Ισαριθμητικές ή ισάριθμες ή χωροπληθείς καμπύλες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

Tάσος Μπούντης Τμήμα Μαθηματικών Πανεπιστήμιο Πατρών
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;
Χαρακτηριστικά της πολεοδομικής πολιτικής στην Ελλάδα
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
ΣΧΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΤΡΟΧΙΑΚΩΝ
Τ Ο ΤΕΤΡΆΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ο μικρός Ανδρέας και δίπλα του παρουσιάζει το σχήμα τετράγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Σήμερα.
Μονόμετρα και Διανυσματικά Μεγέθη
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Στοιχειώδης γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Τι είναι συνισταμένη δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων;
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Χωρικά διαφοροποιημένη διαχείριση νερού στη Μεσογειακή Γεωργία Ιωάννης Μανάκος και Χρήστος Καρυδάς Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων, Τμήμα Διαχείρισης.
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου
A 1.3 H χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ SCRATCH
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Ποιον χάρτη να διαλέξω;
Στροφορμή.
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
Όλα αυτά αποτελούν την ταυτότητα του κάθε ανθρώπου.
Η περιληψη.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
Οι επιδράσεις των δασών στη ζωή των ανθρώπων
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
ΑΣΚΗΣΗ ΒΑΡΥΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Το Εθνικό Δίκτυο Βαρυτικών Βάσεων της Ελλάδας στην Πελοπόννησο εγκαταστάθηκε και μετρήθηκε για πρώτη φορά από τη Γεωγραφική.
Σύντομη επανάληψη Υπολογισμός απωλειών φορτίου
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τι θα μελετήσουμε σ’ αυτή την ενότητα (Α) Βασικές έννοιες. Έννοιες που συνδέονται.
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΙΕΣΗ. Κάθε επιφάνεια που βρίσκεται στο έδαφος ή σε κάποιο ύψος από αυτό, δέχεται την επίδραση του βάρους της υπερκείμενης αέριας στήλης,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ο ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΟΓΚΟΥ ΤΩΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΡΗΜΝΙΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΧΑΡΑΞΗΣ ΤΩΝ ΙΣΟΫΕΤΙΩΝ ΚΑΜΠΥΛΩΝ.
MΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΕΣ MΕΤΡΗΣΕΙΣ. 1. Τι μετράμε-παρατηρούμε-εκτιμούμε 2. Γιατί μετράμε-παρατηρούμε-εκτιμούμε 3.Που μετράμε-παρατηρούμε-εκτιμούμε 4.Πότε μετράμε-παρατηρούμε-εκτιμούμε.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
Praat Βασικές οδηγίες.
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Σύντομη επανάληψη Υπολογισμός απωλειών φορτίου
Διαδικασία σχεδίασης τομών
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Παραγωγή προϊόντος με 2 συντελεστές (2)
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων Εργαστήριο Φυσικής-Μηχανικής Δρ. Νίκος Αραβαντινός-Ζαφείρης.
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Τοπογραφία Τοπογραφία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τις μεθόδους με την βοήθεια των οποίων απεικονίζεται υπό κλίμακα η επιφάνεια του εδάφους επάνω.
Οι κλιματικές ζώνες της Γης
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Αέριες μάζες – Μέτωπα – Βαρομετρικά συστήματα
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
Εισαγωγή στα αέρια. Τα σώματα σε αέρια κατάσταση είναι η πιο διαδεδομένη μορφή σωμάτων που βρίσκονται στο περιβάλλον μας, στη Γη. Η ατμόσφαιρα της Γης.
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ισαριθμητικές ή ισάριθμες ή χωροπληθείς καμπύλες Ισοϋψεις, Ισοπληθείς, ισόθερμες, ισοβαθείς, ισοϋετείς, ίσης ατμοσφαιρικής πίεσης, ίσου θορύβου κλπ

Ανάγνωση, ερμηνεία και κατασκευή ενός χωρικού θεματικού χάρτη Κάθε χάρτης που δείχνει περιοχές με συγκεκριμένη ιδιότητα/χαρακτηριστικό (πχ υψόμετρο, θερμοκρασία, πυκνοκατοίκηση κλπ) και το πώς αυτή η ιδιότητα μεταβάλλεται στο χώρο, λέγεται χωρικός θεματικός χάρτης. Ένας τέτοιος χάρτης είναι και εκείνος που αποδίδει τη μεταβολή του υψομέτρου ενός τόπου. Συνήθως οι χάρτες αυτοί δείχνουν την υψομετρική μεταβολή με τη βοήθεια των ισοϋψών καμπυλών. Οι ισοϋψείς καμπύλες ενώνουν σημεία που έχουν το ίδιο υψόμετρο. Κάθε σημείο πάνω στη ισοϋψή καμπύλη έχει το ίδιο υψόμετρο. Αντίστοιχες καμπύλες γραμμές μπορούμε να δημιουργήσουμε για σημεία με την ίδια θερμοκρασία (ισόθερμες καμπύλες), το ίδιο βάθος (ισοβαθείς), το ίδιο ύψος βροχής (ισοϋετείς), το ίδιο επίπεδο θορύβου κλπ. Οι καμπύλες αυτές λέγονται ισαριθμητικές ή ισάριθμες ή χωροπληθείς, αφού συνδέουν σημεία στα οποία το χαρακτηριστικό που μελετάμε έχει την ίδια αριθμητική τιμή. Κάθε φορά λοιπόν που θέλουμε να δείξουμε με χάρτη ένα μέγεθος που μεταβάλλεται στο χώρο, δημιουργούμε τις αντίστοιχες καμπύλες.

