Τακτικές για άνετη διαβίωση στο σπίτι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Gmail
Στο σχολείο Κάθε μέρα στο σχολείο, η δασκάλα ζητάει από τα παιδιά να διαβάσουν από το βιβλίο και να γράψουν στο τετράδιο. Τα παιδιά διαβάζουν από το βιβλίο.
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
2.2.Διαχείριση των ανθρώπινων πόρων
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Διδάσκοντας Μαθηματικά
Κεφ.15 Τακτικεσ επιτυχιασ στο σχολείο
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Στην τάξη μου.
Πώς κάνουμε τα μαθήματά μας στο σπίτι Κάνουμε 3 απλά βήματα.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
Γονεϊκή εμπλοκή στη μαθησιακή διαδικασία των παιδιών
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΗΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ 6 – 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009.
Έχεις άγχος; Είναι φυσιολογικό. Λίγο άγχος είναι ωφέλιμο, γιατί βοηθάει το άτομο να συγκεντρωθεί πολύ καλά και να είναι σε εγρήγορση. Μια καλή αρχή είναι.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
 Προσαρμόζοντας τις προσδοκίες Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι το δυσλεκτικό παιδί τους χρειάζεται να προσπαθήσει περισσότερο και με διαφορετικό τρόπο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
KINHTO.
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ Τι είναι η προσωπική ατζέντα; Που μπορεί να χρησιμεύσει στον χώρο εργασίας;
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Η΄ Εξάμηνο Τμήματος Χρηματοοικονομικής.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Προετοιμασία της Βιβλικής
Εθισμός στην Τεχνολογία
Το παιδί με «Διάσπαση Προσοχής» (Inattention):
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Οδηγός καλής συμπεριφοράς και χρήσης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Βδομάδα 2_4/4/16 Στόχοι Daily routine.
Το καμάρι μου έχει δυσλεξία
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Βδομάδα 3_ Making appointments and suggesting days, place and time
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τακτικές για άνετη διαβίωση στο σπίτι Τα δυσλεξικά παιδιά βιώνουν τον αντίκτυπο της δυσκολίας τους πιο άμεσα στο σχολείο. Ωστόσο το περιβάλλον του σπιτιού μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο: Στην επίδοση του παιδιού στα μαθήματα Στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις καθημερινές του δυσκολίες. Το σπίτι είναι ο χώρος που μπορούν οι γονείς να εκφράσουν τη συναισθηματική τους υποστήριξη! Λεούδη Ευαγγελία Πατρικιάδου Μαρία

Ζητήματα καθημερινής ρουτίνας Χρησιμοποιήστε διαγράμματα και αφίσες. Τοποθετήστε μικρά αυτοκόλλητα χαρτάκια στον καθρέφτη του μπάνιου. Δώστε στο παιδί σας ψηφιακό ρολόι. Θα κάνει λιγότερα λάθη. Χρησιμοποιείστε χρωματικούς κώδικες. Ετοιμάστε από το προηγούμενο βράδυ τα ρούχα της επόμενης μέρας.

ξυπνάω πλένομαι Βουρτσίζω τα δόντια μου Τρώω το πρωινό μου ντύνομαι Παίρνω την τσάντα μου και φεύγω για το σχολείο

Η σημασία του καλού ύπνου Ο ύπνος είναι σημαντικός για όλα τα παιδιά, πολύ περισσότερο για τα δυσλεξικά. Καθιερώστε μια λογική ώρα ύπνου. Βοηθήστε το παιδί σας να την τηρεί. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να κάνει τα μαθήματά του αμέσως μετά το σχολείο. Τις βραδινές ώρες θα είναι πιο ξεκούραστο. (δεν είναι απόλυτο για όλα τα παιδιά) Φροντίστε το παιδί σας να έχει μια σταθερή ρουτίνα τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

Τα δυσλεξικά παιδιά αποδίδουν καλύτερα όταν ακολουθούν συγκεκριμένη ρουτίνα. Π.χ. μαθήματα, μισή ώρα τηλεόραση, φαγητό, μπάνιο, ύπνο. Φροντίστε τις σημαντικές δουλειές να τις κάνει όταν είναι ξεκούραστο. Το Σαββατοκύριακο μπορεί να αναπληρώσει τον χαμένο ύπνο.

