Visual Basic Μάθημα 1 (20 Λεπτά)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Καθηγητής: Δ. Μπουτακίδης
Βάσεις Δεδομένων.
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Βάσεις Δεδομένων 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
A’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ Δημήτρης Μαυροβουνιώτης
Visual Basic 6 - Φυλλάδιο 2
Προγραμματισμός στο ΜatLab
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ΄ Ελέγχω – Προγραμματίζω τον Υπολογιστή
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Βάσεις Δεδομένων Μάθημα 4.
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Microsoft Excel 4.4 Τύποι και Συναρτήσεις
Δημιουργία Παρουσίασης
Excel Κεφάλαιο 3.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Microsoft PowerPoint Powerpoint Κίκα Χρυσοστόμου.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
Βάσεις Δεδομένων Εργαστήριο ΙΙ Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Δημιουργία προγράμματος ερωτηματολογίου Πολλαπλής Επιλογής Α. Σχεδίαση Φόρμας.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενισχυτική διδασκαλία
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Select Case Σκοπός: Εκμάθηση της εντολής (δομής) Select Case ώστε να μπορείτε να διαλέγετε μια επιλογή ανάμεσα σε πολλές διαθέσιμες στον κώδικα του προγράμματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
ΘΕΜΑ : ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ LOGICATOR ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 1 περίοδος.
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
Λειτουργικά Συστήματα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Visual Basic Μάθημα 1 (20 Λεπτά) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ Καθορισμός του προβλήματος (δεδομένα και ζητούμενα) Σύνταξη αλγορίθμου Κωδικοποίηση Έλεγχος αποτελεσμάτων Συντήρηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Προγραμματισμός με Visual Basic παρ1 παρ2 παρ3 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Τι είναι η Visual Basic Ενεργοποίηση της V.B 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τι είναι η Visual Basic Γλώσσα προγραμματισμού γενικής χρήσης Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ενεργοποίηση της Visual Basic Programs Microsoft Visual Basic 6.0 Microsoft Visual studio 6.0 Start 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ενεργοποίηση(ΣΥΝΈΧΕΙΑ) Το παράθυρο διαλόγου New Project Standard.Exe Open 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Έξοδος από τη V.B CLOSE 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Έξοδος από τη V.B NO 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία Να ενεργοποιήσετε το ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης της V.B Αλληλεπιδράστε με το περιβάλλον Σημειώστε κοινά στοιχεία με άλλα γνωστά σας περιβάλλοντα αλλά και στοιχεία που δεν έχετε ξανασυναντήσει Κλείστε το πρόγραμμα χωρίς να αποθηκεύσετε τις αλλαγές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (46-47) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 2) (20 Λεπτά) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Γενική άποψη του ολοκληρωμένου περιβάλλοντος ανάπτυξης(IDE) Εμφάνιση στοιχείων του περιβάλλοντος Φόρμα(Form) Εργαλειοθήκη(Toolbox wind.) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Παράθυρο ιδιοτήτων(Properties wind.) Παράθυρο Εξερεύνησης έργου(Project explorer wind.) Παράθυρο διάταξης φόρμας(Form layout) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Title bar Menu Bar ToolBox Form Layout Βασικά στοιχεία περιβάλλοντος της Visual Basic Title bar Menu Bar Tool Bar Project Explorer Properties Window ToolBox Form Form Layout 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εμφάνιση στοιχείων του περιβάλλοντος Project Explorer Properties Window Form Layout ToolBox ToolBar 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Φόρμα - Form Πάνω στην φόρμα σχεδιάζουμε την διεπαφή. Μία Εργασία μπορεί να αποτελείται από πολλές φόρμες View / Object 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλειοθήκη - ToolBox Αποτελείται από διάφορα Χειριστήρια τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε τα Αντικείμενα πάνω στη φόρμα View / ToolBox Χειριστήριο Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τιμές ιδιοτήτων Παράθυρο ιδιοτήτων – properties Window Δίνει τη δυνατότητα να αλλάξουμε τις τιμές των ιδιοτήτων μιας φόρμας και των αντικειμένων της. Πλαίσιο επιλογής αντικειμένου Ιδιότητες Τιμές ιδιοτήτων View / properties window 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράθυρο διάταξης φόρμας Form Layout Window Δείχνει πώς θα φαίνεται η φόρμα πάνω στην οθόνη, κατά το χρόνο της εκτέλεσης της εργασίας View / Form Layout 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία Να υλοποιήσετε το φύλλο εργασίας που θα σας δοθεί 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία Ενεργοποιήστε την V.B Αποκρύψτε και ενεργοποιήστε ξανά τα παράθυρα (εργαλειοθήκης ,εξερεύνησης έργου, ιδιοτήτων, διάταξης έργου) Δημιουργήστε διάφορα χειριστήρια πάνω στη φόρμα σας και αυξομειώστε το μέγεθος της φόρμας και των χειριστηρίων Κλείστε την V.B χωρίς να αποθηκεύσετε τις αλλαγές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (46-47) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 3) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Σχεδιασμός χειριστηρίου, αλλαγή διαστάσεων, μετακίνηση Εργαλείο Ετικέτας (Label) Εργαλείο διαταγής (command button) Ιδιότητα «name» και κανόνες ονομασίας αντικειμένων Ιδιότητα «caption» Φύλαξη έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σχεδιασμός χειριστηρίου, αλλαγή διαστάσεων, μετακίνηση παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλείο Ετικέτας (Label) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλείο Ετικέτας - Label Είναι το εργαλείο που χρησιμοποιείται για να εμφανίσουμε στην επιφάνεια του ένα σύνολο χαρακτήρων Double click Label 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλείο διαταγής (command button) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλείο διαταγής (command button) Χρησιμεύει για να δίνουμε εντολές στο πρόγραμμα μας Double click Command button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα Name 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα Name Το αλλάζουμε Kαθορίζει το όνομα, ενός αντικειμένου. Το όνομα αυτό πρέπει να είναι γραμμένο με συνεχόμενους λατινικούς ή Ελληνικούς χαρακτήρες. Καλό είναι τα τρία πρώτα γράμματα να περιγράφουν τον τύπου του αντικειμένου πχ ( lblMessage) Το αλλάζουμε 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα Caption Είναι η ιδιότητα της οποίας η τιμή καθορίζει τους χαρακτήρες που φαίνονται πάνω σε ένα αντικείμενο Properties window Label1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Φύλαξη έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Αρχεία τα οποία δημιουργούνται με την αποθήκευση Αρχείο Φόρμας ( . frm ) Αρχείο Project ( . vbp ) Αρχείο workspace ( . vbw ) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Αποθήκευση προγράμματος File / Save Project ( Menu Bar ) ( ToolBar ) Αποθήκευση Φόρμας Αποθήκευση Έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία1 Μία εφαρμογή περιέχει μία φόρμα με τρία αντικείμενα .Τα δύο είναι κουμπιά διαταγών και το ένα ετικέτα. Η εφαρμογή θα παρουσιάζει το μήνυμα «Hello World» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας όταν ο χρήστης πατήσει με το ποντίκι πάνω στο πρώτο κουμπί διαταγής. Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν ο χρήστης πατήσει το δεύτερο κουμπί διαταγής 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία1 (συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε μια κατάλληλη (Διεπαφή) φόρμα και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες «όνομα» και «λεζάντα», των τριών αντικειμένων που θα τοποθετήσετε σε αυτή. Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 255 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (79-82,87-88) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 4) Κωδικοποίηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Άνοιγμα υπάρχοντος έργου Γραφή κώδικα Επεξηγηματικά σχόλια Εντολή Απόδοσης τιμής Εντολή «end» Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Άνοιγμα υπάρχοντος έργου Look in Επιλογή υπάρχοντος αρχείου Open Project Floppy A 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράθυρο προγραμματισμού (Code Window) Είναι το παράθυρο μέσα στο οποίο μπορούμε να προγραμματίσουμε τη φόρμα η τα αντικείμενα Πλαίσιο Επιλογής γεγονότος Πλαίσιο Επιλογής Αντικειμένου Περιοχή συγγραφής προγράμματος 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Συγγραφή προγράμματος ενός αντικειμένου Επικεφαλίδα προγράμματος Εντολές προγράμματος Τέλος προγράμματος View / Code (ΠΑΡΔΕΙΓΜΑ) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Επεξηγηματικά σχόλια Βοηθούν στη τεκμηρίωση του προγράμματος (πχ μικρή περιγραφή του κομματιού του προγράμματος που αναφέρονται) Αρχίζουν με απόστροφο «’» Μπορούν να περιέχουν ελληνικούς χαρακτήρες αλλά και οποιαδήποτε άλλα σύμβολα Πχ ‘ παρουσίαση του μηνύματος ‘ «I LOVE YOU» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Απόδοση τιμής 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Α μέρος = Β μέρος Εντολή Εκχώρησης - Assignment Ιδιότητα ή μεταβλητή Είναι η εντολή η οποία χρησιμοποιείται για να δώσει ή να αλλάξει την τιμή μιας μεταβλητής η μιας ιδιότητας Α μέρος = Β μέρος Ιδιότητα ή μεταβλητή Τιμή Σύμβολο εκχώρησης Το Β μέρος αποθηκεύεται στο Α μέρος 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Αλλαγή ιδιοτήτων κατά την εκτέλεση ενός προγράμματος Όνομα.Ιδιότητα = νέα τιμή lblMessage . Caption = "Hello Word" 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Εντολή «End» Προσδιορίζει το τέλος της εφαρμογής Διακόπτει την ροή εκτέλεσης του προγράμματος Επιστρέφει τον έλεγχο στην κατάσταση σχεδίασης Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κατάσταση σχεδιασμού έργου (Design Mode) Είναι το περιβάλλον της Visual Basic στο οποίο ο προγραμματιστής δημιουργεί το έργο 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κατάσταση εκτέλεσης έργου - Run Mode Είναι το περιβάλλον της Visual Basic στο οποίο εκτελείται το έργο από το χρήστη. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Μετακίνηση από Design Mode σε Run Mode F5 ( Keyboard ) Run / Start ( Menu Bar ) ( ToolBar ) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία1 (Συνέχεια) Ζητούμενο 2 Να ανοίξετε το έργο της Άσκησης 1 και να γράψετε κατάλληλο κώδικα εντολών για τα κουμπιά διαταγών “cmdExit’’ και “cmdPush’’ της προηγούμενης εργασίας.Να περιλάβετε κατάλληλα σχόλια.Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 79 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (83-86) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 5) Κωδικοποίηση (Ολοκλήρωση) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Άνοιγμα υπάρχοντος έργου Γραφή κώδικα Επεξηγηματικά σχόλια Εντολή Απόδοσης τιμής Εντολή «end» Εκτέλεση του έργου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία1 (Συνέχεια) Ζητούμενο 2 Να ανοίξετε το έργο της Άσκησης 1 και να γράψετε κατάλληλο κώδικα εντολών για τα κουμπιά διαταγών “cmdExit’’ και “cmdPush’’ της προηγούμενης εργασίας.Να περιλάβετε κατάλληλα σχόλια. Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello1) και όνομα Έργου (Hello1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 1 σελ 79 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (83-86) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 60

