Α.Π.Θ. 1 Τεχνική υποστήριξη παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, επεξεργασίας βίντεο Εισηγητής: Δρ. Σάββας Αναστασιάδης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Δουλεύοντας με τα Windows
The Smart House Project
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Ημερίδα Παν. Πατρών 26/11/ Υπηρεσίες ψηφιακής μάθησης στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο-GUnet Δρ. Παντελής Μπαλαούρας Κέντρο Υποστήριξης η-Μάθησης και Παραγωγής.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Ε.Κ.Π.Α 1 Προηγμένες τηλεματικές υπηρεσίες και υπηρεσίες υποστήριξης η-μάθησης και παραγωγής πολυμέσων στην Ελλάδα. Τι παρέχεται και από ποιόν. Δρ. Παντελής.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Λογισμικό Διάλεξη 5 η.
E-Presence Παρουσίαση Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης Κακαρόντζας Γεώργιος Καθηγητής Εφαρμογών – ΤΤΠΤ – ΤΕΙ Λάρισας.
Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αίθουσα Τηλεκπαίδευσης
Στόχοι Να εξηγήσουμε τι είναι τα δίκτυα υπολογιστών, ποιες είναι οι βασικές κατηγορίες τους και ποιες οι πιο συνηθισμένες τοπολογίες τους. Να περιγράψουμε.
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (2).
Το υλικό του Υπολογιστή
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Διάδρομοι Μεταφοράς Δεδομένων
OpenCourses “Διαδικτυακή πλατφόρμα ανάρτησης και Υποστήριξης Ανοικτών Διαδικτυακών μαθημάτων του ΤΕΙ Κρήτης – Πρόοδος μέχρι σήμερα" Καπετανάκης Κων/νος.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΒΕΘ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014 AD – HOC ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
1 Το έργο «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ Λάρισας» Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης στο ΤΕΙ.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Εφαρμογές Πληροφορικής A’ Λυκείου
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
2006 GfK Praha CORRUPTION CLIMATE IN EUROPE % % % %0 - 10% % % % % % ΚΛΙΜΑ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Η.
Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πολυμέσων
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Μετάδοση Δεδομένων CD/DVD Σκληρός Δίσκος Ποντίκι Modem Η/Υ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
1 Ιόνιο πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας.  Δημιουργία Ψηφιακής βιβλιοθήκης των αρχείων του Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών (ΚΕΕ) από τη.
Το Υλικό του Υπολογιστή
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/26 ΥΛΙΚΟ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Ε.Κ.Π.Α 1 Προηγμένες τηλεματικές υπηρεσίες και υπηρεσίες υποστήριξης η-μάθησης και παραγωγής πολυμέσων στην Ελλάδα. Τι παρέχεται και από ποιόν. Δρ. Παντελής.
Οι επεξεργαστές δεν σχετίζονται πλέον μόνο με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές καθώς ενσωματώνονται σε κάθε είδους συσκευής στην οποία απαιτείται ύπαρξη.
16/3/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ H τεχνολογία streaming Διδάσκουσα: Βούλα Ζώη, Ε.Ε.Δ.Ι.Π. Α.Σ.Κ.Τ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τεχνική υποστήριξη παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, επεξεργασίας.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Προδιαγραφές Υλικού Η/Υ
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.8 Μνήμη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α.Π.Θ. 1 Τεχνική υποστήριξη παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, επεξεργασίας βίντεο Εισηγητής: Δρ. Σάββας Αναστασιάδης Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Α.Π.Θ. 2 Περιγραφή υπηρεσίας – ανάγκη που καλύπτει  Δυνατότητες της υπηρεσίας  Ανάγκες που καλύπτει  Παραδείγματα

Α.Π.Θ. 3 Δυνατότητες της υπηρεσίας • Παραγωγή νέου ψηφιακού υλικού • Μετατροπή παλαιότερου / υπάρχοντος αναλογικού υλικού σε ψηφιακό

