Βυζαντινό Τραπέζι!!.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3η Ομάδα Χρήστος Μ. Νίκος Α. Νίκος Ψ.
Advertisements

Modern Greek Lessons
5η Ενότητα: Προετοιμασία Τραπεζαρίας (Mise un place)
Ε Φ Α Ρ Μ Ο Γ Ε Σ Ε Ν Σ Ω Μ Α Τ Ω Σ Η Σ Φ Ω Τ Ο Β Ο Λ Τ Α Ϊ Κ Ω Ν Σ Ε Κ Τ Ι Ρ Ι Α.
Τα παραμυθεια.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
7η ομαδα ΑΓΟΡΑ- ΣΥΝΗΘΙΕΣ-ΧωΡΟΣ-ΕΠΙΠΛΑ ΘΑΝΑΣΗΣ, ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΠΑΥΛΙΝΑ
Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο
Derinkuyu’s Underground City (Κατακόμβες)
Μουσείο Μουσείο ονομάζεται ένα κτίριο, μέσα στο οποίο υπάρχουν έργα τέχνης όπως αγάλματα και πίνακες ζωγραφικής ή πράγματα που χρησιμοποι-ούσαν οι άνθρωποι.
Ενότητα 5η Συνέχεια.
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ 6η ΟΜΑΔΑ Γεύματα(Παλάτι-Μοναστήρια). ΠΕΤΡΟΣ. ΓΙΑΝΝΗΣ
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
Ενδεικτικές δραστηριότητες με διαβάθμιση ανά τάξη στην ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ Ομαδική εργασία εκπαιδευτικών ΚΕΑ.
Ερευνητική Εργασία Α’ Τετραμήνου
Η γειτονιά του Αγίου Ιωάννη στην Λάρνακα
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ …
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
17ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ Δ-2 ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Ποιές ποικιλίες τυριού υπήρχαν την εποχή του Βυζαντίου; Οι ποικιλίες τυριού που υπήρχαν ήταν: το ανθότυρο, η μυζήθρα, το κρητικόν, το περίφημο βλάχικον.
Βυζαντινό Τραπέζι ΑΛΙΕΙΑ-ΨΑΡΙΑ-ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ Δάφνη-Γιώργος-Αλεξία.
4η ομάδα Ιωάννα , Άννα , Κωνσταντίνος ,Τάσος
Κυκλαδικός πολιτισμός
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
(Παλιά εποχή της πέτρας)
Copyright by Tsoulis Miltiadis 1999
α) Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΥΦΑΝΤΙΚΗΣ Φωτόπουλος Φάνης
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ
Κοστολόγηση Μάθημα 10.
ΤΑ ΣΠΗΛΑΙΑ ΜΙΛΟΥΝ Η ΣΠΗΛΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΑΝ ΈΝΑ ΒΙΒΛΙΟ.
ΑΜΑΛΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ Β6. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο κοριτσάκι και.
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ Πωλίνα Συμεωνίδου Β 5. Σε ένα μακρινό βασίλειο ήταν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα ως τώρα άτεκνοι. Λίγο καιρό μετά απέκτησαν ένα πανέμορφο.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΛΙΑΚΑ ΡΑΦΑΕΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΝΤΖΑΡΑ Β4’
Σωτήρης Θεοχάρης Ορφέας Λιακόπουλος
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η ακρόπολη των Μυκηνών
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Η καθημερινή ζωή των Ρωμαίων
Αποστολή στο Βυζαντινό Μουσείο
Στις αρχές του 4 ου αιώνα βρέθηκαν τα λείψανα ανθρώπινων σκελετών, πλήθος αγγείων, λυχνάρια, μεταλλικά αντικείμενα και νομίσματα διάσπαρτα που χρονολογούνταν.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΔΟΜΗ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ κατ` επιλογή μάθημα ΙΙΙ εξαμήνου
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Αναστασία Νάστου Μαρία Καζελίδη.  Περιλαμβάνει φωτεινά κόκκινα Αλεξανδριανά γύρω από το τζάκι, καθώς και κλαδιά « γκι » που κρέμονται από την οροφή που.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΡΓΙΔΗΣ. ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ Τα κέντρα των μεγάλων πόλεών τους περιλάμβαναν μια ορθογώνια πλατεία που περιβαλλόταν από τις.
Εφαρμογές καλών και κακών αγωγών της θερμότητας στην καθημερινή μας ζωή Εξηγήστε γιατί τα αντικείμενα που σας παρουσιάζονται πιο κάτω είναι κατασκευασμένα.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Προϊστορικοί Οικισμοί στην Ημαθία
Χριστούγεννα σε ολόκληρο τον κόσμο
ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΩΡΩΝ.
ΤΟ ΑΒΑΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΛΑΠΑΙΣ
Κασσιανή, η μοναδική βυζαντινή υμνογράφος
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 6Η ΟΜΑΔΑ
Τμηματα του Εστιατοριου Κυριοι και Βοηθητικοι χωροι του εστιατορίου
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βυζαντινό Τραπέζι!!

