Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
43ο 2/θ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΝΑΡΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «NAI στη Ζωή ΌΧΙ στο τσιγάρο!»
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Παρουσίαση θέματος από τη νηπιαγωγό
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα” Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κρήτης 1ο 2/θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ πιλοτικό πρόγραμμα Π.Ι.«Ευέλικτη Ζώνη» 19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολ. Σύμβουλος: Νίκη Δεληκανάκη

Σχολικό έτος: 2003-04 Διάρκεια: 6 μήνες Εκπαιδευτικοί υλοποίησης: Βλησσίδη Ελένη Κασσωτάκη Μαρία Μπούλακα Αθηνά Τσιάρα Μαρία Σημ.: οι φωτογραφίες του παρόντος αρχείου έχουν μετατραπεί σε μεγέθους χαμηλής ανάλυσης για ευνόητους λόγους

Α΄ΦΑΣΗ: επιλογή θέματος Η αφόρμηση: ο σοβαρός τραυματισμός του Αντώνη στο κεφάλι κατά την ώρα του διαλείμματος: μεταφορά στο νοσοκομείο, έντονος προβληματισμός … Κριτήρια εφαρμογής -Δόθηκε αφορμή από τα βιώματα των παιδιών -Συνδέεται με πολλές περιοχές του Α.Π. -Η ευρύτερη γεωγρ.περιοχή χαρακτηρίζεται ως υψηλού κινδύνου για πρόκληση ατυχημάτων -Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες βοήθειας -Δίνει δυνατότητες για συγκρότηση γνώσεων αλλά και καλλιέργεια στάσεων & δεξιοτήτων

Β΄ΦΑΣΗ: διερεύνηση-διαμόρφωση πλαισίων δράσης- διάγραμμα σχεδιασμού Διερευνητικές δραστηριότητες παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις

Ερώτημα 1ο: Τι γνωρίζετε για τα ατυχήματα; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) κατάθεση εμπειριών παιδιών Τραυματισμοί στο σπίτι (εγκαύματα, πτώσεις κ.α.) Τραυματισμοί στο δρόμο, στην κυκλοφορία ατυχήματα Κίνδυνοι στη θάλασσα

Ερώτημα 2ο: Τι θέλετε να μάθουμε γι αυτά και για την προστασία μας; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) Ερωτήματα για την έρευνα: Πώς είναι το σώμα μας; Τι να κάνουμε όταν χτυπάμε; Πώς να βοηθάμε τους άλλους; Τι να προσέχουμε στο δρόμο, στο σπίτι; Να μάθουμε για τα νοσοκομεία, για τα σήματα στους δρόμους, για τις φωτιές κλπ.

Ερώτημα 3ο: Πώς θα τα μάθουμε όλα αυτά, από πού; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) Προτάσεις παιδιών: Να καλέσουμε το γιατρό Να καλέσουμε τον τροχονόμο, να δούμε τα σήματα στους δρόμους Να καλέσουμε τους πυροσβέστες Να καλέσουμε το ναυαγοσώστη Να φέρουμε βιβλία, εικόνες, να μπούμε στο internet,να πάμε στη βιβλιοθήκη του δημοτικού σχολείου.

Ενημερωτικό σημείωμα προς γονείς Ενημέρωση, υλικό που μπορούν να φέρουν: Πληροφορίες από διαδίκτυο Βιβλία Εικόνες, κ.α.

Γ΄ΦΑΣΗ: υλοποίηση δράσεων Καταμερισμός δράσεων σε ομάδες Έρευνα με παρατήρηση (έξοδοι σε πεδία μελέτης), συνεντεύξεις (επισκέψεις προσώπων στην τάξη), άλλες πηγές (βιβλία)… Επεξεργασία δεδομένων Αναπαραστάσεις Ανατροφοδοτήσεις, νέες προτάσεις (π.χ. για τους σεισμούς)

Επισκέψεις Προσκλήσεις ειδικών γραμμένες από τα παιδιά

Επίσκεψη γιατρού Πώς αναπνέουμε; - Τι θα κάνεις αν πάρουν φωτιά τα μαλλιά σου;

Επίσκεψη αστυνομικών τροχαίας Τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και άλλα πολλά…

Επίσκεψη πυροσβεστών

Επίσκεψη λιμενικού και ναυαγοσώστη

Αναπαραστάσεις Ελεύθερη ζωγραφική Το σπίτι μπορεί να πάρει φωτιά, η πυροσβεστική θα έρθει για βοήθεια

Κατασκευή ασθενοφόρου

Κατασκευή μακέτας: ο πύργος του ναυαγοσώστη Κατασκευή μακέτας: ο πύργος του ναυαγοσώστη

Κατασκευή αφίσας με οδηγίες για τους σεισμούς

Κατασκευή σημάτων οδικής κυκλοφορίας

Άλλες διαθεματικές δραστηριότητες Θεατρικές αναπαραστάσεις (παιχνίδια ρόλων) Τραγούδια, ποιήματα Ασκήσεις ετοιμότητας Γλωσσικές δραστηριότητες (προφορικού και γραπτού λόγου) Μαθηματικές δραστηριότητες Δραστηριότητες φυσικών επιστημών

Δ΄ΦΑΣΗ: κορύφωση-περάτωση Έκθεση φωτογραφιών, ζωγραφικής και κατασκευών Παρουσίαση του project στην τοπική κοινωνία στη γιορτή λήξης σχ. έτους Έκδοση εικονογραφημένου οδηγού με θέμα «Παιδικά ατυχήματα, πρόληψη και προστασία»

Έκδοση εικονογραφημένου οδηγού με θέμα «Παιδικά ατυχήματα, πρόληψη και προστασία» -Ήταν το βιβλίο των παιδιών, με ζωγραφιές, φωτογραφίες, οδηγίες, ακόμα και σε άλλες γλώσσες των χωρών καταγωγής των παιδιών. -Εκδόθηκε από το Δήμο Χερσονήσου, διανεμήθηκε σε όλα τα παιδιά νηπιαγωγείου & Α΄ δημοτικού των σχολείων του Δήμου, καθώς και σε όλα τα νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου! -Δημοσιοποιήθηκε και στον τοπικό τύπο!

Μερικές από τις σελίδες του

Μερικές από τις σελίδες του

Μερικές από τις σελίδες του Στη θάλασσα Άλεξ: Πρόσεχε να μην πατήσεις αχινό!

Μερικές από τις σελίδες του Εδώ έγραψαν οι γονείς!

Αξιολόγηση Γνώσεις! Δεξιότητες! Στάσεις και συμπεριφορές! Κάθε project είναι μοναδικό Γνώσεις! Δεξιότητες! Στάσεις και συμπεριφορές! Συμμετοχή γονέων και ευρύτερης τοπικής κοινωνίας! Συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολικής συμβούλου! Τι να πρωτοκαταγραφεί, ήταν τόσο καλά όλα!