Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Μπούσιου- Μακρίδου Δέσποινα Θεσσαλονίκη 2011
Διπλό σκοπός: I. Μελετάει τα blog II. Δημιουργία ενός
Οφέλη ενασχόλησης με τα Blog: Εύρεση ενδιαφερόντων εκπαιδευτικών blog Αίσθημα υποστήριξης στην εξέλιξη αυτών των σελίδων Απόκτηση χρήσιμων γνώσεων και δεξιοτήτων
Ιστορική αναδρομή: 17/12/1997 o John Barger, αναφέρει για πρώτη φορά τον όρο weblog Aρχές του 1999, ο Peter Merholz τα ονόμασε wee-blogs
Ορισμός Blog: Blog είναι κάθε συχνά- ανανεωνόμενος ιστότοπος με χρονολογικά αντίστροφα διαταγμένες εγγραφές. Τυπικά Χαρακτηριστικά: 1)Τίτλος 2)Κύριο Μέρος 3)Πλάγια στήλη
Η έκρηξη των blogs: Τον Ιούλιο του 1999 εμφανίστηκε το Pitas Τον Αύγουστο η εταιρεία Pyra παρουσίασε το Blogger
Εκπαιδευτικά blogs: Σελίδα με σκοπό: Την καθοδήγηση πάνω στην εκπαίδευση της τάξης Ανάπτυξη μιας εκπαιδευτικής πολιτικής
Ποιοι φτιάχνουν εκπαιδευτικά ιστολόγια ; Ένας Εκπαιδευτικός Μια Ακαδημία (περιφερειακή διεύθυνση) Μια Σχολική τάξη Μια Ομάδα μαθητών Ένας Σύλλογος εκπαιδευτικών Ένας Επιμορφωτής εκπαιδευτικών
Υπάρχοντα Εκπαιδευτικά Blog (Εξωτερικό): Γάλλoς Sentier Bruno, καθηγητής Ιστορίας – Γεωγραφίας (
Mario Asselin-Ο πιο διάσημος blogger του γαλλόφωνου κόσμου με το ιστολόγιο «MARIO TOUT DE GO» (
Ελλάδα αντιπροσωπευτικά blogs: Ένα από τα πιο πλούσια εκπαιδευτικά blogs (
Γ.Σαλονικίδης με γενικότερα θέματα της εκπαίδευσης. (
Για ποιους λόγους δημιουργούνται εκπαιδευτικά ιστολόγια; Επικοινωνία με άλλους Βοήθεια στους μαθητές και υποστήριξη της διδασκαλίας Δημόσια προβολή μιας συλλογικής εργασίας Προσωπική έκφραση Ημερολόγιο μαθημάτων Ενημέρωση γονέων Παρακίνηση μαθητών για μελέτη Κριτική των προγραμμάτων σπουδών
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Οι παιδαγωγικές θεωρίες μάθησης μπορούν να συνοψιστούν σε τρεις κατηγορίες: α. το συμπεριφορισμό β. τον εποικοδομισμό γ. τη συνεργατική μάθηση
Πλεονεκτήματα: Το προνόμιο της ανεξάρτητης μάθησης Ελκύει τους μαθητές Κίνητρο για εργασίες Μαθητές ενεργοί μέτοχοι της διαδικασίας. Βελτιώνει τις ικανότητες στη συγγραφή Ανάπτυξη συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών. Το blog διευκολύνει τη χρήση της εικόνας Απασχολεί εποικοδομητικά τους μαθητές στο διαδίκτυο.
(συνέχεια…) Ενισχύει την αίσθηση ομάδας των μαθητών. Ελαττώνει τις δαπάνες.
Μειονεκτήματα: Δεν μπορεί να υποκαταστήσει το δάσκαλο. Αγωγή: Διαπροσωπικές σχέσεις και προσωπική επαφή δασκάλου και μαθητών.
Εύκολο γιατί υπάρχουν πολλές φόρμες προσιτές στο ευρύ κοινό που διευκολύνουν την διαδικασία. Ενδεικτικά αναφέρουμε: Η δημιουργία είναι συνήθως δωρεάν και γίνεται με απλή εγγραφή όπου ζητάτε , διεύθυνση κτλ
- Ενεργοποιούμε ένα λογαριασμό με το username & password που έχουν δηλωθεί πιο πριν
- Δίνεται το όνομα του blog που θα χρησιμοποιείται και γίνεται επιλογή γλώσσας
• Πίνακας ελέγχου: Δυνατότητα πολλών ρυθμίσεων για να γίνει πιο οικείο στο χρήστη.
Δημιουργούν ανοιχτές ομάδες συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων σε θέματα επιστήμης (forum). Ενσωματώνονται στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία με τη μορφή «συντονισμένων» δημόσιων συζητήσεων των μαθητών. Βlogs: «κλειστά» μαθητές μιας τάξης ή ενός σχολείου. «ανοιχτά», σε συγκεκριμένη σχολική κοινότητα μιας σχολικής μονάδας.
Μια ματιά και στο blog μας τώρα… om/
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!