Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Το Αμάρτημα της μητρός μου
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
«Το Αμάρτημα της μητρός μου» Γεωργίου Βιζυηνού
Γυναικείο Ποδόσφαιρο Ποιος είπε ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο αντρικό άθλημα; Υπάρχουν και γυναίκες που είναι εξίσου ταλαντούχες. Γενικώς τα αγόρια έχουμε.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Eλένη Φτιάκα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Tμήμα Eπιστημών της Aγωγής Πανεπιστήμιο Kύπρου.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
Ο ανατρεπτικός Ευριπίδης
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Ο Ισαάκ: Γιατί η χαρά του ερχομού ενός παιδιού είναι πάντα μεγάλη;
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Κάπνισμα & Εφηβεία Ομάδα Α’.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Σεπτέμβριος 2015 Στ΄1. Λουίζα Μέι Άλκοτ  Τέσσερεις αδερφές η Μέγκ, η Τζό, η Μπέθ και η μικρή Άμμυ. Η κάθε μια με τις φιλοδοξίες της ζει την εφηβεία.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γραμματολογικά στοιχεία  Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925  Συνεργάστηκε με την τηλεόραση και το ραδιόφωνο,
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Πηνελόπη Δέλτα – Πρώτες Ενθυμήσεις
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά
Ο Ισαάκ: Γιατί η χαρά του ερχομού ενός παιδιού είναι πάντα μεγάλη; Τι ήταν αυτό το παιδί για τους γονείς του;
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
Α Γ Υ Μ Ν Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Ενότητα: Τα φύλα στη Λογοτεχνία Γ. Βιζυηνός: Το αμάρτημα της μητρός μου Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Βασιλική Παπακίτσου Τμήμα:Α’2 Ομάδα εργασίας: Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Πέτρου Χρήστος Στεφανίτση Τερέζα Τριανταφυλλίδης Δημήτρης Μυρτώ Χατόγλου

Περιεχόμενα Περίληψη Βιογραφία Ερωτήσεις

Περίληψη Αρχικά ο συγγραφέας μας παρουσιάζει τα κύρια πρόσωπα του έργου, την Αννιώ, τη μοναδική αδελφή που ο ίδιος γνωρίζει, η οποία είναι άρρωστη, και τη χήρα μητέρα τους, η οποία είναι προσηλωμένη σ' αυτήν και παραμελεί τα τρία αγόρια της . Καθώς η αρρώστια της Αννιώς επιδεινώνεται και τελικά πεθαίνει και η μητέρα υιοθετεί μια ψυχοκόρη, την οποία μεγαλώνει με υπερβολική στοργή αλλά παρόλη τη στοργή της μάνας και το γεγονός ότι για να την παντρέψει κάνει πολλές θυσίες, αυτή η ψυχοκόρη αποδεικνύεται αχάριστη,και για αυτό στην συνέχεια οι προσπάθειες της μητέρας για να υιοθετήσει ένα άλλο, πολύ μικρό κοριτσάκι, προξενούν την έντονη αντίδραση των αγοριών. Στις αντιδράσεις των γιων της, η μητέρα αποφασίζει να τους αποκαλύψει το τρομερό μυστικό της: Η εμμονή της με τις υιοθεσίες κοριτσιών οφείλεται σε ένα τραγικό γεγονός, για το οποίο νιώθει τύψεις εδώ και χρόνια και το οποίο όπως τους εκμυστηρεύεται είναι πως η ίδια είχε καταπλακώσει άθελά της στον ύπνο της ένα από τα παιδιά της, πράγμα το οποίο εξηγεί τις υιοθεσίες τις οι οποίες είχαν ως στόχο την αναπλήρωση του τραγικού κενού. Τραγικό τέλος του διηγήματος αποτελεί το γεγονός, ότι οι τύψεις της δεν μπόρεσαν να απαλυθούν ούτε και μετά τη συγχώρεση του Πατριάρχη Ιωακείμ, όπου και την οδήγησε ο γιος της για να εξομολογηθεί, με την ελπίδα να γαληνέψει η ψυχή της.

Βιογραφία O Γεώργιος Βιζυηνός γεννήθηκε το 1849 στη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης. Πολύ νωρίς ορφάνεψε από πατέρα και γνώρισε τον πόνο και τη φτώχια, καθώς η μητέρα του αγωνιζόταν ολομόναχη να μεγαλώσει τα τέσσερα παιδιά της. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε μέσα στη στέρηση, παρέα με φτωχούς βοσκούς και αγρότες της Βιζύης και κοντά στην μητέρα του που την αγαπούσε πολύ και την έκανε ηρωίδα στα περισσότερα έργα του.

Ερώτηση 1 Κοινωνικό πλαίσιο: Ύφος διηγήματος: Να συγκεντρώσετε στοιχεία σχετικά με το ιστορικό- κοινωνικό – πλαίσιο του κειμένου: Κοινωνικό πλαίσιο: Ύφος διηγήματος: Έντονος κοινωνικός έλεγχος Υπερβολική σεμνότητα γυναικών Νεανικό ενθουσιώδες και αυθόρμητο Αυστηρά πατριαρχική οικογένεια Προσεγμένο και σοβαρό Καταπίεση γυναίκας

Ερώτηση 2 Πως επιδρά το κοινωνικό περιβάλλον στην ψυχοσύνθεση των προσώπων; Η ψυχοσύνθεση των ανθρώπων βασίζεται κυρίως στις αντιλήψεις της εποχής κύριο παράδειγμα είναι η μητέρα: Η μητέρα είναι: Μετανιωμένη και έχει τύψεις Μπερδεμένη Φοβισμένη Αλλά και στοργική