Visual Basic (Μάθημα 6) Κωδικοποίηση 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Ιδιότητα γραμματοσειρά (Font) Ιδιότητα στοίχιση (Alignment) Η εντολή «PrintForm» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα γραμματοσειρά (Font) Καθορίζει τον τύπο, στυλ (εμφάνιση) , και μέγεθος των χαρακτήρων που εμφανίζονται σε ένα αντικείμενο παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα στοίχιση (Alignment) Στοιχίζει τους χαρακτήρες που εμφανίζονται στην λεζάντα ορισμένων αντικείμενών, δεξιά στο κέντρο ή αριστερά παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Η εντολή «PrintForm» παράδειγμα Εκτυπώνει την φόρμα ενός έργου χωρίς να εμφανίσει την γραμμή τίτλου και το πλαίσιο της φόρμας παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 Στο προηγούμενο έργο να προσθέσετε ακόμα δύο κουμπιά εντολών. Πατώντας το πρώτο κουμπί εντολών ο χρήστης θα πρέπει να περιμένει να του εμφανιστεί το μήνυμα «Γεια σου Κόσμε» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας, ενώ πατώντας το δεύτερο κουμπί εντολών θα πρέπει να περιμένει να εκτυπωθεί η φόρμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 Ζητούμενο1 Να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες (Όνομα ,Λεζάντα, Γραμματοσειρά, Στοίχιση). Ζητούμενο2 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα και επεξηγηματικά σχόλια για τα νέα κουμπιά εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 (Συνέχεια) Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello2) και όνομα Έργου (Hello2) Βοήθημα φύλλο εργασίας 2 σελ 255 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 69

Visual Basic (Μάθημα 7) Δεν διδάκτηκε το 2007-2009 Δεν διδάκτηκε το 2007-2009 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος (Ολοκλήρωση προηγούμενης εργασίας και επανάληψη) Ιδιότητα γραμματοσειρά (Fond) Ιδιότητα στοίχιση (Alignment) Η εντολή «PrintForm» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 Στο προηγούμενο έργο να προσθέσετε ακόμα δύο κουμπιά εντολών. Πατώντας το πρώτο κουμπί εντωλών ο χρήστης θα πρέπει να περιμένει να του εμφανιστεί το μήνυμα «Γεια σου Κόσμε» πάνω στο αντικείμενο ετικέτας, ενώ πατώντας το δεύτερο κουμπί εντολών θα πρέπει να περιμένει να εκτυπωθεί ηφόρμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 Ζητούμενο1 Να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες (Όνομα ,Λεζάντα, Γραμματοσειρά, Στοίχιση). Ζητούμενο2 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα και επεξηγηματικά σχόλια για τα νέα κουμπιά εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία2 (Συνέχεια) Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Hello2) και όνομα Έργου (Hello2) Βοήθημα φύλλο εργασίας 2 σελ 266 Βιβλίο Α΄ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94) Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (89-94) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 8) Μεταβλητές-Σταθερές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά Τύποι δεδομένων Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά Τύποι δεδομένων Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σταθερές – Μεταβλητές - Αναγνωριστικά Η μνήμη του υπολογιστή αποτελείτε από θέσεις, μέσα στις οποίες μπορούμε να αποθηκεύσουμε διάφορες πληροφορίες 56 1283 Σε αγαπώ 0.35 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια) 1 2 3 Κάθε θέση έχει μία μοναδική διεύθυνση για να μπορεί το πρόγραμμα όταν την ζητά να την εντοπίζει μοναδικά 142 2 Λόλα 4 5 6 7 8 9 10 11 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

1 2 3 142 2 Λόλα 144 4 5 6 7 8 9 10 11 2=0+1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια) Σε ένα πρόγραμμα VB οι διευθύνσεις αντί να έχουν μοναδικούς αριθμούς έχουν μοναδικά ονόματα που ονομάζονται αναγνωριστικά iTax cVAT iAPOTELESMA 45 3% TRUE 3 bState iTax2 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

45 3% 3 iTax cVAT bState iTax2 48 TRUE iApotelesma=ITax+iTax2 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια) Όταν το περιεχόμενο μιας θέσης μνήμης μπορεί να αλλάξει κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος δηλαδή μπορεί να μεταβληθεί η τιμή της τότε αυτή η θέση μνήμης ονομάζεται μεταβλητή 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

