ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Π. ςταθης, μ. μπουκτςη, π.ζηκος, μ. δερμιτζακης, ε. αρβανιτοπουλου,
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
ΟΡΟΛΟΓΙΑ Movement Studies 2010 MARIOS MITSIOU PT, MSc
Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Σύστημα Bonus • Κατηγορία Β: Στόχοι Εταιρείας : Συντελεστής Βαρύτητας:
Παρουσίαση Περιστατικού
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
Μωρό -μαθαίνει να μπουσουλάει -μαθαίνει να κάθεται -μαθαίνει να μιλάει -μαθαίνει να τρώει -το φροντίζουν η μαμά και ο μπαμπάς.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Το στόμα μας Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη "μηχανή" με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και.
Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ πηγή: weebly
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Αξιολόγηση Σεμιναρίου με θέμα: «Υγιεινή Διατροφή και Στοματική Υγεία» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013 Αντιγόνη Λυμπέρη Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ Αθήνας.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Διαφάνεια 1 Η στοματική υγεία είναι πολύτιμη. Διαφυλάξτε την.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
16η ημέρα ώρα 0800.
Στοιχεία Παιδιατρικής
Επιδημιολογικά Στοιχεία:
14 ημέρα ώρα Α group 1 Χ 12min ενεργοποίηση – δύναμη με το βάρος
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Δημιουργικό Marketing συνθέσεις...με χρωματιστούς όγκους παιδικές.
Eiffel Tower Έλενα Γεωργιάδου Έλενα Γεωργιάδου.
ΠΝΙΓΜΟΣ & ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
ΘΩΡΑΚΙΚΗ-ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΝΟΗ
Επιμέλεια: Δούρου Μαρίνα ΠΕ04-04
Movement Studies Week 3 Verveniotis P
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Ένα τυχαίο μη ειδικευμένο άτομο έχει την πιθανότητα να κάνει καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΑ) περισσότερες από 6 φορές στη ζωή του και υπάρχει πιθανότητα.
Παραδοσιακά παιχνίδια
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΛΥΚΟΣ.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΣΥΝΟΛΑ.
Μετρήσεις Αντανακλαστικά
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Αύξηση-Ανάπτυξη των παιδιών
Σχημα-εικονα σωματοσ.
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Στάδια ανάπτυξης του ανθρώπου
Ψυχοκινητική και Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Ηλικία Ενότητα 4: Κινητική Ανάπτυξη στην Παιδική Ηλικία Βασιλική Ρήγα Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Το παιδί θα είναι σε κάθε περίπτωση από τους πρώτους που θα απολαμβάνουν προστασία και περίθαλψη. ΑΡΧΗ ΟΓΔΟΗ Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του παιδιού 1959.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Εκφράσεις για μέρη του σώματος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
Σενάριο Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Ανάπτυξη Εμβρύου - Τοκετός
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Διαταραχές ακοής.
Ακοή, επικοινωνία, ομιλία (b)
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Διδακτικό μοντέλο για τη διδασκαλία της ανάγνωσης και της γραφής στην Α΄ τάξη Συνδυαστικό μοντέλο (συνθέτει στοιχεία της αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου με.
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
Αυτοεξυπηρέτηση Κοινωνικότητα
ΠΑΡΗσ ΛΑΚΟΡΔΕ ΚΩΝ/Νοσ ΝΙΚΑσ ΝΙΚΟσ ΦΟΥΝΤΟΓΛΟΥ ΛΕΥΤΕΡΗσ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟσ
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΝΕΟΓΝΙΚΗ : 1η ΜΕΡΑ έως 30η ΜΕΡΑ ΒΡΕΦΙΚΗ : 1ο ΜΗΝΑ έως 12ο ΜΗΝΑ ΝΗΠΙΑΚΗ : 1ο – 3ο ΕΤΟΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ : 3ο – 6ο ΕΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗ : 6ο – 12ο ΕΤΟΣ ΕΦΗΒΙΚΗ : 12ο – 18ο ΕΤΟΣ

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Αύξηση βάρους κατά 800gr / μήνα 1ο 3ΜΗΝΟ Αύξηση βάρους κατά 800gr / μήνα 2ο Αύξηση βάρους κατά 650gr / μήνα 3ο Αύξηση βάρους κατά 450gr / μήνα 4ο Αύξηση βάρους κατά 250gr / μήνα > ΕΤΟΥΣ Αύξηση βάρους κατά 2 Kgr / χρόνο 4ο – 5ο μήνα: βάρος σώματος=διπλάσιο βάρους γέννησης 12ο μήνα: βάρος σώματος=τριπλάσιο βάρους γέννησης ΥΨΟΣ 12ο Μήνα : Ύψος = 1 m > έτους: αύξηση ύψους κατά 5cm/έτος

