Κανόνες ευχρηστίας και καθορισμός απαιτήσεων ευχρηστίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Multimedia Εφαρμογων
Advertisements

Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Χαντζής Δημήτριος Επιβλέπων Καθηγητής: Σιδηρόπουλος Αντώνιος Διαδικτυακή Εφαρμογή για Διαχείριση Συνεδρίων.
Παρουσίαση λειτουργίας εφαρμογής extra Διαχείριση Ταμείου
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ elemedu. upatras
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Σύστημα Εργαστηριακών Εγγραφών βάσει Προτιμήσεων (ΣΕΕΠ) με τη βοήθεια Εμπείρου Συστήματος Πτυχιακή Εργασία Δημοσθένης Νικούδης (051092) 14/4/2011.
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
ΙΜΛ 23 Φεβρουαρίου 2005 ΗΜΕΡΙΔΑ: Τεκμηρίωση και Διαλειτουργικότητα ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ.
 Τεχνικές αξιολόγησης ευχρηστίας  Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος
Σαρημπαλίδης Ιωάννης Εισαγωγή στους Αλγορίθμους. Γεια σας.
Σχεδιασμός Διαδραστικών Συστημάτων
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 6: Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (Γ.Π.Ε.)
ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΕΛ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Διάδραση ανθρώπου- Υπολογιστή (Ε) ΕΥΡΕΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «Τι είναι μια επιτυχημένη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη;»
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
Εργασία Πληροφορικής 2 ου Εξαμήνου Συστήματα Στήριξης Οδοντιατρικής Απόφασης (ΣΣΟΑ) Δημάδης Αργύρης Θεοδοσοπούλου Ζωή Παπαδούλης Κων/νος.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Βελτίωση της πλατφόρμας ανάπτυξης συστημάτων πολλών πρακτόρων Agent Factory ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Τμήμα Ηλεκτρολόγων.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 4: Ευχρηστία 1/27 5/3/2015 Διάλεξη 4 Ευχρηστία Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση &
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Η διάδραση ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή.
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
1 Σχεδιασμός της διεπαφής μιας πολυμεσικής εφαρμογής.
1 Προδιαγραφές Ευχρηστίας Ιστοχώρων Τάσος Μακρής ΓΟΥΡΔΟΜΙΧΑΛΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ αε 11/11/2009WUD 2009 Τάσος Μακρής.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
Ευχρηστία και επιχειρηματικά οφέλη Δρ. Π. Ζαχαριάς.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
ΤΖΙΓΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Στάδια διαπίστευσης Καρκαλούσου Πέτρου. Τι προσφέρει η διαπίστευση σε ένα εργαστήριο Διευκολύνει την εφαρμογή ενός αποτελεσματικού συστήματος ποιότητας.
Καλές Πρακτικές Ευχρηστίας Τάσος Μακρής, M.Sc. Digital Ship - Athens 2009 Tasos Makris Ημέρες Ευχρηστίας & Προσβασιμότητας 2011 Τάσος Μακρής.
Γνωρίσματα των Χρηστικών Ιστοσελίδων. Κατά το πρότυπο ISO/DIS :  αποτελεσματικότητα (effectiveness)  αποδοτικότητα (efficiency)  ικανοποίηση.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Κατηγορίες Λογισμικού
Web, Web 2.0, Web 3.0 και Web X.0 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9.
Ποιότητα Λογισμικού Ανάλυση Απαιτήσεων κατά το Μοντέλο FURPS+
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πληροφοριακά Συστήματα
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κανόνες ευχρηστίας και καθορισμός απαιτήσεων ευχρηστίας Μάριος Belk Υλικό από Σταύρο Πολυβίου

Τί είναι ευχρηστία; Σύμφωνα με τον Nielsen [1993], η ευχρηστία συνδέεται με τα εξής γνωρίσματα: Ευκολία εκμάθησης (learnability) Αποδοτικότητα (efficiency) Δυνατότητα ανάκλησης στη μνήμη (memorability) Σφάλματα (errors) Ικανοποίηση (satisfaction)

Τί είναι ευχρηστία; Σύμφωνα με τον Raskin [2000] μία εύχρηστη διεπιφάνεια θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από: Ορατότητα (Visibility) Ενδείξεις χρήσης (Affordances) Δυνατότητα εξοικείωσης (Habituation) Απουσία αποκλειστικών τρόπων λειτουργίας (Modelessness)