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) 5η ομάδα Αστέρης Ιφιγένεια Μαρία-Ζωή

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Ενότητες Ερωτήσεις-Απαντήσεις Πηγές Επίλογος

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Ποιά σκεύη χρησιμοποιούσαν στα μοναστήρια για την μαγειρική τους; Χρησιμοποιούσαν μια βαθιά μεταλλική χύτρα, καζάνι, κατσαρόλες και τηγάνια.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Τι σκεύη χρησιμοποιούσαν οι αυτοκράτορες στις στρατιωτικές εκστρατείες; Χρησιμοποιούσαν το ασημένιο σερβίτσιο, φούρνους και δίκτυα.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Τι είναι οι τσούκες, πώς φτιάχνονταν και αν τις χρησιμοποιούμε σήμερα; Οι τσούκες είναι τα σκεύη με τα οποία μαγείρευαν τα περισσότερα φαγητά τους. Φτιάχνονταν από πηλό ή χαλκό. Τις χρησιμοποιούμε σήμερα αλλά τις λέμε κατσαρόλες.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Περιγράψτε ένα τηγάνι της εποχής. Τα τηγάνια ήταν χάλκινα, ρηχά, ντυμένα από μέσα με μια στρώση γυαλιού και είχαν στο χείλος τους ένα αυλάκι για να στηρίζεται εκεί μια ξύλινη λαβή.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Θα μπορούσατε να διδάξετε σε κάποιον να στρώνει το τραπέζι όπως το έστρωναν εκείνη την εποχή; Βάλε τραπεζομάντιλο, πετσέτες, τα απαραίτητα επιτραπέζια σκεύη, μαχαίρια και κουτάλια. Δεν είναι απαραίτητα να βάλεις πιρούνια. Ακόμα βάλε καθίσματα και όχι ανάκλιντρα και να βάλεις τις μαγειρείες στο κέντρο του τραπεζιού.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Σε ποιά εποχή πιστεύετε πως πρωτοχρησιμοποιήθηκαν τα πιρούνια; Τα πιρούνια είναι πιθανόν πως χρησιμοποιήθηκαν πρώτα από το Βυζαντινό κόσμο. Πιστεύουμε πως τα πιρούνια εμφανίζονται μετά τον 10ο αιώνα.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Βρείτε και περιγράψτε ένα σκεύος για σάλτσα. Τι χρησίμευε η τρύπα στο κάτω μέρος; Το σκεύος για τη σάλτσες ή αλλιώς σαβούραι ήταν πήλινο, με μία τρύπα από κάτω για υποδοχή για αναμμένα κάρβουνα Χρησίμευε στο να κρατάει τις σάλτσες ζεστές.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Περιγράψτε την τραπεζαρία. Γύρω από ένα κεντρικό τραπέζι ήταν τοποθετημένοι καναπέδες αργότερα γύρω από το τραπέζι τοποθετηθήκαν συνηθισμένα καθίσματα. Πάνω στο τραπέζι ήταν στρωμένα μαχαίρια, πιάτα, κανάτες και ποτήρια.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Πώς αποθήκευαν τα τρόφιμα τους; Τα τρόφιμα τους τα αποθήκευαν σε πήλινα αποθηκευτικά πιθάρια η πήλινα αγγεία.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Τι είναι «εφυαλωμένα»; Τα εφυαλωμένα είναι σκευή που έχουν ένα στρώμα υαλώματος για να προσδίδει λάμψη, χρώμα και δυνατότητα εκλεπτυσμένης διακό-σμησης σε ταπεινά πήλινα σκευή.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Ποια ήταν τα αγαπημένα σχέδια που έβαζαν στα σκεύη τους; Τα σχέδια που έβαζαν στα σκεύη τους ήταν χριστιανικά σύμβολα (κυρίως σταυροί) σκηνές από τη παλιά και την καινή διαθήκη, παραστάσεις από τον παγανιστικό κόσμο, διηγήσεις κατορθωμάτων και αγαπητών ηρώων, σπειροειδή ή ελικοειδή μοτίβα, ασπριδερές γραμμές, θέματα από το φυτικό και ζωικό κόσμο και ανθρώπινες μορφές.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Είστε ένα σημαντικό πρόσωπο, περαστικό από την Κωνσταντινούπολη και σας έχουν καλέσει για γεύμα στο σπίτι ενός Βυζαντινού αξιωματούχου. Περιγράψτε το σπίτι του.(A) Το σπίτι του είναι ωραίο, διώροφο, κατασκευασμένο με τούβλα και έχει πρόσοψη σε έναν δρόμο γεμάτο στοές, κοντά στην πλατεία Αυγουσταίου. Η πρόσοψη κατά μήκος της μπορντούρας της στέγης και πάνω στις κορνίζες που χωρίζουν τα πατώματα είναι γεμάτη με διακοσμήσεις από πολύχρωμη μαρμαροκονία. Τα παράθυρα που προστατεύονται από κάγκελα σχηματίζονται από τετράγωνα τζάμια τοποθετημένα μέσα σε ξύλινα πλαίσια. Το σπίτι διαθέτει μπαλκόνια σε σχήμα καλαθιών και η στέγη του σχηματίζει ταράτσα.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Είστε ένα σημαντικό πρόσωπο, περαστικό από την Κωνσταντινούπολη και σας έχουν καλέσει για γεύμα στο σπίτι ενός Βυζαντινού αξιωματούχου. Περιγράψτε το σπίτι του.(B) Το σπίτι έχει μια σιδερένια δίφυλλη πόρτα στολισμένη με καρφιά που έχουν μεγάλα κεφάλια. Όταν μπαίνουμε μέσα βλέπουμε μια αίθουσα με μωσαϊκά. Οι τοίχοι είναι διακοσμημένοι με ζωγραφιές. Γύρω-γύρω υπάρχουν κολώνες που στηρίζουν τα πατώματα. Σε δωμάτια μεγαλύτερα ή μικρότερα χωρισμένα μεταξύ τους με διαφράγματα, ζουν τα μέλη της οικογένειας. Στο κέντρο της αίθουσας είναι τοποθετημένο ένα στρόγγυλο τραπέζι με ένα τραπεζομάντηλο. Η κουζίνα αποτελούσε το κύριο δωμάτιο και το χειμώνα χρησιμοποιούταν σαν συζυγικό κρεβάτι.

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) Πηγές Βρώματα και μαγειρείες(Έκδοση Υπ.Πολιτισμού,Βυζ.και χριστιανικό μουσείο) Πρόσκληση σε γεύμα(Ελ.Σταμπόγλη-στους δρόμους του Βυζαντίου) Δημόσιος και Ιδιωτικός βιος των Βυζαντινών(Tamara Talbot Rice) Διατροφικές συνήθειες στο Βυζάντιο(Π.Καλαμάρα) Βυζαντινών Γεύσεις(Εφ.Καθημερινή) Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο(Gerald Walter) Βυζαντινών διατροφή και μαγειρείαι(Έκδοση Υπ.Πολιτισμού,Πρακτικά Ημερίδας)

Σκεύη (Παλάτι-Μοναστήρια-Καθημερινότητα) 5η ομάδα Αστέρης Ιφιγένεια Μαρία-Ζωή

Ευχαριστούμε Που Μας Παρακολουθήσατε!!!

ΤΕΛΟΣ!!!