Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα” Περιφερειακή Δ/νση Π.Ε. & Δ.Ε. Κρήτης 1ο 2/θ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ πιλοτικό πρόγραμμα Π.Ι.«Ευέλικτη Ζώνη» 19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής Σχολ. Σύμβουλος: Νίκη Δεληκανάκη
Σχολικό έτος: 2003-04 Διάρκεια: 6 μήνες Εκπαιδευτικοί υλοποίησης: Βλησσίδη Ελένη Κασσωτάκη Μαρία Μπούλακα Αθηνά Τσιάρα Μαρία Σημ.: οι φωτογραφίες του παρόντος αρχείου έχουν μετατραπεί σε μεγέθους χαμηλής ανάλυσης για ευνόητους λόγους
Α΄ΦΑΣΗ: επιλογή θέματος Η αφόρμηση: ο σοβαρός τραυματισμός του Αντώνη στο κεφάλι κατά την ώρα του διαλείμματος: μεταφορά στο νοσοκομείο, έντονος προβληματισμός … Κριτήρια εφαρμογής -Δόθηκε αφορμή από τα βιώματα των παιδιών -Συνδέεται με πολλές περιοχές του Α.Π. -Η ευρύτερη γεωγρ.περιοχή χαρακτηρίζεται ως υψηλού κινδύνου για πρόκληση ατυχημάτων -Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες βοήθειας -Δίνει δυνατότητες για συγκρότηση γνώσεων αλλά και καλλιέργεια στάσεων & δεξιοτήτων
Β΄ΦΑΣΗ: διερεύνηση-διαμόρφωση πλαισίων δράσης- διάγραμμα σχεδιασμού Διερευνητικές δραστηριότητες παιχνίδια ρόλων, συζητήσεις
Ερώτημα 1ο: Τι γνωρίζετε για τα ατυχήματα; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) κατάθεση εμπειριών παιδιών Τραυματισμοί στο σπίτι (εγκαύματα, πτώσεις κ.α.) Τραυματισμοί στο δρόμο, στην κυκλοφορία ατυχήματα Κίνδυνοι στη θάλασσα
Ερώτημα 2ο: Τι θέλετε να μάθουμε γι αυτά και για την προστασία μας; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) Ερωτήματα για την έρευνα: Πώς είναι το σώμα μας; Τι να κάνουμε όταν χτυπάμε; Πώς να βοηθάμε τους άλλους; Τι να προσέχουμε στο δρόμο, στο σπίτι; Να μάθουμε για τα νοσοκομεία, για τα σήματα στους δρόμους, για τις φωτιές κλπ.
Ερώτημα 3ο: Πώς θα τα μάθουμε όλα αυτά, από πού; (καταγραφές στο διάγραμμα σχεδιασμού) Προτάσεις παιδιών: Να καλέσουμε το γιατρό Να καλέσουμε τον τροχονόμο, να δούμε τα σήματα στους δρόμους Να καλέσουμε τους πυροσβέστες Να καλέσουμε το ναυαγοσώστη Να φέρουμε βιβλία, εικόνες, να μπούμε στο internet,να πάμε στη βιβλιοθήκη του δημοτικού σχολείου.
Ενημερωτικό σημείωμα προς γονείς Ενημέρωση, υλικό που μπορούν να φέρουν: Πληροφορίες από διαδίκτυο Βιβλία Εικόνες, κ.α.
Γ΄ΦΑΣΗ: υλοποίηση δράσεων Καταμερισμός δράσεων σε ομάδες Έρευνα με παρατήρηση (έξοδοι σε πεδία μελέτης), συνεντεύξεις (επισκέψεις προσώπων στην τάξη), άλλες πηγές (βιβλία)… Επεξεργασία δεδομένων Αναπαραστάσεις Ανατροφοδοτήσεις, νέες προτάσεις (π.χ. για τους σεισμούς)
Επισκέψεις Προσκλήσεις ειδικών γραμμένες από τα παιδιά
Επίσκεψη γιατρού Πώς αναπνέουμε; - Τι θα κάνεις αν πάρουν φωτιά τα μαλλιά σου;
Επίσκεψη αστυνομικών τροχαίας Τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και άλλα πολλά…
Επίσκεψη πυροσβεστών
Επίσκεψη λιμενικού και ναυαγοσώστη
Αναπαραστάσεις Ελεύθερη ζωγραφική Το σπίτι μπορεί να πάρει φωτιά, η πυροσβεστική θα έρθει για βοήθεια
Κατασκευή ασθενοφόρου
Κατασκευή μακέτας: ο πύργος του ναυαγοσώστη Κατασκευή μακέτας: ο πύργος του ναυαγοσώστη
Κατασκευή αφίσας με οδηγίες για τους σεισμούς
Κατασκευή σημάτων οδικής κυκλοφορίας
Άλλες διαθεματικές δραστηριότητες Θεατρικές αναπαραστάσεις (παιχνίδια ρόλων) Τραγούδια, ποιήματα Ασκήσεις ετοιμότητας Γλωσσικές δραστηριότητες (προφορικού και γραπτού λόγου) Μαθηματικές δραστηριότητες Δραστηριότητες φυσικών επιστημών
Δ΄ΦΑΣΗ: κορύφωση-περάτωση Έκθεση φωτογραφιών, ζωγραφικής και κατασκευών Παρουσίαση του project στην τοπική κοινωνία στη γιορτή λήξης σχ. έτους Έκδοση εικονογραφημένου οδηγού με θέμα «Παιδικά ατυχήματα, πρόληψη και προστασία»
Έκδοση εικονογραφημένου οδηγού με θέμα «Παιδικά ατυχήματα, πρόληψη και προστασία» -Ήταν το βιβλίο των παιδιών, με ζωγραφιές, φωτογραφίες, οδηγίες, ακόμα και σε άλλες γλώσσες των χωρών καταγωγής των παιδιών. -Εκδόθηκε από το Δήμο Χερσονήσου, διανεμήθηκε σε όλα τα παιδιά νηπιαγωγείου & Α΄ δημοτικού των σχολείων του Δήμου, καθώς και σε όλα τα νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου! -Δημοσιοποιήθηκε και στον τοπικό τύπο!
Μερικές από τις σελίδες του
Μερικές από τις σελίδες του
Μερικές από τις σελίδες του Στη θάλασσα Άλεξ: Πρόσεχε να μην πατήσεις αχινό!
Μερικές από τις σελίδες του Εδώ έγραψαν οι γονείς!
Αξιολόγηση Γνώσεις! Δεξιότητες! Στάσεις και συμπεριφορές! Κάθε project είναι μοναδικό Γνώσεις! Δεξιότητες! Στάσεις και συμπεριφορές! Συμμετοχή γονέων και ευρύτερης τοπικής κοινωνίας! Συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολικής συμβούλου! Τι να πρωτοκαταγραφεί, ήταν τόσο καλά όλα!