ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Παρακολούθηση των αλλαγών (συνεργατική συγγραφή κειμένων). Χρήση ορθογραφικού-γραμματικού ελέγχου και Θησαυρός (διευκολύνει τη δημιουργία κειμένων χωρίς πολλά ορθογραφικά –γλωσσικά λάθη) Εισαγωγή σχολίων (διευκολύνει τη συνεργατική συγγραφή) Χρήση εξωτερικών και εσωτερικών υπερδεσμών (για χρήση εξωτερικών πηγών πληροφόρησης) Αξιοποίηση πινάκων (για πινακοποίηση πληροφοριών) Συνδυασμός εικόνας και κειμένου Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Στα φύλλα εργασίας: Προσοχή στο κείμενο: μέγεθος, γραμματοσειρά, και γενικά στη μορφοποίηση. Έλεγχος των υπερσυνδέσμων: να είναι ενεργοί και να κατευθύνουν στη σωστή ιστοσελίδα. Οι ήχοι, οι εικόνες και κάθε είδους εφέ θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ.Θα πρέπει να νοούνται ως εργαλεία κι όχι ως διακοσμητικά στοιχεία. Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Παράδειγμα Διδακτική πρόταση για το μάθημα της Ιστορίας για τη ζωή και το χαρακτήρα του Cromwell με χρήση επεξεργαστή κειμένου: www.schoolhistory.co.uk/lessons/cromwell/cromwell_lesson.html Φύλλα εργασίας για τα μαθήματα του δημοτικού: http://users.lar.sch.gr/jmokias/ergasies.html Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δραστηριότητες 1η δραστηριότητα Οι μαθητές-τριες αναλαμβάνουν την ετοιμασία ενός κειμένου που θα περιλαμβάνει μια πρόταση για μια σχολική εκδήλωση που πρόκειται να αναλάβουν. Το κείμενο περνά σταδιακά από τον ένα μαθητή,τρια στον άλλον ή από ομάδα σε ομάδα προκειμένου να προταθούν τροποποιήσεις ή βελτιώσεις στο υπάρχον κείμενο οι οποίες θα είναι ορατές μέσα από την παρακολούθηση αλλαγών (track changes).Κάθε μαθητής,τρια βλέπει το σχολιασμό του προηγούμενου και προσθέτει το δικό του σχολιασμό. Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δραστηριότητες 2η δραστηριότητα Δίνεται στους μαθητές-τριες ένα κείμενο σε ψηφιακή μορφή (μια σύντομη ιστορία ή ένα απόσπασμα από βιβλίο). Ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα: http://www.snhell.gr/ Εκείνοι,ες αναλαμβάνουν να κάνουν Highlight στο δύσκολο λεξιλόγιο και χρήση της εισαγωγής σχολίων. Έχουν επίσης τη δυνατότητα εισαγωγής screen tips κατά την εισαγωγή υπερδεσμών για να δώσουν τον ορισμό των λέξεων ή να τις αναγνωρίσουν γραμματικά. Μετά οι μαθητές-τριες διαβάζοντας και βλέποντας τις εντοπισμένες λέξεις, χωρίς κλικ μπορούν σε αναδυόμενα παράθυρα να βλέπουν το υποστηρικτικό υλικό που έχουν προσθέσει. Μια άλλη ιδέα: Αν το κείμενο είναι ιστορικό, μπορούν οι μαθητές-τριες να δώσουν ιστορικές αναφορές με πληροφορίες για πρόσωπα ή να παραπέμψουν σε κάποια ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δραστηριότητες 3η δραστηριότητα Δίνεται στους μαθητές-τριες ένα κείμενο με οδηγίες για πρόσβαση σε πληροφορίες ή προτείνεται βιβλιογραφία και δικτυογραφία. Παράδειγμα: Για το μάθημα της ιστορίας προτείνεται η επίσκεψη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού http://www.fhw.gr/fhw/ http://www.hellenichistory.gr/ http://www.fhw.gr/imeakia/ ή σε Μουσεία http://odysseus.culture.gr/h/1/gh10.jsp Για το Γλωσσικό μάθημα προτείνεται η επίσκεψη στο σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού http://www.snhell.gr/ στη Βιβλιοθήκη του Π.Ι http://www.pi-schools.gr/library/pi-lib/hb_s_logotexnia.htm Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δραστηριότητες 4η δραστηριότητα Ζητείται από τους μαθητές-τριες να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία σχεδίασης και το Word Art προκειμένου να δημιουργήσουν μια σελίδα με οριζόντιο προσανατολισμό χωρισμένη σε τέσσερις στήλες για να παραστήσουν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο για κάποιο ταξιδιωτικό προορισμό. Κάθε στήλη θα πρέπει να παρέχει τις παρακάτω πληροφορίες: Μια περιγραφή του ταξιδιωτικού προορισμού (1η στήλη) Προτάσεις για δραστηριότητες αναψυχής-ψυχαγωγίας που προσφέρονται (2η στήλη) Τι εφόδια θα πρέπει να έχει μαζί του ο ταξιδιώτης (3η στήλη) Συστάσεις μετακίνησης-πώς θα φτάσει (4η στήλη) Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δραστηριότητες 5η δραστηριότητα Ζητείται από τους μαθητές-τριες να κατασκευάσουν: Ημερολόγιο με χρήση πίνακα στον οποίο θα περιέχονται κείμενα,εικόνες, αρχεία ήχου και βίντεο Δημιουργία εφημερίδας με συνεντεύξεις, φωτογραφίες, γεγονότα επικαιρότητας, μαθητικές δραστηριότητες… Δημιουργία λεξικού όρων Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ(WORD) Δικτυογραφία www.fsdb.k12.fl.us/rmc/tutorials/office.html Σελίδα με πλούσιο υλικό σχετικά με τη χρήση των λογισμικών του Office http://teach.fcps.net/talk/index2.asp?nav=content Σχέδια μαθημάτων εκ των οποίων πολλά είναι βασισμένα στη χρήση του word http://t4.jordan.k12.ut.us/t4/index.php?option=com_content&task=view&id&Itemid=35 Ιδέες για χρήση του word στην τάξη και σύνδεσμοι σε άλλες σελίδες Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου