Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Μια πολυκριτήρια συγκριτική αξιολόγηση ενός Τμήματος Μηχανικών Ν. Ματσατσίνης, Καθηγητής Ε. Κρασαδάκη, Υποψ. Διδάκτωρ Ε. Γρηγορούδης, Επίκ. Καθηγητής Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Το Τμήμα Μ.Π.Δ. του Πολυτεχνείου Κρήτης Το πρώτο Τμήμα του Πολυτεχνείου Κρήτης στα Χανιά. Δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές το 1984. Διαθέτει 1000 ενεργούς φοιτητές (προπτυχιακούς-μεταπτυχιακούς). Διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις στην Πολυτεχνειούπολη. Στελεχώνεται με 23 μέλη ΔΕΠ, διδάσκοντες ΠΔ 407, 4 ΕΕΔΙΠ, 16 άτομα διοικητικό & τεχνικό προσωπικό. Διαθέτει 3 Τομείς: Οργάνωσης & Διοίκησης, Επιστήμης Αποφάσεων και Συστημάτων Παραγωγής. Διαθέτει 12 Εργαστήρια. Διαθέτει οργανωμένο μεταπτυχιακό πρόγραμμα από το 1986. http://www.dpem.tuc.gr Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Η γενικότερη προσέγγιση της διαδικασίας της αξιολόγησης Φοιτητές Απόφοιτοι Επιχειρήσεις Εστίαση παρούσας εργασίας: Έρευνα Ικανοποίησης Φοιτητών τα έτη 2004 έως 2012 Στόχοι ακαδημαϊκής αξιολόγησης: Μέτρηση ποιότητας στην εκπαίδευση Συνεχής αναβάθμιση & βελτίωση εκπαιδευτικής διαδικασίας Ανταπόκριση στις κοινωνικές ανάγκες Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Τα στάδια της διαδικασίας αξιολόγησης Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Τα σύστημα αξιολόγησης Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Η Πολυκριτήρια Μέθοδος MUSA (γενικά) Ικανοποίηση από 2ο κριτήριο Ικανοποίηση από 1ο κριτήριο Ικανοποίηση από ν-οστό κριτήριο Ολική Ικανοποίηση Χρήση κλίμακας μέτρησης της ικανοποίησης Για παράδειγμα: Καθόλου ικανοποιημένος Λίγο Ικανοποιημένος Ούτε ικανοπ.-Ούτε δυσαρεστημένος Αρκετά ικανοποιημένος Απόλυτα ικανοποιημένος Έρευνα με ειδικά σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο Ανάλυση δεδομένων με πολυκριτήρια μέθοδο MUSA Εξαγωγή αποτελεσμάτων & συμπερασμάτων ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ MUSA Συναρτήσεις Ικανοποίησης Βάρη κριτηρίων Δείκτες Ικανοποίησης Δείκτες Απαιτητικότητας Διαγράμματα Δράσης Διαγράμματα Βελτίωσης Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Σύντομη παρουσίαση πολυκριτήριας μεθόδου MUSA Ολική Ικανοποίηση Ικανοποίηση από το 1ο κριτήριο Ικανοποίηση από το 2ο κριτήριο Ικανοποίηση από το n κριτήριο Τελική μορφή γραμμικού προγράμματος Βασική εξίσωση ποιοτικής ανάλυσης παλινδρόμησης Ανάλυση ευστάθειας Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Σύντομη παρουσίαση αποτελεσμάτων MUSA Α. Συναρτήσεις Ικανοποίησης & Βάρη κριτηρίων Γ. Μέσος Δείκτης Ικανοποίησης Δ. Διάγραμμα Δράσης Β. Μέσος Δείκτης Απαιτητικότητας Ε. Διάγραμμα Βελτίωσης Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Στοιχεία έρευνας μέτρησης της Ικανοποίησης από το Μ.Π.Δ. Μαθήματα Διδασκαλία Εγκαταστάσεις Εικόνα στην Αγορά Ολική Ικανοποίηση Η ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ Μ.Π.