ΟΔΟΝΤΟΦΥΙΑ ΠΡΩΤΗ ΟΔΟΝΤΟΦΥΙΑ = 20 ΔΟΝΤΙΑ ( 8 τομείς, 4 κυνόδοντες, 8 γομφίοι) ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΔΟΝΤΟΦΥΙΑ = 32 ΔΟΝΤΙΑ ( 8 τομείς, 4 κυνόδοντες, 8 γομφίοι, 8 προγομφιοι, 4 φρονιμίτες) Η έκφυση των δοντιών συνοδεύεται από γκρίνια, ανησυχία, εντονότερη σιελόρροια, και ίσως ↑ κενώσεις αλλά όχι πυρετό 6 – 12 μηνών Τομείς 10 – 16 μηνών Πρώτοι Γομφίοι 16 – 20 μηνών Κυνόδοντες 20 - 30 μηνών Δεύτεροι Γομφίοι 6 – 12 ετών Αλλαγή δοντιών 10 – 12 ετών Προγόμφιοι 17 – 21 ετών Φρονιμίτες

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΕΝΤΕΡΙΚΩΝ ΚΕΝΩΣΕΩΝ ΗΛΙΚΙΑ ΚΕΝΩΣΕΙΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕΣΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΕΝΩΣΕΩΝ / ΗΜΕΡΑ 0 - 3 μηνών: θηλασμός 5 έως 40 2.9 0 - 3 μηνών: formula 5 έως 28 2.0 6 - 12 μηνών 1.8 1 - 3 ετών 4 έως 21 1.4 > 3 ετών 3 έως 14 1.0

ΑΔΡΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 1 ΝΕΟΓΝΟ: αυτόματες κινήσεις άκρων, άκρα σε κάμψη στην ύπτια θέση, πλάγια στροφή κεφαλής στην πρηνή θέση, αντίληψη ισχυρού φωτός-δυνατού θορύβου- επώδυνου ερεθίσματος-περιστοματικής αφής 1ος ΜΗΝΑΣ: ήπια ανσήκωση κεφαλής στην πρηνή θέση, χέρια σε γροθιά, στιγμιαία προσήλωση βλέμματος σε αντικείμενο και μερική προσπάθεια παρακολούθησης της κίνησής του 2ος ΜΗΝΑΣ: χαμογελάει, αρχίζει να γνωρίζει οικία πρόσωπα, πλήρης ανσήκωση κεφαλής στην πρηνή θέση, καλύτερη παρακολούθηση κινούμενου αντικειμένου 3ος ΜΗΝΑΣ: γελάει με φωνή, προφέρει φθόγγους, πλήρης παρακολούθηση κινούμενου αντικειμένου και προσπάθεια σύλληψης του, στήριξη κεφαλής και ανασήκωση θώρακα στην πρηνή θέση 4ος ΜΗΝΑΣ: πιάνει αντικείμενα και τα φέρνει στο στόμα, απλώνει τα χέρια για να το σηκώσουμε 5ος ΜΗΝΑΣ: σκόπιμες και κατευθυνόμενες κινήσεις άνω άκρων

ΑΔΡΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2 6ος ΜΗΝΑΣ: αρχίζει να κάθεται με υποστήριξη, πιάνει αντικείμενο με ολόκληρη την παλάμη και το μεταφέρει από χέρι σε χέρι, στηρίζει το βάρος του στα πόδια, προφέρει συλλαβές 7ος ΜΗΝΑΣ: κάθεται χωρίς υποστήριξη, μετακίνηση από ύπτια σε πρηνή θέση και αντίστροφα (κίνδυνος πτώσης από κρεβάτι) 8ος ΜΗΝΑΣ: στενή σύνδεση με μητέρα, κοινωνικό αλλά με φόβο για αγνώστους 9ος ΜΗΝΑΣ: αρχίζει να αρκουδίζει, όρθιο με υποστήριξη (μπορεί να μείνει λίγη ώρα στο πάρκο), επιθυμία για εξερεύνηση, σύλληψη αντικειμένων με δείκτη και αντίχειρα, μίμηση κινήσεων (π.χ. παλαμάκια) 10ος ΜΗΝΑΣ: ρίχνει μπάλλα και αναζητά παιχνίδια με χρώματα 11ος ΜΗΝΑΣ: αρκουδίζει πολύ καλά, όρθιο για λίγο χωρίς υποστήριξη 1ο ΕΤΟΣ: αρχίζει να περπατάει, πρώτες λέξεις, γυρίζει όταν ακούει το όνομά του, καταλαβαίνει το νόημα κάποιων λέξεων, αρχίζει να πίνει με ποτήρι (διακοπή μπιμπερό), παρακολουθεί μακρινά αντικείμενα (π.χ. αυτοκίνητα), θέληση για μάθηση

ΑΔΡΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 3 1.5 ΕΤΟΣ: ανεβαίνει σκάλες έρποντας ή βοηθούμενο από το χέρι, απασχολείται για λίγη ώρα με παιχνίδια, λέει αρκετές λέξεις (πιο πολλές στην δική του παιδική γλώσσα), δεν κάνει προτάσεις, σχηματίζει πύργους με 3 κύβους 2ο ΕΤΟΣ: ανεβαίνει ένα-ένα σκαλοπάτι, ακούει ιστορίες, βλέπει βιβλία με εικόνες, λέει περίπου 200 λέξεις και κάνει μικρές φράσεις, ρωτάει «τι;» - «γιατί;», τρέχει χωρίς να πέφτει, κάνει πύργους με 6-7 κύβους, γυρίζει σελίδες βιβλίου 3ο ΕΤΟΣ: αλλάζει πόδι όταν ανεβαίνει σκάλες, ποδήλατο με 3 ρόδες, κάνει μικρές προτάσεις, στήνει τα παιχνίδια και παίζει μόνο του, χρήση κουταλιού-πηρουνιού, κάνει πύργους με 9-10 κύβους, κόβει με ψαλίδι, μετράει ως το 10, λέει όνομα –ηλικια-φύλο 4ο ΕΤΟΣ: τρέχει εύκολα-πηδάει-κάνει άλματα, στέκεται στα δάκτυλα ποδιών, κάνει κουτσό, ζωγραφίζει , ξέρει τα χρώματα, απλές κατασκευές, μιλά με σωστές φράσεις, λέει όνομα-επίθετο-διεύθυνση, έννοια χρόνου(χθες-αύριο-σήμερα) 5ο ΕΤΟΣ: γνωρίζει και ρωτάει την σημασία των λέξεων, πηδάει σχοινάκι, χρησιμοποιεί μαχαίρι, παίζει αγωνιστικά και ομαδικά παιχνίδια με κανόνες (ώριμο για νηπιαγωγείο), παίζει καλά μπάλα, χρησιμοποιεί καλά μολύβια-χρώματα, γράφει γράμματα, παίζει επιτραπέζια παιχνίδια

ΑΔΡΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2 6ος ΜΗΝΑΣ: αρχίζει να κάθεται με υποστήριξη, πιάνει αντικείμενο με ολόκληρη την παλάμη και το μεταφέρει από χέρι σε χέρι, στηρίζει το βάρος του στα πόδια, προφέρει συλλαβές 7ος ΜΗΝΑΣ: κάθεται χωρίς υποστήριξη, μετακίνηση από ύπτια σε πρηνή θέση και αντίστροφα (κίνδυνος πτώσης από κρεβάτι) 8ος ΜΗΝΑΣ: στενή σύνδεση με μητέρα, κοινωνικό αλλά με φόβο για αγνώστους 9ος ΜΗΝΑΣ: αρχίζει να αρκουδίζει, όρθιο με υποστήριξη (μπορεί να μείνει λίγη ώρα στο πάρκο), επιθυμία για εξερεύνηση, σύλληψη αντικειμένων με δείκτη και αντίχειρα, μίμηση κινήσεων (π.χ. παλαμάκια) 10ος ΜΗΝΑΣ: ρίχνει μπάλλα και αναζητά παιχνίδια με χρώματα 11ος ΜΗΝΑΣ: αρκουδίζει πολύ καλά, όρθιο για λίγο χωρίς υποστήριξη 1ο ΕΤΟΣ: αρχίζει να περπατάει, πρώτες λέξεις, γυρίζει όταν ακούει το όνομά του, καταλαβαίνει το νόημα κάποιων λέξεων, αρχίζει να πίνει με ποτήρι (διακοπή μπιμπερό), παρακολουθεί μακρινά αντικείμενα (π.χ. αυτοκίνητα), θέληση για μάθηση

Τρίχες κορμού - προσώπου ΕΦΗΒΕΙΑ ♀ ♂ κορίτσια αγόρια ΕΝΑΡΞΗ 8 – 14 ετών 9 – 14 ετών ΔΙΑΡΚΕΙΑ 4 έτη 3,5 έτη ↑ μαστού - σώματος Τρίχες εφηβαίου Τρίχες μασχάλης Έμμηνος ρύση ↑ όγκου όρχεων Τρίχες εφηβαίου ↑ Μεγέθους πέους Τρίχες μασχάλης Τρίχες κορμού - προσώπου ♀ : πρώιμη ήβη = έμμηνος ρύση < 9 ετών ή ↑μαστού - τριχοφυία < 7 ετών καθυστέρηση ήβης = όχι έμμηνος ρύση ως 15 ετών