45 3% 3 iTax cVAT bState iTax2 48 13.5 TRUE iApotelesma=ITax+iTax2 iApotelesma=iTax* cVAT 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Σταθερές – Μεταβλητές – Αναγνωριστικά (συνέχεια) Όταν το περιεχόμενο μιας θέσης μνήμης δεν μπορεί να αλλάξει κατά την διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος δηλαδή θα μείνει σταθερό το περιεχόμενο της τότε αυτή η θέση μνήμης ονομάζεται σταθερά 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τύποι δεδομένων Ο τύπος των τιμών (δεδομένων) που μπορούν να πάρουν μια μεταβλητή ή μια σταθερά ονομάζονται τύπος δεδομένων Πχ Ο τύπος δεδομένων της μεταβλητής iVat είναι ακέραιος Σημαίνει ότι η μεταβλητή iVat θα δέχεται δεδομένα όπως 135, 220, 56 κλπ δηλαδή ακεραίους 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τύποι δεδομένων (συνέχεια) Τύπος Δεδομένου Δεδομένα(τιμές) Boolean Αληθής ή Ψευδής Currency Πραγματικός αριθμ Integer Ακέραιος αριθμός (-32,768 μέχρι 32,768) Long Μεγάλος ακέραιος αριθμός (10 ψηφία) String Αλφαριθμητικά δεδομένα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών Το όνομα αποτελείται από 1 – 256 συνεχόμενους λατινικούς χαρακτήρες. Αρχίζει πάντα από γράμμα αλλά μπορεί να περιέχει και αριθμούς Απαγορεύετε η χρήση συμβόλων όπως \, -,#,$, /, . 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών Αν αποτελείται από δύο λέξεις πρέπει να χωρίζονται όχι με Space αλλά ως εξής: Net_Salary Απαγορεύεται η χρήση δεσμευμένων λέξεων όπως Caption. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κανόνες ονομασίας Σταθερών και Μεταβλητών (συνέχεια) Το πρώτο γράμμα αρχίζει με συντομογραφία του τύπου δεδομένων String st Integer i Currency c Boolean b ΤΥΠΟΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ Το όνομα μιας μεταβλητής ή σταθεράς καλό είναι να υποδηλώνει το λόγο για τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παραδείγματα μεταβλητών ή σταθερών ΔΕΔΟΜΕΝΑ Όνομα ενός υπαλλήλου Ώρες εργασία Αριθμό τηλεφώνου Ποσότητα Ποσοστό φορολογίας ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ stName cHours_Worked iPhoneNumber cQuantity cTax_RATE 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (57-60) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 92

Visual Basic (Μάθημα 9) Μεταβλητές-Σταθερές 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Εργαλείο «Πλαίσιο κειμένου» (text box) Ιδιότητα «Border Style» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργαλείο «Πλαίσιο κειμένου» (text box) Χρησιμεύει για να εισάγουμε δεδομένα σε ένα πρόγραμμα Τα δεδομένα τα οποία εισάγονται μέσο του πλαισίου κειμένου είναι αλφαριθμητικά Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Ιδιότητα «Text» Καθορίζει τους αλφαριθμητικούς χαρακτήρες που θα αναγράφονται στο πλαίσιο του αντικειμένου «πλαίσιο κειμένου» (Text Box) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ιδιότητα «Border Style» Ανάλογα με την τιμή της δημιουργεί ή όχι περίγραμμα σε ορισμένα αντικείμενα. πχ σε ένα αντικείμενο ετικέτας Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα με χειρηστήρια και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες των χειρηστηρίων της.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο2 Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (96-97) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 10) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ Π.χ Dim stName As String Dim lPhonenumber As Long ΔΗΛΩΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ Dim Όνομα Μεταβλητής As Τύπος Μεταβλητής Π.χ Dim stName As String Dim lPhonenumber As Long Dim cQuantity As Currency 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΘΕΡΩΝ Π.χ Const stName As String = “LOVE” ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΑΘΕΡΩΝ Const όνομα σταθεράς As Τύπος σταθερας = Τιμή Π.χ Const stName As String = “LOVE” Const stPhonenumber As String = 25579844 Const cQuantity As Currency = 5.546 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Πρόσθεση Αφαίρεση + - 4 * / 3 Δύναμη ^ 2 Παρένθεση ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Πρόσθεση Αφαίρεση + - 4 Πολλαπλασ. Διαίρεση * / 3 Δύναμη ^ 2 Παρένθεση ( ) 1 Πράξη Τελεστής Προτεραιότητα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Παράδειγμα 14 + 5 * 2 / ( 10 - 2^3) – 3 * 5 = ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Παράδειγμα 14 + 5 * 2 / ( 10 - 2^3) – 3 * 5 = 1 4 +5*2 / (10 –8)-3*5 = 14 + 5*2 /2- 3*5 = 14+10/2- 3*5 = 14+5-3*5= 14+5-15= 19-15=4 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Συνάρτηση «Val» Μετατρέπει τα δεδομένα κειμένου σε αριθμητικές τιμές Πχ cHight = Val(txtHight.text) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα με χειρηστήρια και να δώσετε κατάλληλες τιμές στις ιδιότητες των χειρηστηρίων της.