Α.Π.Θ. 4 Παραγωγή νέου ψηφιακού υλικού • Εύκολη επεξεργασία • Άμεση επέμβαση / παρέμβαση • Διασφάλιση της διαχρονικότητας του υλικού • Μεγάλο εύρος χρήσεων

Α.Π.Θ. 5 Μετατροπή αναλογικού υλικού σε ψηφιακό • Όγκος μέσου • Βελτίωση οπτικού αποτελέσματος • Ταχύτερη / καλύτερη / άμεση επεξεργασία • Προστασία από τον χρόνο • Όγκος συσκευών αναπαραγωγής

Α.Π.Θ. 6 Παραδείγματα  Βιντεοσκόπηση διαλέξεων σε αίθουσα διδασκαλίας  Βιντεοσκόπηση σε ειδικό χώρο  Ψηφιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού από κασέτες VHS

Α.Π.Θ. 7 Βασικές πηγές  Πηγή: Κασέτες VHS  Πηγή: Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD  Πηγή: Ζωντανές μεταδόσεις  Πηγή: Βιντεοσκοπήσεις - Εργαστήριο, αίθουσες διδασκαλίας, αμφιθέατρο - Αίθουσες τηλεκπαίδευσης και στούντιο - Όργανα με έξοδο video, π.χ. μικροσκόπια

Α.Π.Θ. 8 Κασέτες VHS • Παλιό / ξεπερασμένο format • Μεγάλη υπάρχουσα βάση • PAL vs NTSC • Χαμηλή ποιότητα • Γραμμική πρόσβαση • Μονής “κατεύθυνσης” • Όγκος

Α.Π.Θ. 9 Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD • Σύγχρονο format • Πιο κοντά στους υπολογιστές • PAL vs NTSC • Υψηλή ποιότητα • Τυχαία πρόσβαση • Όγκος

Α.Π.Θ. 10 Ζωντανές μεταδόσεις • Μέγεθος εικόνας • Ποιότητα μετάδοσης • Ταχύτητες δικτύου • Αποθήκευση (encoder / server / client) • Διαχρονικότητα

Α.Π.Θ. 11 Βιντεοσκοπήσεις • Διδακτικές αίθουσες • Αίθουσες τηλεκπαίδευσης • Γραφεία • Ειδικές αίθουσες • Επιστημονικά όργανα

Α.Π.Θ. 12 Τελικά προϊόντα και χρήσεις  Αρχεία video για αναπαραγωγή σε Η/Υ  Ψηφιακοί δίσκοι DVD / VideoCD  Διάθεση βίντεο-διαλέξεων στο διαδίκτυο  Βίντεο-διαλέξεις συγχρονισμένες με τις διαφάνειες  Βίντεο-διαλέξεις και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση

Α.Π.Θ. 13 Αρχεία βίντεο • Τοπική αναπαραγωγή • Απομακρυσμένη αναπαραγωγή?

Α.Π.Θ. 14 Τοπική αναπαραγωγή • AVI (Audio Video Interleaving)  Μέγεθος εικόνας  Συμπίεση  Μέγεθος αρχείου  Επεξεργασία (κόψε / ράψε / εφέ) • MJPEG / MPEG1 / MPEG2 / DiVX / XViD

Α.Π.Θ. 15 Απομακρυσμένη αναπαραγωγή • HTTP Delivery  Χρόνος  Μέγεθος εικόνας  Συμπίεση  Μέγεθος αρχείου

Α.Π.Θ. 16 DVD / VideoCD • DVD (Digital Versatile Disk)  Σύγχρονο  Μέγεθος μέσου  Αποθηκευτικό μέγεθος ( Gbytes)  Ποιότητα εικόνας / ήχου • VideoCD  Παλαιότερο  Μέγεθος μέσου  Αποθηκευτικό μέγεθος (~700 Mbytes)

Α.Π.Θ. 17 Διάθεση βίντεο-διαλέξεων στο διαδίκτυο (streaming) • WMV (Windows Media Format) • RM (Real Media Format) • MOV (QuickTime)

