Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Διατύπωση Λειτουργικού Ορισμού
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Δημοσθένους Πωλίνα Δρακωνάκη Δέσποινα Κωνσταντίνου Μαρία Παπαχρυσοστόμου Κική.
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. Στοιχεία φοιτητή: Ονομ/μο:Κρητικός Λογοθέτης Α.Μ.:2648 Εξάμηνο Σπουδών:8ο.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Συνέντευξη με νήπια.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Προσχολική Παιδαγωγική
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Α.ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ –ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝ.ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Προσχολική Παιδαγωγική
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Λογικο-Ενορατικές θεωρίες (Rational-Emotive Therapies) Albert Ellis
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Πωλησιακές Δεξιότητες. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Είμαστε η εικόνα της εταιρείας Επισκεπτόμαστε γιατρούς που ασχολούνται με τα προϊόντα μας Χτίζουμε σχέσεις.
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου ― ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ Εργάστηκαν οι φοιτητές: Δημητρίου Γιώργος Διονυσίου Αλέξης Ευσταθίου Χαράλαμπος Παπαδοπούλου Χριστοθέα

Υποβολή Ερωτημάτων Η έμφυτη περιέργεια του παιδιού και η φυσική τάση του να υποβάλλει ερωτήσεις μπορεί να καλλιεργηθεί και να δομηθεί σε δεξιότητα που εξασκείται με συνέπεια και αυτοέλεγχο. Η δεξιότητα της υποβολής ερωτημάτων θέλει το παιδί να διατυπώνει ερωτήματα με άμεσο σκοπό να αναζητήσει απαντήσεις μέσω πειραματισμού ή διερεύνησης. Με την υποβολή ερωτημάτων οδηγούμαστε στη συζήτηση τρόπων για λύση αποριών, διασαφήνιση εννοιών και νοητικών μοντέλων, απόρριψη παρανοήσεων, συνεργατική εξερεύνηση, διατύπωση προβλέψεων και υποθέσεων. Το παιδί επιβάλλεται να ενθαρρύνεται, να διατυπώνει και να απαντά ερωτήματα κλειστού τύπου(ενθαρρύνουν την ανάκληση σειράς γεγονότων) και ανοιχτού τύπου(ενθαρρύνουν την αποκλίνουσα και δημιουργική σκέψη).

Επίπεδα Υποβολής Ερωτημάτων Αρχικά το παιδί υποβάλλει ελεύθερα ερωτήματα για πράγματα του άμεσου περιβάλλοντος που του κινούν το ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου. Επίσης ενθαρρύνεται να απαντά στις δικές του ερωτήσεις. Στη συνέχεια χρησιμοποιεί ερωτήσεις ανοικτού τύπου. Διερωτάται γιατί συμβαίνει κάτι και ψάχνει να βρει απαντήσεις, ερευνώντας το φυσικό κόσμο. Και τέλος το παιδί υποβάλει ερωτήματα σε άλλα παιδιά και ερωτήματα που πηγάζουν από τις προηγούμενες έρευνες του. Επίσης βελτιώνει τη διατύπωση προηγούμενων ερωτημάτων με σκοπό να οδηγηθεί σε ευκολότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο διερεύνησης και αναζήτησης απαντήσεων.

Καλλιέργεια Δεξιότητας Υποβολής Ερωτημάτων Ο εκπαιδευτικός, για να καλλιεργήσει τη δεξιότητα του παιδιού να υποβάλλει ερωτήματα, λειτουργεί ως παράδειγμα προς μίμηση αναπτύσσοντας ο ίδιος κάποιες στρατηγικές και στάσεις στην υποβολή ερωτήσεων. Λόγου χάρη ο εκπαιδευτικός προτρέπει τα παιδιά να εκφράσουν την άποψη τους, δίνει χρόνο στα παιδιά να σκεφτούν και να απαντήσουν, ενθαρρύνει τις απαντήσεις που είναι διαφορετικές, υποβάλλει κατάλληλες ερωτήσεις(κλειστού και ανοικτού τύπου), δίνει έμφαση στην αναδιατύπωση της ερώτησης και προτρέπει τα παιδιά να υποδύονται ρόλους ώστε να διευκολύνεται η υποβολή ερωτημάτων προς άλλα παιδιά. Το παιδί ακολουθώντας το πρότυπο του εκπαιδευτικού ενθαρρύνεται:1) να αναζητεί απαντήσεις σε δικά του ερωτήματα μέσω πειραματισμού και διερεύνησης και συζητήσεις με άλλα παιδιά 2) να εκφράσει με σαφήνεια και πληρότητα τα ερωτήματα του και να σχεδιάσει στρατηγικές αναζήτησης απαντήσεων 3)να δίνει απαντήσεις στα δικά του ερωτήματα αλλά και σε ερωτήματα άλλων παιδιών.