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3 Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Aρχή τέλος Λογικό διάγραμμα και Κώδικας εντολών ‘ Δήλωση Μεταβλητών Dim cHight As Currency Dim clong As Currency Dim cArea As Currency ‘ Υπολογισμός Εμβαδού clong = Val(txtLong.Text) cHight = Val(txtHight.Text) cArea = clong * cHight lblAnswer2.Caption = cArea Aρχή Read clong Read cHight cArea clong * cHight cArea 3/4/2017 τέλος Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (98-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 11) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα και να δώσετε κατάλληλες ιδιότητες στα αντικείμενα της, όπου χρειάζεται.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3 Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (95-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 11β) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Δήλωση μεταβλητών Δήλωση σταθερών Αριθμητικές πράξεις Συνάρτηση «Val» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει το εμβαδόν ενός ορθογωνίου. Η διεπαφή (φόρμα) θα αποτελείται από τα εξής στοιχεία. 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 1 Να σχεδιάσετε κατάλληλη φόρμα και να δώσετε κατάλληλες ιδιότητες στα αντικείμενα της, όπου χρειάζεται.(Name, Caption, Font, Alignment, Text, Border style). 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 3 Ζητούμενο2 Να σχεδιάσετε το λογικό διάγραμμα που αντιστοιχεί στον κώδικα της διαδικασίας του Κουμπιού Εντολών « Υπολόγισε» Ζητούμενο 3 Να γράψετε κατάλληλο κώδικα που αντιστοιχεί στις διαδικασίες των τριών κουμπιών εντολών 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 3 (Συνέχεια) Ζητούμενο 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Αποθηκεύσετε το με όνομα Φόρμας (Rectangle 1) και όνομα Έργου (Rectangle 1) Βοήθημα φύλλο εργασίας 3 σελ 272 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (96-99) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 133

Visual Basic (Μάθημα 12) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Κενά Αλφαριθμητικά (null string) Εντολή καθορισμού εστίασης «SetFocus» Χειριστήριο σχημάτων (shape) Ιδιότητα «Backstyle» Ιδιότητα «Backcolor» Ιδιότητα «Forecolor» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Κενά Αλφαριθμητικά (null string) Ονομάζονται τα διπλά εισαγωγικά χωρίς διάστημα μεταξύ τους και χρησιμεύουν για να διαγράφουν δεδομένα από ένα πλαίσιο κειμένου Πχ txtHight.Text = "" Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Η «Μέθοδος» καθορισμού εστίασης «SetFocus» Μεταφέρει τον δρομέα στο επιλεγμένο πλαίσιο κειμένου Πχ txtHight.SetFocus Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Χειριστήριο σχημάτων (shape) και η ιδιότητα «shape» Το χειριστήριο με το οποίο μπορείς να εισάγεις ορισμένα σχήματα στην φόρμα σου Η ιδιότητα με την οποία μπορείς να καθορίσεις το είδος του σχήματος Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Ιδιότητα «Backstyle» Καθορίζει τον τύπο του φόντου στο αντικείμενο που επιλέγεται.