Ισοϋψεις καμπύλες

Ισοϋψεις καμπύλες

Ιόνια Νησιά - Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ: Ισοβαθείς καμπύλες)

ΗΠΑ, Μέσες Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ: Ισόθερμες-Καλοκαίρι & Ισόθερμες-Χειμώνα)

Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ: Ισόθερμες & Ισοϋετείς)

Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ: Ισοϋετείς καμπύλες-Isoyet Map)

Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ Ισοϋψείς) Ισαριθμητικές ή ισαριθμικές καμπύλες (εδώ Ισοϋψείς)

17 Ιανουαρίου 1982, Ισαριθμητικές καμπύλες Βαρομετρικής πίεσης

Ισαριθμητικές καμπύλες που συνδυάζουν θερμοκρασίες, κλίμα και βλάστηση

Γεωργία, ΗΠΑ, ισοϋετείς καμπύλες

Κατασκευή ενός χωρικού χάρτη Κατασκευή ενός χωρικού χάρτη. Ενας χάρτης που δείχνει περιοχές που έχουν ίδια χαρακτηριστικά, τα οποία μεταβάλλονται στο χώρο, αποτελεί ένα χωρικό θεματικό χάρτη. Ενας τέτοιος χάρτης είναι και εκείνος που αποδίδει τη μεταβολή του υψομέτρου ενός τόπου. Συνήθως οι χάρτες αυτοί δείχνουν μία τέτοια μεταβολή με τη βοήθεια των ισοϋψών καμπυλών. Δηλαδή, καμπύλες οι οποίες ενώνουν σημεία που έχουν το ίδιο υψόμετρο. Τέτοιες καμπύλες μπορούν να δημιουργηθούν για οποιοδήποτε φαινόμενο παρουσιάζει στο χώρο μία συνεχή μεταβολή (π.χ. θερμοκρασία - ισοθερμικές καμπύλες, ή βροχόπτωσης - ισοϋετείς καμπύλες). Ο τρόπος απόδωσης σε ένα χάρτη τέτοιων μεγεθών μπορεί να γίνει είτε με την παρουσίαση μόνο των ίδιων των καμπυλών (Σχ. 9) είτε με τον χρωματισμό των επιφανειών που περικλείονται μεταξύ δύο διαδοχικών καμπυλών (Σχ. 10.). Σχήμα 9 Σχήμα 10

Ισοϋψείς καμπύλες

Εδώ βλέπετε το ίδιο νησί σε τρεις διαφορετικές κλίμακες: 1/200 Εδώ βλέπετε το ίδιο νησί σε τρεις διαφορετικές κλίμακες: 1/200.000, 1/100.000 και 1/50.000

Πώς κατασκευάζουμε χωροπληθείς καμπύλες

Έχουμε μια αυλή σχολείου, κάθε εικονίδιο δείχνει ένα μαθητή που παίζει στην αυλή (Σχ.1)

Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα στοιχειώδη χάρτη πυκνοτήτων Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα στοιχειώδη χάρτη πυκνοτήτων. Τα βήματα είναι τα εξής: Εφαρμόζουμε ένα ορθογώνιο πλέγμα γραμμών, έναν κάναβο (Σχ.2)

Σε κάθε τετράγωνο αντιστοιχεί τώρα ένας αριθμός παιδιών, τον οποίον και αναγράφουμε. Στο παράδειγμά μας, ο αριθμός των παιδιών ανά τετράγωνο κυμαίνεται από 0-4. Έχουμε δηλαδή πέντε κατηγορίες πυκνοτήτων (Σχ.3)

Για διευκόλυνσή μας, ομαδο-ποιούμε τις πυκνότητες των παιδιών σε τρεις κατηγορίες, π.χ. πρώτη κατηγορία «0 παιδιά», δεύτερη «1-2 παιδιά», τρίτη κατηγορία «3-4 παιδιά». Διαγραμμίζουμε τις επιφάνειες ανάλογα με την αξία τους. Δηλ. αφήνουμε λευκό για τα «0 παιδιά», απλή διαγράμμιση για «1-2 παιδιά», διπλή «χιαστί» διαγράμμιση για «3-4 παιδιά». Δίπλα ή κάτω από το σχήμα μας κατασκευά-ζουμε ΥΠΟΜΝΗΜΑ (κουτάκια) με τις ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ αυτές. Τέλος, διαγραμμίζουμε και την κάθε μία από τις κατηγορίες αυτές και στα «κουτάκια» του ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ, με διαγράμμιση διαφορετικής έντασης, στο ίδιο όμως πάντοτε χρώμα. π.χ. εδώ βλέπετε διαφορετικές διαβαθμίσεις του κόκκινου (Σχ.4)

Ενοποιούμε τις επιφάνειες όμοιας διαγράμμισης με συνεχή και ενιαία γραμμή. Αυτή είναι η χωροπληθής ή ισαριθμητική ή ισάριθμη καμπύλη μας (Σχ.5)

Ο χάρτης των πυκνοτήτων μας (στην συγκεκριμένη περίπτωση η «ΙΣΟΠΛΗΘΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗ») είναι έτοιμος, συνοδευόμενος από το ερμηνευτικό του υπόμνημα (Σχ.6)