Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Βυζαντινό Τραπέζι!!.
Απαντήσεις Προόδου II.
Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
ΕΛΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΘΥΓΑΤΕΡΑ
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ…
Αρχαιολογικό πάρκο Λειβήθρων: Θεματικά πάρκα
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Θρησκευτικός Τουρισμός
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Κοντινότεροι Κοινοί Πρόγονοι α βγ θ δεζ η π ν ι κλμ ρσ τ κκπ(λ,ι)=α, κκπ(τ,σ)=ν, κκπ(λ,π)=η κκπ(π,σ)=γ, κκπ(ξ,ο)=κ ξο κκπ(ι,ξ)=β, κκπ(τ,θ)=θ, κκπ(ο,μ)=α.
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΣΤΕΜΝΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΩΡΤΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Β4  Πρόσφατα, ολόκληρο το τμήμα μας, το Β4, έγινε μια μικρή ομάδα ντέντεκτιβ!  Επισκεφθήκαμε το Βυζαντινό Μουσείο.
ΤΑ ΣΠΗΛΑΙΑ ΜΙΛΟΥΝ Η ΣΠΗΛΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΑΝ ΈΝΑ ΒΙΒΛΙΟ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
Σωτήρης Θεοχάρης Ορφέας Λιακόπουλος
Προϊστορία Η Εποχή του λίθου.
(Παλιά εποχή της πέτρας)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
Αποστολή στο Βυζαντινό Μουσείο
Στις αρχές του 4 ου αιώνα βρέθηκαν τα λείψανα ανθρώπινων σκελετών, πλήθος αγγείων, λυχνάρια, μεταλλικά αντικείμενα και νομίσματα διάσπαρτα που χρονολογούνταν.
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Ο δήμος μας Ε΄ τάξη 3 ου Δ.Σ. Γλυκών Νερών. Πού βρισκόμαστε στο Ν. Αττικής.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 1.ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ 2.ΒΛΑΧΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Τεχνολογία – Ανακύκλωση -Αειφορία Παύλος Λειβαδιώτης 11 Μαρτίου 2015.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
Η ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ( π.Χ. – π.Χ.) Α. Εποχή του Λίθου Παλαιολιθική & Μεσολιθική Εποχή (
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Αρχαία Ελληνικά Ευρήματα στην Ισπανία. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν γνωρίσει την Ιβηρική Χερσόνησο και είχαν προσεγγίσει ακόμα και σε λιμάνια της που βρέχονται.
Οι Φοίνικες ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στα παράλια της ανατολικής Μεσογείου...
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΚΛΕΡΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ.
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
ΕΘΙΜΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ
Απο το Μυστηριο του Βαπτισματοσ και το Μυστηριο του Χρισματοσ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ταγμα Αδελφων Ελασσονων Καπουτσινων
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Άσκηση στην Ιστορία Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι κατέφυγαν στη σπηλιά είναι ότι πιθανόν υπήρχε πόλεμος ή ακραίες καιρικές συνθήκες και έψαχναν καταφύγιο.
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
Προϊστορία Η Εποχή του λίθου.
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
Προϊστορία Η Εποχή του λίθου.
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα

Η αρχαιολογική έρευνα αποκάλυψε ότι γύρω στο τέλος του 6ου αιώνα μ. Χ Η αρχαιολογική έρευνα αποκάλυψε ότι γύρω στο τέλος του 6ου αιώνα μ.Χ. κάτι φοβερό συνέβη σε μια περιοχή νότια από το Άργος, στην Πελοπόννησο. Μια ομάδα περίπου 33 ανθρώπων που ζούσαν εκεί αναγκάστηκαν να κρυφτούν σε ένα σπήλαιο. Οι περισσότεροι ήταν παιδιά, έφηβοι και νέες γυναίκες. Χρειάστηκε να κατέβουν από ένα στενό και απότομο βάραθρο 14 μέτρων για να φτάσουν στο μεγάλο σκοτεινό σπήλαιο που πίστευαν ότι θα τους σώσει. Ήρθαν οργανωμένοι, κουβάλησαν διάφορα αντικείμενα για να ζήσουν εκεί, μέχρι να περάσει ο κίνδυνος. Καθώς οι αρχαιολόγοι βρήκαν τους σκελετούς τους δίπλα στα αντικείμενα που μετέφεραν, συμπέραναν ότι για κάποιον λόγο τελικά δεν κατάφεραν να βγουν από το σπήλαιο. Μήπως αποκλείστηκαν εκεί και πέθαναν όταν τελείωσαν οι προμήθειες. Ποιά αντικείμενα επέλεξαν να μεταφέρουν μαζί τους;

Πήραν μαζί τους μάλλινο παιδικό χιτώνα και δερμάτινα παπούτσια για να προστατέψουν τα παιδιά τους από το κρύο και την υγρασία της σπηλιάς. Μάλλινος παιδικός χιτώνας, 6ος αι. Δερμάτινα παπούτσια, 5ος-8ος αι.