Το φόντο μπορεί να είναι τύπου διαφανές (transperant) ή αδιαφανές (opaque) Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Ιδιότητα «Backcolor» Καθορίζει το χρώμα του φόντου του επιλεγμένου αντικειμένου Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Ιδιότητα «Forecolor» Καθορίζει το χρώμα της γραμματοσειράς του αντικειμένου που είναι επιλεγμένο Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 4 Ζητούμενο Να ανοίξετε το έργο της προηγούμενης άσκησης(Rectangle 1). Να σχεδιάσετε ακόμα ένα κουμπί εντολών (Νέο) και να γράψετε κώδικα που όταν θα εκτελεστεί θα σβήνει τα δεδομένα εισόδου και θα τοποθετεί τον δρομέα στο πρώτο πλαίσιο κειμένου έτοιμο να γράψει. Να χρησιμοποιήσετε τις ιδιότητες (backcolor, forecolor, Backstyle) για να δώσετε πιο όμορφη εμφάνιση στη φόρμα σας. Αποθηκεύσετε το έργο σας με όνομα (Rectangle 2) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία 4 Βοήθημα φύλλο εργασίας 4 σελ 101 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Βιβλιογραφία Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) Σελ. (91-103) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 13) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Έκτακτο Διαγώνισμα Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου Εργασία 5 Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πάτησε Εδώ ή Φύλλο εργασίας 2 σελίδα 169 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 14) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Φύλλο εργασίας 2 σελίδα 169 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Άσκηση για το σπίτι Βιβλίο Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πρόβλημα 2 σελ 172 Σχεδιασμός φόρμας με Names and Captions Λογικό διάγραμμα για κουμπί Υπολόγισε Κώδικα εντολών για όλα τα Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 15) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα Βιβλίο Βιβλίο Πληροφορική Α΄ Ενιαίου Λυκείου (Σημειώσεις Μαθητή) (Φύλλο Εργασίας 2, Χρόνος Ταξιδιού,σελίδα 169) Πρόβλημα 2 σελ 172 Πρόβλημα 2 σελ 172 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Άσκηση για το σπίτι Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου Σχεδιασμός φόρμας με Names and Captions Λογικό διάγραμμα για κουμπί Υπολόγισε Κώδικα εντολών για όλα τα Command Button 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 16) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 16β) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 155

Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα και επανάληψη Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Πρόβλημα 7 σελίδα 294 Α’ Λυκείου 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης 156

Visual Basic (Μάθημα 17) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι μαθήματος Τελεστές σύγκρισης Λογικοί τελεστές Εντολή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τελεστές σύγκρισης Χρησιμοποιούνται για να συγκρίνουν τιμές μεταξύ μεταβλητών ή και σταθερών ή και αριθμητικών παραστάσεων και το αποτέλεσμα που δίνουν είναι τιμές τύπου «Boolean». Οι πιο πάνω συγκρίσεις ονομάζονται συνθήκες 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Τελεστές σύγκρισης (συνέχεια) = Ίσο με > Μεγαλύτερο από < Μικρότερο από <= Μικρότερο ή ίσο με >= Μεγαλύτερο ή ίσο με <> Άνισο με 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

iFirst = 5, iSecond = 4, iThird = -5 Παράδειγμα iFirst = 5, iSecond = 4, iThird = -5 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης  

Συνθήκη Τιμή iFirst = iSecond False iThird < 0 True iSecond > iFirst iThird <= iSecond iFirst >= 5 iFirst <> iThird (iFirst+2) > (iSecont+2) False True 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Λογικοί τελεστές Εφαρμόζονται μεταξύ συνθηκών και παράγουν σύνθετες συνθήκες δίνοντας αποτελέσματα τύπου «Boolean» «AND», «OR», «NOT» 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Λογικοί τελεστές Παράδειγμα (cAge < 18) AND ( height >160) (stTeam = “Σαλαμίνα”) OR (stTeam = “SALAMINA”) NOT ( stAns = “Yes”) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Πίνακας Λογικών πράξεων Συνθήκη 1 Συνθήκη 2 AND OR NOT(Συνθήκη 1) True False 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παραδείγματα σύνθετων συνθηκών Πχ1 cAge = 8, iHight =160 (cAge < 18) AND ( iHeight >160) Απάντηση ‘FALSE’ Πχ2 stTeam =“Σαλαμίνα”, (stTeam = “Σαλαμίνα”) OR (stTeam = “SALAMINA”) Απάντηση “TRUE” 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παραδείγματα σύνθετων συνθηκών (συνέχεια) Πχ3 stAns=“no” NOT ( stAns = “Yes”) Απάντηση “TRUE” 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Δομή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE) Αν