Ευρετικοί κανόνες ευχρηστίας (heuristics) Usability Heuristics ‘They are called "heuristics" because they are more in the nature of rules of thumb than specific usability guidelines’

Ευρετικοί κανόνες: ανάλυση Πως ορίζονται; Βάσει αποτελεσμάτων επιστημονικών ερευνών Εμπειρικά

Ευρετικοί κανόνες του Nielsen Ορατότητα της κατάστασης του συστήματος Συμφωνία του συστήματος με τον έξω κόσμο Έλεγχος και ελευθερία χρήστη Συνοχή (consistency) και συμμόρφωση έναντι προτύπων Πρόληψη σφαλμάτων Διευκόλυνση χρηστών ως προς τον εντοπισμό, τη διάγνωση και τη διόρθωση σφαλμάτων Αναγνώριση και όχι ανάκληση (σύγκρινε GUI με command line) Προσαρμοστικότητα και αποδοτικότητα χρήσης Βοήθεια και εγχειρίδια Καλαισθητικός σχεδιασμός (κομψότητα, ικανοποίηση)

Παραδείγματα παραβίασης ευρετικών κανόνων Κατά τη γνώμη σας, ποιοί κανόνες παραβιάζονται από τις ακόλουθες διεπιφάνειες;

Διεπιφάνεια επεξεργαστή κειμένου Πως ξέρω ότι δε μπορώ να τυπώσω τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή;

Ιστοσελίδα εταιρείας γυναικίων υποδημάτων Για άντρες, γυναίκες, ερμαφρόδιτους και άνευ φύλου;

Μήνυμα προς το χρήστη Κατανοητό μόνο σε προγραμματιστές

Παράθυρο επιβεβαίωσης Μετάφραση: «ΠΡΟΣΟΧΗ: δε μπορείτε να ανακαλέσετε αλλαγές που δε θα γίνουν ούτως ή άλλως!»

Μήνυμα προς το χρήστη Μετάφραση : «Δε μπορώ να κάνω αυτό που θέλεις αν δε το κάνεις πρώτα εσύ!»

Η ανάγκη για καθορισμό στόχων ευχρηστίας Οι όροι “user friendly” και “ease of use” δεν είναι πολύ ακριβείς Χρειάζεται να καθορίσουμε την ευχρηστία βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων Πως ξέρουμε αν είμαστε επιτυχείς στο σχεδιασμό μας; Θέτουμε συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους για κάθε κριτήριο Αξιολογούμε τη διεπιφάνειά μας βάσει αυτών των κριτηρίων

Ας ξαναδούμε τα κριτήρια του Nielsen Ευκολία εκμάθησης (learnability) Αποδοτικότητα (efficiency) Δυνατότητα ανάκλησης στη μνήμη (memorability) Σφάλματα (errors) Ικανοποίηση (satisfaction)

Διαδικασία καθορισμού στόχων ευχρηστίας Αποφασίζουμε ποιά από τα κριτήρια ευχρηστίας είναι σημαντικά για το σύστημά μας Για κάθε ένα από τα επιλεγμένα κριτήρια καθορίζουμε Το κατώτατο αποδεκτό όριο Το αποτέλεσμα στο οποίο στοχεύουμε Την παρούσα τιμή για το σύστημά μας Την παρούσα τιμή για ανταγωνιστικά συστήματα

Παράδειγμα 1 Επιλεγμένο κριτήριο: Σφάλματα Μετράται σε σφάλματα ανά ώρα (σ/ω) Ανώτατο αποδεκτό όριο: 5 σ/ω Αποτέλεσμα στο οποίο στοχεύουμε: < 2 σ/ω Παρούσα τιμή για το σύστημά μας: 4.5 σ/ω Παρούσα τιμή για ανταγωνιστικά συστήματα: 3 σ/ω

Παράδειγμα 2 Επιλεγμένο κριτήριο: Ικανοποίηση Στο χρήστη δίδονται μία σειρά δηλώσεων όπως π.χ. «Το Picosoft Word είναι ευχάριστο στη χρήση» Ο χρήστης απαντά κατα πόσο και σε ποιό βαθμό συμφωνεί ή διαφωνεί με την εν λόγω δήλωση ως ακολούθως: Διαφωνώ απόλυτα Διαφωνώ κάπως Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ Συμφωνώ κάπως Συμφωνώ απόλυτα