Κτερίσματα από δίδυμο τάφο, που βρέθηκε στην Ανάβυσσο Αττικής τέλη 4ου-αρχές 5ου αι. [Πήλινη χύτρα, κούπα, αγγεία, χάλκινη πόρπη, νομίσματα] Πήραν μαζί τους πήλινες χύτρες, αγγεία και κούπες για να μεταφέρουν τρόφιμα και λάδι για μαγείρεμα και θέρμανση φωτισμό. Πήλινα αγγεία του 6ου αι. Αριστερά, από δίδυμο τάφο στη Σταμάτα Αττικής. Δεξιά από την περιοχή Μακρυγιάννη στην Αθήνα.

Ζωγραφισμένες κούπες Πήλινα τσουκάλια, 10ος-14ος αι. Αν και τα συγκεκριμένα πήλινα τσουκάλια και κούπες είναι μεταγενέστερων αιώνων, πιθανά πήραν παρόμοια μαζί τους για να μεταφέρουν τρόφιμα και λάδι ή για να συλλέγουν και να πίνουν νερό από το σπήλαιο.

Αφού το θρησκευτικό στοιχείο της εποχής ήταν έντονο και τα χειρόγραφα κείμενα σπάνιζαν, πιθανά -εάν είχαν στην κατοχή τους-, να πήραν αντίστοιχες περγαμηνές της εποχής. Χειρόγραφα σε περγαμηνή με θρησκευτικό περιεχόμενο / Πορφυρός Κώδικας, 15ος αι.

Άν και οι παρακάτω σταυροί είναι του 15ου αι. και κατά τον 6ο ή 7ο αι Άν και οι παρακάτω σταυροί είναι του 15ου αι. και κατά τον 6ο ή 7ο αι. οι άνθρωποι θα μπορούσαν να μεταφέρουν τέτοια θρησκευτικά σύμβολα, ως σύμβολα πίστης και φυλαχτά. Μικρά μεταλλικά σταυρουδάκια («Κύριε βοήθει Φώτιον μοναχόν») Μεταλλικός σταυρός, 15ος αι.

Νομίσματα Πήραν μαζί και την περιουσία τους για να μπορούν να ξεκινήσουν μια νέα ζωή σε περίπτωση που ξέφευγαν από τον εχθρό.

Ασημένια επιτραπέζια σκεύη (δίσκοι, πινάκια, κουτάλια) και ασημένια κανδήλα, 7ος αι. Πήραν επίσης μαζί τους και επιτραπέζια σκεύη, τα οποία αφού ήταν ασημένια, ανήκαν στα περιουσιακά τους στοιχεία.

Φύλλα τριπτύχου, 15ος αι. Τα φύλλα τρίπτυχου απεικονίζουν τον Κύριο στον οποίο πιστεύουν. Μέσα από την αναπαράσταση ενισχύεται η πίστη τους, γι’ αυτό και πολύ πιθανά πήραν μαζί τους τέτοιες εικόνες.

Μολύβδινη μυροδόχη-ευλογία, 9ος-12ος αι. Το μύρο αποτελείται από διάφορα αρώματα και αιθέρια έλαια και χρησιμοποιείται σε τελετές. Πιθανά λοιπόν, να το πήραν μαζί τους όπως και τα υπόλοιπα θρησκευτικού περιεχομένου αντικείμενα. Αν και είναι του 9ου-12ου αι. θα μπορούσε να υπάρχει κάτι αντίστοιχο κατά τον 6ο ή 7ο αι.

Επίσης θα πήραν ίσως θρησκευτικού περιεχομένου αντικείμενα που αποτελούσαν μερικώς κάποια περιουσία για την ενορία. Τα πήραν μαζί τους για να τα επαναφέρουν στην εκκλησία κρατήσουν, αν ξέφευγαν από την απειλή που τους κατεδίωκε. Λειψανοθήκες, δισκοπότηρα ποτήρια και κουτάλια με σταυρό στη λαβή τους, 19ος αι.

Αριστερά: Τοιχογραφία σε τάφο που απεικονίζει σταυρό Αριστερά: Τοιχογραφία σε τάφο που απεικονίζει σταυρό. Δεξιά: Η ανασύνθεση της πλήρους τοιχογραφίας που απεικονίζεται στην αριστερή φωτογραφία. Ο σταυρός είναι το κυρίαρχο σύμβολο του χριστιανισμού και απεικονίζεται παντού. Εδώ το συναντάμε στο εσωτερικό ενός τάφου. Οι άνθρωποι στο σπήλαιο ενδεχομένως να χάραξαν τέτοιου είδους σύμβολα για να ενισχύσουν την πίστη τους όσο περίμεναν για να περάσει ο κίνδυνος δραπετεύσουν.

Ευχαριστούμε Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα