Εισαγωγή στην Επιστήμη Υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΡΟΗ Υ: ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Επισκέπτρια Επίκουρος Καθηγήτρια
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε.)
Κατεύθυνση «Προηγμένες Τεχνολογίες Ανάπτυξης Λογισμικού»
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Δομές Δεδομένων (Data Structures) 3o Εξάμηνο Σπουδών Διδάσκων: Απόστολος Παπαδόπουλος και
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
1 Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών Δημήτρης Πλεξουσάκης 10/2/2015ΗΥ180 – Μάθημα 1ο Διδάσκων: Δημήτρης Πλεξουσάκης Καθηγητής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Μεταπτυχιακές Σπουδές
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΜΙΚΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ 1» ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2005.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
0.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Εισαγωγή Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Δευτέρα 10-12, Πέμπτη
03/10/06Χρήστος Νικολάου – Εναρκτήρια Διάλεξη ΗΥ100 1 Οι Mεγάλες Προκλήσεις στην Επιστήµη και τη Τεχνολογία των Υπολογιστών Σήµερα 'Η Αλλοιώς: Θα πλήξοµε;
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
1 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Γεώργιος Γιαγλής Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Η συλλογιστική για το σχεδιασμό. Για το μάθημαΙ  « Παραδοτέα :  Ασκήσεις  Σχεδιασμός και κατασκευή ενός λογισμικού με το Αβάκιο  Ένα κείμενο
Κ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Εργαστήρια Πληροφορικής Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα και Εφαρμογές Διαδικτύου και Εφαρμογές.
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων Δρ. Γιώργος Αγγελινός Περίγραμμα μαθήματος & τρόπος αξιολόγησης.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ Αποστολία Παγγέ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Ασύρματα Δίκτυα και Κινητές Επικοινωνίες Ενότητα # 1: Διαδικαστικά, Στόχος και Περιεχόμενα Διδάσκων: Βασίλειος Σύρης Τμήμα: Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Περίγραμμα μαθήματος
Δημιουργία σεναρίου.
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Ενημέρωση Μαθητών Για Τo Μάθημα Δίκτυα CISCO
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Επιστήμη Υπολογιστών Ιατρέλλης Όμηρος Καθηγητής Εφαρμογών

Σκοπός μαθήματος Σκοπός του μαθήματος είναι οι σπουδαστές να γνωρίσουν τις θεμελιώδεις αρχές της Επιστήμης των υπολογιστών ως μια απαραίτητη εισαγωγή στα γνωστικά αντικείμενα που θα καλυφθούν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους Syllabus

Τι είναι επιστήμη υπολογιστών Η μελέτη της πληροφορίας και των τρόπων αναπαράστασης, οργάνωσης, διαχείρισης και μετασχηματισμού για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων. Η διαχείριση και ο μετασχηματισμός γίνονται μέσω της διαδικασία υπολογισμού (computation), η οποία και περιγράφεται με αλγόριθμους (algorithms) Syllabus

Τι κάνει ένας Επιστήμονας της πληροφορικής Σκοπός του μαθήματος είναι να αρχίσετε να σκέπτεσθαι ως επιστήμονες μηχανικοί πληροφορικής Ο τρόπος αυτός σκέψης συνδυάζει στοιχεία σκέψης από τα μαθηματικά, την επιστήμη του μηχανικού και της φυσικής Όπως οι μαθηματικοί, οι επιστήμονες των υπολογιστών χρησιμοποιούν τυπικές γλώσσες (formal languages) για να εκφράσουν ιδέες και συγκεκριμένους υπολογισμούς Όπως οι μηχανικοί, σχεδιάζουν «πράγματα από hardware ή software», συναρμολογούν διακριτά μέρη σε συστήματα και αξιολογούν διάφορες εναλλακτικές λύσεις Ως φυσικοί επιστήμονες, παρατηρούν την συμπεριφορά πολύπλοκων συστημάτων, διαμορφώνουν υποθέσεις και ελέγχουν προβλέψεις Syllabus

Επίλυση προβλημάτων Η πιο σημαντική δεξιότητα ενός επιστήμονα πληροφορικής είναι η επίλυση προβλημάτων Επίλυση προβλημάτων είναι η ικανότητα να διατυπώνει κανείς προβλήματα, να σκέπτεται δημιουργικά για την επίλυση τους και να εκφράζει τη λύση καθαρά και με ακρίβεια Από καταπληκτική σύμπτωση, όταν μαθαίνει κανείς να προγραμματίζει, έχει μια εξαιρετική ευκαιρία να ακονίσει τη δεξιότητα του να λύνει προβλήματα Syllabus

Περιγραφή μαθήματος Το μάθημα είναι υποχρεωτικό και είναι Μάθημα γενικής υποδομής Περιλαμβάνει θεωρία και ασκήσεις πράξεις Χειμερινού εξαμήνου Syllabus

Αντικείμενα εκπαίδευσης Βασικές γνώσεις σχετικές με την εσωτερική παράσταση των δεδομένων και τα αριθμητικά συστήματα Βασικά στοιχεία της ψηφιακής λογικής Της αρχιτεκτονικής Von Newman και της οργάνωσης του υπολογιστή Λειτουργικά συστήματα Τις γλώσσες προγραμματισμού Τα προγράμματα εφαρμογών Θεμελιώδεις αρχές δικτύων Ειδικά θέματα επιστήμης υπολογιστών Syllabus

Πρόγραμμα μαθήματος ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10-12 Ασκήσεις πράξεις (ΔΙΑΛ-2) Σπουδαστές με επώνυμο Α-Κ 12-2 Ασκήσεις πράξεις (ΔΙΑΛ-2) Σπουδαστές με επώνυμο Λ-Ω 2-4 Θεωρία (Αμφιθέατρο) Syllabus

Επικοινωνία Ώρες γραφείου Email Δευτέρα, Τρίτη, Παρασκευή: 9.00-10.00 Άλλη μέρα: μετά από συνεννόηση Email Ο. Ιατρέλλης: iatrellis@teilar.gr Syllabus

Συγγράμματα 1. Εισαγωγή στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12607479 Έκδοση: 1η/2011 Συγγραφείς: Καλαφατούδης, Δροσίτης, Κοίλιας ISBN: 978-960-6759-69-7 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΝ. ΕΠΕ   2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 13955 Έκδοση: 2η/2010 Συγγραφείς: BEHROUZ FOROUZAN, FIROUZ MOSHARRAF ISBN: 978-960-461-366-3 Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ Syllabus

Σελίδα του μαθήματος E-class http://openclass.teilar.gr/courses/CS372/ Syllabus

Βαθμολογία Πρόοδος, Εργασία, Τελική εξέταση Τελικός βαθμός=[30%] x πρόοδος + [20% x εργασία] + [50%|70%|80%|100%] x τελική εξέταση Θα πρέπει ο τελικός βαθμός να είναι ≥5 Syllabus

Πρόοδος Προαιρετική Αφορά μέρος της ύλης Μετρά θετικά και μόνο Ποσοστό 30% στον τελικό βαθμό Θέματα πολλαπλών επιλογών Περίπου 30 ερωτήσεις Να συμμετέχετε! Syllabus

Εργασία Προαιρετική Από 1-4 άτομα Θα γίνει ανάπτυξη και παρουσίαση ενός βιβλιογραφικού θέματος στην επιστήμη της πληροφορικής Παρουσίαση κατά τη διάρκεια του μαθήματος σύμφωνα με το πρόγραμμα Παραδοτέο 10 σελίδων (x αριθμός ατόμων): σε μορφή κειμένου (pdf) Συμμετοχή στον τελικό βαθμό 20% Syllabus

Εργασίες Ομάδες έως 1-4 σπουδαστών Συμμετοχή στον βαθμό κατά 20% Ενδεικτικά θέματα: 1. Τα κινητά δίκτυα 4G και οι εφαρμογές τους. 2. E-Government. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. 3. Συστήματα διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων (DRM). 4. Κοινωνικά Δίκτυα (Social Networks) στον Παγκόσμιο Ιστό. Η περίπτωση του FaceBook. 5. Ψηφιακές Υπογραφές 6. Η τεχνολογία και εφαρμογές του Cloud Computing 7. Ηλεκτρονικό Έγκλημα. Έκταση του προβλήματος, επιπτώσεις και νομοθεσία σε παγκόσμιο επίπεδο και στην Ελλάδα. 8. Οι τεχνολογίες Smartphones. Πώς επηρεάζουν την παραγωγικότητα? 9. Τα Big Data και οι νέες επιχειρηματικές προοπτικές που ανοίγονται 10. Οι τεχνολογίες των Video Games στην μάθηση 11. Internet of Things (ΙοΤ): Technologies, Standards and Applications Ομάδες έως 1-4 σπουδαστών Συμμετοχή στον βαθμό κατά 20% Παραδοτέο: σε μορφή κειμένου (pdf) Παρουσίαση (θα προγραμματιστεί) Syllabus

Τελική εξέταση Υποχρεωτική Συμμετοχή στο βαθμό από 50 | 70 | 80 | 100% Η ύλη από τις ενότητες που έχουν διδαχθεί και εμπεριέχονται στα 2 διδακτικά βιβλία Θέματα πολλαπλών επιλογών Τέσσερις επιλογές εκ των οποίων μια σωστή απάντηση Περίπου 40 ερωτήσεις Αρνητική βαθμολογία Syllabus

Ασκήσεις πράξεις Διαφορετικό μάθημα (λύσεις ασκήσεων, παρουσιάσεις) Εξυπηρετεί το στόχο του μαθήματος με την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στην πληροφορική Βοηθά τον σπουδαστή στην καλύτερη εμπέδωση της ύλης Syllabus

Συσχετίσεις με άλλα μαθήματα Μέρος πολλών επόμενων μαθημάτων Συνθέτει το puzzle της επιστήμης της πληροφορικής Syllabus

Για περισσότερο διάβασμα • Computer Science : a modern introduction / L. Goldschlager and A. Lister. Englewood Cliffs, N.J. : Prentice/Hall International, c1982. •An introduction to computing infrastructure /Joseph Williams. Indianapolis, IN : Que E&T, c1997. •Introduction to computing / Peter Greenfield London McGraw-Hill c1992 •Introduction to the computer : an integrative approach / J.Frates, W. Moldrup Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall, c1984. •An Introduction to computer science/ Kmin, Samuel N.Boston : WBC/McGraw-Hill, 1998 Syllabus

On-line μαθήματα • Introduction to ComputerswebCast berkley, •Technology and Humanity in the 21st Century, Michael Dertouzos, Director of the MIT Laboratory for Computer Science Syllabus

Πως αναπτύσσεται η επιστήμη μας? Το υλικό (hardware) και το Λογισμικό (Software) Hardware, τα όρια του και πέρα από αυτά Αλγόριθμοι – Δομές δεδομένων – πολυπλοκότητα Οι ΤΠΕ διεισδύουν παντού: οικονομία, πολιτική, βιολογία, νευροεπιστήμες Άλλες συγγενείς επιστήμες αναπτύσσονται πχ Service science Wireless Sensor networks Collective intelligence Κινητές επικοινωνίες Grid/Cloud Computing Big data IoT Syllabus

Τα όρια του Hardware Moore’s law: the complexity of integrated circuits doubles every 18 months (η υπολογιστική ισχύς και ο αριθμός των ημιαγωγών σε ένα κύκλωμα διπλασιάζεται κάθε 18 μήνες) but we may be seeing the limits… (H σμίκρυνση των κυκλωμάτων φτάσει στο θεωρητικό όριο της θερμοδυναμικής και της κβαντικής φυσικής) Μοριακοί υπολογιστές Ερευνητές στην ΙΒΜ έχουν καταφέρει να επιδείξουν λογικές πύλες χρησιμοποιώντας μία στοιβάδα μορίων μονοξειδίου του άνθρακα για να μεταφέρει δεδομένα. Οι συσκευές που γίνονται κατ' αυτό τον τρόπο έχουν διαστάσεις στην κλίμακα των νανομέτρων (10-9), μεγέθους αρκετές τάξεις μικρότερες από τεχνολογία πυριτίου των σημερινών συμβατικών υπολογιστών. Syllabus

Quantum Computing Θα μπορέσουμε να λύσουμε το «Γόρδιο δεσμό» της Υπολογιστικής Πολυπλοκότητας? Σωματίδια μπορούν να «εξαναγκαστούν» να βρίσκονται σε πεπερασμένο αριθμό καταστάσεων, άρα διάταξη σωματιδίων μπορεί να απεικονίσει συνδυαστικό πρόβλημα. Πως όμως ανιχνεύουμε τη «λύση» (κατασκευή qbits) Syllabus

Το ζήτημα P=NP? Tο πρόβλημα P=NP? βρίσκεται στο σταυροδρόμι Επιστήμης Υπολογιστών και Μαθηματικών και είναι ένα από τα 7 προβλήματα τα οποία είναι γνωστά ως Millennium Prize Problems και μία σωστή λύση σε καθένα από αυτά αξίζει 1 εκατομμύριο δολάρια. Σήμερα, μετά από σχεδόν 40 χρόνια έρευνας στο συγκεκριμένο ερώτημα, δεν ξέρουμε αν κάθε υπολογιστικό πρόβλημα που μπορεί να ελεγχθεί γρήγορα, μπορεί επίσης να λυθεί/εκτελεστεί γρήγορα Μία πρόσφατη δημοσκόπηση μεταξύ διάσημων θεωρητικών της Επιστήμης των Υπολογιστών έδειξε ότι 61% πιστεύουν πως ΝΡ και Ρ δεν είναι ίσα, 9% θεωρούν πως είναι ίσα, 22% δεν έχουν γνώμη και 8% πιστεύουν κάτι πιο πολύπλοκο, αλλά ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Δείτε την ταινία: Travelling Salesman Ο τίτλος παραπέμπει στο πρόβλημα του "περιοδεύοντος πωλητή", το οποίο ρωτά το εξής: με δεδομένη μια λίστα από πόλεις και τις μεταξύ τους αποστάσεις, ποιος είναι ο πιο γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος με τον οποίο ένας πωλητής μπορεί να τις επισκεφθεί όλες από μια ακριβώς φορά και να επιστρέψει στην αφετηρία του; Syllabus

Το μέλλον της επιστήμης των υπολογιστών? Μπορείτε να φανταστείτε ενώ τρέχετε τα παπούτσια σας να στέλνουν πληροφορίες (απόσταση, θερμίδες, χρόνο) σε ένα web site και τα αποτελέσματα να εμφανίζονται στο κινητό σας ώστε να βλέπετε την πρόοδο? Μπορείτε να φανταστείτε στην μπλούζα που φοράτε να εμφανίζονται notifications από κοινωνικά δίκτυα ή να αλλάζει χρώμα ανάλογα με το status σας? Μπορείτε να φανταστείτε τα παιδιά διαφορετικών χωρών να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω παιχνιδιών (κούκλες, επιτραπέζια παιχνιδια συνδεδεμένα στο internet) Internet of Things Syllabus

Το δικό μας μέλλον Θα μείνουμε άνεργοι? Όχι κατ’ αρχήν, αν και στην Ελλάδα η Πληροφορική δεν έχει και την καλύτερη ανάπτυξη: Μικρή σχετικά απομονωμένη αγορά – λύση η διεθνοποίηση Οικονομία στραμμένη προς υπηρεσίες (τουρισμός, ναυτιλία κλπ) θα μπορούσε να εξορθολογισθεί από χρήση των ΤΠΕ. Θα υπάρχει ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση, ίσως και για επανεκπαίδευση, ίσως και «μετακίνησης» σε συναφή γνωστικά αντικείμενα – management, οικονομικά, βιοτεχνολογία,… Επαγγελματικά δικαιώματα? Χωρίς επιμόρφωση θα υπάρχει αυξανόμενος κίνδυνος περιθωριοποίησης – ίσως ανεργίας Syllabus