Διαθεματικη εργασια στην ιλιαδα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Ποίημα στον Φίλο Jorge Luis Borges Κλικ για το επόμενο.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Δρόμος αρετής και δύναμης
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Δυσνόητα Ένα πρωί στη λίμνη, ο σύζυγος επιστρέφει μετά από πολλές ώρες ψαρέματος και παίρνει έναν υπνάκο στο φορτηγάκι. Η σύζυγος, αν και δεν.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Διδακτικό Σενάριο Ομήρου Ιλιάδας Α 1-612
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Α΄ ραψωδία στ
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Ε ΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ Α ΓΑΜΕΜΝΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ Α ΧΙΛΛΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΞΗ ΤΟΥΣ.
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Η ομορφιά δεν είναι το παν
ΟΜΗΡΟΣΙΛΙΑΔΑ Ραψωδία Ι (Στίχοι ) ΠΡΟΟΜΗΡΙΚΟΣ ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΕΑΓΡΟΥ.
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
Διαθεματική δραστηριότητα 1 σελίδα 45
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Πανηγυράκη Χρυσούλα Β3. ► Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά και αγαπούσε πολύ ένα αγοράκι, το οποίο κάθε μέρα πήγαινε και την «φρόντιζε» και την «συντρόφευε».
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
ΜΕΡΟΣ Ι.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Το άγαλμα που κρύωνε του Χρ. Μπουλώτη
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Πώς λέμε ΟΧΙ; Βιβλίο σελ.58-61
Τα ζώα που ζουν κοντά μας
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΦΙΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Κάνε κλικ στη σωστή απάντηση
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαθεματικη εργασια στην ιλιαδα Βούρα-Τσέρκη Ευαγγελία Τμήμα: Β1΄ Σχολικό Έτος: 2012-2013

Σελιδα 46, Διαθεματικη εργαςια 3. Αφού μελετήσετε το εικονογραφικό υλικό που πλαισιώνει τις ενότητες της Α ραψωδίας: Ερώτηση 1: Να επισημάνετε τις λεπτομέρειες του ομηρικού κειμένου που τονίζει ο κάθε καλλιτέχνης στο έργο του.

Απάντηση 1: Εικόνα 4. Ο ποιητής και η Μούσα του. Ν. Εγγονόπουλος, 1938μ.Χ.: Στην εικόνα παρουσιάζεται ο ποιητής ο οποίος ζητάει από τη Μούσα του να του διηγηθεί την ιστορία. Το κεφάλι της Μούσας αντιπροσωπεύεται από ένα κομμάτι παπύρου το οποίο ξεδιπλώνεται όπως ξεδιπλώνεται και η πλοκή της ιστορίας μέσα από τα λόγια της Μούσας. Το βιολί χρησιμοποιείται ως σύμβολο έμπνευσης που δίνεται από τη Μούσα στον ποιητή. Το ακατάστατο δωμάτιο δείχνει την ψυχική αναστάτωση του ποιητή ο οποίος ζητάει τη βοήθεια της Μούσας. (στίχος 1)

Εικόνα 5. Πλοίο των Αργείων. (αρχαίο αγγείο σε γερμανικό μουσείο): Στην εικόνα βλέπουμε ένα πλοίο των Αργείων με το οποίο εξεστράτευαν οι Αχαιοί-Έλληνες για την Τροία. (στίχος 12) Εικόνα 6. Ο Αχιλλεύς. (από αγγείο, μουσείο Βατικανού,450π.Χ.) : Στην εικόνα βλέπουμε έναn νέο και γεροδεμένο άνδρα, ο οποίος φαίνεται ήρεμος και μάλλον σκεπτικός και προβληματισμένος. (στίχος 55)

Εικόνα 7. Η Βρισηίδα, το γέρας του Αχιλλέα Εικόνα 7. Η Βρισηίδα, το γέρας του Αχιλλέα. (αγγείο, Βρετανικό μουσείο, 510π.Χ.) : Στην εικόνα παρουσιάζεται μια πολύ όμορφη γυναίκα της οποίας η καταγωγή είναι από την Ανατολή και αυτό φαίνεται κυρίως από την ενδυμασία της και τα χαρακτηριστικά του προσώπου της. Επίσης, η κόμμωσή της καθώς και η κορδέλα με την οποία δένει τα μαλλιά της διαφέρoυν από την αρχαιοελληνική και θυμίζουν Ανατολή. Αναφέρεται στη Βρισηίδα το γέρας του Αχιλλέα το οποίο του είχε πάρει ο Αγαμέμνονας. (στίχος 346)

Εικόνα 8. Ο Αχιλλέας παίρνει πρώτος τον λόγο στην αγορά των Αχαιών Εικόνα 8. Ο Αχιλλέας παίρνει πρώτος τον λόγο στην αγορά των Αχαιών. (αγγείο, Βρετανικό μουσείο, 510π.Χ.) : Στην εικόνα απεικονίζεται ο Αχιλλέας ως ένας οργισμένος και επιθετικός όχι και τόσο νέος άνδρας όπως στην εικόνα 6, με όλο του τον οπλισμό. Στο χέρι του κρατάει το σκήπτρο του στο οποίο και ορκίζεται ότι δε θα ξαναμπεί στον πόλεμο. (στίχος 59) Εικόνα 9.Η Θέτιδα παρηγορεί τον Αχιλλέα. (σχέδιο, Genelli, 1840-1844): Στο σχέδιο απεικονίζεται μια τρυφερή σκηνή μητέρας και γιου. Παρουσιάζεται η παιδικότητα του Αχιλλέα. Ο Genelli τον παρουσιάζει γυμνό με πολύ παιδικό πρόσωπο, θέλοντας να δείξει την αδυναμία του Αχιλλέα που φτάνει στο σημείο να κλαίει και να εκλιπαρεί τη μητέρα του για να τιμωρήσει τους Αχαιούς, συμπεριφορά που δεν αρμόζει σε γενναίο στρατιώτη αλλά μόνο σε νήπιο. (στίχος 361-362)

