Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
Εισαγωγή στους Αλγορίθμους
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Κείμενο – ASCII – Unicode - HTML Κωδικοποίηση ASCII / Unicode HTML
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 Π. Σοφράς.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Δομημένος Προγραμματισμός και Δομές.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
ΑΕΠΠ 2ο Κεφάλαιο: Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Πληροφορικής
Διδάσκων: Παύλος Παυλικκάς1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Recursion - Αναδρομή.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Ενσωμάτωση – χρήση του προγράμματος «ΓλωσσοΜάθεια» στην εκπαιδευτική διαδικασία Στοχεύοντας στο να αποκτήσει το μάθημα της Γ’ τάξης Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Είσοδος & Έξοδος στη C++ Ι
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Δομές Δεδομένων.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδάμ Κ. Αγγελής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 2η Εργασία Μαθήματος Γιώργος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Mathematical literacy and basic competences in science and technology Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα.
1 ΧΡΗΣΗ Η/Υ, ΑΛΕΞΗΣ ΜΠΡΑΪΛΑΣ, 1998 Εφαρμογές Υπολογιστών.
Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή Μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών –βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος Η έννοια του αλγορίθμου.
Kεφάλαιο 4 ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ-ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (αναλυτική προσέγγιση)
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 26 Οκτωβρίου Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Ένα νέο προγραμματιστικό μοντέλο (paradigm) το οποίο στηρίζεται στις κλάσεις και τα.
ΣΥΝΟΛΑ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ C++ Πέρασμα παραμέτρων, συναρτήσεις δόμησης και αποδόμησης.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Προγραμματισμός ύλης Β’-Γ’ Γυμνασίου
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ Αλγόριθμος Η έννοια του αλγορίθμου δεν συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με προβλήματα της Πληροφορικής. Πχ συνταγή.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Ενότητα Εισαγωγή Είναι εύκολη στη χρήση και στην εκμάθηση.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
Πως δημιουργούμε μια παρουσίαση στο PowerPoint
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής σελ. 12 Λέξεις Κλειδιά: Δεδομένα (Data), Πληροφορία (Information), Επεξεργασία (Processing), Υπολογιστής.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας Μάθημα 1.1 Δεδομένα, Πληροφορία και Η/Υ http://pshfiakh-texnologia-epal-b.ggia.info/

Δεδομένα ή data (διεθνή ορολογία) Δεδομένα (data -> πληθυντικός της λατινικής λέξης datum που σημαίνει γεγονός / δεδομένο): είναι στοιχεία, γεγονότα και μηνύματα, τα οποία δεν έχουν απαραίτητα κάποια άμεση φυσική σημασία με τη ακατέργαστη μορφή που έχουν συνήθως. Σχόλιο: Αυτός είναι ο ορισμός του βιβλίου σελ. 3. Ας κατανοήσουμε την έννοια με δύο παραδείγματα.

Παράδειγμα δεδομένων Έστω οι αριθμοί / δεδομένα 5, 7, 10, 13. Οι αριθμοί αυτοί από μόνοι τους δεν έχουν άμεση σχέση με κάποια φυσική σημασία, είναι σε ακατέργαστη μορφή. Στον Η/Υ τα δεδομένα αποτελούνται από 0 ή 1 τα οποία αποθηκεύονται στις μονάδες μνήμης. Αν δούμε ένα μέρος της μνήμης θα δούμε σειρές από 0 ή 1.. Όπως πχ. 000111101010110011.. Αυτά τα δεδομένα δεν έχουν άμεση σχέση με κάποια φυσική σημασία, βρίσκονται σε ακατέργαστη μορφή.