Α.Π.Θ. 18 Βίντεο-διαλέξεις συγχρονισμένες με τις διαφάνειες • Microsoft Producer • SMIL

Α.Π.Θ. 19 Βίντεο-διαλέξεις και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση • BlackBoard • E-CLASS

Α.Π.Θ. 20 Ολοκληρωμένα “κλειστά” συστήματα • Λύσεις πακέτο που περιλαμβάνουν  υπολογιστή (συνήθως φορητός ή μεταφερόμενος)  λειτουργικό σύστημα βελτιστοποιημένο για τον σκοπό που προορίζεται  ειδικές εφαρμογές για σύλληψη και επεξεργασία ψηφιακού video  απαραίτητες είσοδοι και έξοδοι εικόνας και ήχου

Α.Π.Θ. 21 Πλεονεκτήματα • Δεν υπάρχει ανάγκη για εγκατάσταση λειτουργικού / εφαρμογών • Βελτιστοποιημένη απόδοση • Ένα σημείο για προβλήματα – υποστήριξη • Συνήθως εξειδικευμένα πληκτρολόγια για επιτάχυνση διαδικασιών επεξεργασίας

Α.Π.Θ. 22 Μειονεκτήματα • Κλειστά συστήματα με περιορισμένες δυνατότητες επικαιροποίησης / αναβάθμισης • Αδυναμία υποστήριξης καινούριων προτύπων / τεχνολογιών • Κόστος • Όγκος / βάρος • Ανάγκη εκπαίδευσης χειριστή στα συγκεκριμένα, συνήθως όχι εμπορικά ή ευρέως διαδεδομένα, εργαλεία

Α.Π.Θ. 23 Ανοικτά συστήματα • Κοινοί υπολογιστές γραφείου ή φορητοί εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες εισόδους και εξόδους για video και ήχο • Σύγχρονα λειτουργικά συστήματα και εφαρμογές επεξεργασίας • Συνεργασία με δύο ή και τρεις οθόνες (μία για επεξεργασία και μία -ή δύο- για προεπισκόπηση) • Εξειδικευμένα πληκτρολόγια και καταδεικτικές συσκευές (ποντίκια, trackballs, shuttle/jog controls)

Α.Π.Θ. 24 Πλεονεκτήματα • Δυνατότητες άμεσης αναβάθμισης τόσο του υλικού (H/W) όσο και του λειτουργικού – εφαρμογών (S/W) • Κοινή πλατφόρμα και τρόπος εργασίας με τους καθημερινούς υπολογιστές γραφείου • Άμεση υιοθέτηση νέων προτύπων και τεχνολογιών • Πρακτικά απεριόριστες δυνατότητες • Κόστος

Α.Π.Θ. 25 Μειονεκτήματα • Όγκος / βάρος / μεταφερσιμότητα • Προβλήματα ασυμβατότητας τόσο στο υλικό όσο και στις εφαρμογές • Πολλαπλοί προμηθευτές / δυσκολία εντοπισμού αιτιών και λύσεων προβλημάτων • Δυσκολία εύρεσης εξειδικευμένων περιφερειακών στην Ελληνική αγορά • Υψηλό κόστος σε κάρτες επεξεργασίας και συμπίεσης ψηφιακού video στο υλικό (Digital Signal Processors / H/W Encoders)

Α.Π.Θ. 26 Σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής • Μητρική • Επεξεργαστής • Μνήμη • Σκληρός δίσκος • Τρόπος σύλληψης video • Κάρτα απεικόνισης • Δίκτυο • Κάμερα