Δ. Συμμετοχή ανά έτος 2004: 257 2005: 299 2006: 300 2007: 389 2008: 300 2009: 115 2010: δεν πραγματοποιήθηκε 2011: 309 2012: 504 Σύνολο: 2.473 προπτυχιακοί φοιτητές Έτη Έρευνας: 2004 - 2012 Τρόποι ανάλυσης: 1. στο σύνολο δείγματος (2.473 άτομα), 2. ανάλυση ανά έτος (8 αναλύσεις) Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Συναρτήσεις Ικανοποίησης-ανάλυση στο σύνολο του δείγματος (n=2.473) Χαμηλή απαιτητικότητα στις επιμέρους διαστάσεις & ολικά Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Μέσο Βάρος κριτηρίων (2004-2012)-ανάλυση ανά έτος Σημαντικότερο κριτήριο Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Μέσος Δείκτης Ικανοποίησης (2004-2012)-ανάλυση ανά έτος Η χαμηλότερη ικανοποίηση από τις εγκαταστάσεις Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Η Ολική Ικανοποίηση από το Μ.Π.Δ. με δύο προσεγγίσεις Ανάλυση ανά έτος (2004-2012) Μέσος Δείκτης Ολικής Ικανοποίησης: 68.5% Ανάλυση στο σύνολο του δείγματος Δείκτης Ολικής Ικανοποίησης: 79.72% ΥΨΗΛΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Η εξέλιξη του Δείκτη Ολικής Ικανοποίησης ανά έτος & στο σύνολο του δείγματος Στην ανάλυση ανά έτος: υψηλή ικανοποίηση τα έτη 2004-2006, 2008 & 2011. Στην ανάλυση στο σύνολο του δείγματος: υψηλή ικανοποίηση όλα τα έτη. Η ανάλυση ανά έτος αναδεικνύει: χαμηλή ικανοποίηση (‘απογοήτευση’) των φοιτητών τα έτη 2007, 2009 & 2012, η οποία μπορεί να αιτιολογηθεί από την αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο των ΑΕΙ (περίοδος καταλήψεων) ή/και τις χαμηλές προσδοκίες σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο. Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Διάγραμμα Δράσης στην ανάλυση ανά έτος Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Συμπεράσματα από Διάγραμμα Δράσης στην ανάλυση ανά έτος Η Εικόνα του Μηχανικού Παραγωγής & Διοίκησης στην αγορά εργασίας αποτελεί το βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα, σύμφωνα με την αντίληψη που διατυπώνουν οι φοιτητές. Η Διδασκαλία φαίνεται να ικανοποιεί αρκετά τους φοιτητές αν και συγκριτικά με τα άλλα κριτήρια δεν συγκεντρώνει υψηλή σημαντικότητα (βάρος: 21.1%). Τα Μαθήματα φαίνεται να μην συγκεντρώνουν υψηλή ικανοποίηση αν και η σημαντικότητά τους είναι υψηλή. Οι Εγκαταστάσεις δεν ικανοποιούν τους φοιτητές αλλά ως κριτήριο δεν είναι σημαντικό συγκρινόμενο με τα άλλα κριτήρια της έρευνας (βάρος: 19.9%) Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Συνοπτικά στοιχεία απασχόλησης απoφοίτων Τμήματος Μ.Π.Δ. Έρευνα αποφοίτων 2001-2006 που πραγματοποιήθηκε το 2011 (Πηγή: http://www.career.tuc.gr) 88.59% εργάζονται 95.45% πλήρης απασχόληση 7.38% άνεργοι 4.03% μη ενεργοί (μεταπτ., φαντάροι, κλπ) 88.33% στον Ιδιωτικό τομέα 16.67% στον Δημόσιο τομέα Από αυτούς στον Ιδιωτικό τομέα: 49.09% ως μισθωτοί 25.55% ως αυτό-απασχολούμενοι Τομείς εργασίας: 25% στη ‘Διοίκηση / Οργάνωση’ 17.42% στην ΄Παραγωγή’ 11.36% στις ‘Μελέτες’ Χρόνος εύρεσης 1ης εργασίας: Λιγότερο από 3 μήνες: 36.36% Από 3 – 6 μήνες: 15.15% Από 6 – 12 μήνες: 18.18% Αμοιβές: Από 1.200 – 1.500 ευρώ: 30.30% Από 1.500 – 2.000 ευρώ: 28.03% Συνέδριο: Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διοίκηση και καλές πρακτικές. Θεσσαλονίκη, 20-21 Σεπτεμβρίου 2012
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Στοιχεία επικοινωνίας: Νικόλαος Ματσατσίνης, Καθηγητής Δ/νση: Πολυτεχνείο Κρήτης, Πολυτεχνειούπολη, 73100, Χανιά E-mail: nikos@ergasya.tuc.gr, τηλ. 28210-37348 Ευαγγελία Κρασαδάκη, υποψήφια διδάκτωρ E-mail: lia@ergasya.tuc.gr, τηλ. 28210-37350 Ευάγγελος Γρηγορούδης, Επίκουρος Καθηγητής E-mail: vangelis@ergasya.tuc.gr, τηλ. 28210-37346