ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Καθημερινά στη ζωή μας παίρνουμε μικρές ή μεγάλες αποφάσεις. Οι περισσότερες από αυτές λαμβάνονται αυθόρμητα χωρίς πολύ σκέψη. Ειδικά σε κάθε στάδιο μετάβασης στο Εκπαιδευτικό σύστημα, καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις για τα επόμενα βήματά μας, να κάνουμε επιλογές για το μέλλον. Για να παίρνουμε τις κατάλληλες αποφάσεις ειδικά για σπουδές, χρειάζεται να έχουμε γνώση του εαυτού μας – της προσωπικότητάς μας και πληροφορίες για σχολές και επαγγέλματα.
ΤΕΙ / ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Α΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Β΄ΕΤΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΕΤΟΣ 12ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΟΑΕΔ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 6 ΜΗΝΗ Μαθητεία ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 3 Α΄ΤΑΞΗ ΤΟΜΕΙΣ Β΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ΄ΤΑΞΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΕΠΑΛ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 12 ΜΗΝΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 ΟΑΕΔ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Β΄ΤΑΞΗ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Α΄ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ Ι. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ & ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΙΙ. ΘΕΤΙΚΕΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΙΙI. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΙV. ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ V. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ανθρωπιστικών Σπουδών Θετικών Σπουδών Ανθρωπιστικών Σπουδών Θετικών Σπουδών Οικονομικών , Πολιτικών, Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών Ε.Π.Ε. Ανθρωπιστικών, Νομικών Επιστημών Ε.Π.Ε. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών Ε.Π.Ε Επιστημών Υγείας Ε.Π.Ε Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών Ε.Π.Ε. Παιδαγωγικών Επιστημών Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνικά Φυσική Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Λατινικά Μαθηματικά Βιολογία Αρχές Οικονομικών Επιστημών Αρχές Φυσικών Επιστημών Ιστορία Χημεία Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α. Βαθμοί προαγωγής – απόλυσης Βαθμός Προαγωγής Α΄και Β΄τάξης (Β.Π.) = Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) Βαθμός Απόλυσης Γ΄Τάξης (Β.Α.)= Μ.Ο όλων των μαθημάτων (Γραπτών και Προφορικών) Β. Θέματα ενδοσχολικών εξετάσεων Α΄τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα. Β΄ τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (με ηλεκτρονική κλήρωση ανά σχολείο). 50% : Επιλογή Διδάσκοντα/ντων.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Γ΄τάξη 50% : Από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (κλήρωση). 50% Επιλογή Διδάσκοντα/ντων. Στο μάθημα Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας της Γ΄τάξης με διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους την Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο με αναλογία θεμάτων 60% και 40% αντίστοιχα. Αξιολόγηση γραπτών (βαθμολόγηση): Ο Διδάσκοντας
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Όταν μαθητής δεν πληροί τις προϋποθέσεις α΄ και β΄ επαναλαμβάνει τη φοίτηση, ενώ όταν δεν πληροί την προϋπόθεση β΄, κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή στα υπόλοιπα μαθήματα, παραπέμπεται σε επανεξέταση σε αυτό ή σε αυτά και προάγεται ή επαναλαμβάνει τη φοίτηση.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 1ο Ο μαθητής Κ της Α΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 10,2 και στην Άλγεβρα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9 (<10) καθώς και στην Ιστορία (ή σε άλλο μάθημα εκτός των κλάδων της Ελληνικής Γλώσσας ) Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 7,5 (<08). Δεν έχει διευκρινισθεί αν ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα με κλάδους είναι ο Μέσος όρος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλάδων του. Για παράδειγμα αν στον κλάδο των Μαθηματικών ένας μαθητής βγάλει βαθμό ετήσιας επίδοσης στην Άλγεβρα ( 9 ) και στη Γεωμετρία (11). Αν ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του στον κλάδο των Μαθηματικών θα είναι (9+11)/2 =10. Ο μαθητής Κ θα παραπέμπεται σε επανεξέταση στην Ιστορία. Διαφορετικά θα παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Άλγεβρα και Ιστορία.