Ο κατάλληλος χώρος εργασίας Το παιδί πρέπει να έχει έναν ήσυχο χώρο εργασίας, μακριά από παράθυρο και αποκλειστικά για τις σχολικές εργασίες. Να έχει επαρκή φωτισμό. Το γραφείο και η καρέκλα να έχουν το κατάλληλο μέγεθος για την ηλικία του. Εξαφανίστε ή μειώστε στο ελάχιστο κάθε περισπασμό (τηλέφωνο, τηλεόραση). Οργανώστε ξεχωριστό χώρο για τον υπολογιστή. Ζητήστε από το παιδί να αφήνει το χώρο τακτοποιημένο, αφού έχει τελειώσει την εργασία του.

Βοηθώντας το παιδί σας στα μαθήματά του. Μην κάνετε εσείς τις εργασίες του παιδιού σας. Επικεντρώστε την προσοχή σας στα αδύνατα σημεία του παιδιού. (να βιώσει την αίσθηση μιας επιτυχίας κερδισμένης με τις δικές του δυνάμεις) Να έχετε λογικές απαιτήσεις και προσδοκίες. Επιτρέψτε τα συχνά διαλειμματα. Αν έχει πιάσει όμως έναν καλό ρυθμό μην το διακόψετε. Βρείτε τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει καλύτερα και καθιερώστε τον σε καθημερινή βάση.

Αν κολλήσει σε μια λέξη και ζητήσει τη βοήθεια σας μην του την αρνηθείτε. Με τον καιρό περιορίστε την δική σας βοήθεια. Προμηθευτείτε έγχρωμα κουτιά αποθήκευσης αντιστοιχώντας το κάθε χρώμα σ’ ένα μάθημα. Εξετάστε την προοπτική να προσλάβετε ιδιωτικό δάσκαλο.

Η διαχείριση της ματαίωσης Αφήνετε το παιδί να κάνει πολλά διαλείμματα. Βοηθήστε το να οργανωθεί. Αν κάποιο πρόβλημα επαναλαμβάνεται χρειάζεται κάποια αλλαγή στη ρουτίνα του. (ώρα ή μέθοδο) Καλέστε στο σπίτι ένα φίλο ή φίλη να διαβάσουν μαζί. Αποφύγετε να βάζετε χρονικά όρια.

Φροντίστε να έχετε αποθέματα υλικού Φροντίστε να υπάρχει στο σπίτι μια εφεδρική σειρά βιβλίων και τετραδίων για όλα τα μαθήματα. Μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Δεν πρέπει το παιδί να επαναπαυτεί. Δώστε μικρά αυτοκόλλητα σημειώσεων για να σημειώνει καθημερινά ποια βιβλία πρέπει να φέρει στο σπίτι. Αν το παιδί σας είναι ακουστικός τύπος αγοράστε του ένα κασετοφωνάκι για να ηχογραφεί ό,τι χρειάζεται να θυμάται.

Ετοιμάζοντας την τσάντα για το σχολείο Δείξτε στο παιδί σας πώς να ετοιμάζει την τσάντα του. Ζητήστε του να λέει τα ονόματα των βιβλίων καθώς τα βάζει μέσα στην τσάντα. (άσκηση μνήμης) Ζητήστε του να φτιάχνει την τσάντα από το προηγούμενο βράδυ. Εξηγήστε του ότι είναι καλό να βάζει την τσάντα του κάθε βράδυ στο ίδιο μέρος. Προτρέψτε το παιδί σας να έχει όλα τα βιβλία και τα τετράδια του συγκεντρωμένα πριν τα βάλει στην τσάντα του.

Η βοήθεια των φίλων Αναρτήστε έναν κατάλογο με τα τηλέφωνα τριών έως πέντε φίλων του. Βοηθήστε να γράψει κάρτες με μηνύματα ευχαριστίας.

Το διάβασμα στο σπίτι Διαβάζετε μαζί τα βιβλία που χρειάζονται για τις εργασίες του σχολείου. Εξηγήστε τη σημασία των λέξεων που δεν καταλαβαίνει. Διακόψτε την ανάγνωση για να συζητήσετε κάτι που δεν καταλαβαίνει. Πείτε στο δάσκαλο πόσο χρόνο χρειάζεται το παιδί για την ανάγνωση. Διαβάζετε στο παιδί σας καθημερινά.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να διαβάζει μικρά άρθρα από εφημερίδες Ενθαρρύνετε το παιδί σας να διαβάζει μικρά άρθρα από εφημερίδες. Από ό,τι το ενδιαφέρει (καλλιτεχνικές σελίδες, αθλητικές) Παράλληλα με το βιβλίο ακούστε την αντίστοιχη κασέτα ή δείτε την αντίστοιχη ταινία. Προσπαθήστε η προσέγγιση σας να είναι πολυαισθητηριακή όταν αυτό είναι δυνατόν. Χρησιμοποιήστε μαριονέτες για να παίξετε με τα πολύ μικρά παιδιά.

Το γράψιμο στο σπίτι Παρακινήστε το παιδί σας να γράφει στον υπολογιστή και να χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικό ορθογράφο. Χρησιμοποιήστε την τεχνική της διπλής υπαγόρευσης. Βοηθάτε το παιδί στην ορθογραφία των λέξεων όταν σας το ζητάει. Φροντίστε να έχει στυλό που σβήνουν. Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαιρία για εξάσκηση του παιδιού στο γράψιμο (π.χ. λίστα με ψώνια, γράμμα σε μακρινό συγγενή)

Η προετοιμασία για τα διαγωνίσματα Φτιάξτε πλάνο μελέτης. Συμβουλέψτε το παιδί σας να λέει απ’ έξω ότι χρειάζεται να θυμάται. Οργανωθείτε με συγκεκριμένο στόχο. Αρχίστε τη μελέτη εγκαίρως. Ξεκινάτε με την κύρια ιδέα και μετά προχωράτε στις λεπτομέρειες. Το βράδυ πριν από το διαγώνισμα μην καταπιάνεστε με νέο υλικό. Βοηθήστε το παιδί να κάνει μια περίληψη με τα κύρια σημεία. Τη νύχτα πριν το διαγώνισμα φροντίστε να κοιμηθεί αρκετά.

Συμβαδίζοντας με την τεχνολογία Να ενημερώνεστε για τις νέες τεχνολογίες. Εφοδιάστε το παιδί σας με ηλεκτρονικά μέσα. Τα εργαλεία αυτά είναι ανεκτίμητα για τα δυσλεξικά παιδιά. Χρησιμοποιήστε τη μηχανή ανάγνωσης.

Οι καθημερινές δουλειές Να αναθέτετε στο παιδί σας καθήκοντα ανάλογα με την ηλικία του. Θα ενισχύσει την αυτοεκτίμηση του. Φτιάξτε ένα διάγραμμα με τις δουλειές που έχει αναλάβει, για να μπορεί να τις παρακολουθεί πιο εύκολα. Μην ξεχνάτε να το επαινείτε κάθε φορά που ολοκληρώνει κάτι με επιτυχία.

Αντιμετωπίζοντας τα αδέρφια Να υπενθυμίζετε με κάθε ευκαιρία στα παιδιά σας πως το καθένα έχει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του. Μη διστάζετε να επαινείτε το μη δυσλεξικό παιδί. Μιλήστε στα παιδιά σας για την δυσλεξία και εξηγήστε πως επηρεάζει τη ζωή του δυσλεξικού παιδιού. Να κάνετε τακτικά οικογενειακές συζητήσεις για να εκφράζει ο καθένας ανοιχτά ότι τον απασχολεί. Φροντίστε να διαθέτετε πάντα κάποιο χρόνο αποκλειστικά για το μη δυσλεξικό παιδί σας.

Διασκεδάζοντας Φροντίστε να αφιερώνετε κάποιο χρόνο στη διασκέδαση, για να δείξετε στο παιδί ότι αναγνωρίζετε την αξία του και το εκτιμάτε. Μείνετε εστιασμένοι στα προτερήματα του παιδιού. Προγραμματίστε μαζί τις κοινές σας εξόδους.