Α.Π.Θ. 27 Μητρική • Εύρος διαύλου μεταξύ του ολοκληρωμένου ελέγχου μνήμης (northbridge), του ολοκληρωμένου ελέγχου περιφερειακών και διαύλου επέκτασης (southbridge) και του κεντρικού επεξεργαστή • Μεγάλο εύρος διαύλου μεγάλη ταχύτητα ρολογιού συστήματος (≥ 800 MHz) • Επικοινωνία μεταξύ κεντρικού επεξεργαστή και μνήμης χωρίς την ανάγκη προσθήκης σταδίων αναμονής (wait stages)  ίδιο εύρος διαύλου, άρα διπλά κανάλια πρόσβασης στη μνήμη  Διαφύλλωση (interleaving) μνήμης

Α.Π.Θ. 28 Διαφορά ενός και δύο καναλιών πρόσβασης στη μνήμη

Α.Π.Θ. 29 Επεξεργαστής • Υψηλή ταχύτητα πυρήνα (≥ 2.8 GHz) • Υψηλή ταχύτητα επικοινωνίας με «τον έξω κόσμο» (Front Side Bus) (≥ 800 MHz) • Διακριτή λανθάνουσα μνήμη 1 ου επιπέδου (L1 Cache memory) μεταξύ εντολών και δεδομένων (Instruction cache / Data cache) • Μεγάλου μεγέθους λανθάνουσα μνήμη 2 ου επιπέδου (L2 Cache memory) (≥ 512 ΚΒ) ίδιας ταχύτητας με τον πυρήνα • Υποστήριξη ειδικών εντολών επιτάχυνση διαδικασιών πολυμέσων (π.χ. Intel MMX) • Δυνατότητα εφαρμογής μιας εντολής σε πολλά σετς δεδομένων (Single Instruction Multiple Data) • Δυνατότητα πλήρους και συνεχούς «εκμετάλλευσης» του συνόλου των διαθέσιμων πόρων του επεξεργαστή (π.χ. Intel Hyper-Threading) • Dual-Core

Α.Π.Θ. 30 Hyper-Threading

Α.Π.Θ. 31 Παράδειγμα απόδοσης

Α.Π.Θ. 32 Μνήμη • Μεγάλο μέγεθος (≥ 1 GB) • Υψηλή ταχύτητα επικοινωνίας με την μητρική (≥ 400 MHz) • Δυνατότητα ανίχνευσης και επιδιόρθωσης λαθών (ECC) • Επώνυμος κατασκευαστής / εγγύηση • Σωστή τοποθέτηση μνήμης DDR σε μητρικές με διπλό κανάλι

Α.Π.Θ. 33 Σκληρός δίσκος • Πολλαπλοί σκληροί δίσκοι  ανεξάρτητος για το Λ/Σ  ανεξάρτητος για προεπισκόπηση  ανεξάρτητος για τελικό αποτέλεσμα • Μεγάλες χωρητικότητες (≥ 80 GB) • Υψηλές ταχύτητες περιστροφής (≥ 7200 rpm) • Μεγάλο μέγεθος μνήμης προσωρινής αποθήκευσης (buffer) (≥ 8 MB) • Parallel ATA vs. Serial ATA • SCSI • RAID

Α.Π.Θ. 34 Παράδειγμα τοποθέτησης

Α.Π.Θ. 35 Τρόπος σύλληψης video • IEEE 1394a (Το πρότυπο σήμερα)  400 Mbps  συμβατότητα / υποστήριξη από όλους • USB 2.0  480 Mbps  συμβατότητα με USB 1.1  υποστήριξη από χαμηλού κόστους συσκευές, κυρίως ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές • IEEE 1394b (Αύριο)  800 Mbps  64 bit • Αναλογικός τρόπος  Κάρτες σε όλο το «εύρος» τιμών  PCI άρα σχετικά χαμηλής απόδοσης χωρίς συμπίεση στο υλικό  Υψηλή τιμή όταν υπάρχει συμπίεση στο υλικό

Α.Π.Θ. 36 Κάρτα απεικόνισης • AGP x4 τουλάχιστον (> 1 GB/s) • AGP x8 καλύτερα (> 2 GB/s) • 128 MB μνήμη (DDR) • Υποστήριξη DirectX 8 ή καλύτερο • Υποστήριξη 2 οθονών ταυτόχρονα ή 3 ακόμα καλύτερα • Αποφυγή χρήσης ενσωματωμένων κυκλωμάτων σύλληψης video (για σοβαρή χρήση)