Ερώτηση 3 Κοινωνικό πλαίσιο Άνδρας : Γυναίκα Εργαζόταν Δεν εργαζόταν Πως προβάλλεται το αντρικό και γυναικείο πρότυπο στο μυθιστόρημα; Σε ποια σημεία του διηγήματος διακρίνετε την κοινωνική καταπίεση και τον κοινωνικό έλεγχο που υφίσταται η γυναίκα; Να δώσετε παραδείγματα μέσα από το έργο. Κοινωνικό πλαίσιο Άνδρας : Γυναίκα Εργαζόταν Δεν εργαζόταν Πρόσεχε τα παιδιά Ανωτερότητα σε σχέση με τη γυναίκα Παραμελημένη Κλεισμένη στο σπίτι Η μάνα συγκεκριμένα:

Ερώτηση 3α Είναι : Ευαίσθητη Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Αφοσιωμένη Συγκεκριμένα η μάνα: Είναι : Ευαίσθητη Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Αφοσιωμένη Τραγική Δίνει περισσότερη προσοχή στην Αννιώ και παραμελεί τα αγόρια

Ερώτηση 3β Πως παρουσιάζεται ο ρόλος του πατέρα; Ποια είναι η στάση του και πως τον χαρακτηρίζετε; Πριν το άτυχο γεγονός: Σεβόταν τη γυναίκα του Την αγαπούσε Νοιαζόταν για αυτή Ύστερα από το άτυχο γεγονός : Ήταν προσβλητικός Επιθετικός Άγριος και αλαζόνας Μέχρι που κατάλαβε πως ήταν και δικό του το φταίξιμο: Αρχίζει να την παρηγορεί και να κρατάει την ψυχραιμία του.

Ερώτηση 4 Να εντοπιστούν οι αφηγηματικές τεχνικές και ο λειτουργικός τους ρόλος. Αφηγηματικές τεχνικές: Ο αφηγητής είναι το ίδιο πρόσωπο με τον πρωταγωνιστή Αναδρομική αφήγηση Επιτάχυνση/Επιβράδυνση Εσωτερική εστίαση Δυαδική αφήγηση

Πού συναντάμε αυτές τις τεχνικές; Ο Βιζυηνός είναι το ίδιο πρόσωπο με τον πρωταγωνιστή, το Γιωργή Η αναδρομική αφήγηση βρίσκεται όταν η μητέρα θυμάται το ατυχές γεγονός Ύστερα από το θάνατο της Αννιώς κάποια γεγονότα αναφέρονται πολύ γρήγορα, διότι ο συγγραφέας δεν μπορεί να καλύψει και τα 27 χρόνια που διαρκεί η ιστορία Η δυαδική αφήγηση είναι φανερή αφού οι αφηγητές μας είναι και ο Γιωργής αλλά και η μάνα

Αφηγηματικοί τρόποι Αφήγηση-περιγραφή Μονόλογος Διάλογος

Ερώτηση 5 Ο Βιζυηνός είναι ο πατέρας του ψυχογραφικού διηγήματος. Στο συγκεκριμένο διήγημα επαληθεύεται αυτός ο χαρακτηρισμός; Να αναφέρετε δύο παραδείγματα και να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.  Στο κείμενο συναντάμε διάφορες αναπτύξεις της ψυχικής κατάστασης της μητέρας αλλά και των κοριτσιών της. Η μητέρα αποτελεί ένα τραγικό πρόσωπο καθώς δεν εξιλεώνεται με τίποτα και δεν χαίρεται τα υπόλοιπα παιδιά της  Εκτός αυτού τα προβλήματα που προκαλούν οι υιοθετήσεις της μητέρας στους γιούς της αλλά και η αρνητική στάση τους απέναντι στα  κορίτσια, εκτός  από την Αννιώ, μας δίνουν την ψυχική κατάσταση των γιών της  Ο Βιζυηνός όντας ένας σπουδασμένος στο εξωτερικό και ένας διανοούμενος δέχεται διάφορες επιρροές από τον περίγυρο του π.χ. ηθογραφία ενώ οι σπουδές του με θέμα τη φιλοσοφία και την ψυχολογία βοηθούν στην ανάπτυξη της ψυχογραφικής τάσης του.  Επηρεάζεται από διάφορες εξέχουσες προσωπικότητες της ψυχολογίας π.χ. Freud που ζουν στην εποχή του  

Ερώτηση 6 Συναισθήματα μητέρας: Η μητέρα στο τέλος της ιστορίας, συνεχίζει να αισθάνεται ένοχη παρότι πήρε άφεση αμαρτιών από τον πατριάρχη. Ποια αίσθηση σας δημιουργεί αυτή της η στάση; Συναισθήματα μητέρας: Φόβος για τη γνώμη του υπόλοιπου κόσμου Ενοχή διότι αφαίρεσε την ζωή ενός ανθρώπου Αίτια συναισθημάτων μητέρας: Μεγάλωσε σε αυστηρό κοινωνικό περιβάλλον με πολλά στερεότυπα Δεν έχει την απαραίτητη μόρφωση Πιστεύει πως δεν έκανε το καθήκον της ως μητέρα

Πηγές Ψηφιακή Σχολική Βιβλιοθήκη http://users.uoa.gr/ Ψηφιακή Σχολική Βιβλιοθήκη http://users.uoa.gr/ http://el.wikipedia.org/ http://greekblock.blogspot.gr