γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης LEADER+, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ AE CLUSTER ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ηρακλειου IRAKLIO RURAL NETWORK γιαννης μπαλτζακης, BSc,MSc, μελετητής-συμβουλος υλοποίησης
Ο ΦΟΡΕΑΣ ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Συμμετοχή σήμερα 14 εταίρων δυναμικότητας από 6 κλινών έως 70+. Συμπληρωματικές δρασεις όπως ιππασία, αθλήματα, κρητική δίαιτα κλπ Σχηματισμός ομάδας διοίκησης έργου υλοποίησης cluster Διοικείται βάσει καταστατικού (ΔΣ &ΓΣ) -αρμοδιότητες μελών οργάνου διοίκησης Ελεύθερη είσοδος νέων μελών, υπό ήδη διατυπωμένες στο καταστατικό προϋποθέσεις
ΔΟΜΗ
Οργάνωση του cluster Κοινή reception-δημιουργία χωρου (παραχωρήθηκε από τον Δήμο Αρχανών) με επιχορηγούμενο από το cluster εξοπλισμό για κοινή διαχείριση πελατών Κοινή παρουσίαση στο INTERNET- δημιουργία site με επι μέρους παρουσιάσεις των επιχειρήσεων-μελών. Κεντρικό σύστημα κρατήσεων μόνο μέσω www.vacationsincrete.eu Κοινή προβολή-διαφήμιση, συμμετοχή σε εκθέσεις όπως του Βερολίνου, του Μιλάνου, Γκέτεμποργκ, Αθήνα κλπ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ Κοινή μεταφορά-πελατών μέσω ιδιόκτητου mini-van Κοινές προμήθειες- κοινό καθαριστήριο, τρόφιμα, απορρυπαντικά, ιματισμός κλποικονομίες κλίμακας
Ενέργειες που αναπτύσσονται στοχοθετημένες πωλήσεις Κοστολόγηση υπηρεσιών Μεταφορά καλών πρακτικών από άλλα δικτυα Ισχυροποίηση συνεργασιών με συμπληρωματικές επιχειρήσεις – εργαστήρια κεραμικής – αγγειοπλαστικής, επισκέψιμα οινοποιεία, παραδοσιακούς φούρνους, αγιογραφία, μουσική κλπ – ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ διαμονής και δραστηριοτήτων
Στρατηγικοί στόχοι Η λειτουργία διαφοροποιημενου συνεκτικού τουριστικού προϊόντος. Η εκπλήρωση των αναγκών και προτεραιοτήτων της ομάδας των επιχειρηματιών όπως τις βιώνουν οι ίδιοι στο καθημερινό τουριστικό γίγνεσθαι και όπως τις σχεδιάζουν στο άμεσο μέλλον. Προτεραιότητες και ανάγκες των στόχων είναι Α. η προβολή και προώθηση των συνδυασμένων υπηρεσιών διαμονής και δράσεων υψηλής πολιτιστικής αξίας Β. η εύρεση τρόπων διάθεσης υπηρεσιών που να ελαχιστοποιεί τα μειονεκτήματα των πολλών προμηθευτών υπηρεσιών ή πολλών διαχειρίσεων από διαφορετικής προέλευσης πελατών Γ. αυξηση πελατειακής βάσης
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΔΙΚΤΥΟΥ κάλυψη εξόδων λειτουργίας Σημερα Ποσοστό επί των εσόδων στις KOINEΣ – κρατησεις μέσω συνεργασιών στις εκθέσεις και στις κρατησεις μέσω κεντρικού site Το 2008 Δημιουργία δραστηριότητας οργάνωσης εκδρομών δραστηριότητα μεταφοράς από και προς αεροδρόμιο, λιμάνι κλπ Επιδεκτική μαγειρική στην κρητική δίαιτα Διαχείριση Κοινών προμηθειών
ΟΦΕΛΗ Το δίκτυο αντιμετωπίζεται ως μία μονάδα ικανής δυναμικότητας να φιλοξενήσει ενα γκρουπ ατόμων κάποιου μεγέθους Διαπραγματευσεις με προμηθευτές από καλύτερη θέση Αλληλοϋποστήριξη από την τοπική κοινωνία (π.χ. Επιχειρήσεις με κρητικά προϊόντα συνεργαζόμενες με το δίκτυο μέσω συνδυασμένης προβολής υποστηρίζουν με την σειρά τους το δίκτυο) Μείωση κόστους προσέλκυσης πελατών – νεες αγορές Συμμετοχή σε αποφάσεις σε σχέση με το τουριστικό γίγνεσθαι (π.χ. Στήριξη πρωτοβουλιών ανάπτυξης αγροτουρισμού της ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ) Κοινή προβολή και διαχείριση κρατήσεων με χαμηλό λειτουργικό κόστος
ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΩΣ ΤΩΡΑ Σημαντική η ποιότητα των επιχειρήσεων που συμμετέχουν και η συναντίληψη για το αγροτουριστικό γίγνεσθαι Η ομάδα εργασίας πρέπει να λειτουργεί με μεγάλη ελευθερία δράσεων Να μην υποτιμάται η έμμεση διαφήμιση Μικρότερα ευέλικτα σχήματα λειτουργούν αποτελεσματικότερα