CULT-RURAL Η κοινωνικό-πολιτισμική συγκρότηση της ταυτότητας των αγροτικών κοινωνιών: από το υλικό στο συμβολισμό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λειτουργία και Αξιοποίηση του Portal του Δικτύου RISE - ΔΡΑΣΗ 1 Δίκτυο Ερευνητικών φορέων και Επιχειρήσεων για την Ανάπτυξη Συστημάτων Περιβαλλοντικής.
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
CULT-RURAL.
AΤΛΑΣ Λαογραφίας Εκπαιδευτικό παιγνίδι  Κύριος στόχος της εφαρμογής είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης.  Η εκπαιδευτική.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
ένας τόπος με μακραίωνη ιστορία και ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
CULT-RURAL Promotion of a Cultural Area Common to European Rural Communities.
Μαριλένα Παπαχριστοφόρου, Ερευνήτρια, Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Λαογραφίας, «Η ανάπτυξη της εφαρμογής τεκμηρίωσης και διαχείρισης του ψηφιοποιημένου υλικού»
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Cultural awareness and expression Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
ΟΡΙΣΜΟΣ Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
3/5/2007 ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ Ν.Α. ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΧΩΡΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ Σπουδαστής: Μπατσαράς Χρήστος Εισηγητής: Παναγιωτόπουλος Ελευθέριος.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Μουσεία και Θέατρα της Λεμεσού Ηλιάνα Αχιλλέως. Μουσεία Αρχαιολογικό επαρχιακό μουσείο: Το Επαρχιακό Αρχαιολογικό Μουσείο Λεμεσού ιδρύθηκε στα 1948 και.
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΙI, ΑΚ. ΕΤΟΣ (ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ) ΟΜΑΔΑ: « Μεγέθυνση και πολιτισμός » ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ Β,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
ΕθνικεΣ ιδεολογιεΣ 19ος αιώνας.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΑΓΝΗ ΡΟΔΟΣΘΕΝΟΥΣ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ.
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
Αρχαίοι Πολιτισμοί της Αμερικής: Mάγια
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Νεοελληνικός Πολιτισμός
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου
Μουσειοπαιδαγωγικα Προγραμματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

CULT-RURAL Η κοινωνικό-πολιτισμική συγκρότηση της ταυτότητας των αγροτικών κοινωνιών: από το υλικό στο συμβολισμό

Συνεργασία με:  Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής  Πολωνία (Μουσείο Κρακοβίας)  Βουλγαρία (Εθνικό Μουσείο Βουλγαρίας)

Ιδιομορφία θέματος  Μη υλικός πολιτισμός  Ιδιόμορφη μουσειολογική προσέγγιση  Χρήση φωτογραφιών, video, πολυμέσων, καλλιτεχνικών εγκαταστάσεων

Σύμβολο και συμβολισμός  Αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ύπαρξης

Η ανθρώπινη σκέψη γίνεται:  χορός

Η ανθρώπινη σκέψη γίνεται:  τοιχογραφία

Η ανθρώπινη σκέψη γίνεται:  Γλώσσα Ẫ Ỡ ﺊ c ﭪ ủ α ﺏ γ δ ε b ж d в e А г е й β ﻓﻓﻔﺠ ﻪﺔ ỗ Ố ữ б д a

Η ανθρώπινη σκέψη γίνεται:  Θρησκεία

Έκφραση του προσώπου

Τα σύμβολα στο σώμα

Τα σύμβολα σε πέτρα και μέταλλο

Τα σύμβολα κεντήθηκαν και ζυμώθηκαν

Συμβολισμός αποδόθηκε σε  Δέντρα  Πηγές νερού  Γεφύρια κλπ.

Η Θράκη  Διαχρονικότητα και συνέχεια  Πολυ-πολιτισμικότητα

Διαχρονικότητα  Ήθη και έθιμα από την αρχαιότητα  Ό ρόλος του Χριστιανισμού  Συγκερασμός των δύο

Αναστενάρια

Kukeri

Ελληνική αντιστοιχία με

Κοινά σημεία των εταίρων  Πληθώρα συμβόλων και συμβολισμών Αποτελέσματα  φόβου για την αδηλότητα του μέλλοντος  περιορισμών του κοινωνικού γίγνεσθαι  Ποικιλία ως προς την υλική και μη έκφραση

Πολυ-πολιτισμικότητα  Αναζήτηση αρμονικής συμβίωσης των διαφορετικών ταυτοτήτων Ταυτότητες  φυλετικές, εθνικές, πολιτισμικές  έμφυλες  γλωσσικές  θρησκευτικές

Θεματολογία (1)  Η σχέση των δύο φύλων  Οικονομικά, ιστορικά και κοινωνικά κριτήρια  Η καθημερινή σχέση μέσα και έξω από το σπίτι  Ο χωρισμός τους (παρελθόν)  Η εξίσωσή τους (παρόν)  Ο ρόλος της γυναίκας (παιδί, νύφη, σύζυγος, μητέρα)  Κοινωνικά κριτήρια  Προκαθορισμένος ρόλος  Επίδειξή της (ενδυμασία, ψιμυθίωση, τρόποι έκφρασης και συμπεριφοράς)

Θεματολογία (2)  Ο κύκλος της ζωής και η λατρεία του αγρού  Η στενή σχέση του ανθρώπου με τη φύση  Η σημαντικότητα του ετήσιου κύκλου των αγροτικών εργασιών  Οι προχριστιανικοί συμβολισμοί  Η θρησκεία, τα σύμβολα και η θρησκευτική τέχνη και αρχιτεκτονική  Επιλογή των υλικών (αντοχή στο χρόνο)  Καλλιτεχνική απόδοση (αυστηρότητα αλλά και μεγαλοπρέπεια)  Επιρροές

Έρευνα και τεκμηρίωση μέσα από το πρίσμα:  Του τόπου και του τοπίου  Της θεατρικότητας των πράξεων  Της ιστορικής (Τουρκοκρατία, Παγκόσμιοι Πόλεμοι), οικονομικής (εμπόριο και εμπορικές επαφές), πολιτικής (Κομμουνιστικό Καθεστώς) και κοινωνικής εξέλιξης  Της διαχρονικότητας  Της τοπικής πολυ-πολιτισμικότητας  Της παγκόσμιας πολυ-πολιτισμικότητας και της παγκοσμιοποίησης

Με στόχο  τη διάσωση  την άντληση διδαγμάτων  την ενδυνάμωση της τοπικής περηφάνιας  την αειφορική ανάπτυξη μέσω της προστασίας και προώθησης της πολιτισμικής ταυτότητας

Ευχαριστώ Αφροδίτη Σορώτου