σε ένα πρόγραμμα θέλουμε να εκτελούνται μόνο ορισμένες εντολές (αυτές μόνο που πληρούν κάποιο κριτήριο και οι υπόλοιπες να παραλείπονται) τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την δομή διακλάδωσης 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Δομή διακλάδωσης (IF/THEN/ELSE) Η δομή διακλάδωσης λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί ο άνθρωπος όταν θέλει να πάρει κάποια απόφαση ΑΝ η Ευτέρπη είναι πλούσια ΤΟΤΕ θα την παντρευτώ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ θα παντρευτώ την Αγλαήα ΤΕΛΟΣ ΣΚΕΨΗΣ 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Δομή διακλάδωσης Πρόγραμμα στη Visual Basic Λογικό Διάγραμμα If <Συνθήκη> Then <Διαδικασία 1> Else <Διαδικασία 2> End If <Επόμενη εντολή> Συνθήκη Επόμενη εντολή ψευδής αληθής Διαδικασία 2 Διαδικασία 1 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Δομής διακλάδωσης If CFinal >= 10 Then lblmessage2.Caption _ =“ΠΡΟΒΙΒΑΖΕΤΑΙ” Else lblmessage2.Caption = _ “ ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΞΑΝΑ ΤΟΝ” _ & “ΕΠΟΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ" End If 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία για σπίτι (Εργασία 9) Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει τον τελικό βαθμό ενός μαθητή και να εξετάζει αν έχει περάσει στην επόμενη τάξη. Τα δεδομένα εισόδου θα είναι το Όνομα του μαθητή, το μάθημα, οι βαθμοί του Α΄,Β΄ και Γ΄ τριμήνου και ο βαθμός τελικής εξέτασης. Το πρόγραμμα θα παρουσιάζει το μέσο όρο κα το μήνυμα ότι προβιβάστηκε αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος ή ίσος του δέκα και ότι έμεινε στάσιμος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του δέκα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Εργασία 9 (συνέχεια) Να δημιουργήσετε κατάλληλη φόρμα με αντικείμενα και να προσαρμόσετε τις ιδιότητες τους στις ανάγκες του προγράμματος. Τέλος να δημιουργήσετε λογικό διάγραμμα και κώδικα για το κουμπί Υπολόγισε και κώδικες για τα κουμπιά Νέο και Έξοδος Βοήθημα φύλλο εργασίας 8 σελ 295 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Βιβλιογραφία Βιβλίο Προγραμματισμός Η/Υ με Visual Basic Σελ. (111-117) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ. (244-249) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Visual Basic (Μάθημα 18) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Στόχοι Ολοκλήρωση εργασίας από το προηγούμενο μάθημα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία Να δημιουργήσετε ένα έργο το οποίο να υπολογίζει τον τελικό βαθμό ενός μαθητή και να εξετάζει αν έχει περάσει στην επόμενη τάξη. Ζητούμενο 2 Να δημιουργηθούν κατάλληλα ΔΡΔ και κώδικας εντολών για τα κουμπιά εντολών Βοήθημα φύλλο εργασίας 8 σελ 295 Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Εργασία για το σπίτι Πρόβλημα 4 σελίδα 70 Βιβλίο «Σημειώσεις για εφαρμογές πληροφορικής» Πρόβλημα 4 σελίδα 70 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Ένθετη Δομή (nested) If <Συνθήκη1> Then <Διαδικασία1> Λογικό Διάγραμμα Πρόγραμμα στη Visual Basic Συνθήκη1 Επόμενη εντολή ψευδής αληθής Διαδικασία 2 Διαδικασία 1 Συνθήκη2 If <Συνθήκη1> Then <Διαδικασία1> ElseIf <Συνθήκη2> Then <Διαδικασία2> End If <Επόμενη εντολή> 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Παράδειγμα Private Sub cmdColor_Click() Dim cColor As Integer iColor = txtColor.Text If iColor <= 15 And iColor >= 0 Then Form1.BackColor = QBColor(iColor) lblMessage.BackColor = QBColor(iColor) lblError.Visible = False Else lblError.Visible = True End If End Sub Παράδειγμα 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης

Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού(Γενική ιδέα) ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Γλώσσα οπτικού προγραμματισμού(Γενική ιδέα) Δημιουργείς τα οπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την διεπαφή προγράμματος και χρήστη Δίνεις Ιδιότητες στα οπτικά συστατικά(αντικείμενα) Γράφεις Οδηγίες (Κώδικα) (Εντολές) 3/4/2017 Ξένιος Αντωνιάδης