Έννοια πληροφορίας Έστω το παράδειγμα των δεδομένων της προηγούμενης διαφάνειας: 5, 7, 10, 13. Αν κάποιος μας πει ότι αυτοί είναι βαθμοί για ένα μάθημα τότε μπορούμε να συμπεραίνουμε από το μέσο όρο (5+7+10+13) / 4 = 8,75 => ότι μαθητής βρίσκεται κάτω από την βάση. Αυτή η επεξεργασία μας οδηγεί σε μορφή καλύτερα αντιληπτή από τον άνθρωπο (αριθμούς) => πληροφορία (μαθητής με κακούς βαθμούς). Με την πληροφορία αυτή μπορούμε να πάρουμε μια απόφαση (π.χ. απόρριψη του μαθητή).

Δεδομένα / Πληροφορία / Λήψη Απόφασης

Έννοια πληροφορίας στο Η/Υ Έστω ότι μια θέση μνήμης Η/Υ περιέχει τα δεδομένα 000111101010110011.. τα οποία βρίσκονται σε ακατέργαστη μορφή. Αν τα δεδομένα βρίσκονται σε αρχείο jpg έχουμε εικόνα/φωτογραφία (πληροφορία) Αν τα δεδομένα βρίσκονται σε αρχείο mp3 έχουμε μουσική/ήχο (πληροφορία) Αν τα δεδομένα βρίσκονται σε αρχείο .doc έχουμε κείμενο (πληροφορία). Κλπ κλπ.

Αλγόριθμος Αλγόριθμος: είναι η περιγραφή των βημάτων μιας διαδικασίας για την επίλυση ενός προβλήματος (σελ. 4).

Αλγόριθμος υπολογισμού ΜΟ. Αλγόριθμος Υπολογισμός_Μέσου_Όρου Διάβασε Βαθμό1 Διάβασε Βαθμό2 Διάβασε Βαθμό3 Μέσος_Όρος  (Βαθμό1+Βαθμό2+Βαθμό3)/3 Εμφάνισε Μέσος_Όρος Τέλος Αλγόριθμου

Αλγόριθμος υπολογισμού ΜΟ. Παρουσιάσαμε τον υπολογισμό του ΜΟ σε γραμμές «ψευδοκώδικα». Για παράδειγμα αν θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε την γλώσσα προγραμματισμού C++ ο προηγούμενος ψευδοκώδικας θα ήταν: Αρχείο: mesos_oros.cpp #include <iostream> using namespace std; void main() { float bathmo1, bathmo2, bathmo3; cin >> bathmo1 >> bathmo2 >> bathmo3; float mesos_oros = (bathmo1+bathmo2+bathmo3)/3; cout << mesos_oros; return; }

Βήματα προγραμματισμού Σχεδίαση Αλγόριθμου (π.χ. σε ψευδογλώσσα) Υλοποίηση αλγόριθμου σε μια γλώσσα υψηλού επιπέδου (π.χ. C++, java κλπ) Μεταγλώττιση κώδικα σε εκτελέσιμο πρόγραμμα .exe Εκτέλεση προγράμματος που περιέχει τον αλγόριθμο

Προέλευση λέξης Αλγόριθμος Ο Πέρσης μαθηματικός / αστρονόμος / γεωγράφος: Al-Khwarizmi (Mohammad ebne Mūsā Khwārazmī محمد بن موسی خوارزمی))) γεννήθηκε περίπου το 780 μ.Χ στο Khwārizm μέρος της τότε Περσικής Αυτοκρατορίας (σήμερα είναι το Khiva του Ουζμπεκιστάν). Αυτός έγραψε ένα βιβλίο με μαθηματικές μεθόδους υπολογισμών και έτσι το όνομα αλγόριθμος προέρχεται από αυτόν.

Λειτουργία Η/Υ Ένας Η/Υ αποτελείται από το υλικό (μητρική πλακέτα, μνήμη, δίσκος, κυκλώματα κλπ) και από το λογισμικό (προγράμματα). Τα προγράμματα εκτελούν μια σειρά αλγόριθμων σε δεδομένα.

Βιβλιογραφία http://en.wikipedia.org/wiki/Algorithm http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_ibn_M%C5%ABs%C4%81_al-Khw%C4%81rizm%C4%AB