Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1
Εφεύρεση είναι η δημιουργία νέων προϊόντων, διαδικασιών και τεχνολογιών που δεν ήταν προηγουμένως γνωστή η ύπαρξή τους. Καινοτομία είναι η μετατροπή των δημιουργικών ιδεών σε χρήσιμες εφαρμογές, συνδυάζοντας τους διαθέσιμους πόρους με νέους ή ασυνήθιστους τρόπους ώστε να παρέχουν αξία στην κοινωνία, μέσω της βελτίωσης των προϊόντων και των υπηρεσιών, ή της τεχνολογίας. 2
Έρευνα Μάρκετινγκ Μελέτη (Εμπορική, Τεχνολογική και Νομική) • του Ανταγωνισμού Τι υπάρχει εκεί έξω; • Αγοράς Ποια είναι η αγορά που μας αφορά; • Αποδοχής της καινοτομίας Πόσο δεκτική είναι η αγορά στο καινοφανές; 3
Έρευνα Μάρκετινγκ Τεχνική Αξιολόγηση • Καινοτομικά χαρακτηριστικά Ποια είναι τα καινοφανή στοιχεία που εισάγονται; • Επιδόσεις Ποιότητα/ αποτελεσματικότητα • Δυνατότητα παραγωγής Δυνατότητα & Μέθοδος παραγωγής 4
Έρευνα Μάρκετινγκ Οικονομική Αξιολόγηση • Πόροι ανάπτυξης του προϊόντος Χρήμα, Χρόνος, Τεχνογνωσία • Προσδοκώμενοι πρόσοδοι Μέγεθος Αγοράς, Πωλήσεις • Ικανότητα ιδιοποίησης των ωφελειών Μηχανισμός διάθεσης, Διασφάλιση προσόδων 5
Έρευνα Μάρκετινγκ Μέσω • Εσωτερικών Συνεργατών • Ειδικών Εμπειρογνωμόνων (διαφόρων ειδικοτήτων) • Διαδικτύου • Εκθέσεις Τεχνολογίας (οργάνωση, ή και συμμετοχή) • Επαφή με φορείς (Επιμελητήρια, Συνδέσμους, Επιχειρήσεις, Πωλητές, κλπ.) 6
Αξιολόγηση Αποτελέσματος 7
Έρευνα Μάρκετινγκ Απόρριψη • Οριστική ή • Προσωρινή εγκατάλειψη της ιδέας Αποδοχή • Ίδρυση Νέας Επιχείρησης (spin off/spin out, αλλά και switch off) • Δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής (νέο προϊόν) • Παραχώρηση Δικαιωμάτων (Τιμολόγηση/ Εκχώρηση) 8
Έρευνα Μάρκετινγκ Τιμολόγηση με Βάση: • Το Κόστος Δημιουργίας (ιστορικό & αντικατάστασης) • Τη Ριζοσπαστικότητα της καινοτομίας • Το Κόστος ανάπτυξης του τελικού προϊόντος • Τις Προσδοκώμενες προσόδους • Την Προσφορά & Ζήτηση • Τις μεταβιβάσεις Παρεμφερών καινοτομιών 9
Διαχείριση Άυλης Περιουσίας Διαρκής Αξιολόγηση και Αποτίμηση • Φυσική ή Διαδικτυακή Δημοπρασία Με ελεγχόμενη συμμετοχή και με διασφάλιση των συμφερόντων των ερευνητών/ εφευρετών • Εξειδικευμένοι Φορείς Ανάθεση σε τρίτους της πώλησης ή παραχώρησης δικαιωμάτων χρήσης • Εξειδικευμένη Προσέγγιση Προσωπική Πώληση 10
Διαχείριση Άυλης Περιουσίας • Άμεση Πώληση: υψηλές απολαβές (αλλά απώλεια μελλοντικού δυναμικού συγγενών ιδεών, κλπ.) • Εκχώρηση με διατήρηση δικαιώματος χρήσης : ρευστό αλλά και δημιουργία ανταγωνιστών • Πώληση με συμμετοχή στα κέρδη: συνεχή έσοδα αλλά και συνεχείς προστριβές προσδιορισμού τους • Χορήγηση δικαιώματος χρήσης: κέρδη αλλά και πιθανή δικαστική εμπλοκή • Ως εγγύηση : για τη λήψη δανείου • Σταυρωτή αδειοδότηση: για την ανάπτυξη νέας καινοτομίας • Στρατηγική αποκλεισμού: των ανταγωνιστών • Ύπνωση, κλπ. 11
Τα Άυλα Περιουσιακά Στοιχεία 12
13