• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Α' ΤΑΞΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ - ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θέτουμε τα εξής ερωτήματα :  Ποιο είναι το γνωστικό υπόβαθρο των μαθητών ;  Ποιο είναι το γενικό ενδιαφέρον της τάξης για το μάθημα της Πληροφορικής ;

Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός : Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό ( θεωρία ): 1.1 Η έννοια του προβλήματος 1.2 Τι είναι αλγόριθμος 1.3 Ιδιότητες ενός αλγορίθμου 1.4 Υλοποίηση αλγορίθμου με υπολογιστή - προγραμματισμός 1.5 Γλώσσες προγραμματισμού

Ενότητα 1 - Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός στην πράξη ( εργαστήριο ). Περισσότερα στη συνέχεια …

Ενότητα 2: Ανάθεση δύο ομαδικών εργασιών και μία ατομική (projects) και υλοποίησή τους στο εργαστήριο.  Η ενότητα αυτή εξαρτάται άμεσα από την Ενότητα 1, κυρίως από το Κεφάλαιο 2.  Ο αριθμός των εργασιών και η δυσκολία τους δεν είναι απόλυτα αλλά εξαρτώνται από την απόδοση των μαθητών.

Ενότητα 3: Ο Υπολογιστής στην Κοινωνία και στον Πολιτισμό :  Θεωρητικό κομμάτι σε μορφή συζήτησης που κλείνει ουσιαστικά τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής για το τρέχον έτος.

keep your life simple.

 Απλά είναι μια γλώσσα σαν αυτή που μιλάμε ( την λεγόμενη και φυσική γλώσσα ) με την ιδαιτερότητα οτί χρησιμοποιείται για να μιλάς σε μηχανές.

 Για να κάνεις τη ζωή σου πιο απλή.

 Αν είσαι φούρναρης ακολουθείς μια συνταγή για να φτιάξεις ένα ψωμί.  Αν θες να φτιάξεις 100 ψωμιά ακολουθείς 100 φορές τη συνταγή σου, αν θες να φτιάξεις 1000 ψωμιά ακολουθείς 1000 φορές τη συνταγή σου … Να συνεχίσω ή κουράστηκες ;

 Η συνταγή ; Ναι, ευτυχώς υπάρχει και λέγεται επανάληψη στον προγραμματισμό. Αλλά για να την κάνεις πρέπει πρώτα να μάθεις προγραμματισμό.

 Όχι, θα μπορείς να κάνεις παπάδες.  Από μαθηματικές πράξεις.  επαναληπτικές πράξεις.  αυτόματες λειτουργίες.  παιχνίδια.  σάντουιτς.

Όχι,  ομαδοποίηση δεδομένων  ιστοσελίδες  και Lucozade

 Χμμ …  Θέλουμε κάτι εύκολο, κατανοητό και διασκεδαστικό που να μοιάζει με παιχνίδι και που θα μας μάθει προγραμματισμό σε μια σοβαρή γλώσσα και όχι σε μια ανούσια που δε χρησιμοποιείται πουθενά ψευδο - γλώσσα … ναι, τώρα θέλω και ένα Scooter…

 Μακροπρόθεσμοι Στόχοι : Στόχοι που πρέπει να έχουν κατακτήσει οι μαθητές με το πέρας της σχολικής χρονιάς. Παράδειγμα : με το τέλος της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές πρέπει σε μεγάλο βαθμό :  Να συνεργάζονται για την εκτέλεση συγκεκριμένων μεγάλων δραστηριοτήτων ( ομαδική εργασία ).  Να μπορούν να μοντελοποιούν απλά προβλήματα προγραμματισμού σε μορφή αλγορίθμων και να τα λύνουν ( Ενότητες 1,2).

 Βραχυπρόθεσμοι Στόχοι : Στόχοι που πρέπει να έχουν κατακτήσει οι μαθητές με το πέρας της διδακτικής ώρας. Παράδειγμα : με το τέλος της 1 ης διδακτικής ώρας, οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση :  Να περιγράφουν τι είναι πρόβλημα.  Να περιγράφουν τι είναι τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος. Σημαντικό : Δεν πρέπει ο καθηγητής να προχωρήσει στην ύλη του μαθήματος αν πρώτα οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι δεν έχουν κατακτηθεί από το Μ. Ο. της τάξης.

Ακολουθούμε συνδυασμό μεθόδων :  Άμεση Διδασκαλία ( απλή και συνδιδασκαλία )  Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία ( εργαστήριο ) Όμως αποφεύγουμε το μονόλογο, σε κάθε μάθημα κάνουμε άνοιγμα της διδασκαλίας :  Ερωτήσεις προς τους μαθητές για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον τους.

Αξιολόγηση μαθητών από :  Συμμετοχή στην τάξη  Εργασίες ( ατομικές, ομαδικές )  Διαγώνισμα  Τελικές εξετάσεις  Περισσότερο θα δίνεται « βάρος » στις επιτυχίες κάποιου μαθητή ως προς το ποσοστό της τελικής του βαθμολογίας.

Ερωτήματα που θέτει ο καθηγητής :  Ποιο είναι το ποσοστό επιτυχίας των μαθητών ;  Τι θεωρεί ο καθηγητής ότι δεν πήγε καλά ; ( Παράγοντες που δε βοήθησαν να γίνει το μάθημα όπως το ήθελε ο καθηγητής ).  Τι δεν πρόλαβε να διδάξει ο καθηγητής από το περιεχόμενο του μαθήματος ;  Υπήρχε ενδιαφέρον για το μάθημα της Πληροφορικής από τους μαθητές ;  Αξιολόγηση μαθήματος και καθηγητή από τους μαθητές ( ερωτηματολόγιο ).