Α.Π.Θ. 37 Δίκτυο • Streaming • DVTS • Ethernet 100 Mbps switched • Gigabit on the M/B • CSA

Α.Π.Θ. 38 Intel® Communications Streaming Architecture (CSA)

Α.Π.Θ. 39 Κάμερα • Επιτραπέζιες USB ή IEEE1394a μη αποδεκτές για σύλληψη και επεξεργασία • IEEE1394a κάμερες χειρός αρκετά έως πολύ καλές (ανάλογα την μάρκα και το μοντέλο) • Παρέχουν πλήρη δυνατότητα ελέγχου όλων των λειτουργιών από το πρόγραμμα επεξεργασίας (play, stop, ff, rew, rec etc) • Χρήση μόνο του οπτικού zoom (συνήθως μέχρι x16) λόγω μεγάλης παραμόρφωσης εικόνας στο ψηφιακό (φτάνει μέχρι και x480!!!) • Φακοί Carl-Zeiss επιβεβλημένοι! • Δυνατότητα άμεσης εγγραφής του τελικού αποτελέσματος σε κασέτα DV ή miniDV χωρίς απώλεια ποιότητας • Νέας γενιάς κάμερες με ενσωματωμένο DVD Recorder πολύ καινούριες και μάλλον αδοκίμαστες..... • DV και miniDV τα standards που επικρατούν σήμερα • Memory sticks, Flash memories etc proprietary τεχνολογίες για ειδικές χρήσεις

Α.Π.Θ. 40 Παράδειγμα «κλειστού» συστήματος • ViewCast Niagara MAXPAC  NiagaraMAX (Το H/W)  Niagara SCX (Το control S/W)  SimulStream (Το streaming S/W)  Focus Enhancements MXProDV Mixer Kit (Η κονσόλα των εφέ)  Accordent PresenterPRO (S/W για δημιουργία παρουσιάσεων) max_propac.html

Α.Π.Θ. 41 Παράδειγμα ανοικτού συστήματος • Μητρική  Intel D865PERL (Audio, Gigabit LAN, IEEE1394a) • CPU  Intel 3 GHz (H/T) 800 MHz FSB • Μνήμη  1 GB (4 x 256 MB) DDR400 • Δίσκοι  3 x Seagate Barracuda (80 GB) SATA • VGA  Matrox Parhelia 128 MB (triple head) • Κάρτα σύλληψης video  Matrox RT.X100 Extreme

Α.Π.Θ. 42 Διάκριση είδους επεξεργασίας • Τηλεοπτικές παραγωγές και εφαρμογή εφέ ζωντανά  ανεξάρτητο κεφάλαιο, ΠΟΛΥ ακριβός εξοπλισμός • Γραμμική επεξεργασία (Linear Editing)  επεξεργασία ΠΑΝΩ στο μέσο (κασέτα, DV) που περιέχει την αρχική έκδοση • Μη γραμμική επεξεργασία (non-Linear Editing)  επεξεργασία με ενδιάμεση μεταφορά της αρχικής έκδοσης σε άλλο μέσο (συνήθως σκληρό δίσκο) και επαναφορά της στο αρχικό μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας

Α.Π.Θ. 43 Γραμμική επεξεργασία • Η επεξεργασία γίνεται χωρίς ενδιάμεση μεταφορά της «πηγής» σε κάποιο ενδιάμεσο μέσο. • Η επεξεργασία γίνεται με εξειδικευμένο, ακριβό, εξοπλισμό που αποτελείται από:  video (beta, vhs, s-vhs, DV)  editing / effects / mixing console (video + audio)  video controller • Standards κυρίως τηλεοπτικά (CMX, SONY) • Αποθήκευση ΜΟΝΟ των διαδικασιών παρεμβάσεων (edit number, edit mode, effect type, source data, etc.) σε EDL format σε floppy ή εξωτερικό σκληρό δίσκο • Διαδικασίες και format βασικά ασύμβατα με τα χρησιμοποιούμενα στους υπολογιστές • Παλιότερα υπήρχαν κάρτες επέκτασης για υπολογιστές (π.χ. AV-FAST) που παρείχαν τον έλεγχο της διαδικασίας από υπολογιστή

Α.Π.Θ. 44 Μη γραμμική επεξεργασία • Σύλληψη video • Βασικά formats • Επεξεργασία video • Συμπίεση video • Εξαγωγή video • Εφαρμογές επεξεργασίας

Α.Π.Θ. 45 Σύλληψη video Συνδέσεις • Αναλογικά  s-video connector  composite video connector  USB 1.1, USB 2.0 • Ψηφιακά  IEEE 1394a (IEEE 1394b) [Firewire, i-Link]  SDI (BNC type connector) επαγγελματικές λύσεις Σύλληψη • Ασυμπίεστη (ΠΟΛΥ μεγάλος όγκος) πρακτικά χωρίς χρήση • Συμπιεσμένη είτε στο υλικό (H/W encoding) είτε με προγράμματα (codecs)

Α.Π.Θ. 46 Αναλογικός τρόπος • Κυρίως παλιότερος τρόπος • Σχετικά αξιόπιστος (σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα της κάρτας σύλληψης και τις δυνατότητες του υπολογιστή) • Δεδομένη η μείωση ποιότητας (σε ακριβούς συνδυασμούς υπολογιστή / κάρτας πολύ περιορισμένη) • Κυρίως για οικιακή ή εισαγωγική χρήση • Video for Windows, Video for Linux, Mac • Ειδικές κάρτες (Osprey, Pinnacle, Matrox, Winnov) • Μάλλον μπήκε στο περιθώριο.....

Α.Π.Θ. 47 Ψηφιακός τρόπος • Σύγχρονος • Αποδοτικός • Αποδεκτός από όλους (συμβατότητα μεταξύ του κόσμου των υπολογιστών και του κόσμου του video) • Υψηλή ποιότητα • Χαμηλές απαιτήσεις από τον υπολογιστή • Έλεγχος της «πηγής» εξ ολοκλήρου από τον υπολογιστή • Συμβατότητα formats με τα τηλεοπτικά

Α.Π.Θ. 48 Βασικά formats • Τηλεοπτικά (PAL, NTSC)  PAL 720 x 576 pixels x 25 fps (Ευρώπη)  NTSC 720 x 486 pixels x 30 fps (ΗΠΑ) • Υπολογιστών (CIF, VCD, SVCD, DVD)  CIF 352 x 288 pixels  VCD 352 x 576 pixels  SVCD 704 x 576 pixels  DVD 720 x 576 pixels  Τα fps εξαρτώνται από το format του «τελικού» προϊόντος  υπάρχουν και χαμηλότερα formats αλλά είναι μη αποδεκτά  Τα εξ ορισμού formats αρχείων είναι.AVI για PC και.MOV για Mac χωρίς να είναι δεσμευτικά!

Α.Π.Θ. 49 Επεξεργασία video • Πρώτα επιλογή «τύπου» εργασίας (project type) π.χ. πηγή, format, συμπίεση, προορισμός • Δύο τρόποι μεταφοράς στο δίσκο  ολόκληρη την πηγή με έναρξη εγγραφής και έλεγχο από τον χειριστή του υπολογιστή για την λήξη  μαρκάρισμα περιοχών στην πηγή για έναρξη και λήξη εγγραφής αυτοματοποιημένα από τον υπολογιστή  ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΧΩΡΟ!!! – 1 sec. ασυμπίεστο 25 fps, CD audio ≈ 7.5 MB

Α.Π.Θ. 50 Επεξεργασία video • Γραμμή χρονικής αλληλουχίας (timeline)

