Ω Σ Π ΡΟΣ Τ Η Λ ΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Τ ΟΥ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Καταλληλότητα (Suitability), Κάνει αυτό που θέλω ; Αξιοπιστία (Reliability), Λειτουργεί χωρίς προβλήματα ; Αποδοτικότητα( Εfficiency), Είναι ικανοποιητικοί οι χρόνοι απόκρισης ; Χρηστικότητα (Usability), Μπορώ να το χρησιμοποιήσω εύκολα ; Ασφάλεια ( Security), Προστατεύεται από μη εξουσιοδοτημένους χρήστες; Συμμόρφωση (Compliance), Συμμορφώνεται με τους κανονισμούς;
Αναλυτικότητα ( Analyzability), Μπορώ να διαγνώσω ελαττώματα ή τμήματα που πρέπει να αντικατασταθούν χωρίς μεγάλη προσπάθεια Δυνατότητα αλλαγής (Changeability), H προσπάθεια που απαιτείται για μετατροπή ή για ενδεχόμενες αλλαγές που απαιτούνται όταν π.χ. αναβαθμίζεται το λειτουργικό σύστημα να είναι η μικρότερη δυνατή. Σταθερότητα (Stability), Πρέπει να ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι απρόσμενων αποτελεσμάτων μετά από τροποποιήσεις που έγιναν. Δυνατότητα δοκιμών (Τestability), πρέπει να ελέγχεται εύκολα η εγκυρότητά του. Ω Σ Π ΡΟΣ Τ ΗΝ Υ ΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ Ε.Λ.
Δυνατότητα μεταφοράς (Portability), Να μπορεί να εγκατασταθεί σε διαφορετικά εργαστηριακά περιβάλλοντα και περιορισμένη έκδοσή του να μπορεί να εκτελείται σε συστήματα χωρίς π.χ. κάρτα ήχου. Δυνατότητα Επαναχρησιμοποίησης (Reusability), Μέρος του λογισμικού να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλη εφαρμογή. Διαλειτουργικότητα (Interoperability), Na μπορεί να επικοινωνεί σε επίπεδο ανταλλαγής δεδομένων και με άλλες εφαρμογές (επεξεργαστές κειμένου κ.λπ.). Να ενσωματώνει την δυνατότητα πρόσβασης στον παγκόσμιο ιστό. Ω Σ Π ΡΟΣ Σ ΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ
Γλώσσα – Ορολογία, Γλώσσα απλή και κατανοητή. Δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται τεχνικοί όροι χωρίς να επεξηγούνται. Δομή, Η σχεδίαση πρέπει να είναι σπονδυλωτή και τα μηνύματα μετάβασης από ενότητα σε ενότητα σαφή και κατανοητά. Καλό είναι να υπάρχει χάρτης περιεχομένων. Επίπεδο Αλληλεπίδρασης: Η αλληλεπίδραση πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 επίπεδα. Δυνατότητα αποθήκευσης – εκτύπωσης, Δυνατότητα αποθήκευσης των αποτελεσμάτων την tesτ, δυνατότητα αποθήκευσης του κενού χρόνου έτσι, ώστε ο καθηγητής να γνωρίζει τους ρυθμούς του μαθητή για να μπορεί να επεμβαίνει. Δυνατότητα αποθήκευσης από τον καθηγητή νέων ερωτήσεων, ασκήσεων, σημειώσεων, παρατηρήσεων καθώς και σεναρίων. Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης οθονών, γραφικών, κειμένων και ασκήσεων. Βοήθεια, θα πρέπει να υπάρχει σύστημα άμεσης βοήθειας, σύστημα χάρτη πλοήγησης, καθώς και λεξικό όρων και ονομασιών. Π ΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Α ΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ Π ΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δ ΙΕΠΑΦΗΣ
1.Είναι εύκολο να εγκατασταθεί; 2.Παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για τις συγκεκριμένες απαιτήσεις hardware και λογισμικού για να λειτουργήσει το CD-Rom; 3.Οι γραπτές οδηγίες είναι σαφείς, αντιληπτές και ολοκληρωμένες; 4.Υπάρχει τηλεφωνικός αριθμός τεχνικής υποστήριξης και/ή διεύθυνση ; 1 ο Κριτήριο: Ε ΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
2 ο Κριτήριο: Σ ΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ Ε ΝΤΥΠΟ Υ ΛΙΚΟ 1.Υπάρχει περίληψη των περιεχομένων που μπορείτε να ελέγξετε πριν το αγοράσετε; 2.Υπάρχει οδηγός δασκάλου για την ομάδα- στόχο για την οποία έχει δημιουργηθεί το CD-Rom, για το πώς σχετίζεται με τη διδακτέα ύλη που σχεδιάστηκε για αυτές τις ομάδες και πιθανούς τρόπους χρήσης του πόρου μέσα στην τάξη; 3.Υπάρχει συμπληρωματικό υλικό, για παράδειγμα, σχέδια μαθημάτων, μαθησιακές δραστηριότητες, φύλλα εργασιών, κτλ;
3 ο Κριτήριο:Δ ΥΝΑΤΟΤΗΤΑ Π ΛΟΗΓΗΣΗΣ 1.Τα μενού, τα εικονίδια και οι εντολές είναι σαφή, λογικά και εύκολα στη χρήση; 2.Οι εντολές που χρησιμοποιούνται για την πλοήγηση στο CD- Rom είναι απλές και ομοιόμορφες; 3.Μπορεί ο χρήστης να βγει εύκολα από μια συγκεκριμένη οθόνη και να μετακινηθεί σε άλλες οθόνες; 4.Μπορεί ο χρήστης να επαναλάβει τα βήματά του; 5.Υπάρχει καλή, εύχρηστη λειτουργία αναζήτησης; 6.Υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα αναζήτησης (από την περιήγηση στη χρήση λέξεων-κλειδιών σε μια προχωρημένη αναζήτηση Boolean); 7.Μπορούν τα αποτελέσματα της αναζήτησης να εκτυπωθούν; 8.Μπορεί ο χρήστης να κρατήσει ιστορικό αναζήτησης; 9.Οι σύνδεσμοι και οι διασταυρώσεις αναφορών είναι προσβάσιμες; 10.Υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης σελιδοδείκτη;
4 ο Κριτήριο: Π ΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ 1.Είστε ευχαριστημένοι με το βάθος του περιεχομένου ή είναι κυρίως επιφανειακό; 2.Υπάρχουν ενδείξεις μεροληψίας; Όταν εκφράζονται προσωπικές απόψεις είναι σαφώς διαχωρισμένες; 3.Ελέγξτε κάποιες πτυχές πραγματικού περιεχομένου με άλλες πηγής; Υπάρχουν προφανή λάθη; Υπάρχουν προφανείς παραλήψεις που θα μπορούσαν να παραπλανήσουν τους μαθητές; Οι πληροφορίες στο CD-Rom επιβεβαιώνουν ή διαψεύδουν άλλες πηγές. Αν τις διαψεύδουν είστε ικανοποιημένοι ότι αυτή η εναλλακτική προοπτική ή ερμηνεία είναι έγκυρη; 4.Το προϊόν προσφέρει κάτι που οι μαθητές δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν μέσα από τα βιβλία τους, τα βιβλία αναφορών ή άλλες πηγές;
5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ(1) 5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) 1.Οι εμφανίσεις της οθόνης είναι φιλικές προς το χρήστη και τακτοποιημένες; 2.Το προϊόν είναι κατάλληλο όσον αφορά το κείμενο, το οπτικοακουστικό υλικό και το πνευματικό επίπεδο για χρήση με τους μαθητές σας; 3.Το CD-Rom έχει κλιπ ήχου και/ή βίντεο; Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται από τους μαθητές θα έχει ηχεία για να τους δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το υλικό αυτό; 4.Η χρήση πολυμέσων (γραφικών, φωτογραφιών, κλιπ βίντεο και ήχου) θα συνεισφέρει στην κατανόηση του περιεχομένου από τους μαθητές ή θα αποδειχτεί απόσπαση της προσοχής; Η ποιότητα των χαρακτηριστικών είναι υψηλή;
5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ(2) 5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (2) 1.Το CD-Rom είναι σε μια γλώσσα ή μπορούν να έχουν πρόσβαση και ομιλητές άλλων γλωσσών στη δική τους γλώσσα; 2.Οι οθόνες βοήθειας είναι εύχρηστες; 3.Μπορεί ο χρήστης να συνεργαστεί με διάφορους τρόπους, δηλαδή έχει ασκήσεις, ερευνητικές δραστηριότητες, κλπ; Τα διαδραστικά στοιχεία θα παρέχουν ευκαιρίες στους μαθητές να ασκήσουν τις ερευνητικές και ερμηνευτικές τους ικανότητες; 4.Τα διαδραστικά στοιχεία είναι ενθαρρυντικά και προκλητικά; 5.Αυτές οι δραστηριότητες παρέχουν στο μαθητή χρήσιμες πληροφορίες;
5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ(3) 5 ο Κριτήριο: Σ ΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (3) 1.Υπάρχουν επιλογές για τους μαθητές να προχωρήσουν σε δραστηριότητες που είναι όλο και πιο πολύπλοκες; 2.Ο χρήστης πρέπει να χρησιμοποιήσει προϋπάρχουσα γνώση ώστε να μάθει να χρησιμοποιεί το προϊόν αποτελεσματικά; 6 ο Κριτήριο: Λ ΗΨΗ Μ ΙΑΣ Α ΠΟΦΑΣΗΣ 1.Αυτό το προϊόν θα παρέχει μια επιπλέον διάσταση στη διδασκαλία και τη μάθηση; 2.Ποιες πτυχές της διδακτέας ύλης υποστηρίζει; 3.Μπορεί να λειτουργήσει σε δίκτυο; 4.Θα το χρησιμοποιείτε ακόμη μετά από δύο χρόνια;