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Παραδείγματα: 2ο Η μαθήτρια Ν της Α΄τάξης έχει Μ.Ο. μαθημάτων 9,4 και πληροί την προϋπόθεση β) (δηλαδή σε όλα τα μαθήματα-κλάδους της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία) έχει Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >10 και Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >08 σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Η μαθήτρια Ν επαναλαμβάνει την τάξη;
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Υπολογισμός 5 βαθμών * Βαθμός 1 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 1 Βαθμός 2 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 2 Βαθμός 3 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 3 Βαθμός 4 Βαθμός Πανελλαδικώς Εξεταζόμενου Μαθήματος 4 Βαθμός 5 Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (αναπροσαρμογή ) * Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης, προσμετράται και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ) μετά από την αναπροσαρμογή του, εάν χρειάζεται, όπως φαίνεται στις διαφάνειες που ακολουθούν
δια 2 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΗΛΑΔΗ Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υπολογίζονται οι βαθμοί των 4 Πανελλαδικώς Εξεταζομένων μαθημάτων και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης των 3 τάξεων του Λυκείου, πολλαπλασιαζόμενος με τους αντίστοιχους συντελεστές Τα 3 γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται δια 2 ΔΗΛΑΔΗ Α Λυκείου Β Λυκείου Γ Λυκείου x 0,4 x 0,7 x 0,9 Βαθμός Προαγωγής Α Λυκείου x 0,4 Β Λυκείου x 0,7 Βαθμός Απόλυσης Γ Λυκείου x 0,9 δια 2
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ 17 14 (Α) 15 16 (Β) 14,5 13,5 (Γ) 13 10,5 11,5 10 11 Β.Π.Α. Μ.Ο. Πανελλαδικώς Εξεταζομένων Μαθημάτων (σταθερός) Περίπτωση Αναπροσαρμοσμένος Β.Π.Α (=5ος Βαθμός) 17 14 (Α) 15 16 (Β) 14,5 13,5 (Γ) 13 10,5 11,5 10 11 Περίπτωση (Α) Περίπτωση (Β) Περίπτωση (Γ) Όταν ο Β.Π.Α. είναι μεγαλύτερος της 1 μονάδας σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις αναπροσαρμόζεται προς τα κάτω ώστε να μην απέχει από το βαθμό του Μ.Ο. περισσότερο από 1 μονάδα μεγαλύτερος μέχρι και 1 μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν αναπροσαρμόζεται μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των 4 ανά Ομάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων που εξετάζονται σε Πανελλαδικές Εξετάσεις αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω κατά 1 το πολύ μονάδα και μέχρι του ορίου του Μ. Ο.
1ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. έως και 1 μονάδα Τάξη 1ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. έως και 1 μονάδα Τάξη Βαθμός Μ.Ο. Πανελλαδικών Αναπροσαρμογή Βαθμού Συντελεστές Τελικός Βαθμός Α Λυκείου 15 16 15 16 x 0,4 6,4 Β Λυκείου x 0,7 11,2 Γ Λυκείου 16,5 x 0,9 14,85 Β.Π.Α. 32,45 : 2 = 16,225 2ο Παράδειγμα: διαφορά του Β.Π.Α. από το Μ.Ο. μεγαλύτερη από 1 μονάδα Τάξη Βαθμός Μ.Ο. Πανελλαδικών Αναπροσαρμογή Βαθμού Συντελεστές Τελικός Βαθμός Α Λυκείου 20 16 20 17 x 0,4 6,8 Β Λυκείου 19 19 17 x 0,7 11,9 Γ Λυκείου 18 18 17 x 0,9 15,3 ΒΠΑ 34 : 2 = 17 Όπως προκύπτει από το 2ο παράδειγμα η μέγιστη βοήθεια των Β.Π. της Α’ & Β’ Λυκείου και του Β. Α. της Γ Λυκείου είναι 1 μονάδα στο Β.Π.Α. ! Η συνεισφορά της μιας το πολύ μονάδας μειώνεται δραματικά εάν λάβουμε υπόψη: Ι) Ο Β.Π.Α. λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ΙΙ) Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Οπότε πρακτικά η συνεισφορά των Β.Π. & Β.Α. είναι αμελητέα (της τάξης του 1% για επιδόσεις πάνω από το Μ.Ο των Πανελλαδικών).
17,325 Υπολογισμός Βαθμών για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα Βαθμοί Μ.Ο. Αρχαία 16,3 17,325 Λατινικά 18,8 Ιστορία 18,5 Νεοελληνική Γλώσσα 15,7 Μαθητής Γ Λυκείου Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικές Σπουδές ΕΠΕ Ανθρωπιστικών Σπουδών Υπολογισμός Βαθμών για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια 1ο Μάθημα (Αρχαία) 16,3 2ο Μάθημα (Λατινικά) 18,8 3ο Μάθημα (Ιστορία) 18,5 4ο Μάθημα (Νεοελληνική Γλώσσα) 15,7 5ος Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης 17,1
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Τα τμήματα αυτά λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. Για την εισαγωγή των υποψηφίων σε ορισμένες σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτείται και εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» Για την άσκηση των υποψηφίων αυτών δύνανται να λειτουργούν «Τμήματα Ενίσχυσης» Τα τμήματα αυτά λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων ενισχύουν την άσκηση των υποψηφίων στα μαθήματα : Ελεύθερο και Γραμμικό σχέδιο Ισπανική γλώσσα Ιταλική γλώσσα
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
ΛΗΨΗ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Για να πάρουμε μια ορθολογική απόφαση όσον αφορά τις σπουδές μας πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τέσσερις παράγοντες : Αυτογνωσία: Τα στοιχεία που εκφράζουν την προσωπικότητά μας (Αξίες, Ικανότητες, Δεξιότητες, Ενδιαφέροντα, Επιθυμίες-Προτιμήσεις κ.α.), Πληροφόρηση: Να γνωρίζουμε καλά το αντικείμενο των σπουδών όλων των σχολών που παρέχονται από την Πολιτεία στα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), καθώς & τα μαθήματα που διδάσκονται & τον απαιτούμενο χρόνο σπουδών! Προοπτικές: Ποια είναι η δυνατότητα απορρόφησης των Πτυχιούχων μιας συγκεκριμένης σχολής ή τμήματος στην αγορά εργασίας, (Τι ειδικότητες έχει ανάγκη & ζητά η αγορά εργασίας), Προϋποθέσεις: Ποια βαθμολογική επίδοση πρέπει να πετύχουμε για να εισαχθούμε στη συγκεκριμένη σχολή ; (Βαθμολογική Βάση-Μόρια Εισαγωγής) & τι άλλο κριτήριο λαμβάνεται υπόψη, (Προκαταρκτικές εξετάσεις, Σωματομετρικά χαρακτηριστικά, ύψος, βάρος για Στρατιωτικές Αστυνομικές Σχολές ή ΤΕΦΑΑ).
Εκπαιδευτικές Διέξοδοι Αποφοίτων Γενικού & Επαγγελματικού Λυκείου: ΑΕΙ - ΑΤΕΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ - ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΩΔΕΙΑ - ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΧΟΡΟΥ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΧΟΛΗ ΞΕΝΑΓΩΝ ΙΕΚ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΧΟΛΗ ΛΙΜΕΝΟΦΥΛΑΚΩΝ
INΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ε.Κ.)
Πηγή: Προκήρυξη Στρατιωτικών Σχολών ΓΕΕΘΑ 15/4/2011 © ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ
Πηγή: Προκήρυξη ΕΛΑΣ 30/6/2011
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ Διοικητήριο Δράμας 4ος όροφος γρ.434,435 Τηλ.-Φαξ: 2521 351 434, 435 E-mail: kesyp@dide.dra.sch.gr Iστοχώρος: http://kesyp.dra.sch.gr