Α.Π.Θ. 51 Επεξεργασία video • Παράθυρο (ή ανεξάρτητη οθόνη) προεπισκόπησης (monitor window)

Α.Π.Θ. 52 Επεξεργασία video • Story board • Project window / bins

Α.Π.Θ. 53 Επεξεργασία video • Αντικείμενα  «κόψε ράψε»

Α.Π.Θ. 54 Επεξεργασία video – Εργαλεία μετάβασης εφέ ήχου εφέ video

Α.Π.Θ. 55 Επεξεργασία video «φωτογραφική»

Α.Π.Θ. 56 Επεξεργασία video Τίτλοι

Α.Π.Θ. 57 Συμπίεση video • Στο υλικό, μικρή καθυστέρηση, καλύτερη ποιότητα • Με πρόγραμμα (codec) καθυστέρηση, συνήθως χαμηλή ποιότητα • Formats  M-JPEG (βασίζεται ο DV που χρησιμοποιείται σε Digital8, DV, miniDV)  MPEG1 (VCD, Internet)  MPEG2 (SVCD, DVD, SatTV)  MPEG4 (Internet, Multimedia)  DivX (open source MPEG4 στην αρχή, ανεξάρτητο σήμερα)

Α.Π.Θ. 58 Εξαγωγή video • Αναλογικά μέσω s-video ή composite video σε VHS ή SVHS • Ψηφιακά μέσω IEEE 1394a σε DV ή miniDV • Ψηφιακά μέσω του υπολογιστή σε CD, VideoCD, DVD, αρχείο • Επιλογή κατάλληλης συμπίεσης και format

Α.Π.Θ. 59 Εφαρμογές επεξεργασίας • Για αρχή  Windows Movie Maker  Apple iMovie • Για λίγο καλύτερα  Ulead VideoStudio  Pinnacle Studio  Roxio VideoWave • Οι άρχοντες  Adobe Premiere (PC ή Mac)  Apple Final Cut Pro  Pinnacle Edition DV  Ulead MediaStudio Pro • Οι επαγγελματίες  AVVID  Sonic Foundry  Sony

Α.Π.Θ. 60 Στούντιο παραγωγής βίντεο (Ίδρυμα)  Κάθε ίδρυμα έχει δημιουργήσει μία αίθουσα τηλεκπαίδευσης.  Συμπλήρωση του εξοπλισμού της αίθουσας τηλεκπαίδευσης ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως στούντιο βιντεοσκόπησης.

Α.Π.Θ. 61 Στούντιο παραγωγής βίντεο (GUnet) • Απευθύνεται στα μέλη ΔΕΠ • Ψηφιακό βίντεο από διαλέξεις, οι οποίες αφορούν είτε  σε κάποιο(α) μάθημά(τα) στα πλαίσια του προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών,  είτε σε διαλέξεις εκτός προγράμματος σπουδών στα πλαίσια κάποιας δράσης κατάρτισης ή διάχυσης αποτελεσμάτων. • Δεν είναι ελεύθερης χρήσης λόγω του υψηλού κόστους της. • Εκπαίδευση: Τεχνικά, σκηνοθετικά θέματα εικονοληψίας και φωτισμού.

Α.Π.Θ. 62 Στούντιο παραγωγής βίντεο (Προσωπικό / Ιδιωτικό) Στον ιστότοπο του ΚΥηΜΑ/GUnet ( μπορείτε να βρείτε οδηγίες σχετικά με το πως μπορείτε εσείς ή οι συνεργάτες σας να ψηφιοποιήσετε και να πραγματοποιήσετε μοντάζ στο βίντεο της διάλεξης σας.

Α.Π.Θ. 63 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ / ΣΗΖΗΤΗΣΗ

Α.Π.Θ. 64 Τέλος WHAT DO YOU WANT TO DIGITIZE TODAY? Δρ. Σάββας Θ. Αναστασιάδης Κέντρο Λειτουργίας Δικτύου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης