Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
ΝΕΡΟ Ο πλανήτης που ζούμε, η Γη, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από νερό. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες θεός του νερού ήταν ο Ποσειδώνας,. ΜΑΚΡΗΣ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΑξιοθΕατα τηΣ ΕυρΩπηΣ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Αρχαιολογοι.
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Γλυπτική της κλασικής περιόδου του 5ου αι. π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Γενικά στοιχεία για την Αθηνά νίκη Λεβεντούλα Καματάκη Δ 2 1 ο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΘΗΝΑ ΝΙΚΗ.
Λευτέρης Δάλπης Δ’2 1ο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
ΤΕΧΝΗ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
Κλασική Εποχή 5ος αιώνας.
Ικτίνος και Καλλικράτης
Γιακουμάτου Τ. Αρχαϊκή γλυπτική Κούροι Γιακουμάτου Τ.
Παρθενώνας O Παρθενώνας είναι ναός χτισμένος προς τιμήν της Αθηνάς, προστάτιδας της πόλης της Αθήνας. Χτίσηκε το 448/ π.Χ. Η εποχή της κατασκευής.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αυτή η εργασία φτιάχτηκε από τους
Κλασική εποχή π.Χ., Περικλής
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ
Ναός του Ηφαίστου Θησείο.
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Αρχαϊκή Τέχνη.
Παρθενώνας. OΠαρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ.
Μαριέττα Μαρία.  Η λέξη Ακρόπολη προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων άκρος και πόλις και κυριολεκτικά σημαίνει πόλη στην άκρη (ή σε ακρότατο). Για.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Άννα Αργυροπούλου 1 ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Τάξη: Στ2 Έτος:
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΕΡΕΧΘΙΟ-ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ ► Το Ερεχθείο είναι από τους πιο ιδιόρρυθμους ναούς της ελληνικής αρχαιότητας. Η ονομασία του, που παραπέμπει στο μυθικό βασιλιά της.
Άγαλμα Δία - Ποσειδώνα Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ ΣΤ’
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η Κληρονομιά μας Οι καταστροφές των αγαλμάτων σπουδαίων αρχαίων πολιτισμών στις εμπόλεμες περιοχές με λύπησαν πάρα πολύ. Συγκέντρωσα τις φωτογραφίες.
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΙΑΔΝΗ ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ Δ1.
Άσκηση υπερσυνδέσεων ΙΙ Ακρόπολη
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Ερέχθειον.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
ΠΛΑΚΑ.
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κλασική εποχή(5ος αι. π.Χ.) Σαλταφερίδης Λουκάς Παπαδόπουλος Ευάγγελος Φωτιάδης Σωτήριος Οικονόμου Θωμάς

AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η κλασική εποχή στην Ελλάδα, εκτείνεται από τις αρχές του 5ου π.Χ. αιώνα έως το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το 323 π.Χ. Οδήγησε στο απόγειο της ακμής τους τις τέχνες, τα γράμματα, τη φιλοσοφία, τις πολιτειακές δομές και θεμελίωσε αξίες διαχρονικές στην παγκόσμια ιστορία της ανθρώπινης διανόησης. Ο όρος "κλασικό" ταυτίστηκε με την τελειότητα και τη διαχρονικότητα. Τέλος, στην Κλασική περίοδο οι τέχνες του ωραίου και του καλού και οι ιδανικές αισθητικές εκφράσεις τους αποτελούν για πρώτη φορά αντικείμενο φιλοσοφικής και επιστημονικής παρατήρησης.

Αρχιτεκτονικά Κτήσματα Ο Παρθενώνας το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. τον κολοφώνα του δωρικού ρυθμού. ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. στην περίοδο της εξουσίας του Περικλή τα εγκαίνια : το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια. ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ. Οι αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης και εμπνευστής ο Φειδίας

Ναός του Ποσειδώνα Ο ναός ξεκίνησε να χτίζεται το 444 π.Χ. και ολοκληρώθηκε σε τέσσερα χρόνια (440 π.Χ.). Ο ναός είναι δωρικού ρυθμού χτισμένος με τοπικό μάρμαρο. Πιστεύεται πως είναι έργο του ίδιου αρχιτέκτονα που είχε σχεδιάσει και το ναό του Ήφαιστου στην Αθήνα στο Θησείο. Σε έναν από τους 11 κίονες που σώζονται όρθιοι, έχει χαράξει το όνομά του ο λόρδος Βύρων.

Ναός Αθηνάς Νίκης Η κατασκευή του ξεκίνησε το 427 εως το 424 π.Χ και είναι έργο του αρχιτέκτονα Καλλικράτη. Πρόκειται για αμφιπρόστυλο τετράστηλο ναό ιωνικού ρυθμού, δηλαδή με τέσσερις κίονες στην πρόσοψη και άλλους τέσσερις πίσω. Μέσα στον σηκό βρισκόταν το αρχαϊκό ξόανο της Αθηνάς η οποία κρατούσε στα χέρια της, σύμφωνα με τον συγγραφέα Αρποκρατίωνα, το κράνος της και ένα ρόδι, σύμβολο ισχύος και γονιμότητας.

Ερέχθειο Η κατασκευή του ξεκίνησε από το 421π.Χ εως το 406 π.χ από τον αρχιτέκτονα Μνησικλή. Είναι γνωστό σ' όλο τον κόσμο για τις πανέμορφες κοπέλες-κολώνες, τις Καρυάτιδες. Ο Βιτρούβιος (Ρωμαίος συγγραφέας, αρχιτέκτονας και μηχανικός) τις ονομάζει "Καρυάτιδες", επειδή ο γλύπτης είχε χρησιμοποιήσει για μοντέλα του κορίτσια από την πόλη Καρυές κοντά στη Σπάρτη.  Το κτήριο αποτελείται από τρία τμήματα σε διαφορετικά επιπεδα.

Γλυπτική 5ου αι. π.Χ Την ίδια εποχή στη γλυπτική συντελείται αλλαγή στην απεικόνιση του ανθρώπινου σώματος. Η ζωγραφική στρέφεται κυρίως στη σχέση της μορφής με το χώρο. Τα γλυπτά είναι κυρίως από χαλκό. Υπέστη συνέπειες από τον πελοποννησιακό πόλεμο.

Δισκοβόλος Ο Δισκοβόλος Μύρωνα, είναι χάλκινο έργο που χρονολογείται γύρω στο 450 π.Χ. Παρόλο που χαρακτηρίζεται από ελεύθερη κίνηση, το έργο διατηρεί κάποια αρχαϊκά στοιχεία όπως το ότι είναι δισδιάστατο (με κύρια όψη την μπροστινή). Ο Δισκοβόλος του Μύρωνα είναι αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης του ανθρωπίνου σώματος και αγγίζει τον ρεαλισμό.

Ηνίοχος Είχε αφιερωθεί στον Απόλλωνα από τον Πολύζαλο, τον τύραννο της Γέλας, το 478 π.Χ., μετά την νίκη του στις αρματοδρομίες στους Πυθικούς αγώνες. Το χάλκινο άγαλμα βρέθηκε στους Δελφούς. Στα 373 π. Χ. βράχοι από τις Φαιδριάδες πέ­τρες κύλισαν επάνω στο ιερό και μαζί με άλλα αναθήματα έκαμαν συντρίμματα το χάλκινο αναβάτη, το άλογο, το άρμα.

Νίκη Μενδαίου Παιωνίου Νίκη  Μενδαίου Παιωνίου Το άγαλμα της Νίκης του Παιωνίου είναι αριστούργημα της γλυπτικής τέχνης της αρχαίας Ελλάδας. Είναι η στιγμή που η Θεά Νίκη κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη, σταλμένη από τους θεούς για να φέρει την πολυπόθητη νίκη. Χρονολογείται γύρω στα 421 π.Χ. και εντάσσεται στα γεγονότα του Πελοποννησιακού πολέμου.

Ο Δορυφόρος Ο Δορυφόρος» είναι έργο με μαθηματικά μελετημένη αναλογία, αρμονικότητα στην κίνηση και στην απόδοση του αθλητικού σώματος. Το αρμονικά όμως άπλωμα των μελών του σώματος σ’ ένα νοητό επίπεδο, σαν σε ανάγλυφο, θα έρθει ο Λύσιππος να το παραβιάσει τον 4ο αιώνα. Ο Δορυφόρος έργο του Πολυκλείτου. Περίπου 440 π.Χ.  Στο έργο αυτό προβάλλονται οι θεωρίες του καλλιτέχνη σχετικά με τις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος.

Επιρροή στην Αναγέννηση Η φυσική στάση των ανθρώπων δεν είναι εκείνη των κούρων ή των αιγυπτιακών μακρινών τους προτύπων. Οι άνθρωποι συνήθως μετακινούν το βάρος του σώματος τους από τον κεντρικό άξονα στο ένα πόδι. Έτσι όμως μετακινούνται και όλα τα μέρη του σώματος :όταν τεντώνεται το ένα πόδι που φέρει το βάρος του σώματος ,το άλλο χαλαρώνει και λυγίζει. Ταυτόχρονα διαφοροποιείται το ύψος των γλουτών. Ο ώμος που αντιστοιχεί στο σταθερό πόδι κατεβαίνει, ενώ γέρνει λίγο και το κεφάλι. Στο σταθερό πόδι που αντιστοιχεί,χιαστί,το χαλαρό χέρι, στο δε λυγισμένο πόδι αντιστοιχεί το σταθερό χέρι. Οι ιστορικοί της τέχνης ονομάζουν τη στάση αυτή που παρατηρείται στη γλυπτική “χιασμό“ ή “contrapposto“. Είναι η στάση που θα χαρακτηρίσει όλη τη γλυπτική του ανθρώπινου σώματος στην κλασική τέχνη. Ύστερα από πολλούς αιώνες επανεμφανίστηκε στην Αναγέννηση και σήμανε την αναβίωση της κλασικής τέχνης.

O “Πολεμιστής” του Riace Έργο του Φειδία (490-480) π.Χ, με προορισμό τους Δελφούς, προκειμένου οι αθηναίοι να ευχαριστήσουν τους θεούς μετά τη μάχη του Μαραθώνα Το άγαλμα απεικονίζει ώριμο άνδρα πολεμιστή, με σφριγηλό και εύρωστο σώμα, στη γνωστή στάση του χιασμού