήσεις τους είναι πολλαπλές και μπορεί κανείς εύκολα να τις εντοπίσει στο Διαδίκτυο.εύκολα να τις εντοπίσει
15 Διαμοίραση πόρων και ανάδειξη των «καλυτέρων»: folksonomy Συνεργασία και συλλογική νοημοσύνη Πρωτογενείς πηγές: Διαμοίραση άλλων πόρων (παραδείγματα):
16 Κοινωνική δικτύωση και οι επιπτώσεις της Facebook: Ning MySpace YouTube Twitter
17 Mερικά νέα εργαλεία (παραδείγματα) GoogleEarth Google Apps for Education ΕΛ/ΛΑΚ
18 Κοινωνικές πρακτικές Ποιες νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές εισάγονται σήμερα με το web 2.0;κοινωνικές Ποια είναι η κριτική αποτίμησή τους; Το «παραδοσιακό μάθημα» και οι νεότερες αντιλήψεις για το «μάθημα»: ένα παράδειγμα – το Google τι ρόλο μπορεί να παίξει; Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ελληνική εκπαίδευση; Μια ερώτηση: οι μαθητές γνωρίζουν το facebook; Έχουν λογαριασμό και profile στο facebook; Με τα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα;
19 Παραδείγματα εκπαιδευτικών εφαρμογών:
20 Στο απώτερο μέλλον; Φαίνεται πως το μέλλον είναι «κινητό» (Mobile learning), περιλαμβάνει και εκπαιδευτικά παιχνίδια, αλλά και υπερσύγχρονες τεχνολογίες (όχι κατ’ ανάγκη ακριβές…)Mobile learningυπερσύγχρονες τεχνολογίες