ΙΒ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Β’ Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων Όμιλος Αγγλικής γλώσσας για μαθητές πρώιμης παιδικής ηλικίας: μια μελέτη περίπτωσης Αχιλλέας Κωστούλας.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Εμπέδωση Βασικές αρχές Οργάνωση τάξης Διδακτικές στρατηγικές
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Eργαστήριο.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
Δημιουργία Διαφανειών
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Επικοινωνία σχολείου-οικογένειας
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
ΧΡΗΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (PORTFOLIO) ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΒ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Παραγωγή γραπτού λόγου ή «Σκέφτομαι και γράφω» Παρουσίαση στη συνεδρία προσωπικού από τη δασκάλα Ευθυμία Χρίστου 10.02.2014

Γραπτός λόγος Στο δημοτικό πρέπει να δίνεται έμφαση τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο, αφού και οι δυο μορφές έκφρασης εξυπηρετούν το βασικό σκοπό του γλωσσικού μαθήματος που είναι η επικοινωνία. Το «Σκέφτομαι και Γράφω» είναι το κατεξοχήν μέσο για δημιουργική έκφραση των μαθητών. Η γραπτή έκφραση (έκθεση) των μαθητών στην τάξη  αποτελεί μέρος δυναμικής διαδικασίας και μπορεί να βελτιωθεί με διαδοχικές γραφές

Είδη εκθέσεων Περιγραφικές Αφηγηματικές Απλές πραγματείες Χαρακτηρισμοί προσώπων Έκθεση ιδεών Επιστολές

Προετοιμασία της έκθεσης Μια αποτελεσματική δραστηριότητα η οποία προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών είναι η μετατροπή εικονογραφημένης ιστορίας σε γραπτό λόγο. Οι εικονογραφημένες ιστορίες και τα σκίτσα αποτελούν πολύ καλά ερεθίσματα για την παραγωγή γραπτού λόγου, εφόσον οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν κριτικά το περιεχόμενο του σκίτσου και να εντοπίσουν τις σχέσεις που απεικονίζει συνθέτοντας έτσι την ιστορία ή το μήνυμα του σκίτσου.

Σχεδιάγραμμα έκθεσης με θέμα «Η μητέρα μου»

Παραγωγή και επεξεργασία γραπτού λόγου Την παραγωγή του γραπτού λόγου ακολουθεί σύμφωνα με τους Χαραλαμπόπουλο και Χατζησαββίδη (1997), η επεξεργασία του γραπτού λόγου. Ο Χαραλαμπόπουλος (1990) αναφέρει ότι αν μείνουμε ως την παραγωγή του γραπτού λόγου δεν προσφέρουμε καμιά ουσιαστική βοήθεια στους μαθητές, γιατί δεν ξέρουν αν αυτό που είπαν ή έγραψαν πετυχαίνει και ως ποιο βαθμό, το σκοπό για τον οποίο ειπώθηκε ή γράφτηκε.

Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με τη διόρθωση της έκθεσης Σύμφωνα με την άποψή των Tanner και Jones (2003), το να διορθώνουμε όλα τα λάθη σε μια έκθεση είναι παρακινδυνευμένο. Οδηγεί σε μια τακτική την οποία χαρακτηρίζουν ως «‘flick and tick’ marking», κατά την οποία ο εκπαιδευτικός απλά κοιτάζει πόσο περιποιημένη είναι η εργασία και σημειώνει τα λάθη. Αυτό, κατά τη γνώμη τους, δεν προσφέρει τίποτα στη μάθηση και στη μελλοντική βελτίωση των μαθητών.

Οι διορθώσεις του εκπαιδευτικού σύμφωνα με τους πιο πάνω ερευνητές πρέπει να στοχεύουν κάθε φορά σ’ ένα συγκεκριμένο σκοπό. Πρέπει, επίσης, να συνδέονται άμεσα με το στόχο του εκπαιδευτικού σ’ εκείνη τη συγκεκριμένη ενότητα ή κεφάλαιο. Ο εκπαιδευτικός, κατά τη διόρθωση, οφείλει να έχει προτεραιότητες και να επιλέγει να διορθώνει εκείνα τα οποία θεωρεί ως πιο σημαντικά. Είναι δυνατό, για παράδειγμα, να μη διορθώνει όλα τα γραμματικά ή ορθογραφικά λάθη, αλλά να επικεντρωθεί μόνο στις καταλήξεις των ρημάτων.

Ο Ferris (2006) υποστηρίζει πως όταν ο εκπαιδευτικός επικεντρωθεί σε δύο ή τρεις τύπους λαθών κάθε φορά, παρά σε δωδεκάδες ανόμοια λάθη, η ανατροφοδότηση είναι πιο αποτελεσματική. Η έρευνα, επίσης, του Lee (2003) έδειξε ότι, παρόλο που η χρησιμοποίηση κωδίκων κατά τη διόρθωση (marking codes) είναι πολύ διαδεδομένη, εν τούτοις αυτή η μέθοδος δεν είναι τόσο αποτελεσματική.

Συγκεκριμένα, ο Δελμούζος για τη διόρθωση των εκθέσεων αναφέρει πως διορθώνει μερικά μόνο λάθη στο γραπτό κείμενο των παιδιών, γιατί διαφορετικά θα γινόταν αγνώριστο από τα κοκκινίσματα. Ακολούθως, στην τάξη επισημαίνει κάθε φορά ένα ή δύο σημεία που εμφανίζονται ως κοινά λάθη. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά καθοδηγούνται να μάθουν ορισμένα βασικά στοιχεία που πρέπει να προσέχουν, όταν γράφουν έκθεση  (1950).

Ο Χαραλαμπόπουλος (1988) αναφέρει ότι διορθώνοντας όλο το κείμενο του παιδιού λειτουργά αρνητικά όσον αφορά στο ψυχολογικό επίπεδο, γιατί κλονίζει την αυτοπεποίθηση των μαθητών και τους αποθαρρύνει. Αρκετοί παιδαγωγοί έχουν την άποψη πως δεν υπάρχει τίποτε πιο αποθαρρυντικό για ένα παιδί από το να του επισημαίνονται συνεχώς τα λάθη που έχει κάνει, όταν μάλιστα δεν του παρέχεται παράλληλα και συγκεκριμένη βοήθεια για το πώς θα βελτιωθεί.

Κριτήρια διόρθωσης Τέτοια κριτήρια μπορεί να είναι: η ορθογραφία, η στίξη, η σύνταξη, το λεξιλόγιο, το περιεχόμενο, η οργάνωση του κειμένου, η καταλληλότητα του ύφους και η αποτελεσματικότητα του κειμένου. Τα κριτήρια αυτά ανακοινώνει στους μαθητές, ώστε να μπορούν και αυτοί να παρακολουθούν την εικόνα του γραπτού τους.

Πρακτικά θέματα Θετικά στοιχεία θεωρούνται: η ευανάγνωστη γραφή, το καθαρογραμμένο γραπτό, η ορθή χρήση των σημείων στίξης, η ορθή διάκριση παραγράφων. Αρνητικά στοιχεία είναι: η ακαταστασία του γραπτού, η κακή χρήση της στίξης, η έλλειψη παραγράφων, οι συχνές διαγραφές λέξεων και φράσεων, οι μουντζούρες.

+περιέγραψες με ωραίο τρόπο το φίλο σου! Πιο συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός γράφει ορισμένα σχόλια στο τέλος της έκθεσης, που βοηθούν το μαθητή να καταλάβει τις αδυναμίες αλλά και τις αρετές του συγκεκριμένου κειμένου του. Με λίγα λόγια, ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να γράψει σε μια περιγραφική έκθεση με μορφή σημείων τα παρακάτω: +Μπράβο! +περιέγραψες με ωραίο τρόπο το φίλο σου! +χρησιμοποίησες πλούσιο λεξιλόγιο(επίθετα) +έγραψες ωραία γράμματα +δημιούργησες παραγράφους -θα μπορούσες να αναπτύξεις περισσότερο το θέμα σου!

Ανατροφοδότηση για τους μαθητές Τα λάθη των μαθητών πρέπει να αξιοποιούνται κατάλληλα, γιατί λειτουργούν ως ευκαιρίες για παροχή βοήθειας. Ιδιαίτερα μέσω της πληροφοριακής ανατροφοδότησης (informational feedback) σύμφωνα με τον Dorniey (1994) ο μαθητής θα οδηγηθεί σε μελλοντική επιτυχία. Την αξία του ανατροφοδοτικού ρόλου της διόρθωσης των λαθών στις εκθέσεις των μαθητών υποστηρίζουν μέσα από τις έρευνές τους και οι Ferris και Helt, (2000). 

Σύμφωνα με τους Williams και Burden (1997), όταν παρέχονται στους μαθητές οι κατάλληλες πληροφορίες για τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους θα βοηθηθούν και θα οδηγηθούν σε περαιτέρω βελτίωση.

1. Γράφω μικρές, ολοκληρωμένες προτάσεις Όταν τα παιδιά τελειώσουν την έκθεση με θέμα «η μητέρα μου» μπορούν να απαντήσουν στα πιο κάτω κριτήρια και έτσι να κάνουν την αυτοδιόρθωσή τους 1. Γράφω μικρές, ολοκληρωμένες προτάσεις 2. Δεν αφήνω πίσω λέξεις και γράμματα. 3. Αρχίζω τις προτάσεις με κεφαλαίο και τελειώνω με τελεία. 4. Κάνω παραγράφους και τις αναπτύσσω με λεπτομέρειες 5. Βάζω τόνους. 6. Προσέχω την ορθογραφία μου. 7. Περιγράφω τα χαρακτηριστικά του προσώπου και του σώματος. 8. Βάζω επίθετα. 9. Γράφω ωραία γράμματα.

Πώς οι μαθητές βελτιώνονται μέσα από την πληροφοριακή ανατροφοδότηση Για παράδειγμα, στην ώρα της Εμπέδωσης, οι μαθητές μπορούν να γράψουν τα ορθογραφικά τους λάθη στην αριστερή σελίδα του τετραδίου και ακολούθως να εντοπίσουν και να διορθώσουν το λάθος στο κείμενό τους (δεξιά σελίδα). Οι μαθητές μπορούν να αρχίσουν ή και να ολοκληρώσουν τη βελτίωση του κειμένου, στα σημεία που τους υπέδειξε ο εκπαιδευτικός. Πρακτική δυσκολία στην παραπάνω πρόταση: η ωριμότητα των παιδιών να ανταποκριθούν σε μια τέτοια διαδικασία.

Ο εκπαιδευτικός με βάση τις αδυναμίες που παρουσιάζονται στα γραπτά, τις ομαδοποιεί και σχεδιάζει διδακτική παρέμβαση ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Επανάληψη ίδιων λέξεων Αλλαγή των λέξεων με προτεινόμενες Απουσία παραγράφου και έλλειψη συνοχής στην πλοκή του θέματος Ανάγνωση των προηγούμενων προτάσεων και νοηματική σύνδεση Οι προτάσεις ήταν σε μορφή απαντήσεων Ανάπτυξη και εμπλουτισμός των προτάσεων Μακροσκελής λόγος Ανάγνωση, συντόμευση των προτάσεων και πρόσθεση τελειών

Βιβλιογραφία Ελληνική: Δελμούζος, Αλ. (1950) Το κρυφό Σκολειό 1908-1911, Αθήνα Χαραλαμπόπουλος , Α. (1988). Διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας. Γλώσσα, 16, 5-28 Χαραλαμπόπουλος, Α. (1990). Εισαγωγή. Γλώσσα, 22, 7-13 Χαραλαμπόπουλος, Α. & Χατζησαββίδης, Σ.(1997). Η διδασκαλία της Λειτουργικής Χρήσης της Γλώσσας: Θεωρία & Πρακτική εφαρμογή. Θεσσαλονίκη: Κώδικας

Αγγλική: Dorniey, Z. (1994). “Motivation and Motivating in the Foreign Language Classroom”. Modern Language Journal, v.78, pp.273-284. Ferris, D. (2006). Does error feedback help student writers? New evidence on the short- and long-term effects of written error correction. In K. Hyland & F. Hyland (Eds.), Feedback in second language writing: Contexts and issues (pp.81-104). New York: Cambridge University Press. Ferris, D.R., & Helt, M. (2000).Was Truscott right? New evidence on the effects of error correction in L2 writing classes.Paper presented at Proceedings of the American Association of Applied Linguistics Conference, Vancouver, B.C.,March 11–14, 2000. Lee, I. (2003). “L2 writing teachers’ perspectives practices and problems regarding error feedback”. Assessing Writing,8, pp. 216-237 Tanner, H., and Jones, S., (2003) Marking and assessment, Continuum, London.

Williams, M. & Burden, R. (1997). Psychology for language teachers Williams, M. & Burden, R. (1997). Psychology for language teachers.Cambridge: Cambridge University Press. Πηγές από το διαδίκτυο: http://www.komvos.edu.gr/glwssa/dokimes/keimena_dokeimon/abc_lykeiou/odigies_abc/odigies.htm

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!