Εικόνα 10. Πηλεύς και Θέτις. Ν. Εγγονόπουλου, 1976μ.Χ : Στην εικόνα απεικονίζεται το αντρόγυνο Θέτιδας- Πηλέα. Πίσω από τη Θέτιδα βρίσκεται ένα λιοντάρι που συμβολίζει τη δύναμη και τη θεϊκή της καταγωγή, ενώ ο αστερίας συμβολίζει την καταγωγή της μέσα από τη θάλασσα. (Νηρηίδα) Η μοντέρνα και όμορφη Νηρηίδα με καπέλο, γουναρικά και τακούνια, ενώ ο σύζυγος γυμνός τυλιγμένος ελαφρά από ένα ένδυμα το οποίο δείχνει την ταπεινή καταγωγή του.

Ερώτηση 2: Να διαλέξετε μια σκηνή της ίδιας ραψωδίας και να την αποδώσετε με καλλιτεχνικό τρόπο που προτιμάτε(εικαστικό, λογοτεχνικό ή άλλο).

Ερώτηση 3: Μερικοί από εσάς φανταστείτε ότι είστε δημοσιογράφοι και καλύπτετε κάποια γεγονότα της Α ραψωδίας: πως θα συντάσσατε το άρθρο της ανταπόκρισής σας και τι θα προβάλλατε περισσότερο;

Συνομιλια δημοςιογραφου-Αχιλλεα -Καλημέρα σας, ένδοξε Αχιλλέα. Είμαι δημοσιογράφος και θα ήθελα, αν μπορούσατε να μου χαρίσετε λίγο από το χρόνο σας απαντώντας στις ερωτήσεις μου. -Καλημέρα σας, πολύ ευχαρίστως.

-Είναι αλήθεια ότι έχει ξεσπάσει μια διαμάχη ανάμεσα σε εσάς και τον Αγαμέμνονα; Ποιος ο λόγος; -Η αλήθεια είναι ότι είμαι πάρα πολύ οργισμένος με τον Αγαμέμνονα διότι έχει κλέψει τη Χρυσηίδα και για να την επιστρέψει στον πατέρα της θέλει ως αντάλλαγμα, το γέρας μου, την Βρισηίδα.

-Πιστεύετε ότι είναι σημαντικό να οργίζεστε τόσο πολύ για έναν τέτοιο λόγο; - Δεν του χρωστάω τίποτα για να του επιτρέψω να μου πάρει το γέρας ΜΟΥ. Για αυτό και δε θα κάτσω με σταυρωμένα τα χέρια. Θα αντισταθώ. Θα σταματήσω να συμμετέχω στον πόλεμο ως ένδειξη θυμού. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε σε ποιόν ανήκει τι, καθώς και να μη ζητάμε να διεκδικούμε πράγματα άλλων ή να είμαστε εγωιστές.

–Γιατί η Βρισηίδα έχει τόσο μεγάλη αξία για εσάς; -Η Βρισηίδα έχει τόσο μεγάλη αξία για εμένα όχι μόνο γιατί είναι μια πολύ όμορφη κοπέλα αλλά και επειδή είναι η ανταμοιβή μου για όλες τις προσπάθειες που έχω κάνει στις μάχες μου. Η Βρισηίδα είναι μια πάρα πολύ όμορφη νέα κοπέλα από την Ανατολή η οποία θα ήθελα να με συνοδεύει σε όλες μου τις μάχες και να μου συμπαραστέκεται. Μέσα στο πρόσωπό της βλέπω τις νίκες μου, τον ηρωισμό μου και τη δόξα μου. Για τους παραπάνω λόγους η Βρισηίδα είναι τόσο σημαντική για εμένα.

-Αληθεύει ότι απειλήσατε ότι δε θα ξαναπολεμήσετε στον πόλεμο των Αχαιών κατά των Τρώων; -Η αλήθεια είναι πως ορκίστηκα στο ιερό σκήπτρο ότι δεν θα ξανασυμμετάσχω στον πόλεμο Αχαιών- Τρώων.

–Είναι αλήθεια ότι ζητήσατε από τη μητέρα σας να απευθυνθεί στον μεγαλοδύναμο Δία για να τιμωρήσει τους Αχαιούς; -Ο συγκεκριμένος πόλεμος δεν έχει καμία σημασία για μένα. Όλοι πολεμάμε για να σώσουμε την τιμή της οικογένειας των Ατρειδών. Δε γίνεται λοιπόν εμείς να πολεμάμε και ο Αγαμέμνονας να μην εκτιμά τις θυσίες που κάνουμε για αυτόν.

-Μμ.. Και κάτι τελευταίο. Αφήνετε πίσω σας όμως έναν στενό σας φίλο εκτεθειμένο, χωρίς τη δική σας βοήθεια. Τι σημαίνει φιλία για εσάς; Δεν πρόκειται να επιτρέψω σε κανέναν να βλάψει τον Πάτροκλο, γιατί αυτόν εννοείτε. Εάν χρειαστεί να ξαναπολεμήσω σ’αυτόν τον πόλεμο για χάρη του Πάτροκλου θα το κάνω. Η φιλία είναι το σημαντικότερο πράγμα για εμένα.

-Σας ευχαριστώ πολύ μεγάλε ήρωα Αχιλλέα. Σας εύχομαι κάθε επιτυχία! -Σ’ευχαριστώ πολύ και εγώ και χαίρομαι που βοήθησα!

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!